Perfect Dark: Zero
37 svar till detta ämne
Postad 05 December 2005 - 15:42
Fnk
-
Fnk
-
Beroende
-
-
1098 inlägg
Perfect Dark:Zero
pdz.jpg 6.28K
0 Antal nerladdningarJoanna Dark är tillbaka i ett exklusivt Xbox 360™-spel, Perfect Dark:Zero™, uppföljaren till det prisbelönta Perfect Dark från spelutvecklaren Rare®. Ett hemligt krig pågår mellan ljusskygga företag som siktar på världsherravälde. Joanna Dark och hennes pappa Jack befinner sig plötsligt mitt i en kamp om planetens framtid. Ett vanligt rutinuppdrag kastar dem rakt in i en global konspiration som kommer att påverka Joannas liv för all framtid. Målet är att hjälpa Joanna Dark att bli den perfekta agenten. Med en spännande och fängslade story placerar Perfect Dark: Zero spelaren mitt i en värld fylld av konspirationer och industrispionage. Spelet innehåller samma spänning och samma otroliga intriger som föregångaren, men har också en revolutionerande speldesign, avancerade onlinefunktioner och fantastisk grafik som tillsammans bildar en helhetsupplevelse som sätter standarden för nästa generations spel.
Redigerat av Zoiler, 05 December 2005 - 16:40.
Postad 12 December 2005 - 10:44
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Detta är ett spel som, iaf på mig, måste växa fram lite. Hade endast haft tid med några kortare sejourer med denna shooter innan helgen dök upp.
Nu har jag givit det några kvalitativa timmar, först satt jag och körde solo för att mer och mer hamna i ett behagligt välmående allteftersom kontrollen sjönk in.
Har spelat igenom Halo på Heroic så man är ju van vid den kontrollen som funkar klockrent för mig, hade lite svårt för PDZ:as i början men övning ger ju färdighet.
Avrundade sedan Joannas helg med lite Co-Op med min bror och HEJSAN vad kul det blev
Detsamma kände jag med Halo i början att efter några timmar multiplayer fanns det ett sug efter att köra vidare i Singleplayer.
Det jag kan vara lite trött på är att checkpoints kan komma lite glest, jämfört med mitt referenslir.
Kan bli lite tröttsamt att försöka hitta nya vinklar att angripa problem om man ska behöva plöja igenom en bra bit för att komma dit igen.
Förlåt för paralellerna till Halo men det är det jag uteslutande spelat i konsol fps.
Men jag är glad i detta spel och kommer med all säkerhet att bli mer förtjust i det då timmarna kommer att passera med en allt mer kontrollerad spelupplevelse.
Svag 4:a blir mitt omdöme.
Postad 13 December 2005 - 00:13
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Som vanligt när det gäller Rare är det ganska imponerande rent tekniskt men ytan känns ändå plastig och själlös. Jag är väl egentligen mest besviken för att jag gick på hypen, något next gen killer app som det framstått som är det definitivt inte i mina ögon.
En trea, godkänt men inte överdrivet imponerande eller fängslande.
Postad 13 December 2005 - 11:01
Unregistered610ae6fc
-
Unregistered610ae6fc
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Första halvtimmen med PDZ var inte rolig alls, har väldigt svårt för FPS på konsoll. Men efter ett tag så började det kännas bättre och bättre, speciellt efter att jag bytt till "Classic PD" som kontroll alternativ. En aning bättre auto aim hade dock gjort det så mycket mer spelbart.
Sen att Joana Dark ser helt annorlunda ut än i PD är lite drygt  Lite väl mycket manga/anime drag i hennes stora ögon. Nej, rare kunde gärna få hållt tillbaka releasen några månader och gjort det bättre.
Perfect Dark var revolutionerande men PDZ försvinner bara i mängden.
Redigerat av Unregistered610ae6fc, 13 December 2005 - 11:02.
Postad 13 December 2005 - 15:19
Unregisteredf051601a
-
Unregisteredf051601a
-
Användare
-
-
103 inlägg
Detta var det enda spel jag köpte samtidigt som boxen. Blev dessvärre grymt besviken. Bortsett från att jag inte har vant mig spela denna typ av spel med handkontroll tycker jag spelet saknar känsla. Visst, storyn är välarbetad och så, men något saknas... Huvudpersonens vampighet tröttnar man också rätt fort på.
Multiplayer och live är det som räddar spelet från magplask. Om jag bara blir kompis med kontrollen vill säga... Provade lite co-op också, vilket var betydligt roligare.
Måste bli rejält uttråkad innan jag kör igenom spelet på högre svårighetsgrad. Alla former av multiplayer kan dock bli aktuellt. En trea känns ändå för högt så det får bli en (stark) tvåa.
