Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Andersson S1

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 October 2005 - 20:42

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Ska köpa lite nya stereoprylar och har i stort sett bestämmt mig för en Yamaha RXV657 reciever och till det ett par Andersson S1 pelarhögtalare och fyra stycken Andersson S1 center/sattelit-högtalare för att köra 6.1-ljud (har en redan en audiopro-sub). Har ett ganska svårmöblerat rum och gillar designen på pelarhögtalarna, därför är dom mycket intressanta. Men efter en omfattande sökning så har jag fortfarande inte hittat ett dyft om högtalrna. Är det ingen som lyssnat på dessa och kan ge ett omdöme? Jag är ingen audiofil, så mina krav är väl egentligen inte speciellt höga, men jag gillar rent och "krispigt" ljud, kan dessa vara något att ha?

Skulle verkligen uppskatta svar på detta :P

Postad 01 October 2005 - 20:50

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Nu har jag själv inte lyssnat på dessa så jag kan inte uttala mig om dem.
Men jag lider fortfarande av Netonnets egna produkter och de är inte av den kvalite man önskar!

Så jag skulle lätt lägga till en tusing och få detta paket från Infinity som jag lyssant på och blev imponerad av!

Sen finns det nog troligtvis massor med liknande paket som är riktigt bra. Men jag har inte lyssnat på nåt mer än det ovannämnda.

Men å andra sidan så om du är intresserad av det och vill testa så är det nog många här som gärna ser att nån tar på sig rollen som testpilot.

Men men, mitt råd har du fått.. :P

Postad 02 October 2005 - 15:14

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Nu har jag själv inte lyssnat på dessa så jag kan inte uttala mig om dem.
Men jag lider fortfarande av Netonnets egna produkter och de är inte av den kvalite man önskar!

Så jag skulle lätt lägga till en tusing och få detta paket från Infinity som jag lyssant på och blev imponerad av!

Sen finns det nog troligtvis massor med liknande paket som är riktigt bra. Men jag har inte lyssnat på nåt mer än det ovannämnda.

Men å andra sidan så om du är intresserad av det och vill testa så är det nog många här som gärna ser att nån tar på sig rollen som testpilot.

Men men, mitt råd har du fått..  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret, jag har bestämt mig för att köpa S1:orna, det är väl öppet köp så låter dom inget bra så blir jag väl tvungen att skicka tillbaks dom. Får återkomma med en (lekmans)recension när jag lyssnat på dom ett tag.

Postad 02 October 2005 - 15:39

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0
Man får vad man betalar brukar nästan alltid gälla. Undantag finnes dock.

mvh

Postad 02 October 2005 - 16:08

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Man får vad man betalar brukar nästan alltid gälla. Undantag finnes dock.

mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det är vad jag brukar säga när folk ber mig om råd gällande elektronik... :P

Funderar på hur dom låter jämfört med mina gamla hötalare, ett par 12" frontar, en 2x6.5" center och ett par 6.5" surroundhögtalare. Alla av märket JWS. Antar att förstärkaren kommer göra sitt för ljudet också, byter upp mig från en Kenwood 5020 till en Yamaha RXV657 :D

Postad 02 October 2005 - 17:47

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0
Jag hade nog satsat lite mer på ett känt märke som tillverkar högtalare. Visst det kanske blir lite dyrare men du kommer nästan säkert inte bli besviken.
Dock så är inte designen helt fel om man inte har så högt ställda krav på ljudet.

mvh

Redigerat av Leif B, 02 October 2005 - 17:53.

Postad 14 October 2005 - 10:12

ragonline
  • ragonline
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Har du köpt högtalarna ännu? Funderar själv starkt på dessa.

Försöker bestämma mig om jag ska gå med Andersson S1 eller dessa:
http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1410

Postad 31 October 2005 - 18:25

Unregistered12a7af6f
  • Unregistered12a7af6f
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Skall försöka ge en lite recention av s1 högtalarna.
Jag köpte 5,1 settet med 200w per del
driver dom med en andersson r2 förstärkare.
Det första jag märkte var att bruset (som irriterat många) minskade betydligt om man jämnför med mina gamla högtalare(cerwin)
Ljudet har en väldigt klar och tydlig diskant och mellan registret låter lagom mycket
subben har en klar och ren bas
5,1 ljudet lät distinkt och bra
och vad det gäller vanlig musik har jag provat både disco,metal,pop mm
och jag är positivt överaskad av både ljudet och trycket.
ingen tendens till dist eller förvrängning på mycket hög volym spelar våldsamt högt ibland
(vilket förklarar att jag hade Cerwin vs-15 frontare innan).
lacken var av höglans med många lager klarlack
kontakterna på baksidan var robusta
kan rekomendera högtalarna om man inte vill punga ut det dubbla för ett schysst märke
mvh

Postad 31 October 2005 - 21:54

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

• 1133 inlägg
  • 0
Tjenare hejsan :D

Ett tips från mig till dig :huh:

hipshot på forumet har Andersson hgt,du kan ju PM;a honom så får du veta mer.

//Janne

Postad 31 December 2005 - 19:36

fiddeman
  • fiddeman
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Brorsan hur har det gått?För att jag Funderar själv starkt på att köpa Andersson S1. Hör man det där "bruset" alla talar om tydligt? Jag skulle nog irritera mig riktigt mycket om det brusade.

Postad 01 June 2006 - 10:59

williamjohansson
  • williamjohansson
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
är med nyfiken på det här bruset det snackas om?
är det själva andersson s1 högtalarna eller är det andersson förstärkarna som brusar?
funderar på att köpa andersson s1 sateliter själv.

Postad 25 October 2006 - 08:19

gost
  • gost
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Är det någon fler som köpt dessa högtalare och som har några synpunkter? Själv funderar jag på paketet S1 6.1 Small tillsammans med en Andersson R1, Detta paket

Postad 25 October 2006 - 08:30

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Jag kör själv med Andersson R2 förstärkare och deras L1-högtalare.
Fattar inte vad folk menar med brus, hör inget sånt alls. Jag är skitnöjd, hade nog dock velat haft lite mer tryck och snärtig bas från subban, men annars är jag hur nöjd som helst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.