Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya grepp?

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 October 2005 - 21:56

Rigor
  • Rigor
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tänkte alla mixtrare/gör-det-självare skulle kunna vika in å kolla bilderna i mitt galleri och avslöja om det är nya grepp eller om nån har liknande lösningar hemma??Är en person som inte gillar att lösa saker som "alla andra" gjort (vilket kanske syns?).Tar gärna emot feedback...å kanske inspirar man nån till att damma av sina verktyg å börja meka med nåt? :blink:

Postad 19 October 2005 - 07:05

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Bas i golvet har jag sett olika varianter på tidigare, men din ser bra ut måste jag säga. Men DVD i bord var nytt. Läckert!

Postad 19 October 2005 - 09:25

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Roliga/galna ideer är alltid kul.. har vi möjligen fått oss en ny person av Lyckmans kaliber på forumet? ;) Välkommen. :)

Postad 19 October 2005 - 09:49

GrodanB
  • GrodanB
  • Mästare

• 2661 inlägg
  • 0
Skall du göra om liknade inbyggnationer kan jag rekommendera en handöverfräs. I alla fall om bordet vad massivt.

Annars ser det bra ut.

Golv/vägg baslåda har man sett förr men är ju inte direkt vanligt. Inte alla som kan göra detta man behöver ju ett eget hus eller en VÄLDIGT förstående husägare :).

Postad 19 October 2005 - 19:04

Rigor
  • Rigor
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ursäkta en nybörjare här på forumet...Lyckman?? Känner mig lite offside här :)

Jo lite knäppa ideer har jag gott om *he he* Man kanske inte ska avslöja att man gömt HTPC:n under golvet oxå?? ;)

Postad 19 October 2005 - 19:56

Unregisteredc5472c21
  • Unregisteredc5472c21
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
hehehe...har länge funderat på det här med att bygga in cd i bordet. men tänkte även få inn en htpc också. men din var mycket stilig!

här har den yokiga lyckman: https://www.minhembi...showtopic=76546

Postad 19 October 2005 - 20:19

Rigor
  • Rigor
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Oh!! får ju en tår av lycka i ögat när jag ser att det finns fler killar som jag.
HTPC i bord? Tur att jag inte sparat bilderna på min första HTPC som jag byggt in i en tv-bänk...där hade jag gömt dator-dvd på ett sjukt ställe... :)

Postad 19 October 2005 - 21:50

Unregisteredd78813b6
  • Unregisteredd78813b6
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
coolt....
Hoppas vi får se mer framöver :)

Postad 19 October 2005 - 22:15

Rigor
  • Rigor
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jorå ska komma ihåg att fota flitigt när planerna med motordrivningen av 17"-skärmen kommer igång på allvar...nu ligger bara delarna och väntar, lite blandade stag,skruvar, elhiss från en Peugeot,nätagg från PC,knappsats från 745:a osv.
Har just blivit pappa igen så att tiden till min kreativa sida krymper något.Men skam den som ger sig!

Postad 20 October 2005 - 09:21

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Ursäkta en nybörjare här på forumet...Lyckman??    Känner mig lite offside här  ;)

Jo lite knäppa ideer har jag gott om *he he*  Man kanske inte ska avslöja att man gömt HTPC:n under golvet oxå??  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Lyckmans tråd är en legend här på forumet. Läs och njut:
https://www.minhembi...showtopic=76546
:P

Postad 20 October 2005 - 09:52

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Alltid kul att se lösningar, särskilt de som inte är standrard.
Önskar bara att jag hade mer tid ... och kunnande ... och var mer händig. Kul att bilder läggs upp!

Postad 21 October 2005 - 14:02

Stormen
  • Stormen
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Lite bilder från min gode vän Bo Hansson som driver Rauna AB. har gjort en liten springa i golvet på 5 x 1 meter. hornet är givetvis beräknat för rummet och är bestyckat med 2 st 12" klangfilmsbasar.
Det är drag i soffan kan jag lova. Fördelen är att det är stor akustiks koppling mellan membran och luften i rummet vilket gör att stående vågor dämpar ut sig själv

edit: Klangfilm är ett mkt gammalt respektingivande företag. Dom hjälpte till under uppbyggnaden av Svenskfilmindustri och lånade ut ljudvagnar osv från tyskland (vägde 400kilo st och gick åt 2 man att sköta) För att kunna lägga ljud på film. Dom gjorde även biografinstallationer i sverige såsom palladium och även i Stockholm mm. De hornen va flera meter höga o kan ses på bild på svenskfilmindutris hemsida

Bifogad fil(er)

Redigerat av Stormen, 21 October 2005 - 14:25.

Postad 21 October 2005 - 14:13

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1267 inlägg
  • 0

Lite bilder från min gode vän Bo Hansson som driver Rauna AB. har gjort en liten springa i golvet på 5 x 1 meter. hornet är givetvis beräknat för rummet och är bestyckat med 2 st klangfilmsbasar. Det är drag i soffan kan jag lova. Fördelen är att det är stor akustiks koppling mellan membran och luften i rummet vilket gör att stående vågor dämpar ut sig själv

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan nog inte ens föreställa mig upplevelsen!!! :D

Men inte F*N va den springan liten.... ;) Snarare en omöjlighet hemma hos mig och många andra.. men jag avundas de som kan lattja loss¨på detta vis! :)

Postad 23 October 2005 - 20:10

Rigor
  • Rigor
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Cheezuz! Här snackar vi seriös moddning av hus och hem! Gillar det stenhårt! Hade varit mycket intressant att provlyssna en sån där hornlösning.Mitt projekt med 15-tummare under soffan verkar helt plötsligt futtigt :)

Postad 24 October 2005 - 09:00

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Stormen - Härligt! Brukar försöka visa den typen av projekt till min fru för att jag ska få gå loss lite mera, men tyvärr brukar det inte ge den eftekt jag önskar.

Postad 24 October 2005 - 14:53

Stormen
  • Stormen
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Lägger även upp bilder på fronten vilket är lowther element. Det fina med grejerna är att det är exact lika långt (ca 5 meter)till basarna som till frontarna så det blir inga fasfel. Det är mäktigt när bastonerna liksom fyller rummet. Känns som om det är stark koppling och får hela luften i rummet att röra sig. Tidiagre baslådor etc som jag lyssnat på är bara massa dunk o vibrationer i rumsmateriel. Men här så rör sig luften runt en . (konstig förklaring jag vet :-)
Så nu letar jag hus där det finns ett bra rum även under lyssningsrummet ;)

Sen är ju frågan om man får för sin levnadspartner eller inte,
Bo sa bara
"-du vänjer dig" :)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Stormen, 24 October 2005 - 14:58.

Postad 24 October 2005 - 22:55

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1267 inlägg
  • 0
Det ser juh onekligen ut att kunna låta mäktigt!!! ;)
Undrar om man någonsin kommer att lyssna på ett sånt system... :)

Sen är ju frågan om man får för sin levnadspartner eller inte,
Bo sa bara
"-du vänjer dig"  :P

Den skulle inte gå hem i mitt hus.... :huh:

Redigerat av ippo, 24 October 2005 - 22:55.

Postad 28 October 2005 - 21:59

Rigor
  • Rigor
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Kolla in mitt galleri för att följa utvecklingen med mitt projekt "tilta-upp-skärm-ur-bordet" *beta-test utförd* :rolleyes:

Postad 29 October 2005 - 09:58

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Snygga lösningar, hade själv en ide om att bygga in pc:n i vardagsrumsbordet och gömma plattskärmen under bordskivan och tangentbordet och musen i en utdragbar låda under.
Bor nämligen i en etta så smarta lösningar är ett måste.
Keep up the good work :rolleyes:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.