Jo då tar man vad man har, och man använder sin uppfinningsförmåga och sina sista slantar.
Så jag vill alltså ha en projektor i mitt rum, tillsammans med ett 5.1 system. Men jag har bara några tusen, vad gör jag? Jo jag är kreativ.
Börjar med att inhandla en projektorduk för 319 kr, det är ju självklart en Tupplur 2x1.95 meter.
Köpte en regel för 15 kr och monterade upp allting. Men det är ju inget coolt att ha en handdriven projektorduk, så det får bli att göra den motordriven. Åkte till skroten och plockade ut en torkarmotor för 100 kr. Kommer från en Ford Sierra -90, satte fast en rundstav i trä och placerade i dukens ena ände.
Så nästa fråga, var ska jag ställa projektorn?, en takmontering kostar ju en hel del, finns det inget billigare. Jo, en hylla från ikea, endast 39 kr, Fabian
Eftersom preojektor är så liten, 20 cm får den plats på hyllan, perfekt.
Sen så var det ljudet, hur skulle jag göra, nytt system billigt, kostar 3000 på BRL, men kan jag inte få det billigare, jo, begagnat, köpte ett system för 2000 5,1 med 10" bas, perfekt. Ett par prosonhögtalare och resten unique. Förstärkt med en Panasonic SA-HE70. Funkar perfekt.
Nu till projektorn, har precis beställt den för 5008 kr en Acer Ph110.
Nu till bilderna:

Börjar med att montera en regel på skåpen.

Sedan själva duken

Sedan motorn, limmade fast den, sitter väldigt stabilt.

Motorn från en annan vinkel

Hyllan mitt emot duken
Sist men inte minst, en film:
Projektorduk
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
45 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?