Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bilder på Cobra-Ljudbygge.

165 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 maj 2009 - 21:43

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Mysig bil :)

Med tanke på vilka bilstereoprylar du skall ha in gissar jag på att MTX basarna är Black Gold?

#52

Postad 09 maj 2009 - 15:08

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Det var alldels rätt Nordenmark det är Black Gold har spelat in dom i vardagsrummet i en 23 liter sluten låda ca 40 timmar.
Gillar dom men jag vet att idag finns det bättre grejer men jag tror att det räcker gott med två 10" i så liten sittbrunn.. :)

Mvh
Roger

#53

Postad 10 maj 2009 - 14:38

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Det var alldels rätt Nordenmark det är Black Gold har spelat in dom i vardagsrummet i en 23 liter sluten låda ca 40 timmar.
Gillar dom men jag vet att idag finns det bättre grejer men jag tror att det räcker gott med två 10" i så liten sittbrunn.. :(

Mvh
Roger



Jag har en jag med, som bara ligger och samlar damm, men jag kan inte med att sälja den, gammalt godis är också godis... ;)

#54

Postad 13 maj 2009 - 19:34

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Lägger upp lite gamla bygg bilder som jag har skannat av vanligt foto..... :P
Bifogad fil  Image0003.JPG   698,29K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Image0007.JPG   689,89K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Image0008.JPG   746,81K   1 Antal nerladdningar
Vilket jobb för en hardtop
Bifogad fil  Image0004.JPG   727,9K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Image0005.JPG   758,59K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Image0009.JPG   519,35K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  100_0051.JPG   257,52K   0 Antal nerladdningar

Det var ett tag sedan jag såg dom här bilderna jag fick rysningar vilket jobb man har lagt ner..-- :unsure:

Mvh
Roger

#55

Postad 14 maj 2009 - 08:54

Mullis
  • Mullis
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Trodde adtorn skulle packa ihop med så stora bilder...

Nåväl, inge dåligt jobb du har gjort, ser riktigt bra ut...

#56

Postad 20 maj 2009 - 08:20

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Hej Mullis..
Det är väl så att många vill se på bilder för att få en uppfattning vad man håller på med..
Läget är att jag börjar känna mig pressad för att hinna det som måste göras innan det går att besikta.. :D
Håller på med 3 punktsbälte för besiktningen sedan när det är klart så ska jag använda manliga 4 punktsbälte..
Med 3" bälte och (bältesskydd) när man sitter i bilen med dom på så ser det ut som på en Formel 1 bil... ;)

mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 20 maj 2009 - 08:45.


#57

Postad 24 maj 2009 - 15:42

Mullis
  • Mullis
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Kan då allt tro det på bilderna och det är då snyggt...

En tanke är att man ska kunna nå alla knappar när man sitter i sätet, därav att det ska vara 3-punktsbälten vid färd på allmän väg. Står nog i SFRO-boken också.
På bana är det ju helt annat, då vill man inte åka fram och tillbaka i sätet...

#58

Postad 24 maj 2009 - 15:50

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Riktigt fint bygge! kanske man får se den på Wheels här i Umeå i sommar?
Har själv en Corvette 74 som sommarbil :P

#59

Postad 24 maj 2009 - 16:03

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Nu har jag skruvat fast styrkretskortet på instrumentbrädan från Alpine 3681 Digital time/Frequency Processor.
Det var ett himla tränade och fixande innan man kunde fräsa i instrumentbrädan det får inte bli fel, ett försök är det som gäller... :P
Fixa egna tryckknappar med fjäder belastning i aluminium en tryckknapp lyser den röd när man ställer in Processor och grön när det är klart,så då var det bara och göra en knapp med aluminium och genomskinlig plastkropp vilket piller... :(
Hade jag inte gjort det här så hade man varit tvungen att kliva ur bilen till bagaget och ställa in ljudet och då hade tappat det man skulle ställa in men vilket j_vla jobb...
Nu kommer det lite bilder på jobbet...

Bifogad fil  PICT0205.JPG   598,56K   0 Antal nerladdningar
Knapparna
Bifogad fil  PICT0206.JPG   872,4K   0 Antal nerladdningar
Fräsningen
Bifogad fil  PICT0207.JPG   908,21K   0 Antal nerladdningar
Kretskortet
Bifogad fil  PICT0211.JPG   729,01K   1 Antal nerladdningar
Färdigt resultat..

Mvh
Roger

#60

Postad 26 maj 2009 - 20:05

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Trayzer det är trevligt när man har en "typ" sommar bil som man använder när vädret och känslan finns där.
Det blir en helt annan upplevelse och bilkörning, när det gäller Cobran så är prio ett att få den Besiktad i sommar.
När det gäller bilträffar så tror jag att det blir mer av den vara till nästa sommar och då kommer jag att skriva var och när det blir.
Corvetter har alltid stått mig nära har haft dom på min lista som tilltänkt bil..... :D

Mvh
Roger

#61

Postad 02 juni 2009 - 22:48

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Håller på och tok skruvar ihop Cobran har nu hållt igång 6 dagar/15 timmar per dag börjar vara less.
Jag får det tufft att hinna till torsdag kväll och kunna fara ut på en liten olaglig premiär tur.
Om vädret tillåter så ska en SFRO-besiktningsman göra buller prov och sista manöver provet Fredag 5/6 ;)

En bild då sidepipes är färdig monterad....


Bifogad fil  PICT0220.JPG   623,97K   0 Antal nerladdningar

#62

Postad 10 juni 2009 - 18:18

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Ser grymt ut. Tänk om man själv hade haft möjligheten att lägga ens bråkdelen av den tiden du lägger;)

#63

Postad 14 juni 2009 - 11:41

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Jag glömde att skriva att jag börjar en tidig semester för frugans skull.
Sen var det tidspress med Cobran men som vanligt gick det inte som jag ville.
Som jag har sagt tidigare"DET OKÄNDA"borde komma och rensa ur lite i mitt garage det är för mycket och för ofta.
Hela mitt liv har jag jobbat med mina händer så jag vet att det är tusen fel och ett rätt så det är inte konstigt att det blir fel!
Men i mitt garage gäller 10 000 fel och ett rätt så är det bara,på alla andra ställen som jag bygger eller moddar om har jag inga problem konstigt...?

#64

Postad 15 juni 2009 - 21:11

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Sidnotis på tal om sidepipes, visste du att sidepipes rätt moterade (utblåsen), ger lite extra effekt när det börjar gå fort?
Henry Yunick jämförde det med att överladda motorn. I alla fall så funkar det så att vinddraget runt hjulen hjälper till att dra ut avgaserna ur motor/avgassystem.

#65

Postad 18 juni 2009 - 07:16

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Ja....Professor_Kalkyl vilken lirare Smokey var, man skulle bara ha en liten del utav hans kunskaper.
Det fanns ingen bil som dom plockade ner så ofta för att kolla vad han har hittat på den här gången i NASCAR.
I ramen fanns det ett hålrum ja men där kan man ha extra soppa... :P ..
Sedan gjorde han en otrolig spännade projekt "Hot Vapor".
En test av Hot Vapor gjordes av Bostic och Bagarn i Bilsport nr. 10/86.
Dom var lyriska men man ska komma ihåg han var en lurig Gubbe..he.he :D.
Jobbar fotfarande "HÅRT"med bilen med alla små fel som löser av varandra...Suck trodde inte att jag skulle behöva använda hela min semester för det här.
Hoppas att jag kan få användning av dom här däcken i sommar...
Bifogad fil  PICT0033.JPG   2,35MB   2 Antal nerladdningar

#66

Postad 19 juni 2009 - 15:07

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Jo och sedan när det blev restriktioner på tanken så kom han ju på att om man använder grova rör och drar dem zick-zack under ramen så rymms det ju ännu mer soppa och i störtbågen, ja men där ryms ju lustgas ;)
Sen på tal om Hot Vapor (hälften så stor, dubbla effekten och styvt halva förbrukningen jämför med utgångsmotorerna, tänk då om man byggde rakt upp och ner på utgångsmotorn ;) ), än idag vet jag inte om någon fler än Henry som vet varför motorn egentligen fungerade, för den har ett otroligt mager A/F-förhållande och skyhög komp bl.a. jämfört med en normal Ottomotor, som det i grunden är. Sen får vi inte glömma "Vaporizern", även känt som lilla turbon. Och de onormalt höga temperaturer motorn hade överallt, den måste ju nästan glött när den fått upp arbetstemp, sen fanns det om jag inte minns fel endast kring 2 liter kylarvätska i hela systemet.
Sen på tal om testet i Bilsport, så får vi inte glömma att Bagaren (som för länge sedan stack till Staterna) och Henry inte precis kom dåligt överens :) . Sen Bagaren och Bostic i sin tur då (var på den lilla "svikaren" övergett Västerbotten och stuckit till någonstans kring Gbg).
Sidnotis till, notera att jag bara är 20 år och kan mer än de flesta i min generation om bl.a. Henry och en del av det han gjorde och mycket mer där till som inte enbart har med han att göra, finns ju inget uppenbart intresse här inte :unsure: :P

Däcken = "Gatslicks"?
Vad är det för småfel du jagar?

Redigerat av Professor_Kalkyl, 19 juni 2009 - 15:11.


#67

Postad 29 juni 2009 - 13:39

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Har varit och målat på stugan några dagar och även krattat vår badstrand, därför det sena svaret Professor_Kalkyl...
Bifogad fil  DSC00115.JPG   274,49K   1 Antal nerladdningar

Det är flera fel.
Bland annat så måste jag bygga om bränsle systemet.
Illustrationen visade att man kunde använda Mallory bränslepump 110 och 140 på samma sätt, vilket var fel..suck.
Har byggt om det tillfälligt för att få det enkelt att fungera.
Har haft backströmmar och tändningen kunde kopplas på flera sätt, har troligen haft på fel sätt...M.M..SUCK..
Var förra veckan och lagade BMW:n och dom fick inte till allt.
Då ledsnade jag på allt vad bilar står för...och for till stugan skönt... :)

Mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 10 juli 2009 - 19:15.


#68

Postad 30 juni 2009 - 20:21

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Bränslesystem och elfel som är så mysiga...
Hoppas det reder upp sig snart :)

#69

Postad 02 juli 2009 - 22:41

Josasp
  • Josasp
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

målat o kratta våran badstrand därför det sena svaret

Du får gärna upplysa mig om varför man målar en badstrand :)

Förstår vad du menade men lät ganksa kul :)

#70

Postad 10 juli 2009 - 19:15

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
En liten lägesrapport.
Det gick dåligt att måla stranden...... :(
Backströmmarna verkar vara fixade men tändningen är ändrad på men jag har ej hunnit testa.
Nya problem när bromsarna skulle luftas så fick jag inte till bromsarna bak...suck.
En bild på eländet..
Bifogad fil  bromsservo_009.jpg   376,56K   1 Antal nerladdningar.
Jag trodde att man kunde köpa en renoveringssats tji fick jag.
Då ingick inte den härdade hylsan som sitter framför packningarna som är sönder tryckt.
Försökte laga men det gick inte.... :(
Det är bara att inhandla en ny komplett.
Sen måste jag ta isär den och flytta innehållet till min.
För på min är all grovt gjutgods bort slipat och polerat viket jobb för en bromsservo.... :P
Bifogad fil  bromsservo_003.jpg   612,14K   0 Antal nerladdningar

mvh
Roger

#71

Postad 10 juli 2009 - 20:42

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Ett steg i rätt riktning i alla fall.

Bromsfördelaren såg rätt mysig ut, men som du sa, vilket arbete för en sådan liten detalj.

