har sökt runt som en tossing men jag hittar inga ställen
som verkar vilja sälja ett par till mina nyköpta Sennheiser
HD 595, där jag tänkte ersätta orginalkabeln.
Någon som kan svara på detta...???
/j.s
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Oelbach kablar till Sennheiser HD 595
Startad av
3Dfx_man
, Nov 29 2005 03:00
6 svar till detta ämne
Postad 29 November 2005 - 03:00
Var i sjutton får man tag på Oelbach kablar nånstans,
har sökt runt som en tossing men jag hittar inga ställen som verkar vilja sälja ett par till mina nyköpta Sennheiser HD 595, där jag tänkte ersätta orginalkabeln. Någon som kan svara på detta...??? /j.s Postad 29 November 2005 - 11:36
Du menar alltså kabeln till hörlurarna?
Vart har du läst att de finns utbyteskablar till den modellen? 650 och dess föregångare har utbyteskablar på marknaden ifrån olika märken men inte hört något om deras andra modeller. Jag har själv bytt ut kabeln i mina 650 och visst blev det bättre ljud Edit: ändrade rubriken lite. Redigerat av tb303, 29 November 2005 - 11:38. Postad 30 November 2005 - 00:32
Hej tack för du svarar! Här kanske?: URL: http://www.sennheise....nsf/root/05343 Under: Download PDF Filen: HD 5x5 Kabelmontage_eng.pdf Postad 30 November 2005 - 00:36
P.S: tb303, du får gärna lista dem utbytesbara kablarna du känner till,
samt dem eventuella ljudegenskaperna! har till dina 650. Postad 06 December 2005 - 11:11
Mina gamla och inte så dyra HD 495(som jag använder till datorn) har kabel som man kan ta bort lätt.
Är smidigt kopplade med en enkel miniplugg bara i en sidan på hörlurarna. Det var inte så jag menade. Jag vet att de finns modellar som är precis så. Utan om det var tillverkare av utbyteskablar till hörlurar som gjorde kablar till annat än Sennheisers dyraste modeller Jag köpte mina Clou Cable för att jag ville uppgradera mina hörlurar så mycket som möjligt. Sen dels för att de är gjorda i Sverige, Huskvarna Kolla gärna mitt galleri. Postad 15 December 2005 - 20:05
Här finner du Oelbach-kablar - www.dcskabel.de/ Postad 17 April 2006 - 15:47
Det är en av fördelarna med sennheiser. Om du skulle klanta dig rejält och faktiskt ta sönder lurarna så är nästan vartenda del ersättbar och går att beställas separat. Snacka med din butik bara så fixar dem nog biffen. Jag köpte mina på ljudkällaren i göteborg och dem kan garanterat hjälpa dig.
Att byta högtalarkabel skall tydligen vara väldigt enkelt. När jag köpte dem blev jag även upplyst om detta. Ni som har bytt ut orginal kabeln, var det stor skillnad på ljudet. Mann vill ju ha ut det bästa guide till byte av kabeln Redigerat av andreasekman, 17 April 2006 - 15:50. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |