Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS-42V6SX

326 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS42V6S (TV) 1 6,67 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 22 oktober 2005 - 17:38

axet
  • axet
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa En Samsung Plasma: PS-42V6S då jag kan få ett väldigt bra pris.
Men efter att tittat på denna tråd:
Ny generation Samsung plasma till kanonpris!
Så blir man fundersam. Nån som har denna plasma och kan ge ett omdömme om den?

Jag har varit och tittat på den och tycker att den ger väldigt bra bild både på digital och analog tvsignal.
Tillläggas bör att den ska användas främst till att se på vanlig analog kabel-tv samt dvd med.
Alltså inget hd-material och ingen dator ska kopplas in.
Tycker även att designen är j-ligt snygg.

Det står och väger mellan denna och LG 42PX4RV, men tycker att denna är snyggare i designen och textminnet i LG kan jag leva utan.

Redigerat av axet, 22 oktober 2005 - 17:39.


#2

Postad 22 oktober 2005 - 18:12

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0
Ja, jag vet inte mycket om denna skärm men om man kollar Samsung-trådarna så är det väldigt vågat att köpa deras skärmar. Bilden brukar vara bra på deras skärmar men det är komponenterna i skärmarna som verlar vara av lägsta kvalitet, så om jag vore du så skulle jag kolla andra märken men detta är bara min åsikt så du får väl bedöma själv.

#3

Postad 22 oktober 2005 - 18:16

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Inte bara för att jag har en lg men jag hade kört på annat märke än Samsung, har själv haft en P42SH5X och lämnade in den pga problem.

#4

Postad 22 oktober 2005 - 19:44

axet
  • axet
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Ok, vilken LG har du? Upplevt nåra problem med den?
Jag är ju grymt sugen på LG:n (42PX4RV) fast den e ju inte lika snygg...
Den e ju grym på analog tv den också, samt sjukt bra om man matar den med komponent.

ÅÅÅÅH, Beslutsvånda :)

#5

Postad 22 oktober 2005 - 19:51

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Har en PX5R och jag är 100% nöjd med den, har haft de nu i 2 veckor och jag kan inte hitta någoting negativt på den.

#6

Postad 23 oktober 2005 - 14:59

Mikael1
  • Mikael1
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Om vi nu ska tala om just denna modell så tycker jag att vi gör det och inte om andra modeller, med eller utan dess brister. För vist är detta en helt ny modell eller? Jag har inte riktigt greppat detta ännu.

En ska som slog mig är att det står att den har 252 gråskalor på Samsungs hemsida. Kan det verkligen stämma?

Redigerat av Mikael1, 23 oktober 2005 - 15:00.


#7

Postad 29 oktober 2005 - 11:47

ablaze
  • ablaze
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Är det någon som sett den live, eller har köpt den.. Vore intresannt att höra era kommentarer

.Per

#8

Postad 29 oktober 2005 - 17:00

hera
  • hera
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Är det någon som sett den live, eller har köpt den.. Vore intresannt att höra era kommentarer

.Per

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte en i veckan och det var ingen vidare upplevelse
i och för sig bättre bild än sony ke-p42m1si
men jag gillar i och för sig inte dem dyrare plasmorna heller om man inte skickar in grymt
bra signal
det är nog tyvärr så att tekniken inte är riktigt färdig
om man jämför även dem dyrare plasmorna mot de flesta dlp apparater så har dem ingen chans
just ansikten verkar visa sig tydligast ser ut som g-----e i ansiktet
köp hellre en vanlig tv + projektor

H3nka

#9

Postad 30 oktober 2005 - 14:59

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Är det någon som sett den live, eller har köpt den.. Vore intresannt att höra era kommentarer

.Per

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte en i veckan och det var ingen vidare upplevelse
i och för sig bättre bild än sony ke-p42m1si
men jag gillar i och för sig inte dem dyrare plasmorna heller om man inte skickar in grymt
bra signal
det är nog tyvärr så att tekniken inte är riktigt färdig
om man jämför även dem dyrare plasmorna mot de flesta dlp apparater så har dem ingen chans
just ansikten verkar visa sig tydligast ser ut som g-----e i ansiktet
köp hellre en vanlig tv + projektor

H3nka

<{POST_SNAPBACK}>


Kör du med anlog signal eller har du boxer eller likande?


/Rikard

#10

Postad 31 oktober 2005 - 10:17

hera
  • hera
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Är det någon som sett den live, eller har köpt den.. Vore intresannt att höra era kommentarer

.Per

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte en i veckan och det var ingen vidare upplevelse
i och för sig bättre bild än sony ke-p42m1si
men jag gillar i och för sig inte dem dyrare plasmorna heller om man inte skickar in grymt
bra signal
det är nog tyvärr så att tekniken inte är riktigt färdig
om man jämför även dem dyrare plasmorna mot de flesta dlp apparater så har dem ingen chans
just ansikten verkar visa sig tydligast ser ut som g-----e i ansiktet
köp hellre en vanlig tv + projektor

H3nka

<{POST_SNAPBACK}>


Kör du med anlog signal eller har du boxer eller likande?


/Rikard

<{POST_SNAPBACK}>

Boxer rgb ut samt dvd ingen skillnad

#11

Postad 31 oktober 2005 - 10:23

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Boxer rgb ut  samt dvd  ingen skillnad

<{POST_SNAPBACK}>



Det var ju tråkigt att bilden inte blev bra, blir det att lämna tillbaka den då?


/Rikard

#12

Postad 31 oktober 2005 - 11:28

jober
  • jober
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Funderade på att köpa en men då kanske man ska rikta in sig på någon annan...??

#13

Postad 07 november 2005 - 23:39

wildingen
  • wildingen
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Jag har varit och kollat in denna plasma i Lund på Record (Clemenstorget). Där de har P42SH5X och PS-42V6SX under-över varandra. Dock är inte jämförelsemöjligheterna de bästa då de bara kan mata en av skärmarna i taget med respektive signal.

Mina intryck av de kombinationer jag hann med (antennmottagningen kan jag inte känna till):

6SX (analog (antenn)signal): kornig och saknade definitivt skärpa i bilden.
6SX (analog (DVD-scart)): lika dålig (!) och samma karaktärer som vid analog antenn.
6SX (DVD-komponent): extrem(!) skillnad. Som en annan skärm. Genast skärpa, tydliga färgkontraster och absolut godkänd bildkvalitet.

H5X (DVD-komponent): fruktansvärt bra bild. Jag upplevde denna något bättre än 6SX när det kom till detaljer och färgsättning (kanske/förmodligen en inställningssak).


Men det är inte färdigprovat i den butiken. Jag ska ta med en laptop på fredag och köra VGA-kabel och kontrollera bilden. Vill även se H5X med analog antennsignal. För jag skulle inte tro att det är värt 7000kr i skillnad för min del. Dessa sparar jag nog och byter skärm om några år istället, om jag skulle känna att det var nödvändligt.

Kom gärna med tips och synpunkter!

#14

Postad 08 november 2005 - 22:14

MiniMe
  • MiniMe
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Köpte en SamsungPS-42V6S idag, kom hem fick upp den, mkt snygg, MEN fanken vilken dålig bild, tom när jag körde DVD. Såg ut som en film i pastell allt flöt samman, eftersläpningar, nä usch, ska lämna tillbaka den i morron.
Köp den INTE du kommer att bli grymt besviken, det blev jag.
:)

Redigerat av MiniMe, 08 november 2005 - 22:17.


#15

Postad 08 november 2005 - 22:16

MiniMe
  • MiniMe
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Glömde att tillägga att det är ett konstant väldigt irriterande ljud som kommer från tv:n.
Ett riktigt bottenköp, Ska byta till en Sony KLV-S32A10, som jag eg skulle köpt från början.

#16

Postad 08 november 2005 - 23:28

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Säger det jag jämt säger. Samsungs pdp-tvs suger!!!! Köp ej!!!!

//Lorryquai

#17

Postad 12 november 2005 - 15:23

Unregistered0aeda065
  • Unregistered0aeda065
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
köpte en samsung ps-42v6s i går har provat både med boxer och dvd med dvi 720p. boxern ger en bra bild i mina ögon, dvd har jag testat filmen hajar som hajar och blade 3 som jag tycker ger kanonbild. dessvärre så har den problem vi övergång mellan ljusa och mörka partier, som "minime" skriver med bla eftersläpningar,färggröt. ska testa lite andra inställningar innan jag ger upp den.

#18

Postad 12 november 2005 - 22:22

Unregistered0aeda065
  • Unregistered0aeda065
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
har man den till barnen och bara tittar på dataanimerade filmer så ser det bra ut, som dom demade i butiken. åker tillbaks med den till butiken imorron, kan bara hålla med minime köp den inte!!!!

#19

Postad 19 november 2005 - 16:45

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Har köpt en måste säga jag är nöjd :rolleyes: Den vill gärna ha en bra singnal in. dvd via component ser mycket bra ut helst 576p. Sen provat hdmi från samsung dvd 950 tror jag den heter, Ser ännu bättre ut 576p/720p och 1080i :lol: Tv från boxer Force 1144T RGB ser helt ok ut.

#20

Postad 20 november 2005 - 16:06

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
sen vilken svärta :rolleyes: :lol:

#21

Postad 25 november 2005 - 16:24

MiniMe
  • MiniMe
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
men om man kör från en taskig tvsignal, bor i comhemhus, finns det inget hopp om bättre bild.
får det inte bra =(

#22

Postad 02 december 2005 - 09:50

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Nu har man testat mera :) Dvd Samsung 950 HDMI-DVI Nya kabeln från supra, kör 720P Ser mycket bra ut, Tv:n klarar oxå 1080i men kan ej se någon fördel med det. Komponent från samsungen 576p klockren bild nästan omöjligt att se skillnader från Hdmi. Boxer från Force 1144T scart supra där blir det större skillnader från en superbrabild till halvdasig bild, Men det är ju singnalen in till boxermottagaren som avgör tyvärr. Men jag är mycket nöjd med mitt köp för 14990kr :P

#23

Postad 03 december 2005 - 19:03

Unregistered341181c3
  • Unregistered341181c3
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
gör det sån skillnad på komponentanslutning? jag köpte denna plasma igår och tyckte att mörka bilder blev för j**a gryniga på dvd (scart).. får skaffa komponent..

finns det justeringar man kan göra annars? tips?

blir det stor skillnad med suprakabel? kör boxer (sagem) med scart och där är det ännu värre..skuggpartier blir inte "jämna" utan hackiga i övergången till ljust..

inte ska man väl lämna tillbaks?

(håller med om svärtan..grym)

#24

Postad 03 december 2005 - 23:29

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
component och progressiv scan (576p) då lyfter bilden. Sitt inte för nära plasman heller det gäller alla plasma apparater :(

#25

Postad 05 december 2005 - 17:51

Unregistered341181c3
  • Unregistered341181c3
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Snarre, du verkar ha lite koll på läget.. jag har en likadan tv som du men:

prövade komponentingången igår, men bilden blev sämre."grynigare".. Jag använde förvisso vanliga rca-kablar( då får han skylla sig själv)- ok då, men bilden borde väl iallafall inte bli sämre eler måste jag ha rekordeliga kablar?

576p? ställer man in det nånstans eller blir det den upplösningen automatiskt?

är signalen in till boxern (en sagem itd 64) verkligen så viktig? Jag ser på tv med minst sagt varierande resultat.. är det skillnad på sändningarna? bör jag köpa en dyrare rgb-scart?

#26

Postad 05 december 2005 - 22:02

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Hej! Du måste ställa in din dvd så den skickar progressivt ut. för PAL så blir det 576p och för NTSC 480P, :P Det är enorm skillnad på bild kavlite mellan olika kanaler. kolla så att du kör(RGB) På scarten. lycka till

#27

Postad 05 december 2005 - 23:42

Unregistered44e420db
  • Unregistered44e420db
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Jag har haft min ps-42a i några veckor nu och är mycket nöjd. Har kört min tre år gamla LG dvd genom scart med hyffsat resultat. Tänkte att jag ville utnyttja dvi ingången så jag skaffa mig en Samsung HD745 dvd med dvi utgång. Men med denna spelare och med dvi (även komponent) får jag ingen bra bild. Har provat alla möjliga inställningar men det blir inte bra. Min gamla LG dvd har bättre bild.

Har läst en del om hd745 här och många verkar vara nöjda, så jag vet inte om det är nåt fel på den. Blir nog att lämna tillbaks denna dvd och satsa på nån annan spelare.

Nån som har nåt bra tips på dvd-spelare som ger optimal bild på denna plasma?

#28

Postad 06 december 2005 - 22:08

Unregistered341181c3
  • Unregistered341181c3
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
jag kör 576p (kan inte välja annat) ut från komponentut på min dvd pioneer dv-370, men bilden blir grynig.. kanske ska pröva riktiga kablar och inte vanliga rca..

från digitalboxen kör jag rgb scart men fan vad grötig bilden blir på vissa sändningar.. svt1 ligger nog i topp på vissa program.. tex. beck som gick igår kväll.. outhärdligt kass bild.. frågan är bara om detta är vad man kan förvänta sig av lågupplöst plasma.. ska tillägga att bilden för det mesta är acceptabel..

#29

Postad 06 december 2005 - 22:30

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Kul att se några nöjda ägare, hur långt ifrån sitter ni när ni tittar och hur nära tror ni man skulle kunna sitta om man har den här TV'n?

#30

Postad 07 december 2005 - 21:29

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Skit, glömde fråga, vad ska man ha för dvd-spelare om man köper en sån här TV? Kommer använda den till DVD i första hand och har just nu en NAD T513, bör jag köpa en annan eller klarar den att ge den här TV'n vad den behöver?

#31

Postad 08 december 2005 - 11:29

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0

Kul att se några nöjda ägare, hur långt ifrån sitter ni när ni tittar och hur nära tror ni man skulle kunna sitta om man har den här TV'n?

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter på ca 3meter. Du kan nog sitta på 2meter utan problem :rolleyes:

#32

Postad 08 december 2005 - 12:41

z9lipa
  • z9lipa
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Om man matar TV'n med analog TV signal så blir det inte bra men det blir det å andra sidan inte på någon 42" plasma eftersom signalen i sig är kass.

1. Jag har inte haft möjlighet att testa en digital TV signal hemma ännu.
Någon här som kör in en Digital TV signal från Comhem via RGB scart till denna modell som kan meddela hur bra kvaliteten blir (innan jag signar upp mig på 24månader hos Comhem)?

2. Någon på forumet som vet om mediaspelaren i XBOX kan skicka ut en progressiv signal?, om man kör in den i TV'n med komponent.

3. Signalen ut från Comhem's boxar är den progressiv?
3.1 Blir det markant/stor/liten/ingen skillnad på kvaliteten om man tar in den utgående analoga signalen från Comhem boxen in i en TV tuner med linje dubblering innan man skickar in den via VGA eller DVI i TV'n

Många frågor som jag hoppas få svar på, jag är inom perioden för "ångerveckan" på min TV och är väldigt angelägen om att få till TV signalen innan jag bestämmer mig för att behålla/lämna tillbaka TV'n.

#33

Postad 09 december 2005 - 00:19

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Hej igen, köpte den här TV'n idag, har bara hunnit testa den jättekort nu på kvällen, är riktigt trött. Ikea-bänken som den står på var ett **** att få ihop och att få hem TV'n var inte heller det lättaste.

Mitt första intryck när jag sitter och tittar på Batman Begins-DVD'n är att bilden är ju OK, men det är några småsaker som stör mig. Svart ser jävligt bra ut men grått blir ganska konstigt ibland, där det är mörkgrått blir det ibland rätt brusigt eller vad man ska säga, och vissa gråa nyanser ser ut att dra mot grönt eller rosa. Är det här saker som kan ändras med hjälp av inställningar i menyn?
Hur ska jag göra för att få bästa möjliga bild?

Köpte en komponentkablel på hifiklubben som jag har kopplat mellan dvd'n och tv'n och jag har ställt om till progressive scan i DVD-spelarens inställningar. Som ni förstår är jag inte så jäkla haj på detta, jag har heller inte de högsta kraven på bilden men dom här sakerna jag beskriver kan jag inte minnas att jag såg i butikerna (kollade på den på två olika onoff.)

Edit: TV via boxer kopplad med SCART måste jag säga är med beröm godkänt såhär långt, vilket ger mig hopp om att de små problemen vid filmtittande går att lösa?

Redigerat av Unregistered7d60ed9f, 09 december 2005 - 00:32.


#34

Postad 12 december 2005 - 11:21

z9lipa
  • z9lipa
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Monster: fick du ordning på bilden vid visning av de grå partierna som du beskrev blev brusigt och där vissa gråa nyanser drog mor rosa eller grönt?

Jag har nämligen erfarit exakt samma bildåtergivning på min Samsung PS42V6 som vid gråa skiftningar mot mörkt och ljust betedde sig likadant.
Jag har labbat med inställningarna hela helgen utan att bli av med denna störande "effekt", visserligen kan man lura ögat genom att dra ned kontrasten till ca hälften så att dessa skiftningar syns mindre, men har man en gång sett dem så blir det aldrig riktigt bra.
Åtminstone fick inte jag ordning på det i alla fall.

Min åker tillbaka till leverantören idag.

#35

Postad 12 december 2005 - 15:03

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Nä, det är fortfarande så hos mig men jag har inte pillat så mycket med det. Det liksom bara ibland det syns, ibland klarar den färgerna fint. Men det är som du säger, när man väl har upptäckt det så kan man inte låta bli att kolla efter det sen. Vet inte vad jag ska göra, är jättenöjd med tv'n i övrigt och att ge sig ut och försöka leta upp en annan tv bara på grund av det känns onödigt jobbigt. Hur ska du göra, byter du till en likadan samsung-tv eller lämnar du tillbaka eller vad?

Redigerat av Unregistered7d60ed9f, 12 december 2005 - 15:04.


#36

Postad 12 december 2005 - 16:27

froddy
  • froddy
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hallå,
Kände mig bara tvungen att göra ett inlägg i debatten!
Jag köpte denna tv för 3 dagar sedan och har suttit och pulat med alla inställningar som går,
men bilden ser ut som f-n iallafall. Det ser lika illa ut även om jag kör dvd.
Gick tillbaka till affärn och där sa de att de var lika missnöjda med tv:n som jag och att
de meddelat leverantören att de ej vill ha flera levererade till dem.
Jag bytte till en LG42PX4VGA och det är en GIGANTISK skillnad. (typ som min morfar måste ha
känt då han bytte från svart-vit tv till färg)

Kan bara säga - ge upp....det går inte att få bra bild...tv:n suger!

#37

Postad 12 december 2005 - 16:33

Unregistered44e420db
  • Unregistered44e420db
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
När det gäller bildkvalitet skiljer det sig väldigt mycket beroende på vilken dvd-film man kollar på. Slänger man i tex "I skuggan av bronx" i 59-kronors version så är bilden inte något vidare. Tar man däremot "Sagan om ringen" så blir det annat. Så var det för mig när jag precis skaffat min v6a, innan jag började tänka vad det är jag ser på. Har man bra bild på en film så borde det inte bero på tvn om nån annan film har sämre bild som gör att färgerna "grötar" i hop sig.

#38

Postad 12 december 2005 - 16:48

z9lipa
  • z9lipa
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Mina erfarenheter av den konstiga bildåtergivningen är från att ha haft Sagan om ringen i DVD´n, tex då Arven och Arragon vänslas i drömmen, då hon lutar sig över honom är det bla bakgrunden och vissa partier på hennes hals där man märker det bäst.

Monster: Jag ska lämna tillbaka min TV, funderar på att gå ner några tum och köpa högupplöst LCD, alternativt kliva upp några snäpp i pris (och kvalitet) på Plasma 42".

#39

Postad 12 december 2005 - 16:58

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Får väl överväga att lämna tillbaka jag också antar jag om det är samma problem med alla V6:or, har inte kartongen kvar dock så frågan är hur det ska gå till rent praktiskt.

#40

Postad 12 december 2005 - 17:00

Unregistered3757f53c
  • Unregistered3757f53c
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

2. Någon på forumet som vet om mediaspelaren i XBOX kan skicka ut en progressiv signal?, om man kör in den i TV'n med komponent.

<{POST_SNAPBACK}>


Japp... ställ den i NTSC-läge så kan du skicka 720p bl.a.
Glöm inte aktivera det i MS Dashboard innan.

#41

Postad 14 december 2005 - 11:46

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Även jag kommer nog att byta min plasma mot en LG eller Panasonic pa 50. Samsungen skiftar för mycke i bild kvalite allt från bra till värdelös :blink:

#42

Postad 14 december 2005 - 12:47

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Kan bara applåderande gratta er till ett byte. Såg tvn hos lokala tv-handlaren...ush bottennapp samsung!!!!

Fattar inte varför dom släpper en panel som dom inte har någon kontroll över? Visst, hitta nemo funkar troligtvis men tonövergångar, NEJ!

2005/ 5-serie från samsung är inte vidare bra, tyvärr...

Själv äger jag en s5hx men den är tunad från verkstad.

//Lorryquai

#43

Postad 14 december 2005 - 15:53

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Hopp, pratade med onoff precis och jag kan inte få pengarna tillbaka eller genomföra något byte eftersom jag inte har kartongen kvar. Det var verkligen 15 000 i sjön det, hur som helst så kan jag inte rekommendera den här tv'n till någon, när den visar ljusa nyanser typ utomhusscener och liknande så är bilden helt ok men så fort man tittar på en mörk film typ the Texas Chainsaw Massacre, Batman Begins eller Saw så är bilden outhärdligt dålig och det verkar inte vara en inställnigssak. Många av de mörka nyanserna blir helt fel, grönt eller rosa och man kan ofta se en hel del eftersläpningar. TV'n suger helt enkelt.

#44

Postad 14 december 2005 - 20:41

mattiasw
  • mattiasw
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Även jag kommer nog att byta min plasma mot en LG eller Panasonic pa 50. Samsungen skiftar för mycke i bild kvalite allt från bra till värdelös :)

<{POST_SNAPBACK}>


Börjar inte Panna PA50 bli lite gammal nu? Är den fortfarande bra om man jämför med vad man kan få för 15-16' hos andra tillverkare?

#45

Postad 14 december 2005 - 22:04

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Konstigt!!!!! Jag har varit på OnOff flera gånger och bilden där har varit kanon och ändå matar dom typ 30 skärmar med samma signal genom scartväxlar så den kan ju inte bli sämre när jag matar bara den med min källa?
Och bilden har jag tyckt faktiskt utklassat andra plasmor på den väggen som kostar typ 6000 mer!
Har inga synproblem så det kan inte vara mig det är fel på hehe.
Jaja då har man väl köpt grisen i säcken men men jag ska koppla upp den och jag tror att den kommer att vara bra.

Snarre hur kommer det sig att bilden skiftar i dina ögon ?
Den kan ju inte plötsligt bli sämre.......om du tittar på samma källa?
Ser man på digitaltv så skiljer sig programmen för jälkla mycket i kvalitet o det beror på vem som gjort dem skillnaden märks t.o.m på min gamla 32" Thomson.

#46

Postad 14 december 2005 - 22:08

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Kom gärna tillbaka hit och berätta hur din TV fungerar

#47

Postad 14 december 2005 - 22:13

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Ska jag göra...... ska nog hämta den imorgon.
Har du fått din att funka eller?

#48

Postad 14 december 2005 - 22:21

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Nä, ser fortfarande ut som skit i mörka partier. T ex om det är någon med en mörkgrå kavaj, så blir den liksom rosa-aktig, märks grymt mycket nu när man sitter och tänker på det hela tiden :| Det värsta är ju att det är lika illa när man kör DVD.

#49

Postad 14 december 2005 - 22:27

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Lustigt för jag var i dag o kollade och det svarta är verkligen svart och vitt är vitt .
Hmmmm har dom trimmat denna maskin kanske???
Dom körde en slinga med Bravia reklamen (bollarna) och vilka färger och kontraster mmm..
och en massa trailers på diverse filmer med både mörka och ljusa partier och de var faktiskt perfekta inga problem där inte..inga släpningar o dylikt.
Inte heller några konstiga färgskiftningar.

Redigerat av Falukorv, 14 december 2005 - 22:28.


#50

Postad 14 december 2005 - 22:39

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Svart är svart och vitt är vitt, det var det jag kollade på i butiken också och så är det på min tv med, det är grått som är problemet. Kan ju vara min TV som är fucked, därför jag är lite nyfiken hur det ser ut på din.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.