8/10 får den av mig
Postad 01 December 2009 - 19:34
8/10 får den av mig
Postad 02 December 2009 - 07:43
Tips: Kolla upp senaste plattan med Devin Townsend, Addicted. Den killen släpper alltid lyssningsvärt material.
Postad 02 December 2009 - 07:44
om man ska ta lite lösryckta låtar jag gillar på lite blandade artister så har jag några här:
Disturbed
Inside the fire
Firewind
Warriors
Disturbed
Down with the sickness
Manowar
Sons of Odin
Postad 05 December 2009 - 04:03
Bara låten Shake Me gör skivan underbar, fast resten suger mer eller mindre.
Gillar ni Guns&Roses? Lyssna då på denna.
Postad 18 January 2010 - 21:06
Jag skulle bara slå igång konserten och kolla vilka låtar som finns med, det slutade med att jag såg allt non-stop. En full orkester och mycket bra ljud. Tänk pampiga soundtracks kombinerat med Goth. Gåshud är inte ens förnamnet.
Postad 22 January 2010 - 10:58
Postad 22 January 2010 - 11:19
Svenska PORTRAIT släpper vinylsingel i Februari med nya sångaren.
Postad 22 January 2010 - 11:25
cavalera_conspiracy___inflikted.jpg 54.09K
0 Antal nerladdningarFör er som missat denna.
Utan tvekan det bästa som gjordes 2008.
Postad 22 January 2010 - 19:54
Måste leta upp om de släppt några cd jag kan få tag i.
Postad 25 January 2010 - 21:40
info från wiki: http://en.wikipedia....lchemist_(band)
Albums
* Jar of Kingdom (1993)
* Lunasphere (1995)
* Spiritech (1997)
* Organasm (2000)
* Austral Alien (2003)
* Tripsis (2007)
Demos and EPs
* "Eternal Wedlock" (1987)
* "Demo '90" (1990)
* "Demo '91" (1991)
* "Promo 94" (1994)
* "Eve of the War" (1998)
* "Promo 99" (1999)
Compilations
* Jar of Kingdom Re-Release 99 (1999)
* Embryonics (2005)
hemsida : http://www.alchemist...latest-info.htm
tycker att alla skivor låter rätt olika så det är svårt och säga vilken som är bäst. den första jag snubblade över är iaf denna. Alchemist - Organasm. http://allmusic.com/...10:fcfixqw0ldte
här är första spåret : http://www.youtube.c...h?v=Q9YcPuCv0aY
500.jpg 19.44K
0 Antal nerladdningaren annan höjdarlåt är: http://www.youtube.c...feature=related Tongues & Knives från Tripsis.
Postad 02 February 2010 - 12:27
Var på Wolfmother på Berns igår. Trevlig konsert!
Ahhhhhh det måste varit helt underbart.
Postad 02 February 2010 - 13:02
av att gå en måndagkväll utan att få ta några pilsner, då jag skulle ta
bilen hem efteråt.
Men dom gav järnet i nästan 2 timmar. Och inga stillaståeede rockposer.
Fullt ös. Behållningen visuellt var basisten/orgelmanglarn. Han hoppade runt
som en långhårig pudel som fått uppåttjack i matskålen för att ena stunden
svänga basen upp på ryggen och börja hamra på orgeln med knytnävarna.
Postad 02 February 2010 - 17:03
Ha haJag har inte vart på konsert på länge så jag kom inte i 100% stämning
av att gå en måndagkväll utan att få ta några pilsner, då jag skulle ta
bilen hem efteråt.
Men dom gav järnet i nästan 2 timmar. Och inga stillaståeede rockposer.
Fullt ös. Behållningen visuellt var basisten/orgelmanglarn. Han hoppade runt
som en långhårig pudel som fått uppåttjack i matskålen för att ena stunden
svänga basen upp på ryggen och börja hamra på orgeln med knytnävarna.
/Mats
Postad 02 February 2010 - 17:08
http://www.manimal.se/index.php
Får sälla mig till de i tråden som känner att jag lyssnar mer på gammal musik än ny annars;)
Redigerat av genstruktur, 02 February 2010 - 17:10.
Postad 02 February 2010 - 17:08
Postad 13 February 2010 - 21:36
Postad 14 February 2010 - 11:58
The Generals är ett svenskt dödsmetal band som precis släppt sin debut, rekommenderas till alla oss som gillar Entombed´s Death N Roll typ av deathmetal. Mycket bra.
http://www.myspace.com/thegeneralsrock
Cauldron för er som gillar heavy metal
http://www.youtube.c...h?v=QeJAZGLayBA
Och sedan har även White Wizzard släppt nytt ganska precis, ett måste om man gillar heavy metal, riktigt bra.
http://www.youtube.c...feature=related
Svenska Portrait släpper i början av mars en ny vinylsingel "the murder of all things righteous" i 1000x
http://www.portraitband.se/
Sedan kommer ju snart nytt med Darkthrone "circle the wagon" Vinyl i mars och Cd i april. Airbourne i mars, och digipack utgåvan har hela 5st bonusspår. Exodus "exhibit B: the human condition" kommer även den i mars
Så lite godis att se fram emot också
Postad 20 February 2010 - 13:42
låten The Fatalist var jävligt cool!
Vill även på att tipsa om ett av årets bästa album redan nu.
Therion har äntrat studion och 13 låtar ska spelas in - resultatet; Sitra Ahra nån gång under sommaren kanske?
Slutligen, en av mina favoriter Devin Townsend har sagt mycket, men detta har han sagt om kommande soloplattan Deconstruction.
"Deconstruction is a really heavy record, a real symphony in a lot of ways, but with heavy musicians from the metal world — friends of mine. I love metal and have listened to it my whole life so I'm just involved with artists from other bands. Specifically death metal vocals, because I can't really do that. I can fake it, but I can't do the real guttural thing. So I'm trying to find friends from death metal bands who can play various characters on the album. It's going to be an absolutely mind-bendingly heavy record."
Fast han avslöjar såklart inte vilka som kommer "spela" dessa karaktärer. Själv skulle jag lägga min röst på Micke Åkerfeldt... vi får se!
Redigerat av sinners_bleed, 24 February 2010 - 20:34.
Postad 23 February 2010 - 22:30
Postad 01 March 2010 - 16:50
Dark Tranquillity håller fast vid sitt inarbetade sound, utmärkt! Vissa skulle nog mena att de spelar på en gammal skiva. Detta har vi hört förut... Jag tycker inte att det spelar någon roll, DT spelar sin musik mycket övertygande. Det är tungt, vacker, välarrangerat och tight. DT:s musik har en styrka i den stämning de lyckas skapa. Titeln säger en hel del, det vilar ett oroväckande -men ack så vackert och förföriskt- mörker över hela plattan.
Betyget blir högt! Om du gillar DT kommer detta att fall på läppen!
Postad 02 March 2010 - 18:27
(Och ja, nya plattan är typ 8/10. Efter 2 lyssningar känns den som den är ett snäpp vassare än föregående "Fiction" faktiskt)
Postad 03 March 2010 - 19:39
Lyssna på hela plattan hos youtube... och spring sedan iväg och köp den!
Tipsar annars om ett av mina favoritband Nevermore som släpper The Obsidian Conspiracy, nån gång under april-maj.
Postad 05 March 2010 - 13:45
Jag har lyssnat på musik hela mitt liv, det finns en tydlig trend i mitt musiklyssnade. Jag lyssnar allt mer på äldre musik och musik som jag redan har. Det allt mer sällan något nytt som jag verkligen fastnar för. Därför är jag mycket glad att jag precis upptäckt Epicas senaste album Design Your Universe.
Albumet är mycket imponerande, pampiga orkesterarrangemang i symbios med tung metal. Sångarna håller oerhörd klass. Detta är minst lika bra som Nightwish:s bästa; Once. De kan till och med jämföras med Therions bästa. Det finns andra band som producerar musik med samma ambition att föra samman symfoni och metal. I mitt tycke finns det tre som håller hela vägen Therion, Nightwish med Tarja och Epica. Övriga faller oftast på att sångaren inte håller måttet, exempelvis Kamelot och Within Temptation. Sirenia var också riktigt bra innan de bytte sångerska, dock är de inte lika symfoniska.
Gör er själva en tjänst, köp detta album. Personligen har jag precis beställt alla album med Epica. Om de håller denna klass är det fantastiskt! Det är underbart då detta händer, att få upptäcka ett nytt band och omedelbart bli hänförd.
Äger redan "The Divine Conspiracy" och blev väl inte så där jätteimpad. Visst, hon har bra sångröst men låtarna håller inte måttet. Det finns ett par som är bra, men mycket utfyllnad. Och sen är den alldeles för dåligt inspelad. Skramlig som fasen. Förstår inte att så många av dagens trumisar gillar att banka skiten ur cymbalerna, speciellt dom som låter mycket och illa. När skivan sen maximeras låter det skit.
Då är dom du nämner ovan klart mycket bättre, Kamelot, Within Temptation och Sirenia.
Får nog lov att ändra inställning i frågan. Design your Universe är faktiskt riktigt bra när man låtit den sjunka in. Och mycket bättre inspelad. Deras tidigare tycker jag dock fortfarande inte om.
Redigerat av Unregisterede10e9503, 05 March 2010 - 13:46.
Postad 05 March 2010 - 19:22
Jag har lyssnat på musik hela mitt liv, det finns en tydlig trend i mitt musiklyssnade. Jag lyssnar allt mer på äldre musik och musik som jag redan har. Det allt mer sällan något nytt som jag verkligen fastnar för. Därför är jag mycket glad att jag precis upptäckt Epicas senaste album Design Your Universe.
Albumet är mycket imponerande, pampiga orkesterarrangemang i symbios med tung metal. Sångarna håller oerhörd klass. Detta är minst lika bra som Nightwish:s bästa; Once. De kan till och med jämföras med Therions bästa. Det finns andra band som producerar musik med samma ambition att föra samman symfoni och metal. I mitt tycke finns det tre som håller hela vägen Therion, Nightwish med Tarja och Epica. Övriga faller oftast på att sångaren inte håller måttet, exempelvis Kamelot och Within Temptation. Sirenia var också riktigt bra innan de bytte sångerska, dock är de inte lika symfoniska.
Gör er själva en tjänst, köp detta album. Personligen har jag precis beställt alla album med Epica. Om de håller denna klass är det fantastiskt! Det är underbart då detta händer, att få upptäcka ett nytt band och omedelbart bli hänförd.
Kamelots sångare dålig? Hur menar du? Tycker han låter underbart!
såg inte att inlägget var ca 2 år gammalt, my bad
Redigerat av lakej, 05 March 2010 - 19:23.
Postad 07 March 2010 - 10:13
Kamelots sångare dålig? Hur menar du? Tycker han låter underbart!
såg inte att inlägget var ca 2 år gammalt, my bad
Att säga att Kamelot sångaren är dålig, ja då har man ingen vidare koll haha.
Killen har ett underbart register (även om han inte använder det hela tiden) och han levererar live varje dag!
Postad 09 March 2010 - 02:59
"Coldspell - Eye Of The Storm" på YouTube
Postad 25 March 2010 - 14:07
Ett nytt tips: Stream Of Passion - The Flame Within. På denna skiva finns Inte Arjen Lucassen med. Min uppfattning är att det märks på musiken, den är inte lika progressiv och experimentell. TFW har stort focus på gittar, det gör att albumet är lätt att ta till sig från första lyssning. Kort sagt är denna platta betydligt mer "catchy" än Embrace The Storm. De som tidigare bitvis kunde upplevas som svårtillgängligt är nu rak Goth. Kvaliten på materialet är högt, ganska standardiserat, men det når fram.
Jag har hunnit lyssna ganska många varv på TFW och tycker att den är väl värd att kolla upp.
Postad 25 March 2010 - 18:08
Postad 28 March 2010 - 13:27
Finns en liten, liten snutt att lyssna på här!
Postad 21 April 2010 - 17:20
Postad 22 April 2010 - 10:35
Postad 22 April 2010 - 13:16
Ett litet smakprov från Sinbreeds debutalbum, tycker själv detta är mycket bra
Postad 24 April 2010 - 21:46
Overworld heter deras senaste alster. Rekommenderas om man är tillräckligt gammal för att komma ihåg den gamla Commodore 64an
Redigerat av Unregisterede10e9503, 24 April 2010 - 22:19.
