BangOlufsenLogo.gif 3.44K
10 Antal nerladdningarHej, jag öppnar denna klubb
för oss som uppskattar detta märkes design och kvallite
Redigerat av oster, 14 October 2005 - 06:31.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 14 October 2005 - 06:25
BangOlufsenLogo.gif 3.44K
10 Antal nerladdningarHej, jag öppnar denna klubb för oss som uppskattar detta märkes design och kvallite Redigerat av oster, 14 October 2005 - 06:31. Postad 29 October 2005 - 18:49
Räknas en gammal LE 6000 som står i sovrummet? Faktiskt så är det en otroligt bra TV som alltid funkat utan problem. Och man kan inte tro att den är så gammal som den är.
Postad 22 November 2005 - 21:40
Hm det här kan bli en intressant sida funderar på att köpa deras serene mobil till frun och en bv 7 40 ...katastrof dyrt
Postad 23 March 2006 - 15:57
Okej, då är det här en klubb för mig.
Jag har en Beocenter 9500 med ett par Beolab 4500 samt en Beovision 6-26. Just nu håller jag på med en HTPC i ett gammalt videochassi, som formas om för att matcha designen. Postad 26 March 2006 - 16:38
Hej på denne tråd.
Jeg har skrevet om B&O i et år nu på et Dansk forum under navnet Peter Pan. Så jeg vil starte med at persentere mit arbejde indtil nu på mine Danske sider. Har i spørgsmål eller komentar så skriv. Emne: Er du til B&O, men ikke vil bindes 100%? http://www.hifi4all....?TID=20679&PN=1 ______________________________________________________ Emne: Peter Pans B&O opsætning med ICEpower. http://www.hifi4all....?TID=20898&PN=2 __________________________________________________________ Emne: Peter Pans adapter tegninger. http://www.hifi4all....?TID=23818&PN=1 _______________________________________________________ Med venlig hilsen Peter- Pan Bifogad fil(er)Postad 27 May 2006 - 20:54
Hej!
Har en B&O TV från 1984. Tycker fortfarande den har ok bild fast den är 22 år gammal. Enda jag hittar där bak på tv:n är att det är en type 7110. Är detta modellbeteckningen månntro? Funderar faktiskt på att byta ut min ljudanläggning till B&O eftersom allt jag hört från B&O låter bra (även ljudet från min tv från 1984) + att jag e för lat för att testa/leta efter ett ljud som jag trivs med. Mvh Herr Yxa Redigerat av ove_yxa, 27 May 2006 - 20:55. Postad 27 May 2006 - 22:56
hehe lite ot kanske.. men konserthuset i Göteborg, uppe på götaplatsen får gå med i denna klubben.. I lobbyn för biljettförsäljningen hänger en BeoVision 5.
http://www.bang-oluf...b=tv&prodid=442 <-- den //Loofy Postad 30 May 2006 - 22:52
Jag kör på en Beocenter 2300 med ett par beolab 5000 vägghögtalare som för övrigt är till salu för 9000:-, se bild i mitt galleri. I garaget har jag ett linkrum med redline-högtalare+ att jag i köket har ett par Beovox cx50 via linksystemet. Riktigt nöjd är jag...
Postad 14 August 2006 - 15:20
Kör en BeoSound 4 med 4 BeoLab 1.
En BeoVision 6-26 med ett par BeoLab 4 i sovrummet och en 6-22 i köket. Även en BeoSound 3 som får hänga med lite överallt Postad 14 August 2006 - 17:39
ojojoj! nu har jag verkligen lärt mig vad odert avundsjuka innebär:p
jag hoppas du är skit nöjd med allt:D fresten lite bilder skulle vara roligt å se:D Postad 24 August 2006 - 09:08
Oj! En BeoSound 4 med fyra BeoLab 1??? Snacka om overkill... Du måste fixa lite bilder till galleriet. Jag är mycket nyfiken på hur du har möblerat med detta. Postad 24 August 2006 - 13:10
Har Beocom 1401 och en beocom 4 för tillfället men har bara nybörjat med deras stilrena produkter.
Försöker hälsa på Svärfar så ofta som möjligt som sitter på fyra beosound 8000, en beocenter 2, och en lite äldre beovision (vet ej modellen) i vardagsrummet. Ska försöka börja på att övertala dom att dom inte heller behöver sin Beolab 3500 utan att jag behöver den betydligt mer. Postad 29 August 2006 - 13:58
Du vet väl att Beolab 3500 bara är en aktiv högtalare med display? Du måste ha en källa också, som du kan koppla den till. Postad 29 August 2006 - 20:07
Meeen! Jag som var övertygad om annat, jaja man kanske får ta och införskaffa ngt själv istället för att mygla av svärföräldrarna
Postad 30 August 2006 - 10:41
Jag surfar dagligen in på AllaAnnonser och söker på "olufsen". Ibland kan man hitta intressanta saker. Postad 31 August 2006 - 17:23
Overkill med 4?
Fixar bilder så fort jag får tid. Postad 02 September 2006 - 19:53
Hej.
Finns det någon som vet vilken B&O-kompatibel digitalbox (som man alltså kan använda Bang-fjärren med) som ger bästa bilden, oavsett om det är Boxer, Viasat eller Canal Digital???? Json Postad 03 September 2006 - 18:50
Det kan bli knepigt att hitta en sådan, eftersom B&O-fjärrar sänder på en helt annan frekvens än de flesta andra fabrikat. Men en motfråga: Vad har du för TV? I nyare Beovision finns det en utgång för IR-sändare, som består av en lång sladd med en IR-diod i änden. Min Beovision 6 har en sådan. Den gör att jag kan styra en digitalbox av ett annat fabrikat med en B&O fjärr. Mina föräldrar, som har en Beovision 7-40, har t o m stoppat ner digitalboxen i källaren och dragit kabeln genom väggen. Annars kanske Lintronic kan vara ett alternativ? Postad 03 September 2006 - 20:32
Jag har en BeoVision3 med befintlig IR-sladd som jag kopplat Nokia 212T till, men skulle vilja ha ännu bättre bild. Därför undrar jag om någon har erfarenhet av någon annan box (som givetvis är med på B&O:s lista över kompatibla boxar) till sin Bang-TV. Den enda box som verkar fungera förutom min är Digiality VC-CI 304 (är den bättre än Nokian, tro??) men det borde ju finnas fler, eller? Vilken box har du "fridsten"?? Json Postad 03 September 2006 - 22:48
Ingen alls. Jag har analog kabel-tv från UPC. Men jag tänkte använda IR-sladden för att styra en HTPC. Postad 02 October 2006 - 07:39
Igår va jag och hämtade min nya fjärrkontroll, det blev en Beo4 (senaste modellen med DVD-knappen) och då vart jag lite sugen på en Overture. Är det så att man måste ha aktiva högtalare till den? Isåfall duger Beolab 3000? Vad brukar dom gå för?
Postad 02 October 2006 - 09:05
Menar du vad Beolab 3000 brukar gå för? 6000-8000kr är inte ovanligt. Beolab 3000 är helt okej, om man inte är beroende av djup bas. Bättre i så fall att lägga till 4000 spänn och satsa på ett par begagnade Beolab 4000. Och ja, man måste ha aktiva högtalare till en Ouverture. Om man inte har en Beolink ML/MCL Converter, förstås, vilket i princip är ett slutsteg för passiva högtalare. Postad 03 October 2006 - 09:24
Det uppdateras ständigt från Bang & Olufsen vilka boxar man kan styra. Jag köpte min Avant runt 2000/2001 och installerade en modul 2002 för att styra min Canal+ digital box genom den. Genom modulen fick jag ett IR-öga att fästa på digitalboxen och styrde alltså boxen med BEO4. Senare bytte jag ut min sattelitbox mot en Boxer-dekoder. Då var det bara att byta ut mjukvaran i den insatta modulen och jag fick tillgång till en massa mer boxar att styra (gick väl från 20 boxar till 50 kanske). Smidigt och framtidssäkert vill jag lova! Nu har jag precis (igår) beställt en ny TV, BeoVision 7-40 och den har ju redan från start inbyggt 4 st IR-utgångar. Som tur är så uppdaterades default mjukvaran i 7-40 förra veckan så jag kommer redan från start ha den mest uppdaterade listan av digitalboxar Det jag tycker är riktigt skönt med B&O är ju att man kan köpa en TV och ha den så länge. Man uppdaterar dem med moduler och vips har man en fräsch TV. Avanten uppgraderade jag i flera steg. Först hade den ju Dolby Surround, men uppdaterades sen till senare version av Dolby Digital till exempel. Fler funktioner dök upp i senare mjukvara och Picture in Picture modul lade jag också till. Jag styrde också icke-B&O DVD spelare genom ett IR-interface som kom från min SCART anslutning. Fungerade precis som digital-box controllern, fast mjukvaran satt faktiskt på en modul på SCART-sladdens extension. Smidigt om man vill gömma boxar och DVD-spelare men styra allt via BEO4 trots att man inte ser apparaterna. Det finns ett bra företag i England som gör skräddarsydda tillbehör till B&O för att hänga upp digitalboxar bak på TV-apparaten för att bli av med dem visuellt. Jag ser fram emot att få min BeoVision 7-40 i slutet på veckan och koppla in den till min BeoLab 2 med BeoLab 3. Bakhögtalare blir ett par BeoLab 4000. Dessutom skall jag nog köra wireless link till mitt sovrum där jag har ett extra par BeoLab 4000 liggande. Har även en BeoLab 2000 liggande iofs... Kanske använda BeoLab 4000 som datorhögtalare och BeoLab 2000 till sovrummet? Fick en idé när jag satt här o skrev Jag kommer i alla fall att koppla in datorn till att köra mitt MP3-bibliotek och Radio in i systemet. Phew, det blir en hel del meckande i helgen då alla prylar står i olika rum och sladdar skall ju inte synas... Kul med en B&O tråd i alla fall. Fler än jag som uppskattar märket alltså Postad 03 October 2006 - 09:32
Bara en verifiering att du verkligen fick senaste versionen av Beo4 (DVD-knappen har nämligen funnits i de två senaste versionerna): - Den allra senaste har 3 nya knappar från förra modellen. Om du uppgraderade från första versionen vilket jag kan anta skall du alltså ha 4 nya knappar uppe bland de översta 9 knapparna. Kolla denna jämförande sida: Beo4-versioner Vill ju inte du skall bli lurad om du nu köpte en alldeles ny! Jag uppgraderade för övrigt min gamla en gång när NetRadio kom som option i Beo4 och BeoSound 9000. Uppdaterade mjukvaran i BeoSound 9000 och uppgraderade Beo4 med ny knappsats och mjukvara. Blev mkt billigare än att köpa helt ny fjärr... ...och slapp köpa helt ny BeoSound 9000 dessutom förresten vilket ju hade varit onödigt dyrt Postad 03 October 2006 - 12:26
Mina föräldrar har också en BV7-40. De har dragit sladden till IR-blastern genom ett hål i väggen ner till källaren, där de har digitalboxen. Då slipper man verkligen se den. Men ska du verkligen ha BL4000 som bakhögtalare? De borde väl göra sig bättre som frontar, jämfört med BL3-orna? Själv tänkte jag använda IR-sändaren för att styra min HTPC.
Jepp, det är inte bara du. Även om det inte är politiskt korrekt när man snackar "high-end" utrustning. Dumheter! Postad 17 October 2006 - 09:15 Hmm, jag har faktiskt inte tänkt tanken att ha BL4000 som fronthögtalare. BL3-orna ersatte mina BL1'or och då var det ju fronthögtalarna de ersatte, så BL4000 har alltid varit bakhögtalare eller datorhögtalare för mig... Men det känns som BL3-orna är bättre ljudande, särskilt tillsammans med subben, och samma akustiska lins som BL-4 fronthögtalaren. Hur gör du då egentligen? Du måste väl då hitta en profil i BV7'an som motsvarar IR-koderna till din HTPC? Jag skulle nämligen vilja köpa en MAC mini och koppla in, men känner att det lilla extra saknas för att styra den. Eller är jag bara blind, döv och dum? Lite kul tyckte jag det var när BL-5 kom på marknaden och till och med audiofiler tyckte det var riktigt bra högtalare. Själv ger jag mig aldrig in i kriget om att ha bäst ljud, bäst bild, mm. Men däremot att ha smidigast totallösning och renast uppställning hemma med minst klabb, det är det ingen som kan argumentera emot Postad 17 October 2006 - 11:57 Hur gör du då egentligen? Jo, jag kör Linux på min HTPC. Med LIRC kan jag själv konfigurera vilka IR-koder som kommer in och hur de ska tolkas. Jag tänker alltså välja den profil på TVn som ger mig tillgång till störst antal knappar och sedan konfigurera HTPCn att tolka signalerna som jag vill. Ja, det blir en del jobb, men jag räknar med att det blir bra när det blir färdigt. Och jag har ingen BV7, utan en BV6-26. Det är mina föräldrar som har en sjua. Postad 18 October 2006 - 06:49
Hej.
Jag har läst igenom tråden. Det skrevs. Du vet väl att Beolab 3500 bara är en aktiv högtalare med display? Du måste ha en källa också, som du kan koppla den till. Jag har en sådan högtalare liggande hemma. Jag hade velat ha den till tv-ljudet som går via htpc. Jag vill alltså koppla den till datorns ljudkort. Det finns två uttag i högtalaren ett DIN och ett rektangulärt, förmodligen till link. Är det någon som vet hur man kan lösa detta. //MVH SUMO Postad 19 October 2006 - 01:19
Hej igen, længe siden.
Det er rart at se at B&O klubben stadig køre. Jeg har for længe siden lagt nogle link på side 1, var der noget i kunne bruge ??? Siden har jeg opgraderet min hjemme bio med BeoVision 7-40 + en Digital selector, så jeg kan se HD digitale TV film. På den Danske side hvor jeg nu har skrevet om B&O i snart 2 år er det blevet til rigtigt meget og en af mine tråde er set over 50.000 gange, så den er populer. Først et nyt link til min tråd hvor du kan se hvordan jeg har opbygget mit setup med BeoVision 7-40 med BeoVoxPenta som front højttaler der trækkes af 2x500 Watt ASP ICEpower stereo trin. Som bag højttaler bruger jeg BeoLab 4000. I Danmark har vi indtil videre kun en High Definition TV kanal med navnet C More HD, der har været mange problemer med den Danske selector Sagem 81 HD men nu køre den meget godt. Kanal C More sender AC3 lyd = Dolby Digital 5.1 det betyder at så snart jeg aktivere DTV på Beo4 tænder alle højttalerne automatisk på, og lyden er fantastisk. Billederne står skarpt som på en plakat så det er et stort fremskrit. Hvis du / i har lyst at se mange billeder af BeoVision 7-40 og se hvordan jeg har integreret ICEpower til mine højttaler, så start på dette link. http://www.hifi4all....2140&PN=4&TPN=1 _________________________________________________________________________ Find mange flere link om Bang & Olufsens produkter her. http://www.hifi4all....?TID=20805&PN=4 __________________________________________________________________________ De bedste hilsner til jer alle, og tak for at i holder B&O klubben ved lige. Peter- Pan. Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 19 October 2006 - 07:59. Postad 19 October 2006 - 08:44
For at få balance mellem de Danske ICEpower produktcenter, se her kan du købe ICEpower trin.
eAR® 1001 http://www.acoustic-...res/ear1001.pdf eAR® 501 http://www.acoustic-...ures/ear501.pdf eAR® 202 http://www.acoustic-...ures/ear202.pdf JJaz http://www.6moons.co.../jjaz/jjaz.html Hilsen Peter Pan Postad 19 October 2006 - 08:50
Rigtigt mange spørgsmål jeg modtager på dette forum omhandler tilslutning af Bang&Olufsens anlæg og højttaler til andre produkter.
Her prøver jeg at give en vejledning i PowerLink pre-out og AUX ind/ud lydsignal. Det audio-ud analog pre-out signal som sendes ud af PowerLink bøsningen på div. Beo produkter betyder at volumen kan reguleres med B&O,s fjernbetjeninger. Hvordan bruger man så det?. Ja når man har alt i B&O behøver man ikke at tænke så meget over det, men såsnart man vil kombinere Beo produkter med andre hi-fi produkter er der nogle spilleregler. Eks. 1) Alle B&O's nyere BeoLab højttaler er aktive = forstærker er indbygget. Hvis du vil tilslutte to af dem til en ikke B&O forstærker, kræver det at denne forstærker har pre-out signal udgange, altså at det lydsignal der kommer ud er et volumen reguleret liniesignaler, ikke et højttaler signaler, for så går det helt galt. Eks. 2) Du har en BeoSound/BeoSystem/BeoCenter eller et BeoVision TV med PowerLink bøsninger. Du ønsker så at overføre lyden fra et af disse produkter til en ikke B&O Forstærker/Receiver/Forforstærker, hvor der er tilsluttet passive højttaler. Det lydsignal der sendes ud via et af de 2 front PowerLink bøsninger er et audio-out analog pre-out signal. Det betyder at når du sender dette stereo signal ind i forstærkerens linie signal indgang, sætter du forstærkerens volumen regulatoren ca. i midten. Hvis forstærkeren er indstillet rigtigt, det vil sige at du har valgt samme indgang som det 5/8 pol DIN--> RCA/Phono adapteren er tilslutter, er det nu via Beo4/1000 fjernbetjeningen man kan styre lydstyrken. Har du en effektforstærkere, må du prøve dig frem, der skal måske monteres nogle modstande i dit 5/8 pol DIN--> RCA/Phono adapteren for at kunne tilpasse volumen. Det er ofte også muligt at justere følsomheden bag på effektforstærkeren. Hvis dit nye setup ikke virker, er det måske fordi Option indstilling er sat forkert på dit B&O, den skal i de fleste tilfælde stå i Option 2. Option 0 betyder at der ikke modtages signal fra Beo4/1000. Option 1 bruges når 2 Beo produkter står i hvert sit rum, og skal styres med Beo 4/1000. fjernbetjeningen. At sende et stereo signal til/fra BeoSound/BeoSystem/BeoCenter fra et ikke B&O produkt: Her skal RCA/Phono --> 5/7 pol DIN adapteren, tilsluttes AUX in/ud på Beo produktet, eller Scart in/ud på BeoVision TV hvis anden lyd indgange ikke forefindes. Der er en forskel på de to adapter, og jeg kan se at dette volder problemer for nogen, når en adapter skal bestilles. 1) Adapter til PowerLink forbindelser: Ben 2 Stel. Ben 3 venstre signal. Ben 5 højre signal. Ben 4 tænd/sluk signal. Et 5 polet DIN stik er OK til en 8 polet PowerLink bøsning. En 8 pol DIN PowerLink bøsning er altid forbundet på samme måde, her et eks. der kan forvirre. På en Beosound model kalder vi det en udgangsbøsning, og på en aktiv BeoLab højttaler en indgangs bøsningden, men alle 8 pol DIN bøsninger er identisk. 2) Adapter til AUX ind forbindelser: Ben 2 = Stel. Ben 3 = venstre signal. Ben 5 = højre signal. 3) Adapter til AUX ud forbindelser: Ben 2 = Stel. Ben 1= venstre signal. Ben 4 = højre signal. Et 5 polet DIN stik er OK til en 7 polet AUX ind/ud bøsning. ADVARSEL. Send ikke et lyd liniesignal ind i en PowerLink bøsning, på Ben 1 og Ben 4, da de to ben udsender 2.5 Volt. til tænd/sluk relæ signal. Jeg ved ikke hvad der sker, men har du garantien på dit B&O forsvinder den, hvis det går galt. ____________________________________________________________ ________ Jeg håber at dette kan gøre det lidt lettere for jer. Med venlig hilsen Peter-Pan Postad 19 October 2006 - 10:31
Hej Peter Pan.
Du verkar kunna det mesta om B&O. Jag vill koppla ett Creative Soundblaster X-Fi ljudkort till en beolab 3500. Vet du vad som krävs mellan dessa enheter. //SUMO Redigerat av Unregistered66933db8, 19 October 2006 - 16:36. Postad 19 October 2006 - 11:21
Hej SUMO
Det er et stort problem fordi BeoLab er en MasterLink højttaler. Unidlbart han jeg ikke hjælpe, men vi skriver om problemet i øjeblikket på denne tråd hvor du også kan se et billede af en måde der måske vil virke. Leg har ikke en BeoLab 3500 selv så det er svært for mig at afprøve det. Se på dette link, og skriv om det kan lade sig gøre. http://www.hifi4all....679&PN=1&TPN=36 Med venlig hilsen Peter Pan. Postad 19 October 2006 - 20:10
Tack Peter Pan för visat intresse.
Om jag förstod det rätt så var det störst chans att det skall fungera om högtalaren var en gammal nog. Den är nog ca 10 år. Då är det DIN-uttaget jag skall använda?? Jag skall skaffa en kabel med DIN-kontakt och koppla till datorns ljudkort. Med Vänlig Hälsning //Sumo Postad 19 October 2006 - 22:47
Jag har nu bytt mina beolab5000 mot ett par beolab Penta. Grymmt bra blev det, skall posta bilder ngn. dag...
Postad 20 October 2006 - 01:09
Tillykke papegoja med dine nye BeoLabPenta. Selve højttalerjelen får du ikke meget bedre hvis du ikke køber BeoLab 5, men de gør undt i pengepungen
Husk at du kan forbedre lyden meget ved at afbryde de eksisterende bund forstærkere, og købe et sæt ICEpower ASP 2x500 Watt stereo trin, eller med 2x250 Watt de vil også kunne gøre det. http://www.acoustic-...ures/ear202.pdf Promlemet er at de eksisterende bund forstærker er nu en meget gammel konstruktion, hvor konsentarorende er slit. Ned venlig hilsen Peter_ Pan. Postad 14 November 2006 - 14:11
Nu har jag provlyssnat på Beolab 5. Jag knallade inom Art 1 på Regeringsgatan i Stockholm igår för att höra mig för om Beolink wireless och eftersom det var tomt i butiken, bad jag att få provlyssna.
När jag blundade kunde jag se symfoniorkestern framför mig. Helt otroligt ljud! Sanslöst... Postad 23 November 2006 - 01:17
Nu har det nya systemet kommit! ,dock föräldrarnas
I vardagsrummet sitter hjärtat BeoCenter2 med ett par BeoLab 8000 högtalare. I köket ett par BeoLab4 högtalare och TV'n BeoCenter 6-26. Allt självklart linkat i sann B&O-anda. Bilder/filmer kommer så fort jag har tid. Postad 05 December 2006 - 19:23
Ahh, upptäckte inte detta förrän idag. Kul
Min uppställning är: BV7-40 BL 7-4 BL 8000 front BL 3 rear BL2 sub Beoliving: Sanyo PLZ-4 Euroscreen Greyline + massor av andra B&O prylar. Fälj länken så kommer det lite bilder http://www.beoworld....ry.php?ppuser=6 Postad 20 December 2006 - 08:11
För er som vill dregla över lite B&O prylar nu under julen så finns det lite produkter i musikvideon
P Diddy& Christina Aguilera - Tell me. Postad 26 February 2007 - 21:12
Her link til mine tråde :
Hvor du er meget velkommen til at komme med indlæg, du kan også stille spørgsmål til B&O's produkter, så vil jeg forsøge at svare dig. ___________________________________________________ Her min nyeste tråd, hvor du kan se og læse om mit nye surround TV. Se mit setup med billeder: BeoVision 7-40"LCD TV med digital surround. ___________________________________________________________ 24 Feb. 2005 præsenterede jeg mit første setup med BeoVision Avant 32" TV. Først med en Kenwood forstærker, senere med 2x500 watt ASP ICEpower forstærker til at trække mine Beo vox Penta front højttaler. Peter Pans B&O opsætning med ICEpower. = Mit første setup. ____________________________________________________________ Her må du meget gerne fortælle om dit gamle B&O, eller rose / brokke dig over Bang & Olufsens producter. Det nostalgiske B&O hjørne. B&O, har du det? hvorfor ikke? ____________________________________________________________ Her forsøger jeg at komme med nyheder om dit og dat, og beskrive/ hjælpe folk med ideer til hvordan alt andet HiFi kan tilsluttes b&o produkter. Tråden er vist over 70.000 gange og der er lige nu 45 sider, så der er læsestof til lang tid for interesserede. Er du til B&O, men ikke vil bindes 100%? = B&O + meget andet. Er du til B&O, men ikke vil bindes 100%? = B&O + meget andet. __________________________________________________________ Vil du se DIN stik, kabler / forbindelser, og mange andre kabel tilslutninger, se tegninger/ billeder her. Måske er der lige det du står og mangler + link.. Peter Pans adapter tegninger. _________________________________________________________ Vil du kun se DIN stik, kabler / forbindelser, så se tegninger du kan lodde efter her. B&O DIN Adapter Cabel Connection. = Kun DIN forum. __________________________________________________________ Denne tråd håber jeg du vil være aktiv i. Finder du nyt fra og om B&O så skriv. Bang & Olufsen Club. __________________________________________________________ Her vil du kunne læse hvad for musik folk i dette forum holder mest af. Fortæl om din ynlings CD/musik på denne tråd. Hvilken musik DVD eller CD præsenterer du. ____________________________________________________________ En tråd der indeholder mange link til streaming service af gratis TV kanaler for PC'en. Gratis Internet TV, hent det her. ____________________________________________________________ Eller du kan, gå på min hjemmeside og se DIN tegninger. http://www.peterpan.k-nettet.dk/ ____________________________________________________________ Link til rigtigt mange B&O billeder på Beoworld. ____________________________________________________________ Her et link, direkte til salg af brugte B&O produkter. ___________________________________________________________ Så laver vi selv højttaler kabler. P.P Design højttalerkabel kan fremstilles til en pris på 150 kr. pr. meter. Se hvordan, _______________________________________________ På Google søgning, kan du finde søgeresultater. Se også B&O Connection tegninger og billeder her. ______________________________________________ Min Vista/B&O disktop til Beo-folket's PC skærme. Downlod disktop'en ved at trykke på billedet, og vælg større billede. Windows Vista er på trapperne. ______________________________________________ B&O brugsanvisninger i pdf format Her. Flere B&O brugsanvisninger i pdf format Her. Flere B&O brugsanvisninger i pdf format Her. DIN kabler ______________________________________________ Hent min XP B&O disktop her. ______________________________________________ Download i PDF file. B&O's nye 2007 katalog. Se pris og billeder fra 2tal af Bang&Olufsen produkter. ______________________________________________ Med venlig hilsen Peter Pan. PC'en som omdrejningspunkt. http://www.hifi4all....TID=44109&PN=11 Bifogad fil(er)Postad 20 March 2007 - 18:12
Stolt innehavare av en gammal LX2802 - mkt nöjd med ljud & design, men bilden börjar bli lite mörk och suddig efter 20+ år.
Edit: Glömde den gamla telefonen jag har i källarförrådet. En fulsnygg historia i fyrkantig form med färgglada knappar. Redigerat av MagnumPI, 20 March 2007 - 18:22. Postad 28 March 2007 - 08:05
När den TVn kom, blev den utsedd till mest prisvärd i ett test av Råd & Rön. Till stor del pga sin livslängd. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |