Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bilder på Cobra-Ljudbygge.

165 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 15 maj 2013 - 21:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Grattis till att du äntligen fått grönt kort att köra kärran :D

En tanke som slog mig när jag såg laddaren till bilen var att, kan den där verkligen ladda ett Optima?!
Det är ju inte helt billiga batterier så det vore surt om du kör med en felaktig laddare och förstör det.

Vad är en felaktig laddare för Optima-batterier? Det vanligaste sättet jag stött på vad gäller att förstöra ett Optima är djupurladdning, inte felaktig uppladdning. Men den där Mascot´en för knappa 3.000kr lär knappast förstöra batteriet mer än vad en CTEK skulle kunna göra ;)

#152

Postad 15 maj 2013 - 21:50

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Det är verkligen en drömbil, helt klart!
Ha skitsköjj med den i sommar nu :D


#153

Postad 15 maj 2013 - 21:55

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Grattis! Vad härligt det måste vara att komma i mål efter ett sånt byggande.

#154

Postad 15 maj 2013 - 22:19

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
För kraftiga "vanliga" laddare har jag fått till mig kan sabba dessa, någon med pulsladdning ringer i min skalle.
Det kan ju fungera med den som postats med, får hoppas att det är kikat så att inget ger sig.

#155

Postad 16 maj 2013 - 21:36

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Hej Niklas.

Den är moddad.....en bilgenerator ger normalt ca 14,7 volt vilket är för lite till Optima batteriet i längden.
Den förstörs sakta den ska ha ca 15,2 volt för att må bra men den får aldrig gå över 15,6 volt för då
kokar batteriet
Jag har en tävlingsgenerator som ger extra effekt och Mascot som är inställd i drift att ge 15,2 volt.
Sen är det röda ett bättre start batteri med är sämre om man ska ha stereo....slutsteg osv
Eftersom batteriet är inbyggt och ett H-lvetet att byta om det skulle bli dåligt så vill jag att allt ska bli så bra som
möjligt på en gång.
Men man får aldrig glömma att batteri är färskvara... ;)

#156

Postad 22 juli 2013 - 20:21

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Jäkligt trevligt bygge, Stort grattis.

#157

Postad 26 juli 2013 - 12:02

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Jag Tackar så mycket Sidelakebob!

Jag har lagt hela min själ i detta bygge.
En liten uppdatering...som ni vet när våren/sommar kommer ligger det en massa projekt som måste göras.

Så Cobra bygget har legat nere men små pular med den när tid finns.
Tagit bort special insuget och bygger om avgassytemet för besiktning hos Opus i Skellefteå.

Så jag ska klara CO-halten ev lite (fusk);-)och vikta bilen men en massa andra föreskrifter som den ska klara.
Men när besiktning ska göras vet jag ej än.

mvh/Roger

#158

Postad 06 augusti 2014 - 16:59

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 1
En liten uppdatering.....det fortsätter att strula..

<_<
suck!

Det kommer att bli ett helt nytt tändningssystem eftersom tändningen jag har är opålitlig/kass och går bara sönder.
Blir ett MSD system som mer eller mindre börjar vara raceprylar så han rekommendera mig att ha gummihandskar om jag skulle hålla på och
ställa in tändningen... :lol:

#159

Postad 18 augusti 2014 - 08:46

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Just kollat igenom tråden från början till slut. Stundvis tappade man helt andan. Jag har inga överdriva kunskaper om bilar, lägg i 1:an gasa och släpp koppling så går det frammåt, :P .

Måste imellanåt lagt några minuter på vissa bilder bara för att kolla detaljer, de är ju helt otroliga! Är Umebo så Piteå är ju inte så långt bort, skulle vara fruktansvärt roligt att se den live och få höra när du berättar om ditt livs mästerverk!

#160

Postad 18 augusti 2014 - 22:13

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0

Just kollat igenom tråden från början till slut. Stundvis tappade man helt andan. Jag har inga överdriva kunskaper om bilar, lägg i 1:an gasa och släpp koppling så går det frammåt, :P .

Måste imellanåt lagt några minuter på vissa bilder bara för att kolla detaljer, de är ju helt otroliga! Är Umebo så Piteå är ju inte så långt bort, skulle vara fruktansvärt roligt att se den live och få höra när du berättar om ditt livs mästerverk!

Tack för dina kommentarer....det värmer :)

Jag kommer att installera färdigt ljudanläggningen under höst /vintern och lackera hardtopen så att den blir helt klar.
Men vad tror du att slå flera flugor i en smäll ?