#72

Postad 20 juli 2009 - 08:33

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på bromsfördelaren,men jag lägger upp en bild när störtbågen är klar.... :P
Bifogad fil  PICT0008.JPG   1,9MB   0 Antal nerladdningar
På tisdag ska jag hänga upp dörrarna och installera Slim Line Design Macrom 6" 59.18.
Kommer bilder på installationen...

mvh
Roger

#73

Postad 22 juli 2009 - 21:53

Fujitsu
  • Fujitsu
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Imponerande bygge det där! Lite annat än mitt nuvarande projekt att starta upp en Volvo 740 som stått still i 2½ år, det växer till och med mossa på mitt projekt :)

#74

Postad 25 juli 2009 - 17:17

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Nu har jag monterat förardörren och skinnklädseln med Slim Line Design Macrom 6" 59.18.
Kolla låset från 60-talet grymt snygg i dess enkelhet.... :)
Bifogad fil  PICT0300.JPG   221,24K   0 Antal nerladdningar
Allt upplagt för montering.
Bifogad fil  PICT0295.JPG   225,28K   0 Antal nerladdningar
Monterat och klart!
Bifogad fil  PICT0302.JPG   233,31K   0 Antal nerladdningar

mvh
Roger

#75

Postad 25 juli 2009 - 17:42

Fujitsu
  • Fujitsu
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
När tror du att du är färdig med din Cobra Roger?
Har du någon idé mellan tummen o pekfingret

#76

Postad 25 juli 2009 - 20:21

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Såg bra ut, men hur skulle det se ut med svarta skruvar som håller fast dörren?

#77

Postad 25 juli 2009 - 21:31

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Fujitsu. Jag måste få den besiktad i sommar för att det kanske kommer nya regler nästa år.. :)
Men stereoanläggnigen i bagaget blir klart under vintern/våren...så den blir helt klar först nästa år.
Jag förstår vad du menar Professor_Kalkyl,men jag har prövat med vanliga clips bakom som inte syns men dörrsidan blev så tam.
Sen har jag även prövat bruna skruvar men det blev inte bra.
Men sargerna till handbromsen och växelspaken är gjord i Mahogny och skruvarna ser likt ut som dörrsidan.
Det ser bättre ut i verkligheten än på bild,det ger ett mer race intryck som det ser ut nu.... :P
Men som sagt smaken är som baken delad.... :D

mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 25 juli 2009 - 21:37.


#78

Postad 26 juli 2009 - 00:34

frippe999
  • frippe999
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Stenhård, grattis till en blivande prisvinnare, om du ids ställa ut!
(nästan lite overkill att ha något billjud - v8 muller nedcabbet på en fin landsväg... :) )

#79

Postad 26 juli 2009 - 14:46

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Tack frippe999...
Har byggt bilen ganska tyst,sen tycker jag om att lyssna på musik i bilen någon favvis så man kommer i god stämning.
Och vill man höra V8-muller så stänger man bara av,tycker om den valmöjligheten.... :P
Sen blev den som en typ av show stopper med billjud,efter som ett vanligt bagageutrymme är oftast inte så kul att titta i...
Jag känner mig ärad att du gick med 2004-10-08 och ditt första inlägg blev på min sida ... :)

mvh
Roger

#80

Postad 26 juli 2009 - 18:08

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0
Alltså........

Jag....finner inga ord.

Jag är mållös.....

:)

#81

Postad 26 juli 2009 - 23:19

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Helt otroligt fint. Du har verkligen känsla för detaljer ;)

#82

Postad 29 juli 2009 - 19:53

Naughty Tee
  • Naughty Tee
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Kan bara instämma att detta bygge tar luften ur en!!! Hoppas att man får tillfälle att se bilen i verkligheten.

Redigerat av Naughty Tee, 29 juli 2009 - 19:54.


#83

Postad 29 juli 2009 - 21:35

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0

Kan bara instämma att detta bygge tar luften ur en!!! Hoppas att man får tillfälle att se bilen i verkligheten.


Hoppas på detsamma.

Btw........välkommen (då jag inte sett dig skriva ngt innan :) )

#84

Postad 30 juli 2009 - 12:42

Naughty Tee
  • Naughty Tee
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hoppas på detsamma.

Btw........välkommen (då jag inte sett dig skriva ngt innan :) )


Tackar för det mannen, jag har ju fått lite mer fritid på sistone och hittat hit med efter ett antal timmar framför datorn. Mustang freak som man är( har 2 st 66or stående i garaget) så har man ju fastnat för Shelbys olika skapelser och detta 427 replika bygge är mycket intressant att följa och helt klart en av mina största drömbilar :)

#85

Postad 30 juli 2009 - 20:50

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Tackar! Lonefox,andreas_gbg_,Naughty Tee...m.m
Ni ska bara veta att det värmer när ni och andra ger komplimanger för det man kämpar för att uppnå.
Det är verkligen min själ som jag har lagt ner på den här bilen, att få till en Cobra med ett gyllene snitt.
Jag tar upp några exempel som många inte tänker på:Hardtopen hur hög o lång vilken radien ska rutan ha för att det ska se rätt ut på den storlek som hela hardtopen har.
Vi är otroligt känsliga för att en sak ska ha rätt proportioner det handlar många gånger endast om några mm.
Störtbågen och scoopet har varit otroligt många timmar bara för att få till dom, till rätta proportionerna.
Ska till veckan sätta in stolarna som är gjort i det finaste finska anilinskinnet,tog skinnet och skickade det till england, där dom sytt upp dom som orginal stolarna.
Det är ett av det snyggaste skinn jag någonsin sett jag är otroligt nöjd.... det bara 5% av alla skinn som duger till anilinskinn.
Det låter spännande Naughty Tee att du har två 66or i garaget är det projekt eller klara bilar?
Ni ska få tips på en sida som det är otroligt många Cobror och andra bilar:Club Cobra

mvh
Roger och Tack...

Redigerat av cobra-427, 30 juli 2009 - 21:18.


#86

Postad 31 juli 2009 - 14:03

Naughty Tee
  • Naughty Tee
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Det låter spännande Naughty Tee att du har två 66or i garaget är det projekt eller klara bilar?
Ni ska få tips på en sida som det är otroligt många Cobror och andra bilar


Jo mussarna är 2st projekt av ett antal bilar i olika stadier som jag har stående i Garaget, jag hoppas kunna jobba mer på dessa när mitt stora projekt att få snurr på mitt skötebarn Digital Designs i Sverige :blink:

Den ena mussen en röd ärrig sak har varit i famljen sedan ny och gått som bruksbil fram till 2004 då jag tog över den, den kommer att bibehållas så orginal det går för all framtid då bilens orginalhistoria är overdeleig för oss. Den andra ponnyn en Shelby blå sak som kommer att förpuppas till en GT350 klon fast med mer modern drivlina samt hjuluphängning. Denna kommer att få smaka på lite skojig banåka när den blir klar är det tänkt.

Dock har jag en del jobb kvar att färdigställa det "lilla" garaget innan bilarna får all uppmärksamhet ;) En Cobra får man drömma om att kunna inhandla om 10-15år :wub:

Redigerat av Naughty Tee, 31 juli 2009 - 14:08.


#87

Postad 31 juli 2009 - 14:41

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Detta går helt klart frammåt! Å det det sparas inte nån krut nånstans heller ;) Väldigt kul att se!!Keep it up!!!
Fan va sugen man blir på att gå ut till garaget å börja med Firbriden när man läser en sådan här tråd :blink:

#88

Postad 09 augusti 2009 - 21:24

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Hej på er!
Här kommer en lägesrapport,har jobbat stenhårt i tre dagar i den här värmen mått lite illa på kvällarna.
Troligtvis både av avgaser och värmen.... :(
Men det här har hänt: fixat läckage på en del vattenkopplingar och oljetråg,byggt besiktnings avgaspipor.
För att få ner dB på bilen jag hoppas att det räcker... :P
Startat bilen säkert minst 20 gånger och testat ut vilken termostat kontakt jag ska ha, det blev varmt i garaget... :blush:
Ville inte ta ut den för att det gick snabbare att komma åt kontakterna plus att fixa läckaget.
Prövat växla och se om växellådan o kopplingen fungerade och det gjorde dom...
Men bara med drivaxlarna i luften.... :)
Men jag körde 100 km/tim på hastighetsmätaren ...... ;)
Nu kommer en bild på instrumentbrädan när den är klar utom ratten,jag ska sätta in stolarna först.
Bifogad fil  PICT0314.JPG   255,32K   0 Antal nerladdningar

Naughty Tee
Du måste bara ta lite bilder i ditt garaget och dina projekt det skulle vara kul att se.
Och ditt skötebarn: Digital Designs vilka produkter du säljer...WOW vilka Basar svag för sånt titta bara in på min Gallriesidan mot taket så ser du vad som står där:...DD-18..... :lol:
Hmm undra om jag ska byta basare mellan stolarna.... :)
mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 10 augusti 2009 - 23:36.


#89

Postad 09 augusti 2009 - 22:25

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
******** vad snyggt!

#90

Postad 17 augusti 2009 - 22:21

Naughty Tee
  • Naughty Tee
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Naughty Tee
Du måste bara ta lite bilder i ditt garaget och dina projekt det skulle vara kul att se.
Och ditt skötebarn: Digital Designs vilka produkter du säljer...WOW vilka Basar svag för sånt titta bara in på min Gallriesidan mot taket så ser du vad som står där:...DD-18..... :)
Hmm undra om jag ska byta basare mellan stolarna.... :lol:
mvh
Roger


cobra jag längtar mer och mer att få se din bil live för varje uppdatering du gör. Mums säger jag bara väntar på mer bilder att njuta av..

Jag kommer att lägga upp egna projektbilder vid tillfälle (men ha inte för stora förväntningar) ;)

DD-18 är en grym pjäs och som kuriosa kan jag nämna att Digital Designs ( DD ) jobbar med många mer kända varumärken som OEM leverantör, speciellt Amerkanska mer kända högtalarföretag som vill ha en lite xtra rejäl sub i sitt sortimentet hint, hint :D

Givetvis skall det väl sitta en lika grymt presterande bas i cobran som cobran själv presterar :)
Digital Designs sitter för övrigt standard i världens snabbaste serietillverkade bil SSC Shelby Super Cars
Klicka här!


Hur DD presterer i billjudskretsar får vi ta i en egen tråd om intresse finns :lol:

Redigerat av Naughty Tee, 17 augusti 2009 - 22:45.


#91

Postad 17 augusti 2009 - 23:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Cobra

Du får nog skaffa kyl och micro i bilen för den förarplatsen skulle man ju aldrig vilja lämna och bilen är väl för låg för mcdrive ;) :lol:

Grymt snyggt bygge som bara blir finare för varje gång man kollar, särskilt detaljerna.

#92

Postad 22 augusti 2009 - 18:56

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Tack för alla fina omdömen jag får och jag behöver dom. ;)
Nu tog det emot som vanligt,det ingick glasfiber innerskärmar som jag har jobbat med att klä tunn högglanspolerad aluminiumplåt.
Otroligt många timmar på dom och det är bara att kasta skiten..... :P
Som dom var gjuten får jag för liten svängradie och dessutom så när jag köpte en större bromsfördelare så rymdes den inte, innanför innerskärmen.... :)
Jag tänker besikta utan innerskärmarna hoppas att dom inte gnäller över det.
Jag får göra nya till hösten/vintern.
Försöker att skruva ihop bilen till söndag kväll,för att kunna köra olovlig körning vid mörkrets inbrott... :P
Det skulle bli min första tur efter......20 ÅRS....byggande.....envis.....jaaaaaa :lol:
Naughty Tee.. jag undrar lite grann över vad för 10tums bas som skulle passa i en 23 liters sluten baslåda.
MvH
Roger

#93

Postad 22 augusti 2009 - 19:09

Unregistered623ccef8
  • Unregistered623ccef8
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Jäklar vilket mäktigt bygge!!
Lycka till!

#94

Postad 22 augusti 2009 - 22:04

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

Tack för alla fina omdömen jag får och jag behöver dom. ;)
Nu tog det emot som vanligt,det ingick glasfiber innerskärmar som jag har jobbat med att klä tunn högglanspolerad aluminiumplåt.
Otroligt många timmar på dom och det är bara att kasta skiten..... :)
Som dom var gjuten får jag för liten svängradie och dessutom så när jag köpte en större bromsfördelare så rymdes den inte, innanför innerskärmen.... :wacko:
Jag tänker besikta utan innerskärmarna hoppas att dom inte gnäller över det.
Jag får göra nya till hösten/vintern.
Försöker att skruva ihop bilen till söndag kväll,för att kunna köra olovlig körning vid mörkrets inbrott... :unsure:
Det skulle bli min första tur efter......20 ÅRS....byggande.....envis.....jaaaaaa :lol:
Naughty Tee.. jag undrar lite grann över vad för 10tums bas som skulle passa i en 23 liters sluten baslåda.
MvH
Roger


Efter 20år helt otroligt! Det måste kännas helt underbart att köra sen! :D Jag har inte kört min Firebird sen jag köpte den (3år sen) dock kommer körkortet innan oktober! Fast då måste man besikta, ställa på mm, det kommer jag nog inta att ha råd med... :lol:
Sedan har några ungjälvar hoppat på taket så nu är det bulor i det!!! :P :P Har bara garage försäkring så jag lär väl inte få ut nåt heller...

#95

Postad 22 augusti 2009 - 22:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Tack för alla fina omdömen jag får och jag behöver dom. ;)
Nu tog det emot som vanligt,det ingick glasfiber innerskärmar som jag har jobbat med att klä tunn högglanspolerad aluminiumplåt.
Otroligt många timmar på dom och det är bara att kasta skiten..... :P
Som dom var gjuten får jag för liten svängradie och dessutom så när jag köpte en större bromsfördelare så rymdes den inte, innanför innerskärmen.... :lol:
Jag tänker besikta utan innerskärmarna hoppas att dom inte gnäller över det.
Jag får göra nya till hösten/vintern.
Försöker att skruva ihop bilen till söndag kväll,för att kunna köra olovlig körning vid mörkrets inbrott... :)
Det skulle bli min första tur efter......20 ÅRS....byggande.....envis.....jaaaaaa :unsure:
Naughty Tee.. jag undrar lite grann över vad för 10tums bas som skulle passa i en 23 liters sluten baslåda.
MvH
Roger


Synd att du bor så långt upp i landet, skulle varit coolt om du premiärvisat den på Power end of summermeet nästa helg. Men det är ju genom hela sverige nästsn så det kanske inte är realistiskt :P

#96

Postad 22 augusti 2009 - 22:59

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Men jag körde 100 km/tim på hastighetsmätaren ...... :P


Det kan du ju stolt skryta med framför polarna, jag kan köra i 100km/h så stort är mitt garage ;)

#97

Postad 26 augusti 2009 - 11:55

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Kommer lite bilder på ena stolen hann inte få till bilen för körning.
Men jobbar på det.
Bifogad fil  PICT0342.JPG   2,05MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0330.JPG   2,04MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0339.JPG   2,03MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0336.JPG   2,42MB   0 Antal nerladdningar

Är nöjd...

MvH
Roger

#98

Postad 02 september 2009 - 21:01

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Ett bakslag som vanligt.... :huh: ....
Ställde in stötdämparna i det hårdaste läge men bilen blev alldeles för låg...
Endast 40 mm mellan karossen vid oljekylaren och golvet,fjädrarna är för mjuka.... :o ....f_n
Har tagit kontakt med KH-Motorsport för förslag till andra fjädrar, det är en hel vetenskap det här med fjädrar.
Ca 100 mm från backen är ett mått som är praktiskt läge efter våra vägar,så man inte slår sönder bilen.
Men som vanligt så jobbar jag på alla nya fel som dyker upp... <_<

MvH
Roger

#99

Postad 02 september 2009 - 22:40

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
inredningen; brethless

#100

Postad 04 september 2009 - 11:35

carlr
  • carlr
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Otroligt vackert, alla tummar upp!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.