Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad skulle ni vilja göra för film?

47 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 September 2005 - 22:19

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Själv skulle jag vilja göra en film om Mutant Chroincles om någon vet vad det är :huh: . De var de gammla Doomtroper kortspelet och så har de väl varit uppe som rollspel, figurspel osv. Tycker de finns en otroligt bra story sen gillar jag filmer som är overkliga och de är ju ett krig mellan de "goda" och de "onda", dödliga och odöda.

Postad 21 September 2005 - 23:44

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja göra en vampyrfilm mot öde vidder i USA, ungefär som Near Dark... eller som en John Ford med mer bett Postad bild :huh:

Redigerat av clevername, 21 September 2005 - 23:44.

Postad 21 September 2005 - 23:59

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlägg
  • 0
Tjena

När man var mindre (barn) var vi ett gäng som gjorde lite egna radioprogram och sånt. Mest på kul.

Men vi tänkte faktiskt på film och filmtankarna började sedan i den vevan som vi började få upp ögonen för Braindead och splatter filmer. Vi började skriva lite om på handling - splatter såklart, men den spårade ur rätt snabbt. Och vi insåg att vi aldrig skulle kunna få ihop pengar mm. Så projektet byttes mot fortsatt skatebord åkande.

//Passerati

Redigerat av Unregistered1041101d, 21 September 2005 - 23:59.

Postad 22 September 2005 - 11:43

cezar
  • cezar
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Porrfilm ? ;) :huh:

Postad 22 September 2005 - 19:21

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Har sen jag läste boken Santiago av Mike Resnick velat se den på film...

Vad sägs om denna början:

Det sägs att hans far var en komet och hans mor en kosmisk vind, att han bollar med planeter som om de vore fjädrar och brottas med svarta hål bara för att få upp aptiten. Det sägs att han aldrig sover, att hans ögon brinner klarare än en nova, och att hans röst kan smula sönder berg.
Han kallas Santiago.

:P

Postad 22 September 2005 - 20:41

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
En sciensefiction film som visar hur jorden kommer att tänkas se ut om låt oss säga 100 år framåt eller rent av 50.

Syftar inte på att vi flyttar till mars el. att vi lever med robotar, tänkte mer på hur klimatet, djurvärlden, oljan, samhället,befolkningen kommer att tänkas se ut.Finns iof flertalet filmer som handlar mer eller mindre om det, men en mer inlevelse full mer dokumentärfilmskänsla om hur vi bryter ner jorden samt utnyttjar dess resurser.

En tänka till film helt enkelt, inte för att jag är en veganträdkramare:) utan skulle helst vilja upplysa en tanke som jag tror de flesta tänker på.

Färdigflummat för ikväll :P

Postad 22 September 2005 - 20:48

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0

Själv skulle jag vilja göra en film om Mutant Chroincles om någon vet vad det är :P . De var de gammla Doomtroper kortspelet och så har de väl varit uppe som rollspel, figurspel osv. Tycker de finns en otroligt bra story sen gillar jag filmer som är overkliga och de är ju ett krig mellan de "goda" och de "onda", dödliga och odöda.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt klart denna film. Vet att dom var på väg att göra den med Carpenter som regisör. Kul att se att det fortfarande finn Doomtrooper fans där ute. Spelar det regelbundet fortfarande. Är nog enda svensk som gör det : )

Om jag skulle välja en annan film hade jag nog velat göra en svensk Pucher, det hade varit kul.

Postad 22 September 2005 - 21:19

Gäst_vinge_*
  • Gäst_vinge_*
  • 0
Jag skulle gärna vilja göra en riktig mörk western typ i stil med clint Eastwoods "de skoningslösa".

Jag föredrar manliga filmer.

Postad 22 September 2005 - 21:23

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0

Själv skulle jag vilja göra en film om Mutant Chroincles om någon vet vad det är :P . De var de gammla Doomtroper kortspelet och så har de väl varit uppe som rollspel, figurspel osv. Tycker de finns en otroligt bra story sen gillar jag filmer som är overkliga och de är ju ett krig mellan de "goda" och de "onda", dödliga och odöda.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt klart denna film. Vet att dom var på väg att göra den med Carpenter som regisör. Kul att se att det fortfarande finn Doomtrooper fans där ute. Spelar det regelbundet fortfarande. Är nog enda svensk som gör det : )

Om jag skulle välja en annan film hade jag nog velat göra en svensk Pucher, det hade varit kul.