Att komma förbi till sommaren se bilen...lyssna på bastornen.....och även gå på dragracing.....har du aldrig sett/hört en Top Fuel det är bara något man
ska ha hört/känt innan man går vidare till andra sidan.

Jag tänker på filmen...." The Bucket List " den måste man bara se.

Under dragracing helgen är det j#kla drag och mycket snygga bilar i farten....när det gäller övernattning så är det inga problem.
Har stuga 20 min från stan och 15 min från dragracingbanan om ni tex skulle bli tre stycken så går det bra ;)

mvh/Roger

#161

Postad 19 augusti 2014 - 06:51

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Tack för dina kommentarer....det värmer :)

Jag kommer att installera färdigt ljudanläggningen under höst /vintern och lackera hardtopen så att den blir helt klar.
Men vad tror du att slå flera flugor i en smäll ?

Att komma förbi till sommaren se bilen...lyssna på bastornen.....och även gå på dragracing.....har du aldrig sett/hört en Top Fuel det är bara något man
ska ha hört/känt innan man går vidare till andra sidan.

Jag tänker på filmen...." The Bucket List " den måste man bara se.

Under dragracing helgen är det j#kla drag och mycket snygga bilar i farten....när det gäller övernattning så är det inga problem.
Har stuga 20 min från stan och 15 min från dragracingbanan om ni tex skulle bli tre stycken så går det bra ;)

mvh/Roger


Låter ju som givet! Var på dragrace måste ju vara över 10år sedan, dock var det inga top fuel den gången utan bara gatubilar.

Nu blev jag ju glad på riktigt! Glöm inte bara lägga ut bilder på dina uppdateringar!

#162

Postad 20 augusti 2014 - 21:19

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0

Låter ju som givet! Var på dragrace måste ju vara över 10år sedan, dock var det inga top fuel den gången utan bara gatubilar.

Nu blev jag ju glad på riktigt! Glöm inte bara lägga ut bilder på dina uppdateringar!

Det kommer att komma bilder eftersom under hösten ;)

#163

Postad 21 september 2014 - 20:25

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Jag är både glad och Bifogad fil  ledsen-bjrn_106554582_189929289.jpg   20,36K   1 Antal nerladdningar
för jag måste bygga
om scoppet som är
lackerad och klädd med
högglanspolera aluminium.Bifogad fil  IMG_1826.JPG   6,24MB   1 Antal nerladdningar

Pga den enda fördelaren
som jag kan använda till
tändningssystemet. Bifogad fil  IMG_1833.JPG   5,13MB   2 Antal nerladdningar

MSD tändningssystem till Cobran ala brutal !

Extra box som fixar att det är 16 volt till styrboxen som försvaret bland annat använder.
Extra grova tändkablar men måste använda värmestrumpa över tändkablarna och gummihandskar när man ställer in tändningen.
Extra stark Ignition Coil HVC-2 6 series.
STOR MSD fördelare som skapar stora bekymmer för mig... :blink:
Jag har den gamla framför MSD.
MSD styrbox som du ställer in tändningen via pc :wub:

En bild på hur STOR fördelaren är :D :blush: :unsure: :(
Bifogad fil  crateX302D.jpg   540,66K   1 Antal nerladdningar

#164

Postad 22 september 2014 - 06:22

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Tom jag ser ju hur stor den är. Är det mest feelgoodkänsla du är ute efter genom bytet eller är du verkligen i behov av det?

#165

Postad 22 september 2014 - 11:25

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0

Tom jag ser ju hur stor den är. Är det mest feelgoodkänsla du är ute efter genom bytet eller är du verkligen i behov av det?

Jag har haft stora problem med mallory ignition brytarlöstsystem.
Byt tre gånger tändnignsmodul över 8 000 :- i kostnader haft en duktig bilelektriker som dubbel kollat allt även i drift och hittar inga fel.
Ändå går modulen sönder sedan så var tändningen för vek/svag den blev lätt sur på stiften och ånglås osv.....jag blev less.
Man får inte glömma att ha standar tändning till 600/HK är inte riktigt rätt.
Man måste kunna lita på att bilen fungerar finns i dagsläget inget ställe att sätta fast någon draglina och även problem med bilbärgning... :blush:
Sedan är MSD "is the shit" :D ska jag ändra något blir det ordentligt så sura stift är minne blott och modulen tål 18 volt.
Tyvärr så finns det bara smalare fördelare men med samma höjden och där är problemet så det blir att modda om men jag är van.

Så då har man hösten räddad B)

#166

Postad 23 september 2014 - 06:17

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Så då har man hösten räddad B)


Haha jag gillar inställningen. Glömde att det var lite effekt som skulle tändas igång. Lycka till och glöm inte bilder på vägen :wub:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.