* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
5759 svar till detta ämne
Postad 26 April 2013 - 16:57
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Såg en intervju med den färgstarke ingenjören på Youtube. Och jo, han verkar faktiskt väldigt trevlig, och tillsynes alldeles ofarlig dessutom. 
Men en sak denne kloke herre säger förbryllar mig.
Han har ju påtalat något i stil med att all "förhandsinfo" man har om en produkt påverkar ens förmåga att göra en korrekt bedömning av densamma. Han säger tex har man hört att det skall finnas DSP, i detta fallet i HRT, så hör man också DSP, typ.
Men när vi sedan kommer till ingenjörens egen försäljningsfilosofi verkar han tänka annorlunda.
Han säljer som han gör för att han vill förklara för kunden vad det är de köper.
Hoppas han förklarar detta EFTER kundens provlyssning. Annars, färgar han ju menligt kundens intryck och talar fullständigt emot sig själv.
Jo, även solen har fläckar men detta fattar jag verkligen inte.
Postad 27 April 2013 - 21:10
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Eller så nyttjar han kunskapen om det till fullo.
Man skulle kanske åka upp till källaren någon gång och få förklarat varför man gillar det man gillar.... 8)
Postad 27 April 2013 - 22:39
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Man skulle kanske åka upp till källaren någon gång och få förklarat varför man gillar det man gillar.... 8)
Ja varför inte. För egen del har jag bara dryga timmen för att göra detsamma. System Audio i Roskilde. Kunskap är ju aldrig fel men högtalarvalen klarar nog både dina och mina öron bäst själva.
Postad 28 April 2013 - 00:01
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
Jag hoppas inte att iö är en sådan besserwisser att han förklarar för folk vad som är bra o dåligt.....han gör bra grejer absolut men så jefla bra är dom inte och enl mig o mina öron finns det betydligt bättre saker.
Redigerat av robert293, 28 April 2013 - 00:02.
Postad 28 April 2013 - 11:06
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Ljud är en smaksak som mycket annat. Fins nog inga rätt eller fel eftersom det är individuellt. Det kanske SKA låta på ett visst sätt för att det ska vara korekt men ibland så föredrar lyssnren på ett annat som inte är korrekt. Vem kan dömma att det är fe då? Det är väl den som lyssnar som bedömmer det.
Jag va igår i hembiobutiken i går i Göteborg och började undra am det är fel på mig, rummet eller baslådan (definitive technology) efter provlyssningen (Skyfal) lös säljaren upp med ett stort leende och frågade vad jag tyckte...
Jag sa som det var, det här är för klent för min smak medan han tyckte att det va hur bra som helst.
Som sagt en smaksak.
Det är ändå kul att prata med andra och höra deras åsikter
Postad 28 April 2013 - 11:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Säljarna tycker alltid att deras saker låter bäst. även dom som säljer b&w samt cv
Postad 28 April 2013 - 12:42
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Säljarna tycker alltid att deras saker låter bäst. även dom som säljer b&w samt cv 
Och Ino.
Postad 28 April 2013 - 13:37
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Haha visst är det så. Jag har 2st XTZ 12.18 ICE som enligt mig låter bättre och går djupare OCH är billigare vs deras 1st Definitive Technology som kostat 18K/st mot mina 7K/st haha då känner man sig nöjd 
Om inte Ino får mig pladask så bygger jag eget. Men först så ska jag bjuda in mig till bagarn för att känna efter
Redigerat av RobNB, 28 April 2013 - 13:39.
Postad 28 April 2013 - 13:55
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Och Ino. 
nej, det är ju KÖPARNA av ino som tycker ino låter bäst  eller... ja, när man läser manifestet så gör nog herr öhman det också
Postad 28 April 2013 - 15:02
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
nej, det är ju KÖPARNA av ino som tycker ino låter bäst eller... ja, när man läser manifestet så gör nog herr öhman det också 
Exakt. Han bygger precis de högtalare han själv vill ha, vilket i sig väl knappast är unikt bland högtalartillverkare. Vad som är unikt är att han tycker att man absolut bör undvika all "förhandskunskap" om en produkt, och sedan, som enda tillverkare i världen(?) , kräver att få berätta om sin produkt innan någon får köpa den. Någon som får ihop den logiken?  En bra produkt talar för sig själv. Såväl Ino som alla andra. Har själv alltid fått låna hem och prova, och i lugn och ro fått ta ett eget beslut. Har ardrig varit med om att säljaren haussat en produkt. Har iofs handlat nästan allt av Lasse på Hifi Skane de senaste 20 åren, kanske just av den anledningen.
Postad 28 April 2013 - 15:10
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Exakt. Han bygger precis de högtalare han själv vill ha, vilket i sig väl knappast är unikt bland högtalartillverkare. Vad som är unikt är att han tycker att man absolut bör undvika all "förhandskunskap" om en produkt, och sedan, som enda tillverkare i världen(?) , kräver att få berätta om sin produkt innan någon får köpa den. Någon som får ihop den logiken? 
En bra produkt talar för sig själv. Såväl Ino som alla andra. Har själv alltid fått låna hem och prova, och i lugn och ro fått ta ett eget beslut. Har ardrig varit med om att säljaren haussat en produkt. Har iofs handlat nästan allt av Lasse på Hifi Skane de senaste 20 åren, kanske just av den anledningen. 
Förhandskunskap eller Ej. Låta IÖ prata om produkten eller Ej. Det är fortfarande tidigast efter 3dagar man får göra ett köp/beställning. Då hinner man tänka några ggr. En annan sak om han haft allt på lager, kan tänka mig att en å annan hade gjort förhastade beslut.
Postad 28 April 2013 - 15:22
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Förhandskunskap eller Ej. Låta IÖ prata om produkten eller Ej. Det är fortfarande tidigast efter 3dagar man får göra ett köp/beställning. Då hinner man tänka några ggr. En annan sak om han haft allt på lager, kan tänka mig att en å annan hade gjort förhastade beslut.
Det är motsägelsen i hans budskap jag inte får ihop. Han har ju rätt i sak. Visst kan förväntningar färga ens intryck. Nu vet jag ju inte vad hans samtal med kunden handlar om, och hur menligt de inverkar på kundens egna intryck och egentliga önskemål. Men de flesta verkar ju väldigt nöjda med sina köp, och sitt möte med Herr Öhman, så då är väl allt egentligen frid och fröjd.  Tror helt enkelt att den mannen, precis som undertecknad, kanke borde bita sig i tungan(eller skrivfingret)vid vissa tillfällen.
Redigerat av laddie15, 28 April 2013 - 15:38.
Postad 28 April 2013 - 15:36
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Om du inte var i källaren och lyssnat och haft ett litet snack med IÖ så är det ingen idé att sitta och spekulera vild om vad han tycker och tänker eller hur hans högtalare låter.
Postad 28 April 2013 - 15:41
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Om du inte var i källaren och lyssnat och haft ett litet snack med IÖ så är det ingen idé att sitta och spekulera vild om vad han tycker och tänker eller hur hans högtalare låter.
Vad han tycker framgår med önskvärd tydlighet av vad han skriver. Men hur hans högtalare låter har jag inte på minsta vis uttalat mig om.
Postad 28 April 2013 - 15:47
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Fast du har väl hört ino laddie?
Postad 28 April 2013 - 15:51
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Fast du har väl hört ino laddie? 
Nej tyvärr. Hoppas däremot få höra Guru hos Hfi Skane den 3:e Maj. Har förstått att 60-modellen skall vara samma.
Postad 28 April 2013 - 15:53
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ja, typ. 60 är ett mellanting mellan pi60 och pi60s. ta med lite bra inspekad musik så får du höra det på hög volym
Postad 29 April 2013 - 08:25
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Nej tyvärr. Hoppas däremot få höra Guru hos Hfi Skane den 3:e Maj. Har förstått att 60-modellen skall vara samma. 
De har ju guru qm10 där redan. Det är väl snarare så att ingvar kommer dit på fredag
Postad 29 April 2013 - 11:15
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Ett par QM60 uppslängda lite spontant i mitten av en Hi-Fi butik går inte att jämföra med IÖs källare. Just saying.
Postad 29 April 2013 - 11:22
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Ett par QM60 uppslängda lite spontant i mitten av en Hi-Fi butik går inte att jämföra med IÖs källare. Just saying.
inte många högtalare som hade låtit bättre random uppslängda i en butik än inhysta i ett akustikbehandlat rum. Det som är lite farligt är att inte många lyssnat på högtalare i ett akustikbehandlat rum innan variti källaren och därför får de ofta fantastiska recensioner mot andra högtalare som varit just uppslängda i en butik eller i ett "vanligt" rum.
Postad 29 April 2013 - 12:12
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Så är det. Att lyssna på valfria högtalare i ett riktigt akustikbehandlat rum för första gången är något av en halleluja-upplevelse
Postad 29 April 2013 - 12:18
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Jo jag menar bara att han inte kommer uppleva det alla snackar om i dessa omständigheter. Men det kommer säkert låta helt ok ändå.
Redigerat av philipbtz, 29 April 2013 - 12:28.
Postad 29 April 2013 - 12:26
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Det ligger säkerligen väldigt mycket tanke bakom hans rum men "riktigt akustikbehandlat" skulle jag knappast kalla det
Postad 29 April 2013 - 15:32
pickepock
-
pickepock
-
Användare
-
-
158 inlägg
Så är det. Att lyssna på valfria högtalare i ett riktigt akustikbehandlat rum för första gången är något av en halleluja-upplevelse 
Bra skrivet, mkt bra. Alla högtalare förtjänar ett bra rum. Sedan som philipbtz skriver: Vadå akustikbehandlat? Också helt rätt. Finns faktikt smaker här också. Med det menar jag att vissa vill inte ha extremt akustikbehandlat och vissa vill och vissa har kanske absorbeter runt om, överallt  . Det fina i kråksången om man inte vill mäta sig in i idioti...är faktiskt att ta det pö om pö vilket också är mer ekonomiskt försvarbart och lärorikt. Finns något som heter läropengar  Fast det är klart. Det tar tid och det verkar inte alla har/lust med. Alla rum är väldigt olika. Även IÖ:s  Like or not like? Cheers
Redigerat av pickepock, 29 April 2013 - 15:32.
Postad 29 April 2013 - 15:49
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Förmodar att akustikbehandlat rum inte har något som helst med ett ekofritt ljudrum att göra. Ett sånt funkar nämligen inte alls att lyssna i med en normal setup. Å andra sidan har jag förstått att det endast är i just ett sådant rum man kan uppnå nära total transparens, fast det kräver tydligen en väldig massa högtalare. Naturligtvis intressant att lära sig korrigera felaktigheter i rummet. Men håller med om att det säkert varierar hur man vil ha det. Varierar också väldigt mellan olika högtalares påverkan av rummet. Sägs tex. att SA är konstruerade för minimal påverkan av rummet. Låter kanske som ren dynga, tills man jämfört några olika märken. Dock skall tilläggas att det även i mitt rum blir markant skillnad med eller utan stora tjocka mattan framför högtalarna tex.
Postad 29 April 2013 - 17:21
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Det ligger säkerligen väldigt mycket tanke bakom hans rum men "riktigt akustikbehandlat" skulle jag knappast kalla det 
Jag har inte varit i IÖ:s källare, men han är ju akustiker, så jag förmodar att han har akustikbehandlat rummet så som han gör hos sina kunder. Eller?