<{POST_SNAPBACK}>

Då är vi två :huh: En film om det hade blivit grymt! Ja jag hörde också det men vad hände? De las på is antar jag för man slutade höra något om det men du kanske vet varför?

Annars så skulle jag vilja göra en film som är lite som "Världarnas Krig" fast lite mer stridsscener. Tyckte det var lite tunt med det. En stor var det man man ser ju inte så mycket av det egentlgien samt så vet jag inte om hur bra de där var genom tänkt... ja menar alla "enheter" är ju samlade ju. Jag är ju ingen strategi geni men de kan ju inte vara så såvrt att slå ner det om alla står på rad :P Fast å andra sidan... de är ju amerikanarna :blink:
Nä men iaf... skulle vilja göra nån där de är nått slags krig mellan nån ras och människor de faller ju tillbaka lite på min första önskan men denna får gärna vara i nutid. En som jag funderat lite på är att "vi" blir attackerade av oss själva fast de som attackerar har mycket bättre teknologi, och så ska man inte veta att de är människorna själva som attackerar föräns i slutet av filmen då man får se de och då är "vi" förlorade och de blir det en tankeställare att "vi blir vår egen undergång". Lite svårt att förklara kan göra det lite bättre sen när jag har mer tid.

Postad 23 September 2005 - 11:59

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Jag skulle göra en Twilight:2000, eller en Fallout...;o)
Tycker det varit för lite efter katastrofen filmer på slutet, så dags för några bra...=)

Postad 23 September 2005 - 12:12

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Vi gjorde 2st filmer runt 87 på min förra arbetsplats allt var med egengjord filmmusik eftertexter och mycket blod medverkade gjorde bla Jonas från Ace of Base S***N vad roligt vi hade måste leta reda på dessa filmerna.

Postad 23 September 2005 - 12:38

inphra
  • inphra
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja se film om Metal Gear Solid. Skulle iofs vilja göra den också.

Postad 26 September 2005 - 16:13

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Så den blir ordentlgit gjord:D Ja de kunde faktiskt vara nått... var det inte på tal ett tag att de skulle komma? :wub:

Postad 26 September 2005 - 19:45

Gäst_vinge_*
  • Gäst_vinge_*
  • 0
Om jag hade varit stenrik så hade jag pröjsat james cameron att göra ytterliggare en Terminatorfilm, den senaste filmen sög kraftigt..

Postad 26 September 2005 - 19:57

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
nåt jag skulle vilja se är film gjord på boken sagan om drakens återkomst, typ 16 böcker,jag tycker åtminstone den bokserien är bra mycket bättre än sagan om ringen boken, så en film borde bli grym helt klart!

eller en bra alien film, typ jorden blir invaderad:)

Postad 26 September 2005 - 22:08

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Ja en sjysst alien film om ett stort slag mellan utomjordingar och människor vore grymt.

Ja jag har hört om de böckerna... Har en kompis som läser dem... de verkar bra, tråkigt nog är jag inte så mycket för att läsa så en film på dem skulle ju vara perfekt :wub:

Postad 27 September 2005 - 13:49

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja göra en TV serie i band of brother´s kvalitet/budget på rollspelet Twilight:2000!

Postad 27 September 2005 - 14:41

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Vad handlar det om?

Postad 27 September 2005 - 15:12

Videofilur
  • Videofilur
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0

skulle vilja göra nån där de är nått slags krig mellan nån ras och människor de faller ju tillbaka lite på min första önskan men denna får gärna vara i nutid. En som jag funderat lite på är att "vi" blir attackerade av oss själva fast de som attackerar har mycket bättre teknologi, och så ska man inte veta att de är människorna själva som attackerar föräns i slutet av filmen då man får se de och då är "vi" förlorade och de blir det en tankeställare att "vi blir vår egen undergång".

Låter som en jättebra filmidé.

Turtle och Semlan!

Twillight: 2000! Vilken grym (bokstavligt och bildlikt talat) filmidé! Skall vi bilda ett produktionbolag, Twillight Pictures?
:)

Postad 27 September 2005 - 15:39

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0

skulle vilja göra nån där de är nått slags krig mellan nån ras och människor de faller ju tillbaka lite på min första önskan men denna får gärna vara i nutid. En som jag funderat lite på är att "vi" blir attackerade av oss själva fast de som attackerar har mycket bättre teknologi, och så ska man inte veta att de är människorna själva som attackerar föräns i slutet av filmen då man får se de och då är "vi" förlorade och de blir det en tankeställare att "vi blir vår egen undergång".

Låter som en jättebra filmidé.

Turtle och Semlan!

Twillight: 2000! Vilken grym (bokstavligt och bildlikt talat) filmidé! Skall vi bilda ett produktionbolag, Twillight Pictures?
:)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack.

Ja de ahr du ju rätt i:P

Postad 27 September 2005 - 15:56

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Det borde vi göra Videofilur!!

Hur ska man beskriva denna serie på bästa sätt?

Blir lite Mad Max möter Band of Brother typ!

Redigerat av Turtle, 27 September 2005 - 16:01.

Postad 27 September 2005 - 15:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
En doomtrooperfilm vore helt klart fränt.. jag skulle gärna vilja se Warhammer Fantasy och 40k som spelfilm.. lite dreadnoughts och annat fränt :) ... måste göras av någon som själv är fantast så det blir bra (som LOTR)..

Har förresten kompletta serier i doomtropper, både inqusition och orginalutgåvan, någon som vill köpa :rolleyes:

Postad 27 September 2005 - 16:23

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0

En doomtrooperfilm vore helt klart fränt.. jag skulle gärna vilja se Warhammer Fantasy och 40k som spelfilm.. lite dreadnoughts och annat fränt :) ... måste göras av någon som själv är fantast så det blir bra (som LOTR)..

Har förresten kompletta serier i doomtropper, både inqusition och orginalutgåvan, någon som vill köpa ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja de är bra idéer. Warhammer hade inte vart dåligt. Kan inte alla på prisjakt gå ihop och göra en film :P

Jag är intresserad :rolleyes: Favorit lag?

Postad 28 September 2005 - 16:36

Unregisteredb2fad409
  • Unregisteredb2fad409
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
En hyllning till 80-talsskräckisarna.

Skulle villja göra en skön skräckfilm i bästa Fredag den 13:e-anda.
Lätt...! :)

Postad 30 September 2005 - 03:16

Mangy
  • Mangy
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
En film baserad på Halflife-spelen hade varit riktigt sweet ;)

Postad 30 September 2005 - 05:15

sam3
  • sam3
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
En serie baserad på Sven Hassel's romaner och skulle vissa två fillmer per år ;) (så som LOR ) eftersom de är 14 styck så man har 7 år att vissa dem. ;)

Vi kan tänka vilka skådespelare vill vi ha också. ;)

Redigerat av sam3, 30 September 2005 - 05:24.

Postad 30 September 2005 - 05:26

sam3
  • sam3
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Kan inte alla på prisjakt gå ihop och göra en film ;)

Jag är intresserad ;) 

<{POST_SNAPBACK}>

Jag med ;)

// Edit: Fixade quoten

Redigerat av Magnus, 30 September 2005 - 23:07.

Postad 30 September 2005 - 18:41

Unregistered4a11f04a
  • Unregistered4a11f04a
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
En filmatisering av Brott och straff.
Det skulle dock kräva sin regisör för att fånga atmosfären och stämningen som infinner sig i boken. Tror inte jag är rätt gubbe för jobbet :)

Redigerat av Unregistered4a11f04a, 30 September 2005 - 22:38.

Postad 30 September 2005 - 21:42

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
en film ifrån "fallout världen", efter ww3 och nuclear fallout, mutanter och öde öknar, lowtech blandat med hightec.. en ny "Madmax" helt enkelt...

