Braskens i Linköping / Samsung
47 svar till detta ämne
Postad 12 November 2005 - 21:50
label
-
label
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Köpte en SamsungTv för en tid sedan hos Braskens i Linköping som det har varit en hel del strul med. (Pris 33000:-)
Först och främst misstänker jag att den inte var ny när jag fick den.
Då jag frågade dem varför förpackningen var bruten nar jag fick den sa de att de kollade alla av denna modell innan de gick till kund.
Sedan började problemen med ursprungsfel som visade sig direkt när tv:n kopplades in...
Skräp i bildpanelen vilket visade sig som en svart prick i bildrutan och kraftiga magentastick i hörnorna.
Då jag påtalade felen sket de att svara på mail. Efter ett tag sa de dock att jag skulle kontakta en servicefirma vilket jag gjorde efter en tid. Gick lång tid innan jag fick svar och mitt ärende bollades runt hos Samsung och Strax Tvservice.
När jag stod på mig hämtades tv:n till slut men de lyckades inte laga dem trots flera försök. Då hade det gått ca 3 månader sammanlagt och jag fick ta ledigt 5 ggr från jobbet för att de skulle hämta / lämna tv:n. Trots att den fortfarande var olagad lämnade de alltså tillbaka den.
Strax tv-service höll även på att flytta sin verksamhet till Danmark varför de var extremt svåra att ha att göra med.
Braskens/Samsung lyfte inte ett finger för att detta skulle lösa sig smidigt. Och strax tv-service kunde inte fixa den. Nu krävde jag att den skulle hämtas för sista gången och att jag ville häva köpet. Efter lite mer än 2 veckor kom strax och hämtade den efter att ha slarvat bort min senaste felanmälan från Samsung.
Braskens sa att de inte kunde hjälpa mig då de bara kunde invänta en RMA-ansökan från tv-serviceföretaget. Trots min fråga om de som säljare kände nåt ansvar för att de sålt en skit-tv för 33000:- till en kund så fick jag sköta allt själv och ingen ersättning kunde jag få förrän de fått en RMA.
Nu är ärendet tidsmässigt inne på månad 4 från att tv:n hämtades 1:a gången och 1,5 år från att jag köpte den, trots att jag påpekade felet några dagar efter leveransen.
Jag har mailat Braskens flera ggr som bara bollar tillbaka ärendet eller skyfflar vidare till Samsung.
Jag har nu krävt alla pengar tillbaka + kompensation för den tid jag varit utan tv samt ersättning för arbetsfrånvaro då tv:n hämtats/lämnats. Ev kan jag tänka mig ett tillgodokvitto i deras butik.
Det ska bli mycket intressant att se hur Braskens i Linköping hanterar detta,
eller tar de inget ansvar alls (enl. konsumentköplagen) för deras produkter som det är fel på redan vid leverans?
Återkommer om detta!
Någon annan som haft problem liknande detta med Braskens eller med RMA-ansökningar då de fått måndagsexemplar vid tv-köp?
Redigerat av label, 29 December 2005 - 09:35.
Postad 12 November 2005 - 21:58
luftbubblan
-
luftbubblan
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Köpte en SamsungTv för en tid sedan hos Braskens i Linköping som det har varit en hel del strul med. (Pris 33000:-) Först och främst misstänker jag att den inte var ny när jag fick den. Då jag frågade dem varför förpackningen var bruten nar jag fick den sa de att de kollade alla av denna modell innan de gick till kund. Sedan började problemen med ursprungsfel som visade sig direkt när tv:n kopplades in... Skräp i bildpanelen vilket visade sig som en svart prick i bildrutan och kraftiga magentastick i hörnorna. Då jag påtalade felen sket de att svara på mail. Efter ett tag sa de dock att jag skulle kontakta en servicefirma vilket jag gjorde efter en tid. Gick lång tid innan jag fick svar och mitt ärende bollades runt hos Samsung och Strax Tvservice. När jag stod på mig hämtades tv:n till slut men de lyckades inte laga dem trots flera försök. Då hade det gått ca 3 månader sammanlagt och jag fick ta ledigt 5 ggr från jobbet för att de skulle hämta / lämna tv:n. Trots att den fortfarande var olagad lämnade de alltså tillbaka den. Strax tv-service höll även på att flytta sin verksamhet till Danmark varför de var extremt svåra att ha att göra med. Braskens/Samsung lyfte inte ett finger för att detta skulle lösa sig smidigt. Och strax tv-service kunde inte fixa den. Nu krävde jag att den skulle hämtas för sista gången och att jag ville häva köpet. Efter lite mer än 2 veckor kom strax och hämtade den efter att ha slarvat bort min senaste felanmälan från Samsung. Braskens sa att de inte kunde hjälpa mig då de bara kunde invänta en RMA-ansökan från tv-serviceföretaget. Trots min fråga om de som säljare kände nåt ansvar för att de sålt en skit-tv för 33000:- till en kund så fick jag sköta allt själv och ingen ersättning kunde jag få förrän de fått en RMA. Nu är ärendet tidsmässigt inne på månad 4 från att tv:n hämtades 1:a gången och 1,5 år från att jag köpte den, trots att jag påpekade felet några dagar efter leveransen.
Jag har mailat Braskens flera ggr som bara bollar tillbaka ärendet eller skyfflar vidare till Samsung. Jag har nu krävt alla pengar tillbaka + kompensation för den tid jag varit utan tv samt ersättning för arbetsfrånvaro då tv:n hämtats/lämnats. Ev kan jag tänka mig ett tillgodokvitto i deras butik.
Det ska bli mycket intressant att se hur Braskens i Linköping hanterar detta, eller tar de inget ansvar alls (enl. konsumentköplagen) för deras produkter som det är fel på redan vid leverans?
Återkommer om detta!
Någon annan som haft problem liknande detta med Braskens eller med RMA-ansökningar då de fått måndagsexemplar vid tv-köp?
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! Inte för jag har haft något alls med Braskens att göra, men i fallet med din Samsung, så verkar det "tyvärr" som om dom flesta är "måndags" exemplar, se denna tråd: https://www.minhembi...showtopic=95438Det verkar som om dom flesta som säljer Samsung har stora problem med servicen, när det väl blir fel på tv:n
Postad 12 November 2005 - 23:18
label
-
label
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Verkar inte vara den enda som haft problem med Samsung, Strax tv-service och Braskens.
Helt otroligt dåligt av dem att servicen är så-###### kass när man pröjsat 33000:- för en tv och det bara blir skit och tar lång tid.
Men man hoppas ju på en rejäl ursäkt och en snabb kreditering samt ersättning för allt strul.
Men hittills är det inget vidare med servicenivån, anser jag.
Men det vet i fan om man kommer att köpa Samsung igen.
Känns som kvalitén är allt annat än stabil.
Postad 12 November 2005 - 23:33
luftbubblan
-
luftbubblan
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Verkar inte vara den enda som haft problem med Samsung, Strax tv-service och Braskens. Helt otroligt dåligt av dem att servicen är så-###### kass när man pröjsat 33000:- för en tv och det bara blir skit och tar lång tid.
Men man hoppas ju på en rejäl ursäkt och en snabb kreditering samt ersättning för allt strul. Men hittills är det inget vidare med servicenivån, anser jag. Men det vet i fan om man kommer att köpa Samsung igen. Känns som kvalitén är allt annat än stabil.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! - Ja du verkar ha fått "trippelotur", både Samsung, Strax-Tv och Braskens på en och samma gång! Det skulle räcka långt med bara en av dessa tre bekymmer! Hoppas att det löser sig!
Postad 13 November 2005 - 09:45
Unregisteredfbcba282
-
Unregisteredfbcba282
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hejsan!
Tycker det e väldigt konstigt att du var tvungen att lämna in den på "lagning" och inte fick en ny tv eftersom det var fel direkt då du kopplade in den! Så brukar det alltid vara att om man får en pryl som inte fungerar direkt byttas den ut mot en ny! Konstigt tillvägasätt där av Braskens tycker jag, du borde kräva en helt ny direkt eller häva köpet! Om du köpte den via nätet eller liknande har man alltid 14 dagars ånger rätt eller öppet köp, distansköplagen...
Lycka till ändå och hoppas det löser sig.
MVH Henrik.
Postad 13 November 2005 - 10:01
Unregisteredc3c83da7
-
Unregisteredc3c83da7
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
jag köpte en sharp lcd tv av braskens. Allt var frid och fröjd ett par veckor, men efter ett tag uppstod 2 st blåa ränder över tv:n skärm när man slog på den. Att komma i kontakt med dem på braskens var INTE lätt. Dom vägrar svara på mail och telesamtal. Nåja efter mycket om och men fick jag kontakt med dem efter att jag mailat vd:n.
Dom vägrade stå för frakten när tv:n skulle in på rep. Det var först efter att jag skickat länkar och saxat text från konsumentverkets hemsida, där det står vad som gäller som de gav med sig. Det står tom på deras hemsida att KUNDEN ska stå för frakten vid ev reparation, det är helt FEL enligt konsumentlagen. Nåja nu fick jag iväg tv:n och de betalade frakten. Dock kändes det väldigt olustigt att de verkligen inte har något intresse att hjälpa sina kunder, jag menar vafan det ska väl vara en butiks första prio, att hjälpa sina kunder. Det är ju lika med nöjda kunder, som rekomenderar butiken till andra. Som det var nu fick jag verkligen kämpa för att de skulle ta sitt ansvar, kändes förjävligt.
Det var då de sista pengarna de fick av mig, och jag verkar ju inte vara ensam att ha blivit dåligt bemött ev dem.
Postad 13 November 2005 - 10:08
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
ta serienumren på tvn och kolla med samsung sverige om den är inporterad av samsung sverige
dom har serienummer på alla sina apparater på det som är sålt av svensk importör
Postad 13 November 2005 - 11:38
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Köpte själv en tv av braskens för ca 4 år sedan. Reklamerade det direkt då det var en massa fel på den. Det tog Braskens ca 1½ månad innan återbetalning skedde, Braskens skyllde på Panasonic, varför vet varken jag eller Panna.
ALDRIG MER BRASKENS!!!!!! Hoppas dom konkar rejält
Postad 13 November 2005 - 12:38
Unregistered1ff325c1
-
Unregistered1ff325c1
-
Forumräv
-
-
743 inlägg
Godta inga tillgodokvitton! Cash + skadestånd och ränta har du rätt att kräva om det är så som du beskriver det. Butiken är alltid ansvarig för det de säljer, kund ska aldrig behöva vända sig till serviceverkstad på egen hand eller stå för några kostnader i samband med garantiärenden. Från Brasken.se Braskens Radio & TV AB har § rätt att åtgärda-/reparera produkten TRE (3) gånger, misslyckas detta ska produkten bytas ut till en ny av samma modell. Har den modell det avser utgått från sortiment ska motsvarande-/efterföljande modell ges till dig.Du har rätt att häva köpet, dessutom tidigare än så. "För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet." Källa: Konsumetverket.se Från Brasken.se Spara alltid kvitto, kontantnota, faktura eller följesedel, emballage och orginalförpackning som måste kunna visas upp för att garantin skall gälla. För ev. inlämning - garantiärende-/service står kund för transport, kostnad till/från den auktoriserade serviceverkstaden.Kvitto/garantisedel ska givetvis sparas, men emballage är inte nödvändigt. Dessutom ska aldrig kunden stå för några kostnader i samband med garantiärenden. Braskens är och förblir ett oseriöst skitföretag i mina ögon, även om jag aldrig själv haft med de att göra.
Redigerat av Unregistered1ff325c1, 13 November 2005 - 13:00.
Postad 13 November 2005 - 14:16
Trodde att alla visste att Braskens är ett skumraskföretag
Postad 14 November 2005 - 14:41
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5023 inlägg
Hejsan Jag spinner vidare på det som Keeallo skriver ovan Vad Braskens eller någon annan skriver på sin hemsida har ingen betydelse om det som skrivs innebär sämre villkor än konsumentköplagen. Däremot så gäller det som skrivs och som lovar mer än vad lagen kräver. Konsumentköplagen gäller mellan dig som konsument och Braskens som näringsidkare och även om ni båda skulle vilja detta så kan ni ändå inte avtala bort någon del då konsumentköplagen är tvingande. Att t.ex. skriva att man som säljare har rätt att reparera en produkt tre gånger innan någon annan åtgärd kan komma ifråga är rent nonsens och inget du behöver gå med på. Vidare så är det enligt konsumentköplagen det säljande företag som du har ett avtal med som helt och fullt är ansvarig gentemot dig som konsument vilket innebär att du endast behöver reklamera att fel till dem och att de måste sköta alla andra kontakter med tillverkaren eller vem det nu rör sig om. Även om det skulle vara tillverkaren som måste åtgärda problemet så är det säljaren, inte tillverkaren, som enligt lag är ansvarig gentemot dig och det är tillverkaren som måste sköta kontakten med andra inblandade. Givetvis kan du som kund, efter instruktioner från säljaren, hjälpa till med detta men det är inget säljaren kan kräva. Man får skilja på lämnade garantier och reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Att t.ex. tillverkaren har lämnat en garanti innebär inte att du måste utnyttja denna om felet ändå regleras genom konsumentköplagen vilket gäller i stort sett alla fel som du själv inte är orsak till. En garanti är något helt frivilligt och kan lova mer än lagen men aldrig mindre. I och med att en garanti är frivillig så kan den som lämnar en sådan ställa vissa krav som t.ex. att originalförpackningen måste vara kvar. Däremot så kan en säljare aldrig kräva att t.ex. originalförpackningen måste finnas kvar när du reklamerar ett fel enligt konsumentköplagen. Själv reklamerar jag alltid fel till säljaren i enlighet med konsumentköplagen och låter sedan säljaren själv välja om han vill utnyttja eventuella garantier. Oavsett vad säljaren påstår så har du som konsument, vid reklamation, rätt att kräva antingen avhjälpande eller omleverans. Det är alltså du, inte säljaren, som bestämmer vilket av alternativen som ska gälla. Endast om säljaren kan visa att det alternativ som du valt innebär en oskälig kostnad för honom så kan han få välja det andra alternativet. En oskälig kostnad är inte en kostnad som endast är något högre utan en kostnad som helt enkelt är orimlig i jämförelse med det andra alternativet. Exakt hur mycket dyrare ditt alternativ vid en ev. bedömning tillåts bli beror till stor del på det enskilda fallet och dig själv. Hänsyn tas bl.a. till vilken betydelse felet har för just dig (inte vad säljaren själv anser om felet) samt om det andra alternativet skulle kunna ske utan väsentlig olägenhet för dig som konsument. Bra att känna till är att vid en reklamation så måste säljaren stå för alla kostnader vilket givetvis inkluderar reparationskostnader samt frakten i båda riktningarna men du har även rätt att kräva ersättning för eventuella andra utgifter du har haft i samband med felet och som varit nödvändiga (t.ex. telefonsamtal, resor, förlorad arbetsinkomst etc.). Din kommuns konsumentvägledare kan hjälpa till med allt detta
Postad 14 November 2005 - 15:55
Unregistered40127
-
Unregistered40127
-
Mästare
-
-
2592 inlägg
Oj, en ny Braskenstråd. Undar om dom kommer att börja hota "Label" nu efter hans kritik av butiken. Verkar underligt att butiken finns kvar då jag aldrig hört något bra om dem.
case
Postad 16 November 2005 - 20:28
axet
-
axet
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Bra att känna till är att vid en reklamation så måste säljaren stå för alla kostnader vilket givetvis inkluderar reparationskostnader samt frakten i båda riktningarna men du har även rätt att kräva ersättning för eventuella andra utgifter du har haft i samband med felet och som varit nödvändiga (t.ex. telefonsamtal, resor, förlorad arbetsinkomst etc.).
En fråga bara, jag har då aldrig hört talas om att nån fått telefonkostnader, förlorad arbetsinkomst, resor mm. betalt vid en reklamation? Detta är ju bara ännu en av politikernas seglatser uppe i det blå att skriva det i en lag. *** Kortade ned citatet något. (Tomas_D700) ***
Redigerat av Tomas_D700, 16 November 2005 - 20:55.
Postad 16 November 2005 - 22:01
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5023 inlägg
Hej En fråga bara, jag har då aldrig hört talas om att nån fått telefonkostnader, förlorad arbetsinkomst, resor mm. betalt vid en reklamation?
Menar du att du inte hört talas om någon som begärt detta eller att du känner till personer som har begärt det men där företaget inte velat betala? När det gäller det förra så är det väl snarare så att väldigt få känner till att man har rätt till skadestånd och därmed inte heller begär ersättning. Det kan även vara så att man känner till sina rättigheter men passar på att uträtta dessa reklamationsärenden en ledig dag/eftermiddag när man ända åker förbi butiken och därmed inte har haft några extra kostnader. Själv har jag fyra gånger begärt (och fått) ersättning för resor och endast en gång var det lite tjaffsande då säljaren helt enkelt inte kände till de lagar som ett företag måste känna till. Telefonkostnader har jag aldrig begärt ersättning för eftersom de ofta är försumbara i dag. Förlorad inkomst har jag inte heller begärt ersättning för eftersom jag brukar passar på när jag är ledig. HÄR kan man läsa om ett fall där företaget inte alls ville betala ut ersättning för resor med hänvisning till sina egna försäljningsvillkor. Ett annat ARN-referat som är värt att läsa är DETTA eftersom det tar upp en hel hög av olika ersättningskrav Man kan naturligtvis inte vara säker på att ett företag betalar även om lagen så säger men det gäller ju allt här i världen och ligger utanför denna tråds topic
Postad 16 November 2005 - 23:25
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Har tom fått IKEA att stå för resa !
Postad 17 November 2005 - 07:24
soulis
-
soulis
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Det är inte svårt att kräva ersättning av företaget för förlorad arbetsinkomst och resor!
Mitt förslag är att du skriver ner allt till Braskens i ett och samma brev där du beskriver felet, vilka åtgärder som har gjorts från dig och reperationsställena, där du listar vilka kostnader du vill ha ersättning för (se till att ha kvitton och bevis på frånvaro från arbetet).
Du ska börja brevet med att säga att du reklamerar tv:n och vill häva köpet och kräver ersättning för dina utgifter. Lista dina utgifter i detalj gärna datum mässigt...
Skriv att du begär ett svar senast den xxx (förslagsvis två veckor efter du skickat brevet). Skriv att om svar uteblir tas det som ett nekande svar och att du då går vidare till ARN. Innan du går till ARN ska du kontakta din lokala konsumentvägledare....
Detta är ett bra sätt att sätta presss på företag som försöker smita från sina skyldigheter.
Tyvärr kan det ta upp till 6 månader att få ett svar från ARN.
Postad 17 November 2005 - 12:16
Max Tinnitus
-
Max Tinnitus
-
Användare
-
-
128 inlägg
Trodde att Braskens hade gått och gömt sig under den sten dom kom ifrån...
Redigerat av Max Tinnitus, 17 November 2005 - 12:17.
Postad 17 November 2005 - 12:23
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Om jag skulle köpa TV för 33 lakan så hade jag ju kollat upp lite om företaget bakom innan.. En sökning i Google ger negativa vibbar redan på andra träffen i listan..
Postad 17 November 2005 - 12:32
Max Tinnitus
-
Max Tinnitus
-
Användare
-
-
128 inlägg
Om jag skulle köpa TV för 33 lakan så hade jag ju kollat upp lite om företaget bakom innan.. En sökning i Google ger negativa vibbar redan på andra träffen i listan.. 
<{POST_SNAPBACK}>
Vad är det man brukar säga, Googleguden har talat
Postad 30 November 2005 - 01:23
label
-
label
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Den 14/11 fick jag OK från Samsung parts att de skulle kreditera tv:n till butiken samma vecka.
Men inga pengar fortfarande...
Problemet de lyckats med nu är att Strax tvservice, Braskens eller Samsung har dribblat ihop serienr och RMAnr vilket gör att "de inte kan" betala ut pengar.
Trots att jag uppgett alla korrekta uppgifter och returnerat tv:n med kopia av kvitto, orginalemballage t.o.m med adresslapp m.m kvar så klarar de inte av att lösa detta!
Snart är vi inne i månad nr 5 av den här cirkusen.
Nu har jag gett dem denna vecka på sig sedan går det till ARN direkt.
Jag vill också upplysa alla som läser detta att om man köper en SAMSUNG produkt och får fel på den så blir det ett **** att få sin rätt tillgodosedd.
Tänkvärt i val av märke...
Gäller att välja en bra butik också. Nu skyller alla parter på varandra och ingen tar ansvaret.
Och kunden blir drabbad. De lurar folk på pengar kan man säga, jag ligger ute med över 33000 pix åt dem för att de schabblar!
Gör en upföljning till här när / om detta löser sig. Just nu ser det inget vidare ut trots att jag "hotat" med ARN och alt möjligt...
Postad 30 November 2005 - 06:54
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3254 inlägg
Gäller att välja en bra butik också. Nu skyller alla parter på varandra och ingen tar ansvaret. Och kunden blir drabbad. De lurar folk på pengar kan man säga, jag ligger ute med över 33000 pix åt dem för att de schabblar!
Det där är ganska vanligt. Alla vill slippa att betala. Tänk om butiken hade stått för detta och sedan tagit smällen/diskussionen med leverantören. Vilken goodwill! Har för mig att Fyndbörsen gjorde så vid ett tillfälle (inte så stora pengar iofs).
Postad 30 November 2005 - 08:52
drhawk
-
drhawk
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Detta är orsaken till att jag numera bara köper saker på internet och dessutom oftast från Tyskland.
Argumentet "det blir mindre krångel om du köpt från lokalhandlaren om något går sönder"
håller inte längre. Varför ska de ha pengar emellan för att tillhandahålla kartonger med grejer som importerats från kina och lämna noll service om något skiter sig?
Ska man krångla kan man lika gärna göra det med handlare på internet och gärna också med dem som har utvärdering on-line som på ebay. Det är större chans då att de håller sig "på tårna" annars tappar de all försäljning.
Postad 04 December 2005 - 14:24
Unregistered1603852d
-
Unregistered1603852d
-
Användare
-
-
249 inlägg
Intressant tråd. Jag har för mig att man inte har rätt att få pengarna tillbaka utan att lagen bara säger att man får reparation eller en ny motsvarnade vara. Hur är det med tillgodokvitton som någon nämnde, jag menar om mitt ovanståde påstående stämmer så är väl ett tillgodokvitto det bästa man kan kräva? Jag iofs alltid fått tillbaka pengarna eller någon typ av kompensation när köp har strulat men det är ju som sagt en ganska olustig process.
Sen en sak till i all denna klagan på Braskens. Jag har handlat där en del och visst är de skumma de som jobbar där men de har väldigt fina märken i butiken (kanske inte samsung dock, hehe) och jag har aldrig råkat ut för några bekymmer, jag har tilloch med fått rabatt! Nu har ingen pryl jag handlat där gått sönder så man kanske inte skall ropa hej ännu...
Johan
Postad 06 December 2005 - 21:55
Unregistered40127
-
Unregistered40127
-
Mästare
-
-
2592 inlägg
Johan:
Braskens har väl inte behandlat alla skina kunder som skit, bara dom som kommit i kläm och klagat lite.
case
Postad 13 December 2005 - 19:30
Unregistered1603852d
-
Unregistered1603852d
-
Användare
-
-
249 inlägg
Verkar som det, de har ju inte gått i konakn än så nån lär de ju leva av...
Postad 14 December 2005 - 14:50
Matsen
-
Matsen
-
Mästare
-
-
2792 inlägg
hopplahoppla... Jag trodde inte ngn handlade på Braskens längre efter att de gjorde bort sig totalt med hot och allt vad det nu var. Man får ju rätt många träffar på "brasken" om man söker här på forumet och på google - ganska skrämmande läsning faktiskt!
Men det mest förvånande är ju att de inte har lärt av sina misstag - även den dummaste måste ju förstå att man inte kan behandla sina kunder såsom de gör gång på gång på gång! Men är det ingen som anmäler dom så går de ju liksom smärtfritt vidare - de kanske förlorar några kunder en kort stund men efter ett tag så glömmer folk bort vad de har gjort eller så kommer det "nya" kunder som inte vet bättre och är godtrogna!
Finns det en "Black List" här på forumet? Isåfall har jag missat den...
Om inte så kanske det borde skapas en sådan - men det kanske är svårt att ha en sådan?
Stå på dig och kräv en löjligt stor ersättning - tänk om bilverkstäderna gjorde likadant när man lämnade in sin bil...
Postad 15 December 2005 - 21:33
label
-
label
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det värsta av allt är nu att Samsung betalat för lite pengar till Braskens vilket gör att jag inte kan få mina stålar. Fortfarande problem med att butken och Samsung tjafsar om det som bör vara småpengar för dem men är stora pengar för mig.
Butiken är ju skyldig att ersätta mig och därefter lösa det med Samsung, men det bryr de sig inte om trots att jag skrikit åt dem i telefon och i flera e-mail. Om de har taskigt med pengar är trist men knappast mitt problem. Jag har ju fan betalat för en produkt som var trasig och inte ens har kvar längre. Mycket dåligt.
Samsung är också ena riktiga klåpare. Värre byråkrati och krångel har jag aldrig varit med om i samband med en reklamation.
Att de inte bara kan pröjsa för tv-jäveln till butiken så jag vidare kan få mina pengar är helt sanslöst.
På måndag kommer en ansvarig där tillbaka från ledighet. Samsung kundservice lovade att denne skulle ringa upp mig då. Då ska vederbörande få höra ett sanningens ord vad jag tycker om deras skitprodukter och service.
Eller så ljuger nån av Braskens eller Samsung.
I framtiden vet jag ett märke och en butik jag kommer att undvika iallafall om jag inte får rejäl kompensation för detta. 33000:- för en tv-jävel jag inte sett röken av på flera månader!
Vilket j-a skämt.
Postad 19 December 2005 - 13:46
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Du ska inte behöva bry dig om vad Samsung & Braskens har för problem, Braskens ska betala tillbaka till dig, vare sig de får pengar från Samsung eller inte. Själv skulle jag anmält dem till ARN.
Postad 21 December 2005 - 23:24
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Folk har ju varnat för braskens länge nu... inte minst efter "hype-skandalen"... sky dem som pesten är mitt råd!
Postad 21 December 2005 - 23:30
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Om inte så kanske det borde skapas en sådan - men det kanske är svårt att ha en sådan?
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns ju en funktion för att ge omdömmen till butiker, (som jag tycker är för svår att hitta och för lite folk som kommenterar tyvärr.) https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php
Postad 21 December 2005 - 23:57
Unregistered40127
-
Unregistered40127
-
Mästare
-
-
2592 inlägg
Men sen finns ju inte Braskens med i listan heller. Sen att Prisjakt inte listar oseriösa företag gör ju att man inte får rätt bild av verkligheten. De borde vara med fast med en stor varning!!
case
Postad 21 December 2005 - 23:58
Unregistered959
-
Unregistered959
-
Guru
-
-
5007 inlägg
ARN nämns ofta lite här och där i sådana här trådar. En sak om ARN som sällan nämns är att de inte har någon makt ALLS!
De kan inte tvinga ett företag till något, de kan inte döma ut vite eller något. Det enda ARN KAN göra är att svartlista ett företag på en lista som sällan ser eller hör något om.
Då ska det tilläggas att man dessutom måste få ARN på sin sida först och det är inte heller någon självklarhet. Arn ska vara objektiva, men i verkligheten så är nämnden sammansatt av representanter för olika branscher och inte sammansatt av konsumenter....
Jag har själv råkat i kläm med en reklamation. Det började med att butiken förhalade reklamationen, kom med fel information (ljög?) o.s.v.. När mitt tålamod till sist inte räckte till så blev jag hotad och hånad. Det som fick mej att ge upp var avslag på ett berättigat krav i en ansökan hos ARN, något som senare inte visade sej vara så förvånansvärt eftersom säljaren i butiken också sitter med som representant hos ARN!!!
Min enda kvarvarande möjlighet är att stämma butiken i ett civil-rättsligt mål och det orkar jag inte med helt enkelt...
Butiken blåste mej och kom undan med det...
(inte konstigt att de hånade mej egentligen)...
Vad jag vill ha sagt är att man ska inte ha en alltför stor "övertro" till ARN, eftersom deras objektivitet KAN betvivlas och för att de dessutom är maktlösa...
Jag hoppas dock att det kommer att lösa sej för alla er andra som har eller har haft problem med reklamationer. Reklamationer är ALDRIG kul...
Jag vet...
Postad 27 December 2005 - 15:51
Matsen
-
Matsen
-
Mästare
-
-
2792 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns ju en funktion för att ge omdömmen till butiker, (som jag tycker är för svår att hitta och för lite folk som kommenterar tyvärr.)
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php
<{POST_SNAPBACK}>
Men sen finns ju inte Braskens med i listan heller. Sen att Prisjakt inte listar oseriösa företag gör ju att man inte får rätt bild av verkligheten. De borde vara med fast med en stor varning!!
case
<{POST_SNAPBACK}>
Visst kan man se omdömes listan som en "Black List" men där ser man ju som sagtbara de butiker som är listade här. Det vor rätt bvämt med en lista på butiker som har betett sig som skit. mn jag antar att en sådan blir svår att ha koll på ordentligt - det finns ju alltid rötägg som skulle utnyttja en sådan lista till att kasta skit på sin konkurrenter...
Postad 28 December 2005 - 22:03
label
-
label
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har nu blivit lovad pengar från Braskens denna vecka.
Fy fan vad jag har fått stöka med Samsung och således även Braskens.
Får se om det kommer in nåt på kontot....
Postad 28 December 2005 - 23:35
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Kommenterar igen att din historia låter exakt som den jag skrev om tidigare. Dock hade jag en kontakt med Panna som inte förstod någonting. Att en tillverkare håller inne med pengar mot en återförsäljare (eller inte håller inne med pengar) spelar ingen roll för dig som konsument. Du har handlat av Braskens o ska därför få pengarna tillbaka av dem.
Tycker det är sorgligt att ett företag som inte har det bästa rykte på detta forum fortsätter behandla sina kunder som skit. Försök fixa en image o ett förtroende istället.
Suck, tycker nästan synd om detta företag, lite som att ett litet barn bränner sig på spisen o sen envisar med att lägga handen på plattan igen!
Postad 29 December 2005 - 10:04
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Det värsta av allt är nu att Samsung betalat för lite pengar till Braskens vilket gör att jag inte kan få mina stålar. Fortfarande problem med att butken och Samsung tjafsar om det som bör vara småpengar för dem men är stora pengar för mig.
Butiken är ju skyldig att ersätta mig och därefter lösa det med Samsung, men det bryr de sig inte om trots att jag skrikit åt dem i telefon och i flera e-mail. Om de har taskigt med pengar är trist men knappast mitt problem. Jag har ju fan betalat för en produkt som var trasig och inte ens har kvar längre. Mycket dåligt. Samsung är också ena riktiga klåpare. Värre byråkrati och krångel har jag aldrig varit med om i samband med en reklamation. Att de inte bara kan pröjsa för tv-jäveln till butiken så jag vidare kan få mina pengar är helt sanslöst.
På måndag kommer en ansvarig där tillbaka från ledighet. Samsung kundservice lovade att denne skulle ringa upp mig då. Då ska vederbörande få höra ett sanningens ord vad jag tycker om deras skitprodukter och service. Eller så ljuger nån av Braskens eller Samsung.
I framtiden vet jag ett märke och en butik jag kommer att undvika iallafall om jag inte får rejäl kompensation för detta. 33000:- för en tv-jävel jag inte sett röken av på flera månader! Vilket j-a skämt.
<{POST_SNAPBACK}>
Skyll inte på Samsung. Just Samsung är kända för att ha en av branchens bästa serviceanda. Särskilt vad gäller efterlevnaden av konsumentköplagen!. En av anledningarna till att jag gillar Samsung!. Det är Braskens (ett riktigt skitföretag) som försöker skylla ifrån sig!.
Postad 30 December 2005 - 08:39
label
-
label
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Skyll inte på Samsung. Just Samsung är kända för att ha en av branchens bästa serviceanda. Särskilt vad gäller efterlevnaden av konsumentköplagen!. En av anledningarna till att jag gillar Samsung!. Det är Braskens (ett riktigt skitföretag) som försöker skylla ifrån sig!.Nu har jag iallafall (till slut)! fått mina pengar. Men jag har tappat förtroendet för främst Braskens, men även Samsung och Strax tv-service. Eftersom alla har varit inblandade i ärendet och haft dålig service så är alla värda kritik. Braskens är klåpare och var ju skyldiga att lösa detta mot mig som kund direkt när 3 reparationsförsök gjorts av Strax som anlitats av Samsung som inte lyckades fixa detta inom rimlig tid. Men hela ärendet har från 1:a början dragit ut på tiden. Bortförklaringar från alla parter. Samsung lyckades slarva bort 1 av mina felanmälningar. Strax service har inte lyckats göra nånting rätt då det tagit extremt lång tid och de inte lyckades laga tv:n. Tillsammans skulle de ordna en RMA (Samsung har/hade avtal med Strax) men det var extremt struligt. RMA är ett måste för att ett återköp ska godkännas. Samsung är ju dem som har tillverkat denna skit-tv. Och jag är inte precis jätte imponerad av deras service i samband med reparation/RMA o.s.v precis som med Braskens som butik. Från alla parter har det varit mycket snack, liten verkstad. Jag kan bara rekommendera andra att ha så lite som möjligt med dessa 3 företag att göra!! För om du handlar nåt och får fel på varan så får du ett **** innan det blir löst.
Redigerat av label, 31 December 2005 - 15:54.
Postad 07 January 2006 - 23:49
Rudis
-
Rudis
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har varit mkt mkt nära att handla hos braskens...
Jag kollade på omdömen här på prisjakt och då verkade de ha fått helt ok omdömen som butik.
Hur FAN kan det komma sig då. Man blir ju less när man sen hittar en sån här tråd...
Postad 08 January 2006 - 11:34
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Var hittade du det?
Jag har för mig att Braskens inte visas pga tidigare kontroverser, eller är de tagna till nåder?
Postad 12 July 2006 - 10:52
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
Ja jag måste få lägga mina 25 öre i debatten här!!
Jag tar inte ställning till tidigare kontroverser eller garantiärenden och tar inte någons parti. Tycker bara det är tråkigt när det går så långt och när garantigången inte funkar som den skall. Att det sen förekommit hotelser via diverse forum etc. tycker jag ochså är beklagligt måste jag säga. Det finns lagar och regler gällande nätköp och även Samsung, Panasonic, LG etc etc har garantier som SKALL gälla.. Ingen butik står över detta. Och det tror jag ändå en etablerad butik som B. inser ochså!
Själv har jag trots all negativ PR på diverse forum ÄNDÅ vågat gå och lägga en ganska stor beställning på Braskens nyligen. Och hittills är jag GRYMT nöjd och imponerad över deras service och allt. Alla leveranstider och villkor har redogjorts i detalj för mig och jag har blivit uppringd spontant av säljaren flertalet ggr som uppföljning på min beställning, leverans och ev. fördröjningar. Så här är det inget annat än 100% i betyg från min sida.
Nu har jag som sagt ännu inga klagomål vilket jag hoppas slippa men vid garantiärende/fråga etc. kontaktar jag självklart service verkstaden lokalt här först och Panasonic direkt för den delen. Det är ju dom som står för garantin! Det är ju egenltligen först vid en reklamation alt. returbegäran/ångerköp som man behöver kontakta Braskens isåfall. Och ÄR apparaten verkligen pajj/kaputt och jag vill göra en reklamation/retur/ångra köp har jag svårt att förstå varför någon butik skulle vilja ######s när reglarna klart och tydligt anger vad som gäller..
För den delen tror jag ALLA butiker är mer eller mindre ovilliga att bara ta tillbaka en apparat utan att GRUNDLIGT utrett skicket på apparaten, varför man vill returnera etc etc. Här skiljer sig inte B. från andra butiker tror jag. Dom flesta vill garanterat ochså att apparaten skall ha gått MINST 1 vända inom service verkstad ochså! Så där skiljer sig nog inte B. dramatiskt från andra butiker. OnOff har fått MYCKET skit för detta, SIBA likaså, samt flertalet andra butiker i vårt land. Det brukar heta att man reserverar sig rättigheten att minst 2-3 gånger fått chansen att åtgärda felet på apparaten innan ett återköp kan bli aktuellt. Rent generellt alltså!
Men visst, Jag vet inte detaljerna bakom varje fall där kunder varit missnöjda. Och de verkliga detaljerna/sanningen vet ingen förrutom de som klagat och B. Ett forum ger lätt fel bild och tar endast fram de negativa sidorna och inte de tusentals människor som under dessa år handlat hos B. och varit helnöjda.. !
Jag är iallafall helnöjd så här långt!!
Postad 12 July 2006 - 13:06
clevername
-
clevername
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Som av en händelse håller de just nu på att designa om sin site - och lägga konsumentinformation på förstasidan
Postad 12 July 2006 - 13:19
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Ja jag måste få lägga mina 25 öre i debatten här!!
Jag tar inte ställning till tidigare kontroverser eller garantiärenden och tar inte någons parti. Tycker bara det är tråkigt när det går så långt och när garantigången inte funkar som den skall. Att det sen förekommit hotelser via diverse forum etc. tycker jag ochså är beklagligt måste jag säga. Det finns lagar och regler gällande nätköp och även Samsung, Panasonic, LG etc etc har garantier som SKALL gälla.. Ingen butik står över detta. Och det tror jag ändå en etablerad butik som B. inser ochså!
Själv har jag trots all negativ PR på diverse forum ÄNDÅ vågat gå och lägga en ganska stor beställning på Braskens nyligen. Och hittills är jag GRYMT nöjd och imponerad över deras service och allt. Alla leveranstider och villkor har redogjorts i detalj för mig och jag har blivit uppringd spontant av säljaren flertalet ggr som uppföljning på min beställning, leverans och ev. fördröjningar. Så här är det inget annat än 100% i betyg från min sida.
Nu har jag som sagt ännu inga klagomål vilket jag hoppas slippa men vid garantiärende/fråga etc. kontaktar jag självklart service verkstaden lokalt här först och Panasonic direkt för den delen. Det är ju dom som står för garantin! Det är ju egenltligen först vid en reklamation alt. returbegäran/ångerköp som man behöver kontakta Braskens isåfall. Och ÄR apparaten verkligen pajj/kaputt och jag vill göra en reklamation/retur/ångra köp har jag svårt att förstå varför någon butik skulle vilja ######s när reglarna klart och tydligt anger vad som gäller..
För den delen tror jag ALLA butiker är mer eller mindre ovilliga att bara ta tillbaka en apparat utan att GRUNDLIGT utrett skicket på apparaten, varför man vill returnera etc etc. Här skiljer sig inte B. från andra butiker tror jag. Dom flesta vill garanterat ochså att apparaten skall ha gått MINST 1 vända inom service verkstad ochså! Så där skiljer sig nog inte B. dramatiskt från andra butiker. OnOff har fått MYCKET skit för detta, SIBA likaså, samt flertalet andra butiker i vårt land. Det brukar heta att man reserverar sig rättigheten att minst 2-3 gånger fått chansen att åtgärda felet på apparaten innan ett återköp kan bli aktuellt. Rent generellt alltså!
Men visst, Jag vet inte detaljerna bakom varje fall där kunder varit missnöjda. Och de verkliga detaljerna/sanningen vet ingen förrutom de som klagat och B. Ett forum ger lätt fel bild och tar endast fram de negativa sidorna och inte de tusentals människor som under dessa år handlat hos B. och varit helnöjda.. !
Jag är iallafall helnöjd så här långt!! 
<{POST_SNAPBACK}>
1. Det är butiken som skall ta hand om garantiärenden och inget annat! De skall förse dig med fraktsedlar om det behövs alternativt ordna lokal service. 2. Kom tillbaka om du får problem med din apparat, det är först då man egentligen kan ge ett betyg till en butik eftersom det inte är speciellt svårt att sälja varor...
Postad 12 July 2006 - 22:34
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag har inget att göra med ditt krig mot B.! Det är nummer 1!
För det andra borde du förstå att jag tar väldigt illa upp av såna insinueringar. Jag har faktiskt ochså läst på om B. och jag har tro de eller ej läst större delen av den soppa som försegick på prisjakt 2004 om jag inte har fel. Jag har läst allt detta de senaste veckorna när jag började kontemplera ett köp från B. Allt som en del i mitt letande efter en bra nätbutik. Och förresten så skriver jag i mitt första inlägg att jag inte tar ställning FÖR eller MOT B.!!!
Soppan 2004 var ett lågvattenmärke från B. hållet och jag argumenterar aldrig mot det!! Det som hände där var under all kritik och av den anledningen förstår jag skeptisismen idag!
Du vet uppenbarligen om dessa förtäckta säljare som härjade på forumet men jag är INGEN sådan men du har just gett sken av det för flertalet läsare på detta forum som dömer mig från ditt inlägg! Du kan ju läsa vad Orderleith skriver ovan!
Med tanke på hur anställd(a) på Braskens gav sig själva bra omdömen på andra forum för ett tag sedan. Jag blir ofta väldigt skeptisk när "en kund" kommer in och börja ösa superlativ och försvara en butik och dess beteende .
Vad är det om inte ett instämmande i att jag verkar "mysko" som ger B. ett gott betyg så här långt!!
Otroligt alltså!! 
<{POST_SNAPBACK}>
Det där skrev Orderleith efter mitt klargörande om garantiregler som du inte riktigt fick rätt och har alltså inte med resten att göra (vilket jag alltså redigerade bort): 1. Det är butiken som skall ta hand om garantiärenden och inget annat! De skall förse dig med fraktsedlar om det behövs alternativt ordna lokal service. 2. Kom tillbaka om du får problem med din apparat, det är först då man egentligen kan ge ett betyg till en butik eftersom det inte är speciellt svårt att sälja varor...
Postad 13 July 2006 - 16:54
Unregistered40087
-
Unregistered40087
-
Användare
-
-
173 inlägg
OK tack för svar, jag tänker inte ge mig in i den debatten.
Har inte själv handlat hos B men däremot en HiFi butik som också fick en massa negativ kritik för ett tag sedan. Hade själv en bra kontakt med den butiken och hade aldrig haft några problem med den och har inte haft det sedan dess heller. Kände alltså inte alls igen mig i den beskrivning som gavs på detta forum i det fallet. Man måste tänka på att mycket som skrivs här är den ena eller andra partens åsikt och att man många gånger inte ser den andra sidans argument.
Den tidigare B tråden var ju ett typexempel på hur en butik inte ska uppföra sig.
Troligen fungerar B som butik skapligt i de flesta fall så länge inget strular, men vilken butik gör inte det?
Vad jag förstår så har label blivit otrolig illa behandlad av B, jag hade kopplat in konsumentrådgivare och eventuellt annat också lång tidigare och inte visat sånt tålamod.
Postad 13 July 2006 - 19:56
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Debatten avslutas nu. Något mer inlägg som inte har med trådens ämne att göra varnas direkt.
Postad 13 July 2006 - 21:48
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
Ja Swoak,
Jag instämmer till fullo med det du skriver!! Man måste i min mening försöka bilda sig en egen bild av en butik som Braskens innan man kan dömma ut dom totalt. Och det är lätt att vandra runt på detta forum och bli skrämd av all negativ publicitet som vissa handlare får.. Ja det är knappast Bara Braskens som fått dålig kritik!
Nå av flera olika anledningar, pris, villkor, betalningsvillkor etc etc bestämde iallafall JAG mig för en affär.. Känner mig ganska trygg i vetskapen att det iallafall finns lagar som alla handlare måste följa.. Har man ett solklart fall där handlaren ändå vägrar samarbeta och hjälpa dig finns det alltid medel att ta till som privatperson.
Nå, så här långt är jag nöjd med allt och jag hoppas det förblir så!!
Och precis som du ochså skriver Swoak! ALLA handlare funkar skapligt så länge inget strular!! De flesta handlare skruvar iallafall på sig i mindre eller större utsträckning om någon kräver dom på pengar och vill returnera en produkt!!
Men ett skräckexempel har ju helt klart varit butiken i denna tråd! Men det verkar verkligen som Label fick maximal skit från alla håll i ämnet.. Både Samsung och Braskens förtjänar i detta fall kritik..
Får hoppas att man lärt sig av sina misstag!
Tack för mig!
Postad 13 July 2006 - 21:58
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag tycker att prisjakts betyg skulle utökas till att bli åtminstone tre kategorier:
1. Kunskap om produkterna de säljer.
2. Pris och leverans.
3. Hantering av kund efter köp såsom returer och garantier.
Det skulle ge oerhört mycket mer än det enda betyg som finns idag.
Hoppas inte detta var för mycket OT i så fall kanske vi skulle flytta det till önskemål för prisjakts utvecklande ller liknande?
Postad 13 July 2006 - 22:23
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
Hej Junkan,
Bra förslag faktiskt!!
Egentligen är det precis dessa tre ämnen som definierar en RIKTIGT bra butik.. Där man VET vad man säljer är viktigt.. Kan ju bara reflektera utifrån egen situation.. Har letat plasma i säkert 1 1/2 år nu för att först nu skaffat mig tillräckliga kunskaper för att göra ett bra köp. Men jag har aldrig vågat utlämna mig åt en säljare helt och hållet för informationsutbytet! Braskens har inte bidragit mycket i mitt urval men jag har heller inte frågat i detta fallet.
Priset är förståss viktigt men jag lägger hellre ett par hundringar extra om jag får en extra snabb leverans eller bättre service.
Punkten tre är nästan viktigast eftersom det precis som du skriver skiljer agnarna från vetet! Där är alla rörande överrens tror jag.. Många butiker får bekänna färg här och många försöker slingra sig ur sina skyldigheter med mer eller mindre sofistikerat paragrafrytteri.
Än sålänge har jag bara erfarenheter och kan betygsätta 2 av dessa kategorier..
1. Kunskap och Service (skulle jag vilja infoga) ? Tjaa, jag har inte satt dom på prov men de enkla frågor jag haft har jag fått raka och klara svar på. Resten har jag luskat ut på egen hand genom detta eminenta forum och andra. Mycket snabba svar på min kommunikation och alla löften så här långt infriade till 100%
2. Pris och leverans!! Priset var högre än jag hoppats men leveransen SNABB vilket var värt lite extra!!! Särskilt i dessa tider när skärmarna är högvilt.. (Se bara på LG problematiken och för den delen PV60 ochså). SÅ hellre någon hundring/en tusing dyrare och slippa vänta 2 månader!
3. Öppet blad! Får se om den dagen inträffar. Men dom gör ju mycket reklam på hemsidan om A-produkter samt full svensk garanti etc etc. Får hoppas det håller i praktiken!  *säger jag nervöst*
Hoppas även jag att vi inte är för mycket OT nu!! Trådens rubrik är dock Braskens och jag anser iallafall att vi klart och tydligt diskuterar just Braskens utifrån ett kreativt makroperspektiv!
Dessutom är vi konstruktiva!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|