Och jag vill ha den mest för upplösningen. Hade länk till sidor som sålde förut men verkar inte hitta de gamla trådarna här... =( Är det nån i Sverige som har en 1209/s? Är det ett dåligt köp?
Postad 15 November 2005 - 17:30
Eller 1209, är de svåra att få tag på och hur mycket kostar de? Tänkte spara i 6-8 månader nu för att sen kamma hem en finfin Barco. =) Behöver man nåt mer? Vad kostar det? Har hört prat om scalers. Duk vet jag och får nog lägga ner en slant på den med.
Och jag vill ha den mest för upplösningen. Hade länk till sidor som sålde förut men verkar inte hitta de gamla trådarna här... =( Är det nån i Sverige som har en 1209/s? Är det ett dåligt köp?
Postad 15 November 2005 - 18:07
Hajsan,
Inte alls! En Barco Graphics 1209s är en ruskigt trevlig maskin.
En Barco Graphics 1209/2 är inte långt efter dock.
Jag vet om en Barco Graphics 1209s/E men prislappen på den får de flesta att rygga tillbaka. Närmare 100 000:- får man ge för en sån.
En Barco Graphics 1209/2 säljer jag i regel för 55 000:- med rör i nyskick.
Tror inte det finns någon mer aktiv säljare av CRT-projektorer än jag kvar i Sverige. Åtminstone ingen med lika stort utbud.
Biorummet uppe i Stockholm har mer eller mindre lagt ner som jag förstått det.
Vill man vända sig någon annanstans i Europa så är det spatz-tech.de (svindyra dock) eller CRT-projector.co.uk (också dyra men väldigt duktiga. Koncentrerar sig mest på nya VDC Marquee nuförtiden) eller www.b4projection.co.uk (Ungefär samma priser som CRTprojectors)
Sedan finns www.curtpalme.com. också (Curt är en bra gubbe och håller till I Canada men med dagens dollar kurs kostar det mer än det smakar nästan..)
Det är väl de alternativen man har nuförtiden om man inte väljer att chansa och köpa en begagnad maskin.
Dock har många fått erfara att fri support och fina rabatter på reservdelar samt installation är två väldigt fina säljargument för att köpa av en återförsäljare.
Inte alls! En Barco Graphics 1209s är en ruskigt trevlig maskin.
En Barco Graphics 1209/2 är inte långt efter dock.
Jag vet om en Barco Graphics 1209s/E men prislappen på den får de flesta att rygga tillbaka. Närmare 100 000:- får man ge för en sån.
En Barco Graphics 1209/2 säljer jag i regel för 55 000:- med rör i nyskick.
Tror inte det finns någon mer aktiv säljare av CRT-projektorer än jag kvar i Sverige. Åtminstone ingen med lika stort utbud.
Biorummet uppe i Stockholm har mer eller mindre lagt ner som jag förstått det.
Vill man vända sig någon annanstans i Europa så är det spatz-tech.de (svindyra dock) eller CRT-projector.co.uk (också dyra men väldigt duktiga. Koncentrerar sig mest på nya VDC Marquee nuförtiden) eller www.b4projection.co.uk (Ungefär samma priser som CRTprojectors)
Sedan finns www.curtpalme.com. också (Curt är en bra gubbe och håller till I Canada men med dagens dollar kurs kostar det mer än det smakar nästan..)
Det är väl de alternativen man har nuförtiden om man inte väljer att chansa och köpa en begagnad maskin.
Dock har många fått erfara att fri support och fina rabatter på reservdelar samt installation är två väldigt fina säljargument för att köpa av en återförsäljare.
Redigerat av Unregistered5a85459e, 15 November 2005 - 19:56.
Postad 15 November 2005 - 19:42
Ok, 55k och nyskick låter väldigt bra, men klarar den samma upplösning då?
Jag tänkte mest på begagnade maskiner. Så ligger de lägre än priserna du sa? Jag trodde de gick på 30-40 begagnat med hyffsade rör. Men detta är nåt jag är redo att spara för. Som jag förstått räcker dessa rör 20k timmar och med den bildkvalitén så är det jue inget att klaga över. SÅ istället för att köpa en 40" LCD-TV för 28k på avbetalning kan man ju spara intensivt ett halvår och fixa en projje man alltid drömt om. =)
Hoppas du kan svara på mina frågor. =D
EDIT: Vad menar du med /2 och /E?
Jag tänkte mest på begagnade maskiner. Så ligger de lägre än priserna du sa? Jag trodde de gick på 30-40 begagnat med hyffsade rör. Men detta är nåt jag är redo att spara för. Som jag förstått räcker dessa rör 20k timmar och med den bildkvalitén så är det jue inget att klaga över. SÅ istället för att köpa en 40" LCD-TV för 28k på avbetalning kan man ju spara intensivt ett halvår och fixa en projje man alltid drömt om. =)
Hoppas du kan svara på mina frågor. =D
EDIT: Vad menar du med /2 och /E?
Redigerat av Stan64, 15 November 2005 - 19:48.
Postad 15 November 2005 - 20:01
35-40 för en Barco Graphics 1209/2 med lite begagnade rör men som knappt syns på bilden går förstås att ordna fram också.
Med /2 menas en version two modell. Dvs en lite upphottad modell av Barco Graphics 1209. En vanlig 1209 räcker LÅNGT dock.
Med /E så menas den allra senaste versionen. Dyrare rör, mekanisk fokus om man vill tilta projektorn och högre bandbredd.
Upplösningen förändras inte på maskinerna beroende på hur gamla de är.
En 1209 är alltid en 1209. 2500x2000 i maxupplösning. vilket räcker enormt långt i dagens mått mätt.
Efter nyår kommer jag erbjuda 24 månaders räntefritt som betalningsalternativ.
Med /2 menas en version two modell. Dvs en lite upphottad modell av Barco Graphics 1209. En vanlig 1209 räcker LÅNGT dock.
Med /E så menas den allra senaste versionen. Dyrare rör, mekanisk fokus om man vill tilta projektorn och högre bandbredd.
Upplösningen förändras inte på maskinerna beroende på hur gamla de är.
En 1209 är alltid en 1209. 2500x2000 i maxupplösning. vilket räcker enormt långt i dagens mått mätt.
Efter nyår kommer jag erbjuda 24 månaders räntefritt som betalningsalternativ.
Postad 15 November 2005 - 20:06
Jag flyttar detta till PM då jag troligen kommer handla den av dig i slutändan. =)
Postad 15 November 2005 - 20:07
Du kan nog få en 1209 för 30-40k om du köper begagnat själv, köper du av Conny (mrking) får du garanti för att maskinen är i gott skick plus att du får bra support/installation/reservdelar.
Conny och de han räknar upp (Curt Palme etc) driver ju ett företag och måste också därför ta ett lite högre pris, därav är hans priser lite dyrare än "beg"-priset. Alla CRT-projektorer är dock begagnade med mer eller mindre bra rör. (1209 tillverkas inte längre). Skulle inte räkna med klockren bild i 20k timmar, men kanske 10k iaf. Bilden försämras gradvis ju fler timmar man förbrukar.
Conny och de han räknar upp (Curt Palme etc) driver ju ett företag och måste också därför ta ett lite högre pris, därav är hans priser lite dyrare än "beg"-priset. Alla CRT-projektorer är dock begagnade med mer eller mindre bra rör. (1209 tillverkas inte längre). Skulle inte räkna med klockren bild i 20k timmar, men kanske 10k iaf. Bilden försämras gradvis ju fler timmar man förbrukar.
Postad 15 November 2005 - 20:55
Jo det har jag förstått. Men 10k är ju ett par år. Och köper gärna av Conny. Han är seriös och professionell. =)
Postad 16 November 2005 - 09:53
Dessutom verkar han vara väldigt bra att ha att göra med....
Gjorde själv en sväng ner till Göteborg i fredags kväll/natt och hämtade hem en fin Barco Cine6...
Rekommenderas...
/kangas1000
Gjorde själv en sväng ner till Göteborg i fredags kväll/natt och hämtade hem en fin Barco Cine6...
Rekommenderas...
/kangas1000
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 filmer
27 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?