Postad 30 September 2005 - 22:50

Badguy
  • Badguy
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
Silmarillion, filmen bör delas upp i minst 3 filmer gärna 6st för bästa resultat då boken är väldigt högkonsenterad (Många krig och tidsepoker.

Bättre story än Sagan om ringen...
Silmarillion är lätt Tolkens bästa verk...

Postad 02 October 2005 - 11:00

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Den har jag ingen aning om vad det är för nått. Vad handlar den om? De finns ju riktigt många förslag som är riktigt bra filmförslag. Att de inte har hittat dessa än.

Som jag redan sagt... Det bästa är nog om vi alla går ihop och gör en film, fast frågan blir om vi kan enas :P :D

Postad 09 October 2005 - 19:45

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Sen så tror, jag vad hette den då, den där om Irak kriget kan bli bra. De var ju lite åt de hållet vissa ville ha för slags film.

Postad 09 October 2005 - 21:19

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Kanske ska förklara att Twilight:2000 är ett rollspel som utspelas runt år 2000. I slutet av 90:talet så trappas en konflikt mellan Sovjet och USA upp och totalt krig utbryter med bland annat kärnvapen. I spelet är man ett gäng soldater i USA:s arme. De första scenariorna utspelas i Polen dör man varit med i den sista amerkanske offensiven, som slutade i ett totalt fiaska då man blev mosade av några sovjetiska divisioner. Lag och ordning har totalt upphört, alla större städer ligger i ruiner, sjukdomar sprids bland de överlevande cch egentligen är ingen längre intresserad av att kriga för något annat än för sig själv. Krigsherrar försöker att lägga städer och områden under sig och de som är i vägen får skylla sig själva.

Fast det absolut bästa scenariot var det som utspelades i Los angeles, staden ligger i ruiner och man ska försöka hitta en släkting till en kamrat som råkat dö i en olycka, givetvis har denne blivit kidnappad av något gäng. Finns ett antal gäng i omlopp som försöker lura en till att slåss för dom. Sa jag att mexicanarna har invaderat också och att ryssen är i Texas?*s*

Sen har man även en del organisationer som har gripit efter makten bland annat New America som är en vit makt organisation som strävar efter att kontrollera USA.

Som ni kan gissa är det en hel del skjutande och sprängandes av saker samt en hel del hembrännande av sprit för att ha något att köra fordonen med. Sen var det alltid någon stackare som fick skruva i bilarna/apc:n etc. Stridsvagnar var inte så populära för dom hade alltid slut på soppa......

Redigerat av Unregisteredab349fae, 09 October 2005 - 21:27.

Postad 09 October 2005 - 21:42

Star-Basse
  • Star-Basse
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Skräck film!

Postad 09 October 2005 - 22:40

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0

Kanske ska förklara att Twilight:2000 är ett rollspel som utspelas runt år 2000. I slutet av 90:talet så trappas en konflikt mellan Sovjet och USA upp och totalt krig utbryter med bland annat kärnvapen. I spelet är man ett gäng soldater i USA:s arme. De första scenariorna utspelas i Polen dör man varit med i den sista amerkanske offensiven, som slutade i ett totalt fiaska då man blev mosade av några sovjetiska divisioner. Lag och ordning har totalt upphört, alla större städer ligger i ruiner, sjukdomar sprids bland de överlevande cch egentligen är ingen längre intresserad av att kriga för något annat än för sig själv. Krigsherrar försöker att lägga städer och områden under sig och de som är i vägen får skylla sig själva.

Fast det absolut bästa scenariot var det som utspelades i Los angeles, staden ligger i ruiner och man ska försöka hitta en släkting till en kamrat som råkat dö i en olycka, givetvis har denne blivit kidnappad av något gäng. Finns ett antal gäng i omlopp som försöker lura en till att slåss för dom. Sa jag att mexicanarna har invaderat också och att ryssen är i Texas?*s*

Sen har man även en del organisationer som har gripit efter makten bland annat New America som är en vit makt organisation som strävar efter att kontrollera USA.

Som ni kan gissa är det en hel del skjutande och sprängandes av saker samt en hel del hembrännande av sprit för att ha något att köra fordonen med. Sen var det alltid någon stackare som fick skruva i bilarna/apc:n etc. Stridsvagnar var inte så populära för dom hade alltid slut på soppa......

<{POST_SNAPBACK}>

Låter ju som de kan va nått ju.

Postad 10 October 2005 - 13:58

Unregistered8c0df0f5
  • Unregistered8c0df0f5
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Film av bok
En mycket bra bokserie som skulle bli en klassiker som film är :

George R R Martin "A Song of Ice and Fire"

1. A Game of Thrones
2. A Clash of Kings
3. A Storm of Swords
4. A Feast for Crows

Underbart brutal, gripande och vuxen SF. (Ni som läser/läst vet vad jag talar om)
Hade jag pengarna så är det ett givet val.

/Thomas

Postad 10 October 2005 - 22:55

Unregistered1056
  • Unregistered1056
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Om alla medlemmar på Prisjakt skulle bidra med 5000 kr skulle vi kunna göra en film för 165 560 000 kr.

Postad 10 October 2005 - 23:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0

Om alla medlemmar på Prisjakt skulle bidra med 5000 kr skulle vi kunna göra en film för 165 560 000 kr.

Sen gäller det bara att alla medlemmar är överäns om vilken typ av film som ska spelas in också... inte det lättast kanske. ;)

Tanken var god iaf :blink:

//Lorryquai

Postad 11 October 2005 - 02:04

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Man får väl börja skriva ett manus och visa det för Travolta! :blink:

Postad 17 March 2008 - 21:35

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
En rolig tråd som hade varit kul att få igång igen.

Postad 17 March 2008 - 21:56

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Ganska kul tråd!
Konstaterade att min idé fortfarande hängde kvar i huvudet! :)

Skulle vilja göra följande filmer/serier
Twillight 2000 serie
Bil film typ F & F men utan alla tabbar och bättre story(förstår inte att det ska vara så svårt)

Postad 17 March 2008 - 22:01

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Trevlig tråd!

Jag skulle vilja göra en skön dramakomedi med ett par vackra kvinnor. Eller en actionfilm, den ska vara ungefär som Shoot Em Up och The Killer. Gärna med Chow Yun-Fat eller Steven Seagal i huvudrollen. :)

Postad 17 March 2008 - 23:32

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Den kanske redan finns, men skulle vilja göra en film om bröderna Dassler som startade skoföretaget " Gebrüder Dassler Schuhfabrik Herzogenaurach" i Herzogenaurach, Tyskland 1924. Efter andra världskriget blev bröderna bittra fiender. Den ene, Adi, grundade företaget Adidas och den andre, Rudi, grundade Puma.

Numera ligger bröderna begravda så långt ifrån varandra som det är möjligt på stadens kyrkogård. Och fortfarande är staden indelad i två läger; de som bär Puma och de som bär Adidas. Dessutom finns två fotbollslag i staden som är sponsrade av respektive företag.

Finns hur mycket som helst av intriger, krig, familjefejder, sport mm att klämma in i historien :)

Postad 18 March 2008 - 07:05

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Fler seriemördarfilmer skulle jag göra.

Baserade på Gary Heidnik, Robert Pickton, Arthur Shawcross, Anatolij Onoprienko eller Pedro Alonzo Lopez.

Postad 18 March 2008 - 08:07

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
En film (eller flera förresten...) med budget a'la Sagan om ringen å i samma stuk av Clive Barkers bok Imajica... det skulle bli sååååå grymt!

Postad 19 March 2008 - 15:41

xector
  • xector
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Helt klart en Metal Gear Solid film, skulle bli så grymt bra om dom höll sig till spelen!

Postad 19 March 2008 - 16:03

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Helt klart en Metal Gear Solid film, skulle bli så grymt bra om dom höll sig till spelen!

Uwe Boll kanske hinner före, han har ju visat intresse. :wub:

Postad 20 March 2008 - 15:20

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3282 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja göra en svensk karoliner film á la Ärans män. Stora slag och mycket kostymer!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.