Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny Dilog med dubbla tuners, pressmeddelande!

2072 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 september 2005 - 11:52

DigetZ
  • DigetZ
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Lite info: :huh:

GODKÄND BOXERMOTTAGARE MED TWINTUNER OCH PVR
Dilog lanserar en ny mottagare för det digitala marknätet. Dilog DT-550 PVR, med 160GB hårddisk och dubbla tuner. DT550 gör det möjligt för TV-tittaren att spela in ett program samtidigt som han ser ett annat, eller spela in två olika program samtidigt. På ett enkelt sätt kan man nu ta kontroll över sitt tittande och med EPG’ns hjälp planera, spela in och titta på sina favoritprogram när man själv vill.
Den nya boxen från Dilog är en inte bara en Boxermottagare och digital videospelare i en och samma box. Boxen kan också användas som digital jukebox för MP3-musik och för det digitala fotoalbumet. TV-tittare kan spela in och lagra upp till 120 timmar av underhållning på boxens hårddisk. Med hjälp av EPG’n, den elektroniska program guiden, kan man enkelt reservera alla de program man vill spela in. Tittare kan också pausa och spola tillbaka mitt under direktsändningar. De dubbla mottagarna gör att man kan spela in ett program medan man tittar på ett annat, redan inspelat eller på en annan kanal. Dilog DT550 återger 5:1 ljud även på inspelade program. Självklart är boxen fullmatad med anslutningar t.ex. komponentutgång.
Lanseringen är en naturlig uppföljning och komplettering av Dilog-serien efter den testvinnande Boxermottagare DT-355 som nu framgångsrikt funnits på marknaden i snart ett år
Twintuner och PVR funktionen är det mest spännande som hänt TV sedan digitaliseringen. Dilog DT550 är den första i sitt slag och kommer att revolutionera TV-tittandet då vi ger tittarna den unika möjligheten att titta på vad de vill, när de vill.
För ytterligare information, v g kontakta:
Försäljningsavdelningen på Dilog Nordic AB, telefon 031-28 88 30

www.dilog.se

/

#2

Postad 22 september 2005 - 12:52

Unregistered09d4d475
  • Unregistered09d4d475
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Kungstv.se säjer den för 3875:- med 24 månaders abonnemang

Mad

#3

Postad 22 september 2005 - 13:37

DigetZ
  • DigetZ
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Hörde från Dilog att den finns på lager nu och kostar ca 5000:- utan abb.
Helt ok för mig :P

#4

Postad 22 september 2005 - 14:15

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
techni kränger den för 4380 om man loggar på som prisjakt-medlem. men är det bästa alternativet tro? sagem har sin 6280 på g, omkring tusenlappen billigare om än med mindre hdd, sedan finns väl humax med någon variant har jag för mig.

någon som "vet" vad man borde välja? har en dilog dt355 sedan tidigare och den är väl lite..korea om ni förstår. iofs byttes den mot en sagem och den var lite..fransk. så, det kanske är pest eller kolera?

#5

Postad 22 september 2005 - 20:12

THX007
  • THX007
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0

techni kränger den för 4380 om man loggar på som prisjakt-medlem. men är det bästa alternativet tro? sagem har sin 6280 på g, omkring tusenlappen billigare om än med mindre hdd, sedan finns väl humax med någon variant har jag för mig.

någon som "vet" vad man borde välja? har en dilog dt355 sedan tidigare och den är väl lite..korea om ni förstår. iofs byttes den mot en sagem och den var lite..fransk. så, det kanske är pest eller kolera?

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag vet så kan inte Sagem 6280 skicka komponent så om man vill ha boxen till proj så känns dilogen mer modern.

#6

Postad 23 september 2005 - 07:32

Anna-Log
  • Anna-Log
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Har spanat twin tuners ett tag och listan idag ser ut så här:

Sagem 6280
Dilog 550
Force 765

Sagem och Dilog är boxergodkända, Force finns men ingen som vet något.

Har inte sett något om att det går att tanka ur Sagem mediafilerna.

Så Dilogen är hetast för inköp nu.

Mailade Dilog igår angående USB-kommunikationen. Enligt rykten på diverse forum så skulle Dilog endast tillåta att man skickade media till den. Men Dilog svarade att det går att tanka ur den också. Formatet är .hav

Force skriver att det är "drag and drop" av filer till/från boxen. Men det hjälper inte om den inte finns på svenska marknaden tycker jag. Dilogen har inte riktigt drag and drop, istället får man tanka ned ett litet program som sköter kommunikationen.

Någon som hört något mer om Force boxen, när den kommer (om den kommer).

Annars är det för min del bara att invänta något erbjudande med 24mån på Dilogen.

#7

Postad 23 september 2005 - 12:17

Anna-Log
  • Anna-Log
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Dilog 550 med 24mån för 2795 kr på Fyndbörsen

http://www.fyndborsen.se/

#8

Postad 23 september 2005 - 21:27

THX007
  • THX007
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Fyndbörsen säljer även en Dilog DT-360PVR för 3.295:- utan abonnemang den har bara 80GB hårdisk. Någon som vet om den har komponent ut och dubbla tuners? den verkar i alla fall ha samma design som 550.

#9

Postad 24 september 2005 - 07:41

Unregistered38b8aa24
  • Unregistered38b8aa24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Fyndbörsen säljer även en Dilog DT-360PVR för 3.295:- utan abonnemang den har bara 80GB hårdisk. Någon som vet om den har komponent ut och dubbla tuners? den verkar i alla fall ha samma design som 550.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, den har inte dubbla tuners och det verkar inte som att den har komponentutgång heller.

Förresten komponentutgång i all ära, men vad hjälper det när den inte stöder progressive scan :)

#10

Postad 24 september 2005 - 12:01

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

  • 604 inlägg
  • 0

Fyndbörsen säljer även en Dilog DT-360PVR för 3.295:- utan abonnemang den har bara 80GB hårdisk. Någon som vet om den har komponent ut och dubbla tuners? den verkar i alla fall ha samma design som 550.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, den har inte dubbla tuners och det verkar inte som att den har komponentutgång heller.

Förresten komponentutgång i all ära, men vad hjälper det när den inte stöder progressive scan :)

<{POST_SNAPBACK}>


Blir ju trots allt bättre på många projektorer som inte stödjer scart-RGB att köra komponent än s-video

#11

Postad 24 september 2005 - 12:32

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Fan också! Jag som fick hem en Dilog DT-355 igår. Visst är den bra men nu vill jag ha den här istället :) Nåja, jag väntar nog tills andra tillverkar kommer ut med boxrar med dubbla tuners så det blir lite konkurens och priskrig.

#12

Postad 24 september 2005 - 15:36

Skyride
  • Skyride
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Förresten komponentutgång i all ära, men vad hjälper det när den inte stöder progressive scan :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Men blir det inte bättre med komponent direkt till en platttv
än med scart ?

Eller mera praktiskt när många har komponent in/ut på recivern ?

#13

Postad 25 september 2005 - 06:54

miniGranis
  • miniGranis
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Kan man se på två olika kanaler samtidigt med denna utan att spela in på HDn ?
Dvs koppla scart till en TV och tex SVHS till en annan och köra olika kaneler till resp. utgång ?

#14

Postad 25 september 2005 - 07:40

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
En sådan här får de bli om det slutar ta betalt för 3 & 5 :)

MVH Kribban

#15

Postad 25 september 2005 - 19:50

Unregistereddc33b899
  • Unregistereddc33b899
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Har beställt en Dilog 550, lite av en chansning men vad ska man göra då utbudet av twin-tuners är så pass begränsat. Återkommer med synpunkter när jag har fått den och hunnit att testa den.

/CJTF

#16

Postad 25 september 2005 - 19:53

miniGranis
  • miniGranis
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Kan man se på två olika kanaler samtidigt med denna utan att spela in på HDn ?
Dvs koppla scart till en TV och tex SVHS till en annan och köra olika kaneler till resp. utgång ?

<{POST_SNAPBACK}>


Svarar på mitt eget inlägg då jag fick svar från Dilog (på en Söndag !!)

Hej

Nej det går inte tt se 2 kanaler samtidigt.

Mvh

Dilog Nordic AB



#17

Postad 25 september 2005 - 19:55

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

  • 1 073 inlägg
  • 0

Fyndbörsen säljer även en Dilog DT-360PVR för 3.295:- utan abonnemang den har bara 80GB hårdisk. Någon som vet om den har komponent ut och dubbla tuners? den verkar i alla fall ha samma design som 550.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, den har inte dubbla tuners och det verkar inte som att den har komponentutgång heller.

Förresten komponentutgång i all ära, men vad hjälper det när den inte stöder progressive scan :)

<{POST_SNAPBACK}>

Man skulle ju kunna klara sig utan komponent (redan upptaget på tv:n av dvd:n)
Men har den 5.1 ljud vid inspelningar? Och kan man tanka över matierialet till dator som på 160gb versionen?

#18

Postad 25 september 2005 - 23:27

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Har spanat twin tuners ett tag och listan idag ser ut så här:

Sagem 6280
Dilog 550
Force 765

Sagem och Dilog är boxergodkända, Force finns men ingen som vet något.

Har inte sett något om att det går att tanka ur Sagem mediafilerna.

Så Dilogen är hetast för inköp nu.

<{POST_SNAPBACK}>


Då har du missat den som jag tycker verkar klart bäst just nu, d.v.s Topfield PVR5000t. Tyvärr antagligen dyrast också... :wub:
För mer info se denna tråd:
https://www.minhembi...showtopic=90510

#19

Postad 26 september 2005 - 08:12

Anna-Log
  • Anna-Log
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Har spanat twin tuners ett tag och listan idag ser ut så här:

Sagem 6280
Dilog 550
Force 765

Sagem och Dilog är boxergodkända, Force finns men ingen som vet något.

Har inte sett något om att det går att tanka ur Sagem mediafilerna.

Så Dilogen är hetast för inköp nu.

<{POST_SNAPBACK}>


Då har du missat den som jag tycker verkar klart bäst just nu, d.v.s Topfield PVR5000t. Tyvärr antagligen dyrast också... :wub:
För mer info se denna tråd:
https://www.minhembi...showtopic=90510

<{POST_SNAPBACK}>


Har sett den men eftersom jag ändå skall skaffa Boxerab. så vill jag ha en subvention när jag köper. Känns som det lär dröja innan det blir det på Topfield, eller ?

Någon som hört något om att Force 765 är på gång?

#20

Postad 27 september 2005 - 16:10

DigetZ
  • DigetZ
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Har beställt en Dilog 550, lite av en chansning men vad ska man göra då utbudet av twin-tuners är så pass begränsat. Återkommer med synpunkter när jag har fått den och hunnit att testa den.

/CJTF

<{POST_SNAPBACK}>



Kan du kolla om man kan spela in en "kodad" kanal och kolla på en annan kodad?
Typ, spela in TV3 och kolla på 5-an..

Väntar på ditt lilla test..hehe..

#21

Postad 27 september 2005 - 19:22

Unregistereddc33b899
  • Unregistereddc33b899
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
DigetZ, det ska jag kolla åt dig!!!

Tydligen så har inte Fyndbörsen fått in några 550 för leverans än...får hoppas att uttrycket...Den som väntar på något gott...stämmer in på Dilog:en :)

#22

Postad 28 september 2005 - 07:24

Anna-Log
  • Anna-Log
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Har beställt en Dilog 550, lite av en chansning men vad ska man göra då utbudet av twin-tuners är så pass begränsat. Återkommer med synpunkter när jag har fått den och hunnit att testa den.

/CJTF

<{POST_SNAPBACK}>



Kan du kolla om man kan spela in en "kodad" kanal och kolla på en annan kodad?
Typ, spela in TV3 och kolla på 5-an..

Väntar på ditt lilla test..hehe..

<{POST_SNAPBACK}>


DigetZ och CJTF:

Enligt Dilog så kan man spela in en kodad kanal samtidigt som man tittar på en annan kodad kanal. Den som spelas in lagras kodad, men det finns en funktion i boxen för att koda av en lagrad kodad inspelning.

Frågan jag funderar på då är vad som händer om kodningsnyckeln hinner bytas innan man hinner koda av det lagrade? (lagras kodnyckeln med det inspelade typ?)

Ser fram emot ditt test DigetZ ! Visste Fyndbörsen när de skulle få in 550:an ?

#23

Postad 28 september 2005 - 12:22

Unregistereddc33b899
  • Unregistereddc33b899
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Enligt det svar jag fick så skulle de kunna leverera ganska så snart...jag antar denna eller nästa vecka.

Blev dock lite besviken när jag frågade Dilog om den hade USB 2.0....av någon märklig anledning så har de valt att leverera den med USB 1.1. Gör ju att den som tänkt swappa massa data mellan PC:n och 550:n får vänta. Fär min del tror jag dock inte att det gör så mycket, lilla boxen kan gott få jobba nattskift. :)

Beträffande kodnycklarna så borde väl Dilog kunna svara på hur de hanterar detta. Jag sänder frågan vidare till dem.

/CJTF

#24

Postad 28 september 2005 - 12:34

Anna-Log
  • Anna-Log
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Bra! Då får vi se vad de svarar på det.

Såg att det var USB 1.1 också, men det funkar för mig, jag vill ha möjligheten, men jag tror inte jag kommer att använda det så värst mycket ändå.

Lite dåligt med dokumentation kring 550. Har sökt på nätet och försökt hitta mer info men inte lyckats. Däremot fann jag att Handan DVB-T6000 (som har väldigt lika specar som Dilogen) i Australien heter TEAC istället. Undrar vem som tillverkar Dilog 550....

#25

Postad 28 september 2005 - 18:52

Unregistereddc33b899
  • Unregistereddc33b899
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Fick följande svar från Dilog beträffande möjligheten att lagra krypteringsnycklar:

Nej, men möjlighet att avkoda från pvr menyn.

Hmmm...lite synd att den inte fixar det...kanske finns det regler som säger att man inte får lagra kodnycklarna. Kan tänka mig att de olika kanal leverantörerna har ett finger med i spelet här.

Någon som vet hur ofta nycklarna byts?

#26

Postad 28 september 2005 - 22:07

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

  • 604 inlägg
  • 0

Fick följande svar från Dilog beträffande möjligheten att lagra krypteringsnycklar:

Nej, men möjlighet att avkoda från pvr menyn.

Hmmm...lite synd att den inte fixar det...kanske finns det regler som säger att man inte får lagra kodnycklarna. Kan tänka mig att de olika kanal leverantörerna har ett finger med i spelet här.

Någon som vet hur ofta nycklarna byts?

<{POST_SNAPBACK}>



Misstänker att de byts ganska sällan. På den gamla "goda" tiden (läs viaaccess 1) bytte boxer koder någon gång i månaden.

Redigerat av Unregistereded16d9f8, 28 september 2005 - 22:07.


#27

Postad 28 september 2005 - 22:24

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Jag skall på mässan nästa helg och jag hoppas att den kanske finns att köpa till "mässpris" ;)

#28

Postad 29 september 2005 - 18:33

rox
  • rox
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Idag har den äntligen blivit godkänf officiellt på boxer.se:

GODKÄND BOXERMOTTAGARE MED TWINTUNER OCH PVR
Dilog lanserar en ny mottagare för det digitala marknätet. Dilog DT-550 PVR, med 160GB hårddisk och dubbla tuner. DT550 gör det möjligt för TV-tittaren att spela in ett program samtidigt som han ser ett annat, eller spela in två olika program samtidigt. På ett enkelt sätt kan man nu ta kontroll över sitt tittande och med EPG’ns hjälp planera, spela in och titta på sina favoritprogram när man själv vill.

Den nya boxen från Dilog är en inte bara en Boxermottagare och digital videospelare i en och samma box. Boxen kan också användas som digital jukebox för MP3-musik och för det digitala fotoalbumet.

TV-tittare kan spela in och lagra upp till 120 timmar av underhållning på boxens hårddisk. Med hjälp av EPG’n, den elektroniska program guiden, kan man enkelt reservera alla de program man vill spela in. Tittare kan också pausa och spola tillbaka mitt under direktsändningar. De dubbla mottagarna gör att man kan spela in ett program medan man tittar på ett annat, redan inspelat eller på en annan kanal. Dilog DT550 återger 5:1 ljud även på inspelade program. Självklart är boxen fullmatad med anslutningar t.ex. komponentutgång.

Lanseringen är en naturlig uppföljning och komplettering av Dilog-serien efter den testvinnande Boxermottagare DT-355 som nu framgångsrikt funnits på marknaden i snart ett år Twintuner och PVR funktionen är det mest spännande som hänt TV sedan digitaliseringen. Dilog DT550 är den första i sitt slag och kommer att revolutionera TV-tittandet då vi ger tittarna den unika möjligheten att titta på vad de vill, när de vill.

För ytterligare information, v g kontakta:
Försäljningsavdelningen på Dilog Nordic AB, telefon 031-28 88 30
Dilog Nordic AB Telefon 031-28 88 30 www.dilog.se
Datavägen 12 B Telefax 031-28 82 33 Org.nr 556224-3609
436 32 Askim E-post: [email protected]

Den finns också med i listan över godkända mottagare.

/Fredde

#29

Postad 30 september 2005 - 23:34

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
En liten fråga om EPG, om man tar upp denna EPG och väljer ett par olika program man vill spela in tex. några dagar innan inspelningen. Vad händer om programmet har fått en ändrar starttid? Fixar EPG'n detta?

En annan sak, om ett program blir försenat (sport), fortsätter den att spela in då tills programmet är slut?

#30

Postad 01 oktober 2005 - 14:34

mkarl
  • mkarl
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Fungerar Dilog DT550 även som en satellitmottagare?
För på www.digitalboxen.com , så står det att den har
"Inbyggd Conax med smart card kortläsare".

#31

Postad 02 oktober 2005 - 15:46

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Denna box skall klara EPG (boxerguide?), men man har hört lite blandat om denna funktion. Tror ni att denna box klarar den funktionen galant? Det jag är ute efter, det är att kunna ställa in inspelning på timern och då med hjälp av EPG.

#32

Postad 02 oktober 2005 - 15:50

Unregistered9c12a290
  • Unregistered9c12a290
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Det gör den säkert. Problemet är nog snarare att Boxer bara lägger upp EPG-information för ett fåtal dagar framåt. D.v.s. skall du spela in något som ligger en vecka framåt i tiden kan du inte göra en EPG-inspelning, utan får trixa med manuell timerinställning.

#33

Postad 03 oktober 2005 - 08:02

kak
  • kak
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

En liten fråga om EPG, om man tar upp denna EPG och väljer ett par olika program man vill spela in tex. några dagar innan inspelningen. Vad händer om programmet har fått en ändrar starttid? Fixar EPG'n detta?

En annan sak, om ett program blir försenat (sport), fortsätter den att spela in då tills programmet är slut?

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom inga kanaler är speciellt kvicka med updatering av informationen, så skulle jag inte ha några större förhoppningar om att det skulle funka.

#34

Postad 04 oktober 2005 - 15:24

sponken
  • sponken
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Är det nån som har boxen?

#35

Postad 04 oktober 2005 - 16:56

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Yepp, jag har en sådan box. Var på lunchen idag och handlade. 4490.- fick jag betala, men den kommer säkert att bli billigare framöver och framförallt så kommer det säkert andra fabrikat med mer finesser och även bättre.

Det är priset man får betala om man vill vara först. ;)

#36

Postad 04 oktober 2005 - 17:46

vongen
  • vongen
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
En fet recension .. Vore trevligt.

#37

Postad 04 oktober 2005 - 21:04

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Köpte en idag också. Har pillat lite med den nu på kvällen. Bilden via komponent upplever jag som bättre än min gamla scartrgb Thomson. Lättanvänd, smidigt att spela in, spela upp. Jag har ännu inte lyckats ta mig in i mottagaren via medföljande USBkabel. Den behöver tydligen några drivisar. I manualen ges en länk till en finsk(!) site, men då jag inte är så bevandrad på finska så hjälper det inte. Mailade Dilog förut. Tankade nån slags klient från deras hemsida, den fungerar men den hittar inte boxen.

Får forska mer i morgon

#38

Postad 04 oktober 2005 - 22:22

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Nu har jag också lekt lite under kvällen och hittat några saker som du Vitamin kanske kan hjälpa mig med. Jag skickar ett PM till dig istället.

#39

Postad 05 oktober 2005 - 06:10

DigetZ
  • DigetZ
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Nu har jag också lekt lite under kvällen och hittat några saker som du Vitamin kanske kan hjälpa mig med. Jag skickar ett PM till dig istället.

<{POST_SNAPBACK}>


Inga PM här inte! Vi är nyfikna ju ;)

#40

Postad 05 oktober 2005 - 06:48

Unregisteredc2ff7bf9
  • Unregisteredc2ff7bf9
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Var har ni handlat boxarna?

I butik eller på nätet?

Kan man få med boxerabonemang?

#41

Postad 05 oktober 2005 - 07:40

Unregistered1e1c5adc
  • Unregistered1e1c5adc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Å här kommer fler frågor:
Låter den mycket?
Kan man kopiera över inspelade program (via rgb-scart) till DVD inspelare?
Vi är nog många som är nyfikna i en strut...

/G

#42

Postad 05 oktober 2005 - 07:43

Anna-Log
  • Anna-Log
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
kotten33 och vitamin,

vi andra förutsätter att ni ger oss era synpunkter på boxarna ni köpt, det är ju liksom därför vi läser och skriver i forumet (annars blir ju detta mer av en dejtingsajt... :blink: )

ok, förstår att ni behöver lite tid för att testa grejorna och det blir ju bättre omdöme om det lagts ned lite tid på att testa.

Försöker sammanfatta obesvarande frågor i detta forum plus lite nytt, så får ni som köpt boxen svara om ni kan:

[1] Hur bra funkar EPGn?
(vad händer om start/sluttiden ändras? är det smidigt att spela in från EPGn osv)

[2] Hur funkar det med överföringen av inspelat material till PC över USBn?
Funkar det över huvud taget? Går det enkelt att hitta det man vill föra över? osv
(Kommentar: Enligt Dilog så är det inspelade i format .hav, finns spelare för detta dock)

[3] Hur funkar det med överföringen till boxen från PC?
Måste man konvertera om till .hav? Kan man droppa andra filer mp3, avi etc?

[4] Hur bra blir det om man tankar över ett inspelat program (som sänts i 5.1) till PCn och sedan bränner detta på en DVD och kollar på det i sin hemmabio?

[5] Allmänt om användningen, smidighet, snabbhet, begränsningar, styrning (fjärr) etc

[6] Inspelning av kodad kanal samtidigt som man tittar på en annan kodad kanal, hur länge kan man vänta med att avkoda den inspelade (då kodnyckeln hinner ändras) ?

[7] Hur funkar det med textningen vid inspelning? (denna box skall ju vara bra på det säger dom...)

[8] Hur mycket låter det om hårddisken (och ev fläkt) i standby, på, inspelning, uppspelning ?

[9] Hur bra är inställningar för signalen till TVn (format, upplösning, progressiv etc)?

[10] Var har ni köpt boxarna? Pris?

Tja, en lista som säker kan göras längre (bygg på nummerserien ni som vill), ordningen på listan är ingen då den skapades genom en "brain dump" :D

Tala gärna om hur ni kopplat in era boxar (scart, komponent, genom hemmabion eller ej, till vad för tv osv)

Väntar med stort intresse på testresultaten!

#43

Postad 05 oktober 2005 - 09:13

THX007
  • THX007
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
(11) Är det äkta komponent 3 st RCA ut eller är det komponent ut via scart?

det står lite otydligt om vilket som gäller på Fyndbörsen.

#44

Postad 05 oktober 2005 - 09:15

casai
  • casai
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
En fråga till..

* Klarar den söktextbaserad inspelning, dvs kan man ange ett programnamn varpå den automatiskt intervallvis söker igenom EPG:n och schemalägger inspelningar

#45

Postad 05 oktober 2005 - 10:17

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Puh!! Det vart mycket på en gång.

Anledningen till att jag skickade PM istället, det var lite frågor som jag inte lyckats lösa och som kanske vitamin, men jag har för avsikt att sedan posta svaren här när allt är löst.

#46

Postad 05 oktober 2005 - 10:21

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

Var har ni handlat boxarna?

I butik eller på nätet?

Kan man få med boxerabonemang?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag köpte min på Siba för 4490:- och den går att få med 12 och 24 abbonemang också. Tror då att priset blir ca 2795:- resp 3500:-

Jag var på Siba klockan 12:00. När jag frågade om dom hade boxen, så sa han att dom hade fått boxarna för några timmar sedan. Och då sa jag, Jo, jag vet. Det är därför jag är här! :D

Han blev lite paff då......hehe

#47

Postad 05 oktober 2005 - 10:24

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

Å här kommer fler frågor:
Låter den mycket?
Kan man kopiera över inspelade program (via rgb-scart) till DVD inspelare?
Vi är nog många som är nyfikna i en strut...

/G

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag hörde igår under kvällen så var det inget som jag reagerade på. Den känns mycket tyst.

Svar JA. Jag kopplade ihop boxen på scart 2 till TV och sedan scart 1 till min befintliga Pioneer hårddiskinspelare. Det går att få över material från box till HDD utan problem.

#48

Postad 05 oktober 2005 - 10:25

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

En fråga till..

* Klarar den söktextbaserad inspelning, dvs kan man ange ett programnamn varpå den automatiskt intervallvis söker igenom EPG:n och schemalägger inspelningar

<{POST_SNAPBACK}>


Ingen aning. Behöver man den funktionen verkligen? :D

#49

Postad 05 oktober 2005 - 10:26

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

(11) Är det äkta komponent 3 st RCA ut eller är det komponent ut via scart?

det står lite otydligt om vilket som gäller på Fyndbörsen.

<{POST_SNAPBACK}>


Svar JA. Det är "äkta" component. Alltså tre stycken RCA, men det är bara 576 upplösning och inte progressivt.

#50

Postad 05 oktober 2005 - 10:37

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

kotten33 och vitamin,

vi andra förutsätter att ni ger oss era synpunkter på boxarna ni köpt, det är ju liksom därför vi läser och skriver i forumet (annars blir ju detta mer av en dejtingsajt...  :blink: )

ok, förstår att ni behöver lite tid för att testa grejorna och det blir ju bättre omdöme om det lagts ned lite tid på att testa.

Försöker sammanfatta obesvarande frågor i detta forum plus lite nytt, så får ni som köpt boxen svara om ni kan:

[1] Hur bra funkar EPGn?
(vad händer om start/sluttiden ändras? är det smidigt att spela in från EPGn osv)

Mycket smidigt med EPG och timerinspelning. Vet inte vad som händer om tiden ändras, men om EPG uppdateras från Boxer när ett program är sent, så borde det även slå igen på inspelningen.

[2] Hur funkar det med överföringen av inspelat material till PC över USBn?
Funkar det över huvud taget? Går det enkelt att hitta det man vill föra över? osv
(Kommentar: Enligt Dilog så är det inspelade i format .hav, finns spelare för detta dock)

Den behöver drivrutiner när man ansluter den till en PC och jag har mailat till Dilog och frågat vart man hittar detta. Så jag vet inte hur det ser ut när man väl fårupp disken i datorn.

[3] Hur funkar det med överföringen till boxen från PC?
Måste man konvertera om till .hav? Kan man droppa andra filer mp3, avi etc?

Se ovan, vet mer när jag får till drivisarna.

[4] Hur bra blir det om man tankar över ett inspelat program (som sänts i 5.1) till PCn och sedan bränner detta på en DVD och kollar på det i sin hemmabio?

Varför vill du göra så? Har du inte hemmabion kopplad till boxen eller vill du kanske ta med inspelningen till någon annan.

[5] Allmänt om användningen, smidighet, snabbhet, begränsningar, styrning (fjärr) etc

Än så länge har jag bara hittat två saker som jag stör mig lite på.
1. Resume funkar inte
2. Om man spelar in och sedan tittar på något annat inspelat, så ser man inte på displayen att inspelning pågår.
3. Bara USB 1.1

[6] Inspelning av kodad kanal samtidigt som man tittar på en annan kodad kanal, hur länge kan man vänta med att avkoda den inspelade (då kodnyckeln hinner ändras) ?

Detta var någon annan som frågade och enligt Dilog så var detta inget problem.

[7] Hur funkar det med textningen vid inspelning? (denna box skall ju vara bra på det säger dom...)

Funkar fint, man får textning.  :blink:  (försår inte vad du vill riktigt)

[8] Hur mycket låter det om hårddisken (och ev fläkt) i standby, på, inspelning, uppspelning ?

Har inte hört något störande ljud ännu.

[9] Hur bra är inställningar för signalen till TVn (format, upplösning, progressiv etc)?

Det finns en wide knapp på fjärren och sedan ställer man in på boxen vilken tv man har.Ingen progressiv signal. 720*576 upplösning

[10] Var har ni köpt boxarna? Pris?

Siba och 4490:-

Tja, en lista som säker kan göras längre (bygg på nummerserien ni som vill), ordningen på listan är ingen då den skapades genom en "brain dump"  :D

Tala gärna om hur ni kopplat in era boxar (scart, komponent, genom hemmabion eller ej, till vad för tv osv)

Jag kopplade min till TV via scart 2 och sedan scart 1 till redan befintlig hårddiskinspelare. När min nya 50" plasma kommer så blir det via komponent och kommer använda recievern som bildväxel eftersom jag har en xbox med komponent och tv'n endast har en komponent ingång.

Väntar med stort intresse på testresultaten!

<{POST_SNAPBACK}>





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.