har letat lite efter uppdateringar av mjukvaran men hittar inte mycket. där jag köpte den hade dem inte så mycket koll på detta. någon som vet mer???
Thule Space IA350B
(Förstärkare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser |
1 relaterade trådar
Thule-klubben (157 inlägg)
|
5 år sedan |
Postad 28 December 2005 - 12:06
hur funkar det här egentligen? har ju en "dataport" på stärkaren och fick med en sladd
har letat lite efter uppdateringar av mjukvaran men hittar inte mycket. där jag köpte den hade dem inte så mycket koll på detta. någon som vet mer???
Postad 28 December 2005 - 14:45
Tjena 
Kikade lite i manualen för din IA350 som finns på www.thule-audio.dk där det står detta om din "Dataport":
Data communication with SPACE PR250B:
Control from SPACE PR250B is achieved by connecting data cable
Verkar vara så man ska kunna använda den som ett slutsteg med ett av thules försteg.
Manualen finns här om du inte fick med den i köpet:
Thule IA350 Manual
Kikade lite i manualen för din IA350 som finns på www.thule-audio.dk där det står detta om din "Dataport":
Data communication with SPACE PR250B:
Control from SPACE PR250B is achieved by connecting data cable
Verkar vara så man ska kunna använda den som ett slutsteg med ett av thules försteg.
Manualen finns här om du inte fick med den i köpet:
Thule IA350 Manual
Postad 28 December 2005 - 15:27
ok, så man styr försärkaren genom försteget PR250B så man slipper pilla på båda då!? har haft tankar att införskaffa en sådan när ekonomin tillåter... hur skulle det fungera med ett försteg av ett annat märke? då blir mitt slutsteget en ren förstärkare i så fall?
Postad 28 December 2005 - 16:07
ja precis, kopplar du in thules försteg så styr den 350n som ett slutsteg.
vet inte riktigt hur du menar att dit slutsteg blir som en ren förstärkare, menar du tvärtom ?
Jodå, tror nog du kan koppla in ett annat försteg på Multi Channel Inputs, du har ju t.om balanserade ingångar på din 350!
vet inte riktigt hur du menar att dit slutsteg blir som en ren förstärkare, menar du tvärtom ?
Jodå, tror nog du kan koppla in ett annat försteg på Multi Channel Inputs, du har ju t.om balanserade ingångar på din 350!
Postad 28 December 2005 - 16:19
ja, vad menar jag egentilgen???
menade nog att om man har en processor/försteg av annat märke så har kan man inte kontrollera (inställningar av högtalare, ingång och volym. finns ju liksom inget mer) slutsteget på samma sätt som om man har thule PR250B. eller är jag helt ute och cyklar nu? för det måste väl vara det som man "kontrollerar" då?
jo, är ute efter någon fin spelare med balanserade utgångar. verkar inte finnas så många förutom thule, sen rusar laxarna raskt iväg ....
menade nog att om man har en processor/försteg av annat märke så har kan man inte kontrollera (inställningar av högtalare, ingång och volym. finns ju liksom inget mer) slutsteget på samma sätt som om man har thule PR250B. eller är jag helt ute och cyklar nu? för det måste väl vara det som man "kontrollerar" då?
jo, är ute efter någon fin spelare med balanserade utgångar. verkar inte finnas så många förutom thule, sen rusar laxarna raskt iväg ....
Postad 28 December 2005 - 16:48
ja du, har faktiskt inte sån überkoll på surround. Rätt förvånad att ingen av de andra experterna här inne har svarat 
Men jag antar att när du använder thules egna försteg med datakabeln kopplad mellan dem så får du full kontroll på alla funktioner som förstärkaren har.
Kopplar du med ett annat försteg/processor av annat märke så behöver du nog ställa in volymen på thulen först varpå du kan skruva upp och ner på försteget. Går nog fint det med .)
Är det enbart ett försteg du är ute efter? finns ju en del fina recievers med pre-out på annars som inte kostar skjortan
Men jag antar att när du använder thules egna försteg med datakabeln kopplad mellan dem så får du full kontroll på alla funktioner som förstärkaren har.
Kopplar du med ett annat försteg/processor av annat märke så behöver du nog ställa in volymen på thulen först varpå du kan skruva upp och ner på försteget. Går nog fint det med .)
Är det enbart ett försteg du är ute efter? finns ju en del fina recievers med pre-out på annars som inte kostar skjortan
Redigerat av Unregistered1fa65143, 28 December 2005 - 16:51.
Postad 28 December 2005 - 17:38
Det finns inte mycket att styra. Datakabeln mellan min PR350B och PA350B slår endast om mellan 2-kanal och flerkanal.
/Joachim
/Joachim
Postad 28 December 2005 - 18:32
ok, på så vis.
var förbi anders på hifi-stället här i göteborg och han hävdade att man kör uppdatering på mjukvaran med den porten också... gör man det?
har du gjort det jotos?
var förbi anders på hifi-stället här i göteborg och han hävdade att man kör uppdatering på mjukvaran med den porten också... gör man det?
Postad 28 December 2005 - 19:54
ok, på så vis.
var förbi anders på hifi-stället här i göteborg och han hävdade att man kör uppdatering på mjukvaran med den porten också... gör man det?har du gjort det jotos?
Jag har inte uppdaterat någon av mina Thule-grejer. Skicka ett mejl till Anders Thule själv. Han brukar svara snabbt på [email protected]. Återkom gärna med svaret
/Joachim
Postad 02 January 2006 - 09:52
han svarade så här:
Hej Roger,
På IA350B har vi ingen planer om at opgradere softwaren, da der ikke er indbygget processor.
med venlig hilsen
Anders
Hej Roger,
På IA350B har vi ingen planer om at opgradere softwaren, da der ikke er indbygget processor.
med venlig hilsen
Anders
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Thule-klubben
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?