/J
Postad 15 December 2005 - 08:09
hifiidiot
-
hifiidiot
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Har inte spelat så många timmar ännu. Sätter en 3'a. Spelet blir lite kul när man är fler som spelar men det vill inte riktigt bli något 'spelsug'. Men spelar ett tag , det är ganska snyggt och så men..det blir ett 'jaha' i betyg.
Möjligt att betyget stiger när jag spelat mer, men hade flerspelsläget inte funnits hade det nog fått en 2'a som det känns just nu.
Postad 16 December 2005 - 08:27
Sephon
-
Sephon
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag satte en 3:a.
Det är ett vacker spel för att visa, lite lätt, vad maskinen klarar.
Det är lite överdrivet svårt med tanke på att man inte får några checkpoints under en bana. Det är svårt på 'fel' sätt också, om man hamnar i en situation där man gör en liten liten tabbe så kan det sluta med att du har 20% av din hälsa kvar, vilket du får leva med under resten av banan.
Banorna är lite korta (hade hellre föredragit större banor med checkpoints).
AIn är tråkigt och simpel, men inte så illa som Gamereactor skrev i deras recension, den fungerar att spela mot, men ger dig inga utmaningar eller kräver något märkvärdigt taktiskt tänkande.
Multiplayer är dock väldigt underhållande, speciellt när man kör co-op, men kan fortfarande vara frustrerande i stunder p.g.a. samma problem som i single player offline.
Det kommer mycket andra FPS i framtiden som jag ser fram emot, men PDZ är en intressant start på linjen.
Postad 22 December 2005 - 09:32
X5-452
-
X5-452
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jag la en 4:a.
Ett mycket bra spel,trevliga miljöer,fina vapen m.m.
Det enda som jag har stört mig på riktigt är det icke fria MP-läget,det fanns så otroligt mycket att ställa in i gamla PD innan man började en match mot botarna med några kompisar,nu finns det nästan ingenting att ställa in,plus att man inte kan se sin overall-status över sina MP-matxher (eller för SP-läget) vilket jag tycker är riktigt riktigt trist.
Men annars är det väl bara röstskådespeleriet som är sådär,resten är bra.
Postad 30 December 2005 - 16:12
StarTrekked
-
StarTrekked
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ett riktig dåligt spel som saknar allt vad spelkänsla heter
Postad 30 December 2005 - 21:29
P.D.
-
P.D.
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Ett riktig dåligt spel som saknar allt vad spelkänsla heter 
<{POST_SNAPBACK}>
Håller helt med. PDZ var mitt första spel till X360:n, ångrar det rejält nu.
Postad 01 January 2006 - 11:50
mackan-165
-
mackan-165
-
Användare
-
-
231 inlägg
Jag vet inte om jag ska köpa det här spelet. Alla recensenter har ju sagt olika. Till exempel Gamereactor sa att det var sämst, medan Gamespot sa att det var utmärkt ( 9/10 ) .
Samma med recensionerna här, hälften säger bu, hälften säger bä. Vad göra ?!
Blir väl att köpa på Game med deras Öppet-köp garanti, så får jag väl byta in det sen  .
/mackan
Postad 01 January 2006 - 12:34
P.D.
-
P.D.
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag vet inte om jag ska köpa det här spelet. Alla recensenter har ju sagt olika. Till exempel Gamereactor sa att det var sämst, medan Gamespot sa att det var utmärkt ( 9/10 ) .
Samma med recensionerna här, hälften säger bu, hälften säger bä. Vad göra ?! Blir väl att köpa på Game med deras Öppet-köp garanti, så får jag väl byta in det sen .
/mackan
<{POST_SNAPBACK}>
Gillar du FPS på konsoll och kör mycket på live. Då tycker jag du ska pröva det för då är det helt ok. Det är inte värt att köpa det för single player iaf.
Postad 01 January 2006 - 12:43
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Spelade PDZ hemma hos en kompis och tycker nog allt att jag blev positivt överraskad.... helt klart en 7,5 poäng av 10 iaf....!!
Postad 13 January 2006 - 09:54
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Någon som har lust att sätta sig och klara lite Co-Op achievements någon kväll ?
(Helst ikväll då jag inget annat har att göra  )
/LillKille
Postad 16 January 2006 - 01:03
trickyhed
-
trickyhed
-
Forumräv
-
-
940 inlägg
AVSKYR kontrollen till detta spelet.
Postad 26 January 2006 - 02:03
jummen
-
jummen
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
en snabb fråga bara.. hur många missions är det??
Postad 26 January 2006 - 10:43
Shunon
-
Shunon
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Postad 27 January 2006 - 11:20
jummen
-
jummen
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
nån som har koll på vad som behövs för att vinna en deathmatch "capture the flag" när man kör med no time limit.. de här liret har hållit på i allt för många timmar nu.. svänger bara fram å tillbaka hela tiden..
Postad 27 January 2006 - 13:01
Shunon
-
Shunon
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Ingen ide att ge sig in på no time limit banor eftersom det aldrig tar slut så kan du inte spara det du gör..
Postad 27 January 2006 - 17:09
jummen
-
jummen
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
har spelat detta lir nu i några dagar.. har alldrig varit så mycke för shooter spel egentligen men ja kände att ja va tvungen att ha ett spel till så ja tänkte testa detta. Började lira solo uppdragen och det va okej underhållning ett tag. Sen slängde ja mig ut på Live och körde lite deathmatch. Och ******** va beroendeframkallande de va. Innan ja testa Live så kände ja att det antgligen blir att byta till sig ett annat spel om en vecka typ men nu blir det lira av.
Postad 27 January 2006 - 21:53
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jag såg detta spel igår på Dustinmässan när några spelade och blev riktigt imponerad av grafiken. Betydligt coolare grafik än PGR3, NFSMW som jag äger.
Postad 27 January 2006 - 22:59
trickyhed
-
trickyhed
-
Forumräv
-
-
940 inlägg
Jag såg detta spel igår på Dustinmässan när några spelade och blev riktigt imponerad av grafiken. Betydligt coolare grafik än PGR3, NFSMW som jag äger.
<{POST_SNAPBACK}>
Låt inte grafiken lura dig att köpa detta spel...
Postad 07 February 2006 - 21:57
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Har knappt spelat PDZ sedan jag köpte det.
Satte mig dock ner i helgen och tvingade mig igenom ett uppdrag och efter det började det bli roligare och roligare. Men ack vad besviken jag blev när det helt abrupt tog slut med en edning sequence som fick mig att minnas den bittra gamla goda tiden när ett "Thank you for playing" var det närmsta man kom en belöning efter att ha klarat spelet.
Det här kunde ha blivit så bra.
En så enkel sak som att göra banorna större/längre och lägga dit quicksaves hade kunnat rädda spelet i min bok. Som det är nu hinner man knappt bekanta sig med de coola miljöerna innan det är dags att åka till ett nytt ställe i spelet.
Postad 08 February 2006 - 14:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Men ack vad besviken jag blev när det helt abrupt tog slut med en edning sequence som fick mig att minnas den bittra gamla goda tiden när ett "Thank you for playing" var det närmsta man kom en belöning efter att ha klarat spelet.
Bara till att köra på högre svårighetsgrad då Det var belöningen i klassiska Perfect Dark. Visst kunde man låsa upp saker om man körde banorna snabbare, men det som var den verkliga belöningen var vetskapen om att man klarat det på svårast möjliga (och med 5 fps var det inte enkelt i co-op mode =P). Nu får du väl achievments för det också antar jag. Prova att köra Co-op på de svårare nivåerna. Det är säkert mycket roligare. Edit: I Co-op kan du "bli helad" av din partner så det löser quicksavebiten till viss del också.
Redigerat av Zoiler, 08 February 2006 - 14:23.
Postad 08 February 2006 - 16:08
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Men ack vad besviken jag blev när det helt abrupt tog slut med en edning sequence som fick mig att minnas den bittra gamla goda tiden när ett "Thank you for playing" var det närmsta man kom en belöning efter att ha klarat spelet. Bara till att köra på högre svårighetsgrad då
Svårighetsgrad och "unlockables" alt. achivementpoäng är inget som förlänger spelets livslängd per se, speciellt inte ett FPS tycker jag. Alternativa vägar osv. kan ju dock göra att man vill utforska mera. Har bara spelat om typ två, tre av det femtiotalet FPS-lir jag klarat.
Postad 08 February 2006 - 17:08
Unregisterede2b4eaab
-
Unregisterede2b4eaab
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Ett av de sämsta spelen jag spelet under mina 15 år med tvspel.
En klar 1:a
KÖP INTE PEEDEEZÄÄÄTAAAA *usch*
Postad 08 June 2006 - 21:37
xbox_modding
-
xbox_modding
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
jaha då var de nya pdz banorna testade, INTE värt 500 points. vissa var rätt snygga men ack så tråkiga att spela
Postad 29 June 2006 - 19:37
Padde
-
Padde
-
Rookie
-
3 inlägg
Grafiken må vara fin, men spelupplägget är kasst, sen går spelet nåt så otroligt segt, systemet med att byta vapen rakt åt ****, nä, BF2 eller COD2 väljer jag
Postad 08 January 2007 - 14:55
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Nu när detta spel finns för 179 :- (black edition)! Är det värt att köpa?
Tänkte bara använda det som multiplayer spel, för man kan väl spela 4 åt gången på split-skärm?
Annars är det ingen mening att köpa detta
Postad 08 January 2007 - 14:57
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nej det är inte värt 100 spänn ens. Utkastade pengar.
Postad 08 January 2007 - 14:59
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Nej det är inte värt 100 spänn ens. Utkastade pengar.  ingen dålig sågning
Postad 08 January 2007 - 15:23
Unregisterede50ce55b
-
Unregisterede50ce55b
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Jag har bara spelat demot som finns/fanns på live, de var ett av de första spelen som "introt" var tuffast.
Vet inte om det är samma "intro" i det riktiga spelet men på demot så byggs Rare logon upp av den lilla flygande astronauten från Jetpac (gammal spectrum klassiker), det var spelglädje
/Jimmy
Redigerat av Unregisterede50ce55b, 08 January 2007 - 16:14.
Postad 08 January 2007 - 15:26
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag köpte det till min 360 i februari. Har spelat genom 3 första banorna sen fick jag nog. Taskiga texturer. Dålig kontroll. Halvtaksig story. Tycker det är en riktig kalkon. Kan inte begripa hur det kunde få bra recensioner.
Postad 08 January 2007 - 15:43
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Kan man spela 4 på splitscreen?
Postad 08 January 2007 - 16:01
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Kan man spela 4 på splitscreen?
<{POST_SNAPBACK}>
Kan kolla när jag kommer hem. Men jag tror inte där är ngn splitscreen alls om jag ska vara ärlig. EDIT: eller hmm. 2 spelare finns det nog när jag tänker efter. 4 vetifan.
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 January 2007 - 16:02.
Postad 08 January 2007 - 16:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Lyssna inte på Radiozo, han har ju bara spelat 3 banor ensam Kan man spela 4 på splitscreen?
<{POST_SNAPBACK}>
Gamespot säger: Split Screen Offline Players: 4 Och i menyn finns det 4 kontroller på bilden, varav de två som vi använder är upplysta. Alltså går det säkert att lysa upp de andra två också om man har 4 kontrollers. Helt klart är spelet värt 179:-. Du kan alltid sälja på Tradera för 200:- eller mer senare så du förlorar inget. Jag spelar det just nu och har snart varvat spelet co-op (singelplayer är det inget vidare, det ska spelas två). Uppdragen i sig är kluriga, det går inte bara att skjuta sig igenom utan man måste ta skydd bakom diverse objekt i striderna och läsa sig till vad man ska göra. När man väl vet vad man ska göra så lär det bli enklare att klara av banan en andra gång. Det är lite som gamla arkadspel; ju bättre man kan banan, desto snabbare/enklare är det. Man har plats för en begränsad mängd vapen och när man tar med sig nya vapen när man klarar en bana så kan man välja att ha dem till nästa bana. På så sätt kan man låsa upp alla vapen och ha dem från början när man spelar på en högre svårighetsgrad. Från början har man inga direkt användbara vapen men det är häftigt när man får ninjasvärdet och shotgun senare i spelet och underlättar mycket Texturerna är det som är grafiskt mest imponerande med spelet (förutom på en del ställen), partikeleffekter som vattenfall och eld kan vara riktigt snygga också, emedan det är rätt polygonfattigt i det stora hela. Kontrollen är bra och precis, gäller att skjuta headshots annars dör fienderna aldrig  . Fast ibland har de hjälm Nåja, deathmatch 4-player går säkert om du inte vill lira campaign.
Postad 08 January 2007 - 17:33
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Gamespot säger:
Split Screen Offline Players: 4
Och i menyn finns det 4 kontroller på bilden, varav de två som vi använder är upplysta. Alltså går det säkert att lysa upp de andra två också om man har 4 kontrollers.
Helt klart är spelet värt 179:-. Du kan alltid sälja på Tradera för 200:- eller mer senare så du förlorar inget.
Bra. Det vara bara det jag ville veta Då är det bara att åka ner och köpa!
Postad 08 January 2007 - 22:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Nu är det varvat iallafall. Knäpp slutledare... iom att det var co-op så fanns det två av honom, men den ene ramlade ned för vad det nu var vi var på av en bugg när han skulle slå mig med svärdet, haha
Spelet var inte så bra som jag hoppades iallafall, way för många defekter. Men föregångaren var ju iofs rätt mycket att leva upp till  . Helt ok co-op lir, medelbra. Får 3 av mig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|