Postad 03 August 2012 - 21:58
Moonspell - Alpha Noir är bra. Moonspell har ett eget sound, sången bidrar mycket till detta. Musiken är svår att värja sig emot, det är inte intelligent men mycket kraftfullt. Det är känslan av grabbig fylla i tonåren, draget är kompromisslöst. Texterna handlar som sig bör om ond bråd död, farsot, mörkrets makter och annat fränt. Det finns säkert Black Metal som är mer äkta med renare ondska, dekadens, självförakt, narcissism och hädande etc. Alpha Noir bjuder på ett förträffligt drag.
Lacuna Coil - Dark Adrenaline utgör det steg som Lacuna Coil behövt. De har alltid ägt ett bra och eget koncept med potential, dock har något saknats. Tänk Pegasus utan vingar. Med Dark Adrenaline har de utvecklat sin musik så viljan att såväl stampar foten samt viljan att skaka huvudet så att fara för whiplash föreligger. Tätt och samspelt, helt enkelt ytterst tilltalande. Pegasus galopperar (eller bör man skriva flyger?) över molnfri himmel. Detta album är bra då du vill rocka loss.
Paradise Lost - Tragic Idol är riktigt bra. Det är svårt att inte ryckas med av de väl genomtänkta riffen, skivan känns inte så mycket doom. Paradise Lost är gittardriven metal med mycket starka melodier. Flertalet av spåren på skulle göra sig särdeles bra live. De gaphalsar som skriker högst efter As I Die på spelningarna tycker med stor sannolikhet att Tragic Idol inte är värd att uppmärksamma. Använd gärna två tunga fjärrkontroller som hålls i vardera hand och slå takten hårt med dessa.
Postad 30 August 2012 - 21:01
Postad 04 September 2012 - 13:50
Postad 09 September 2012 - 15:58
http://www.youtube.com/watch?v=rgbYgTQey6E
Postad 27 October 2012 - 11:56
1. Det finns progressiva inslag som balanseras väl med lättillgänglig uppbyggnad av låtarna. Troligen kommer man inte att tröttna på albumet allt för snabbt.
2. Orkestrarna i mitt tycker bättre arrangerade än på något tidigare album av Kamelot.
3. Ny sångare. Trots att de låter mycket lika varandra tycker jag att den nya rösten har mer karaktär.
Postad 17 November 2015 - 09:10
Wow, över tre år sedan senaste inlägg här.
Alltid kul med nya influenser, jag delar med mig av min hårdrockslista på Spotify, brukar hålla den runt 90-100 låtar av varierande hårdrock. Det finns ingen röd tråd mer än att jag uppskattar musiken! Här finns allt från Arch Enemy, Amon Amarth till FFDP och Delain.
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 15 October 2016 - 13:44.
Postad 17 November 2015 - 15:30
Ok, jag lyckas inte göra länken annorlunda tyvärr men då vet vi att man kan klistra den direkt in i Spotify iallafall ![]()
Postad 15 October 2016 - 13:48
Ingen fart på hårdrockarna här ![]()
Ghost b.c från Linköping är intressanta. Jag hade hittills inte hört något vettigt av dem alls tills denna låt dök upp för kanske en månad sedan. Skitbra!
De fick ju inte heta Ghost bara av copyrightskäl så de lade till b.c Inte before christ utan before copyright ![]()
Mig veterligen är det inte många band som håller sig helt hemliga, dvs uppträder helt i mask. Tidiga Kiss körde ju det, King Diamond och kanske några till.
https://youtu.be/OyYA8FlfBd0
Uppdaterat min blandade spellista på Spotify sedan sist. Best of metal heter den och hittas via användare metal_sweden ![]()
Postad 15 October 2016 - 13:56
Senaste albumet från ghost är ju totalt värdelös, tycker iallafall jag.
Har försökt lyssna igenom den ordentligt, men pallar inte med skiten.
Första albumet tyckte ja va rätt ok.
Postad 15 October 2016 - 14:01
Senaste dagarna har ja lyssnat igenom nya albumen med Epica, Meshuggah, Airborne, Sonata Arctica och Evergrey.
Tycker alla är riktigt bra, speciellt sonata arctica o evergrey har fått gå ett antal varv.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?