Vad tror ni, är det nått att ha?
http://www.siba.se/P...on.aspx?id=2255
Mvh // Johana
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 07 December 2005 - 22:11
Den har grym bild men den känns lite billig.
Vad tror ni, är det nått att ha? http://www.siba.se/P...on.aspx?id=2255 Mvh // Johana Postad 08 December 2005 - 08:27
Tja, man får ju vad man betalar för! Den är väl i klass med flertalet lågpris-LCD på marknaden, såsom Techwood,, Andersson m fl.
Postad 13 December 2005 - 23:01
Var och kollade på denna 3200 på SIBA i Uppsala. Den var inkopplad på nån risig antennkabel för bilden var väldigt "blödig" och inte särskilt skarp... Det gjorde den inte rättvisa hävdar jag eftersom alla andra TV-apparater demades med HD-material.
Så jag tror ändå att denna plasma är prisvärt och presterar en bra bild med DVI från en hygglig DVD-spelare. Men säker kan man aldrig vara... Någon annan som har erfarenheter? Postad 14 December 2005 - 00:50
Såg en limited latona 42tum me en dvd film, såg helt ok ut faktist men det gör nog det mesta via dvd kanske??
Postad 20 January 2006 - 23:05
OBS!!! OBS!!! OBS!!! VARNING FÖR LIMITED LABEL LATONA 3200!!!
Detta är det sämsta skit jag köpt någonsin! Den fungerade utmärkt i början (dvs de 2 första veckorna) efter leveransen, men efter några veckor började den krångla ordentligt, och nu fungerar den inte överhuvudtaget. När problemen först dök upp frös bilden ibland till och kom tillbaka om vartannat för att sedan försvinna helt. Och nu går det inte att se någon kanal överhuvudtaget, man hör ljudet men ingen bild syns. Har prövat byta ut antennsladden, stänga av tv'n och låta den stå några timmar och testade sen igen men med samma resultat. Har läst något om nåt strömförsörjningsfel på denna produkt. Är det möjligen det som är felet? Är det någon mer som har köpt denna tv som har samma problem? SÄMSTA JÄVLA SKIT-MÄRKE SOM FINNS!!! Postad 20 January 2006 - 23:09
Well.. du ska inte döma ut ett märke enbart för att du har fått ett måndagsexemplar. Det händer även bland dom mest ansedda märkena... Postad 20 January 2006 - 23:37
Hmmm..... jag håller nog med om att du inte kan döma ut alla deras skärmar, inte ens de i samma tillverkningsserie. Måndagsexemplar har nog alla tillverkare! Titta i trådarna om Pioneer-plasmorna och Samsung-lcdskärmarna, det är inte alla som får stjärnglans över sig!
Men inte sagt med detta att denna skärmen är bra! Detta är ett lågprismärke (noname) som du måste vetat inte låg bland de högpresterande andra skärmarna? Men som du sagt, det betyder inte att skärmen skall gå sönder efter 2 veckor! Men, du har väl garanti? Gå tillbaks med den, är nästa skärm du får lika dålig... så kräver du att få byta till en annan eller få pengarna tillbaks! Lycka till & ha det gott! (varför startade du en ny tråd där du bara länkade till denna tråden & till ditt egna inlägg?) Tjäna Belsebub Postad 20 January 2006 - 23:55
Kall lödning, kretskort fel...allt möjligt kan faktiskt hända även de bästa apparaterna.
Postad 21 January 2006 - 00:10
Ok jag håller med om att det kanske var lite förhastat utbrott men jag blev otroligt frustrerad i alla fall. Ska ringa Sibas kundtjänst direkt på måndag och klaga. Hoppas bara att det är fabrikationsfel från början för de hävdar ju t.o.m. på fakturan att de inte har garanti på sk. inbränningsskador även om jag tvivlar på att det är det som är fel. Har haft datorn inkopplad till tv'n några gånger innan problemen började, men dock bara för att titta på film.
Postad 21 January 2006 - 01:40
Självklart så blir man förbannad! Har man köpt en produkt för ett antal tusen så räknar man ju med att grejerna skall hålla! Särskilt surt när man sitter hemma & kanske inte har någon annan tv som backup! Men precis, garantin skall ju gälla ändå! Det är ju ingen inbränningsskada du har fått! Det verkar ju vara något helt maskinellt! Så det är ingen fara den får du åtgärdad! Tjäna & ha det igen Belsebub Postad 21 January 2006 - 09:12
Du behöver inte ens ringa kundtjänst. Det är bara att åka till Siba, dumpa varan framför fötterna på en säljare och säga att den är paj. Inget snack.
Det tråkiga är att det tar så hiiimla lång tid för dem att reparera saker. Räkna med 3-4 veckor minst. Om du sedan ska få en utbytesskärm för att den gamla inte gick att laga så kan det vara svårt att få lägga till lite pengar och få en bättre, men ibland går det. Vi har haft en hel del prylar inne för rep på siba... Hade´ Postad 21 January 2006 - 10:56
Ska man hårddra saker och ting så kan man tex läsa konsumentköplagen. Förslagsvis paragraf 33 som de flesta inte ens vet om att man kan nyttja efter att man hävt ett köp. Så här säger den exakt: Prisskillnad 33 § Har köpet hävts och köparen gjort ett täckningsköp till högre pris, omfattar skadeståndet ersättning för prisskillnaden mellan de båda köpen, om täckningsköpet gjorts med tillräcklig omsorg och inom skälig tid efter det att köpet hävdes. I annat fall omfattar, om gängse pris för en sådan vara som köpet avser vid tiden för hävningen överstiger priset enligt köpet, skadeståndet denna prisskillnad. Mvh Micke Postad 21 January 2006 - 11:11
Jag har köpt en.
Bra bild via digitalbox (scart rbg), Xbox360 (VGA) och DVD (DVI). Speciellt VGA och DVI ger mycket bild för 8900 kr. Väldigt mycket bild faktiskt. Är jag en lycklig och nöjd kund? Nej, inte riktigt.. Min tv har problem med färgstörningar ibland och speciellt då den är "kall". Extremt överdrivna oranga eller gröna färger som gärna följer konturer. Om den får stå på en liten stund försvinner det. Fjärrkontrollen är ett skämt. Bruksanvisningen är eh...inte så omfattande. Men hade det inte varit för för färgstörningen hade jag varit mycket nöjd iallafall. Jag har inte lämnat in den för felet uppstår bara under en kort tid när du slår på tv apparaten och jag har inte lust att vara utan tv i x-antal veckor just nu. Jag har 3 års försäkring på den också så den får bli lite mer permanent trasig innan jag åker in till doktorn med den. Postad 21 January 2006 - 13:57
Att skriva inlägg bara för att provocera förstår jag inte meningen med och är precis lika dumt som det som du skrev från början.
Ska du skriva inlägg så ska de innehålla saker som är konstruktiva och inte nedsättande. Mvh Berggren/Admin Redigerat av Berggren, 21 January 2006 - 14:07. Postad 24 January 2006 - 17:38
Har precis köpt en Limited Label LATONA 4200 på SIBA. Väntar på att dom ska få den i lager bara, väntar med spänning för att se hur den beter sig.
Kommer att ge en analys så fort den är hemma och testad. Postad 04 February 2006 - 20:16
Nu har min LL 3200 åkt till verkstaden då den verkar fått för sig att den ska producera norrsken och leka stroboskop..
Tunga bildstörningar i form av förvrängda färger och varierande ljusstyrka. Vi får de vad som händer då den kommer tillbaka från farbror doktorn. Två vckor skulle det deöja innan den var klar.. Postad 05 February 2006 - 16:37
Ja jag har också lämnat min LL Latona 3200 till verkstan och det var väl samma tidsperiod som gällde där så det ska bli intressant att se om den funkar som den ska när man fått tillbaka den.
Postad 22 February 2006 - 23:06
Min tv har varit på verkstaden och hade jag inte börjat ställa lite krav på SIBA hade den definitivt varit kvar där än.
Kort sagt finns det inga reservdelar till denna tv i Sverige utan det måste beställas från någonstans. Möjligen från Turkiet där iallafall fabriken finns som byggde apparaterna. SIBA anser att "skälig tid" som det får ta att reparera en tv är 15 arbetsdagar. Går det längre tid kan man börja ställa krav om ersättning eller hävande av köp. En ersättningsapparat av samma märke fanns inte. Det finns inga nya kvar och det verkar inte som det kommer in några nya av samma sort (?) eller så¨har de slutat ta in märket(?). Det var svårt att få klarhet där. För många i retur? Kort sagt så blev det återköp. En ny Samsung köpte jag på samma ställe då det var enklast att byta pengar med varandra (LE32R41BX) och den skärmen kan jag VARMT rekomendera. Den har SÅ mycket bättre bild än Lantonan. Man kan pruta ner den till 13900 kr. 5000 kr mer men bild och kvalité i övrigt är värt det. Postad 26 November 2006 - 21:39
Jag jobbade på Siba när Limited Label kom in i sortimentet.
Av dom 50% som faktiskt fungerade när leveransen kom till oss, så var hälften tillbaka inom 2veckor igen.. Dock blev dom bättre till andra leveransen.. Men detta var vid en tidpunkt då en hyffsad 32" låg runt 15.000-20.000kr och latonan kostade 8900kr, big surprise att dom inte va av bästa kvalite... Postad 26 November 2006 - 22:49
All LL-skärmar jag sett uppställda i butik har sett mer eller mindre usla ut. Otroligt märkliga färgblödningar verkar till exempel vara mycket vanligt, och i de fall jag sett det så har maskinerna bredvid varit matade med samma källa, men utan dessa blödningar. Exempelvis stora oranga fält som dyker upp i bilden på olika ställen på områden som inte borde visa färger ens i närheten av dessa.
Jag har också sett blödningarna just på LL-skärmar i flera olika butiker, även så pass nyligen som för ett par månader sedan, då jag var ute och letade skärm. Dessa, i mina ögon, oerhört allvarliga fel, gjorde att jag överhuvudtaget inte tittade vidare på dessa skärmar, men min gissning är väl att med ett sådant grundläggande fel lämnar även övrig teknik en del övrigt att önska. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |