Har tänkt bygga en diffusor enligt RPG Diffusor Systems modell, Skyline.
RPG Skyline

Jag har användt Diffusor Calculator för att ta fram specen, som landade snarlikt nära RPG's egna Skyline.
Satt att slå sönder frekvenser mellan 600Hz - 3440Hz
Själva staven av vilken bitarna skärs till kommer att vara 5x5cm vilket ger en total om 60x60cm med 144st bitar i följande mått:
38st, 7,17cm
40st, 21,5cm
38st, 14,33cm
15st, 28,67
I jakt på material samt ngn som kan tillverka detta så sprang jag på Frigolitfabriken i Hbg som sagt att dom kan ta sig an jobbet.
Detta skriver Frigolitfabriken om materialet som ska användas:
Cellplasten vi använder oss av är av hög kvalitet och densitet, detta för att nå en perfekt finish. Materialet ska ej förknippas med byggfrigolit eller dylikt då frigoliten vi använder oss av är betydligt mer kompakt (hårdare) och även slätare till ytan.
Jag var även i kontakt med Sontech Ljudsanering som bekräftade att denna typ av frigolit är extremt bra för bygge av diffusorer.
Frigolitfabrikens svar på min förfrågan
"För samtliga stavar utskurna exakt efter de måtten du gav mig tar vi 800 kr plus moms. Att måla dem är även det ganska tidskrävande då man får måla dem var för sig. Vi tar 500 kr för att måla dem åt dig, så jag skulle nog limmat ihop dem först och målat hela diffusorn på en gång.
Men detta priset gålle på en diffusor och om du skulle köpa fler så skulle priset sjunka en hel del."
Jag kommer att beställa bitar för 4st diffusorer och undrar sonika om ngn mer är intresserad av detta så gör vi en ny prisförfrågan.
/yfront
Redigerat av Unregistered682, 24 October 2005 - 14:55.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?