hej
bumpar och smygkapar denna tråden lite då jag har en fråga om bi ampning!
jag har i dagsläget en h/k avr-235 och tänkte prova mig på lite biampning till mina jbl e80! de drivs i dagsläget av ett classic 8.0b slutsteg och jag har tänkt mig följande:
att jag låter classic steget driva basen och sedan låta förstärkaren ta hand om mellanregister samt diskant, vad tror ni om den kombinationen?
sedan funderar jag på om jag kan göra så att jag kopplar in mellanregister/diskant på "FRONT" utgångarna på H/K:n ?
Tänkte att det måste funka då steget till frontarna i förstärkaren inte behöver jobba med tanke på att classic steget tar hand om högtalarna i dagsläget. Eller ska jag vända på det helt och låta classic steget ta hand om diskant/mellanregister och låta h/k:n ta hand om basen?
Tips på hur man kan göra på ett annat sätt mottages gärna!
Sedan har jag ytterligare en fråga och de gäller vilka kablar man ska använda för biampning! Nu kör jag med ett par ixos w511t och tycker den funkar bra. Antar att man inte behöver köra lika grovt till mellanregister/diskant? Någon som har något tips på en kabel som skulle funka för den uppgiften? Kanske för att få fram lite mer detaljer?
Hoppas ni kan reda ut inlägget och kanske ge mig lite bra tips?!
Tack på förhand
Michael
Redigerat av foose, 09 February 2006 - 16:27.