Skulle gärna vilja se pic på den, gärna med lite prylar i
Mvh Seren.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 25 October 2005 - 11:08
Tjabba. Tänkte höra om det är någon som har en sådan här mediamöbel -> http://www.mio.se/pr...wales/main.html
Skulle gärna vilja se pic på den, gärna med lite prylar i Mvh Seren. Postad 25 October 2005 - 12:13
jag har en sån, tyvär ingen bild på den..., hyllorna går tyvär inte att sjustera på den
ca 45cm i bredd mellan hyllorna, så min receiver får precis plats i mitten. Postad 25 October 2005 - 12:50
Ah nice. Tråkigt att den inte går att justera. Men tack för infon
Mvh Seren. EDIT -> Sökte runt lite på forumet och hittade ett omdöme av Herman: Ekfaner, klarar 100kg, gott om luft ovanför förstärkaren, saknar dock bakstycke men det går ju att lösa aningen låg så att vardagsrumsbordet skymmer "fjärrsikten" en aning. Mått:143x50x50cm Höjd på facken 14cm och 30cm, bredd 45cm. Saknar nu bara en bild på pjäsen om nån vill visa. =) Redigerat av Seren, 25 October 2005 - 13:09. Postad 25 October 2005 - 16:15
Vet att jag har sett det i galleriet för att tag sen, ska försöka se om jag kan hitta den medlemen igen
Postad 26 October 2005 - 19:47
Tja
Såg att Mio skriver "TV-Stereobänk i ekfanér, max belastning 80 kg, B 143, D 50, H 50 cm 1.750:-." på sin sida nu. Vet inte varför de ändrat sig men i bladet jag fick i brevlådan stod det 100kg. 80kg räcker ju mer än väl så glöm att jag skrev 100kg. Skall försöka ta någon/några bilder på hur den ser ut i verkligheten belamrad med allehanda pryttlar Bild på bara möbeln fanns ju på Mios hemsida. Postad 26 October 2005 - 22:02
Härligt. Nu fick man se den. Tycker nämligen att bilden på Mio's hemsida är inte alls bra. Hos Dane_ tex ser den mer "ekfanerig ut"
Blir att leta upp en Mio-butik å inhandla sig en sådan. Mvh Seren. Postad 27 October 2005 - 20:14
Vem har kopierat vem? Det är ju lite olika design även om de liknar varandra. EDIT: Frugan påpekade när jag visade IKEAs Oppli "Det är ju den grannen har" Och det stämmer när jag tänker efter, kikade på den och den är mer blek och livlös men det är ju en smaksak, måttenoch designen skiljer ochså! EDIT Mios Wales passar färgmässigt bra ihop med IKEAs Billy hyllserie, Benno CD pelare och hyllan Lack Kastar in några bilder på hur det ser ut. Hur möbeln gör sig beror ju mycket på andra möbler, golv, väggar, ljuset och så klart den egna smaken. Ovanför Wales har jag hyllan Lack och till höger (syns inte på bild eftersom öppna spisen skymmer) så har jag 2st Benno för CD och en 180cm Billy med glasdörrar för DVD och PlayStation2 spel, Ratt&Pedaler, Videofiler m.m som man vill gömma undan lite. Funderar på att bygga en liten hylla på undersidan av Wales som sladdgömma och kanske även delvis något bakstycke. Någon form av diskret ljusramp under/i hyllan Lack finns också på projektlistan. Solskyddsfilm kommer att monteras på nederdelen av glasdörrarna i Billyskåpet för att döja ratt&pedaler lite bättre. Diskreta ljusramper skall även in i de andra Billyvitrinskåpen när jag kommer på en smart lösning, gillar inte varma spottar som lyser starkt och bara uppifrån. Bilderna...? ja visst ja Helheten!
IMG_0001.JPG 158.67K
3 Antal nerladdningar Bänken + Lack
IMG_0002.JPG 146.45K
5 Antal nerladdningar Närbild på "ekfanerig ut" vad som nu menas med det!?
IMG_0003.JPG 117.29K
4 Antal nerladdningar Det är bara att inse att den perfekta bänken inte finns och inte har jag städat och gömt sladdar heller Redigerat av ·HeRmAN·, 27 October 2005 - 20:21. Postad 28 October 2005 - 07:18
Tack för att du orkade lägga upp bilder på din bänk Herman. =)
EDIT: Och btw, det du skrev om att den passar vissa ikea möbler: Woho. Har nämligen Billy's bokhylla, Lackhyllan å en sådan vägghylla som du har ovanför tvn.. Allt i ekfaner. Plus lite annat smått och gott i ekfaner MVh Mike. Redigerat av Seren, 28 October 2005 - 07:24. Postad 28 October 2005 - 15:50
Notera att jag inte har möblerna precis intill varandra, liten skillnad finns men den finns förmodligen mellan t.ex. billyhyllor också. Wales har aningen mörkare/blankare ytfinish. Detta syns bara när man synar prylarna, inget man lägger märke till annars. Jag köpe allt inom ett kort intervall. Jag tycker dessutom att designen på hyllan och Wales stämmer bra med tanken på hyllans tjocklek. Och vad beträffar IKEAs Oppli så kan jag ge mer kommentarer om någon önskar (kilar över till grannen och studerar hans bänk ((Och dricker ur hans barskåp Svärmor har också Billy i ek men med många år på nacken och när jag köpte bokyllan jag har så skulle jag få delar om jag ville eftersom hon skulle flytta men då färgen förändrats över åren avstod jag. Kan vara bra att tänka på om man har en Billy sedan några år som solen "gnagt på" P.S. Det är mitt minsta älghorn på väggen, man vill ju inte dra uppmärksamheten från filmen. Ja, jag har dödat honom själv Postad 05 February 2008 - 20:04
Tänkte bara ge ett tips till ben till Wales. Vet att det är dumt att lyfta en gammal tråd, men tycker det är bättre att göra det än att skapa en ny.
Köpte följande ben från Clas Ohlson: ![]() http://www.clasohlso...spx?id=18496234 Min Wales tvbänk är köpt efter nyår (vet inte om det är olika årsmodeller eller nått sånt) och på den så passar de fyra hålen i benen mot de fyra hålen i bänken. Monterade fem ben med skruvarna som följer bänken. Använder inte den undre delen som gör att man kan ändra höjden på benen, den går att skruva ur. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |