Finns det nåt sätt att ordna en "väggmålning" UTAN att förstöra tapeten? Jag bor i en hyreslägenhet och har alldeles nyss tapetserat om hela vardagsrummet och vill helst slippa göra om det. Jag behöver därför förslag på hur man skulle kunna göra det här på ett snyggt sätt. Har hittills kommit upp med två egna förslag, dock inget som verkar jättelovande, men kom gärna med feedback på dom också;
1: klipp ut mönstret i nåt papper, förslagsvis tapet, och fäst den med en väldig massa BlueTack (häftmassa). Med små klumpar längs hela kanten bör man kunna få ett hyfsat resultat. Nån som kan komma på nåt annat material för att fästa med? Finns det kanske nån dubbelhäftande tejp som inte lämnar märken men ändå sitter uppe? Inge jättebelastningar vi snackar om här...
2: Gör ett mönster på samma tapet som jag i nuläget har (har rullar kvar) och fäst sedan upp hela tapeten på något bra sätt. Mönstret kommer antagligen bli max 2 våder brett, dvs ca 1 m... Förslag till fastsättning av denna metod mottages gärna.
Helst ska man inte se att det är något som sitter på väggen, vill att det ska se målat ut...
Sökningen pågår
Avancerad sökning
41 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?