Postad 29 April 2013 - 17:29
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Förmodar att akustikbehandlat rum inte har något som helst med ett ekofritt ljudrum att göra. Ett sånt funkar nämligen inte alls att lyssna i med en normal setup. Å andra sidan har jag förstått att det endast är i just ett sådant rum man kan uppnå nära total transparens, fast det kräver tydligen en väldig massa högtalare. Naturligtvis intressant att lära sig korrigera felaktigheter i rummet. Men håller med om att det säkert varierar hur man vil ha det. Varierar också väldigt mellan olika högtalares påverkan av rummet. Sägs tex. att SA är konstruerade för minimal påverkan av rummet. Låter kanske som ren dynga, tills man jämfört några olika märken. Dock skall tilläggas att det även i mitt rum blir markant skillnad med eller utan stora tjocka mattan framför högtalarna tex.
Nej det har inget med ett ekofritt rum att göra. Alla rum lider mer eller mindre av stående vågor skapade av rumsmoder, och reflexer som bildar en kopia av ljudet fast några millisekunder senare som gör att hjärnan har svårt att tolka informationen. Om du idag har kala väggar på dina fram och sidoväggar så kommer du märka att om du sätter upp absorbenter eller annat akustikmaterial lämpat för syftet, så kommer du få en betydligt stabilare ljudbild och kan höja volymen avsevärt mycket mer innan det blir jobbigt. Mitt tips är att åka till ett rum som är akustikbehandlat av ett proffs så du förstår vad det innebär när efterklangen är perfekt över hela registret och det är en avsaknad av stående vågor. Det är verkligen speciellt. Jag började fatta vad en ljudbild var på riktigt när jag besökte AudioConcepts lyssningsrum på kungsholmen.
Redigerat av XavierJH, 29 April 2013 - 17:30.
Postad 30 April 2013 - 07:00
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag har inte varit i IÖ:s källare, men han är ju akustiker, så jag förmodar att han har akustikbehandlat rummet så som han gör hos sina kunder. Eller?
Postad 30 April 2013 - 07:17
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Hahahahahaha, du kommer att tycka det är lika kul när du varit i hans kundmässigt akustikbehandlade källare
Postad 30 April 2013 - 08:28
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Jag noterar sarkasmen
Beskriv för mig hur rummet ser ut då och vad han har gjort  Jag har svårt att se att han skulle dema ett rum med kala väggar à ljust och fräscht
Postad 30 April 2013 - 09:11
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Nej kalar väggar à ljust och fräscht hittar du inte men du kommer hitta det stökigaste rummet du någon varit i, ca. 2000 Blu Rays och CD-skivor från golv till tak, 30 år ingrott damm, en miljon papper med uträkningar, random komponenter, 5-10 kaffekoppar, och det bästa ljudet jag hört
Postad 30 April 2013 - 09:22
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
... allt uträknad in i minsta detalj för att återge det perfekta ljudet
Postad 30 April 2013 - 09:24
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Ja det finns nog någon tanke bakom det då det bli mindre parallella ytor och mindre kala ytor.
Postad 30 April 2013 - 09:45
pickepock
-
pickepock
-
Användare
-
-
158 inlägg
...stökigaste rummet..., 30 år ingrott damm
Amen på det  Har försökt att introducer damm hemma men sambon vill inte höra sådana dummheter. Försöker glömma lite kläder här och där på golvet...men lyckas nog inte mer än att få pisk!
Postad 30 April 2013 - 11:02
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Nej kalar väggar à ljust och fräscht hittar du inte men du kommer hitta det stökigaste rummet du någon varit i, ca. 2000 Blu Rays och CD-skivor från golv till tak, 30 år ingrott damm, en miljon papper med uträkningar, random komponenter, 5-10 kaffekoppar, och det bästa ljudet jag hört 
Hemtrevligt
Postad 30 April 2013 - 11:43
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
30 år ingrott damm kanske blir grymma basabsorbenter
Postad 30 April 2013 - 14:42
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Är inte detta lite märkligt, om än väldigt befriande. Mannen som fått in akustiktänket i allas huvuden har alltså inget annat än ett rejält stökigt rum. Och lärjungarna hans köper dyra akustikåtgärder, vetenskapligt belagda med namn på varenda eko eller refex.
Postad 30 April 2013 - 20:49
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Jag tror att dom flesta har nog det ganska stökigt i sina rum haha. Och sen blir man nog aldrig klar med sitt rum
Postad 30 April 2013 - 21:47
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Även om det jag säger är sant (ok lite överdrivet  ) så har han några enkla åtgärder så som lite ACO-skivor bakom högtalarna. Det finns också tjock tyg en bit ut från väggarna "soft velvet" tror jag det heter - ordentligt som fan såg det ut att vara iaf. Dessa gick inte heller helt parallellt med väggen utan som gälar om ni tänker er. Bakom dessa en massa cd-skivor och grejer. Mattor i hela rummet med. Sedan plankor i taket för att diffusera misstänker jag. Men det ser väldigt vanligt ut. Inget maxat Svanå rum direkt.
På tal om maxat Svanårum så har jag hittills inte hört ett bra sådant än. Så dyra akustikåtgärder betyder inte alltid bästa ljudet heller. Man måste veta vad man håller på med när man installerar det.
Postad 30 April 2013 - 22:10
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
De e just det. Man kan köpa på sig otroligt dyra akutik fix mm som är helt onödigt och många ggr inte har någon större nytta för just det rummet. Så som att försöka vinna rally race med F1 bil, visst en snabb bil men fel bana haha.
Man kan lösa problemen bra på egen hand med då gäller det att veta vad man gör men å andra sidan så behöver inte det vara dyrt för att man anlitar en akustiker. Avgift för besöket sen är det upp till rummet. Har man lite flyt så kan det vara ganska rimliga summur, har man en j*vla otur så kan det bli dyrara. Men sen finns det lönlösa rum oxå
Edit.
Till och med IÖ skriver att det finns rum som är så svåra att han kan tackar nej till uppdraget. Kan tänka mig att det inte är så många (hoppas man)
Redigerat av RobNB, 01 May 2013 - 09:57.
Postad 01 May 2013 - 10:31
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Även om det jag säger är sant (ok lite överdrivet ) så har han några enkla åtgärder så som lite ACO-skivor bakom högtalarna. Det finns också tjock tyg en bit ut från väggarna "soft velvet" tror jag det heter - ordentligt som fan såg det ut att vara iaf. Dessa gick inte heller helt parallellt med väggen utan som gälar om ni tänker er. Bakom dessa en massa cd-skivor och grejer. Mattor i hela rummet med. Sedan plankor i taket för att diffusera misstänker jag. Men det ser väldigt vanligt ut. Inget maxat Svanå rum direkt.
På tal om maxat Svanårum så har jag hittills inte hört ett bra sådant än. Så dyra akustikåtgärder betyder inte alltid bästa ljudet heller. Man måste veta vad man håller på med när man installerar det.
Märkligt att du spelar ner akustikfixarna. Vi kan ju summera. Han har åtgärdat sidoreflexer och högtalarvägg. Han har byggt om tak för diffusering. Min (o)kvalificerade gissning är också, om det inte finns några störande resonanser i rummet, att han har byggt in basfällor i väggarna. Det är ingen direkt avsaknad av akustikreglering i så fall om vi säger så. Däremot är det sjukt roligt att höra om 30 år ingrott damm. Jag måste besöka IÖ:s källare någon gång så jag får höra hans akustikfilosofi. Jag är personligen starkt färgad av den oerhörda upplevelse jag fick i Svanå-rummet och känner inte riktigt igen mig i din beskrivning av det. Någon gång vill jag också bygga ett eget lyssningsrum och gå all-in och anlita en akustiker. Det hade ju inte varit fel om man inte hade behövt punga ut summorna på Svanås diffusorer.
Postad 01 May 2013 - 11:21
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Svanå är säkert superbra men jag blev inte imponerad av Mårtens Svanå-rum. Finns säkert bra rum med men blev lite besviken när jag hörde det rummet.
Postad 01 May 2013 - 14:49
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Det jag hört av Svanårum så är det inget för mig.
Postad 03 May 2013 - 18:16
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Så då har man äntligen fått höra ett par Ino, ja eller Guru då. Hur det lät? Junior för niotusen låter inte ett skit. Den bara återger musiken så transparent att man står och gapar. Man står inte och tänker på något som helst annat är musiken. Inte hur djupt eller högt eller någon annan parameter, nej bara ren och oförfalskad musik.
Jo jag är imponerad, djupt imponerad.
Ett par Junior skall definitivt hem för provlyssning så fort de fått fason på produktionen.
Och jo, charmerande herrar dessa Ino/Gurufolk.
Herr Öhman besitter sådan kunskap i ämnet högtalare att man undrar vad han inte vet.
Nu har det gått upp ett liljeholmens för denna Skåning. Nu förstår jag vad ni Inoister är så entusiastiska över.
Postad 03 May 2013 - 18:31
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Roligt att du verkar ha hittat hem. Själv sparar jag till pi60. Kanske s men det känns inte som prisskillnaden är motiverad. Men med hus och 2 barn så töms sparkassan ganska ofta.
Postad 03 May 2013 - 18:46
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Då är det bara att gratulera  det är det här som är så gottmos med vår hobby. själv så anser jag att dom styrkor du drar upp och gillar är inos svagheter
Postad 03 May 2013 - 18:47
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Så då har man äntligen fått höra ett par Ino, ja eller Guru då. Hur det lät? Junior för niotusen låter inte ett skit. Den bara återger musiken så transparent att man står och gapar. Man står inte och tänker på något som helst annat är musiken. Inte hur djupt eller högt eller någon annan parameter, nej bara ren och oförfalskad musik. Jo jag är imponerad, djupt imponerad.
Håller med. Hörde dessa med en kort stund på hifi skåne idag, och det lät väldigt, väldigt trevligt. Dessa små burkar fyllde hela denna relativt stora lokal med ett stort perspektiv och mycket bra basåtergivning. Hade onekligen varit intressant att höra i hemmamiljö med eget källmaterial/DAC och förstärkeri.
Postad 03 May 2013 - 21:50
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Roligt att du verkar ha hittat hem. Själv sparar jag till pi60. Kanske s men det känns inte som prisskillnaden är motiverad. Men med hus och 2 barn så töms sparkassan ganska ofta.
Jo, sitter ju i samma sits. Nu senast behövde ungarna varsin ny dator. Stort hål i sparkassan blev det.  Nej den prisklassen pi60 ligger i blir nog aldrig aktuell för mig. Är faktiskt ruskigt nöjd med mina SA dessutom. Fast skulle det visa sig att de goda intrycken består när jag provat hemma, så ryms det ju ett par Junior i budgeten. Ja, alltså inte fler ungar då, utan ett par Junior-Gurusar.
Postad 03 May 2013 - 22:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Pip då? Samma ljud och säljs för 5000 överallt ^^
Postad 03 May 2013 - 22:43
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Pip då? Samma ljud och säljs för 5000 överallt ^^
Ja varför inte. Men tyckte Junior var finare. Sedan är det ju inte samma högtalare heller. Den där QM10 skall ju också vara typ samma. Men jag gillade allt lilla Junior bättre, i alla fall då jag lyssnade på dem båda idag. I.Ö saknade förvisso absorbenter bakom högtalarna. Kanske hade jämnat ut skillnaden dem emellan. Men där och då var lillebror klar vinnare för mig.  Både QM10 och Junior har såvitt jag förstått dessutom en ny egenutvecklad diskant, som inte finns på Pip. Så helt samma är nog egentligen ingen av de tre.
Redigerat av laddie15, 03 May 2013 - 22:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|