Har själv ingen erfarenhet av dem, men en kollega är inne på sin 3e som nyss havererat. Av vilken anledning vet jag ej. Än så länge verkar det ha varit garantiärenden, men 3 maskiner på så kort tid....Vi har allergi här hemma och har därför börjat fundera starkt på en robot så att dammsugning sker lite oftare. Ser att väldigt många verkar köra med Neato och Roomba, men jag undrar hur Samsungs maskiner ställer sig mot dessa?
Electrolux Trilobite ZA2
(Robotdammsugare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Siemens VSR8000
(Robotdammsugare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Wilfa RVC17
(Robotdammsugare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba SE
(Robotdammsugare)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 420
(Robotdammsugare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 560
(Robotdammsugare)
|
2
|
(23)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 530
(Robotdammsugare)
|
3
|
(7)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 580
(Robotdammsugare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 505
(Robotdammsugare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Kärcher RC3000
(Robotdammsugare)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 563
(Robotdammsugare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 555
(Robotdammsugare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 581
(Robotdammsugare)
|
6
|
(17)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 534
(Robotdammsugare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Samsung Navibot VC-RA84V
(Robotdammsugare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung Navibot SR8855
(Robotdammsugare)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
Samsung Navibot SR8845
(Robotdammsugare)
|
3
|
(5)
|
Inga priser | |
Samsung Navibot SR8895
(Robotdammsugare)
|
7
|
(3)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 780
(Robotdammsugare)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
Neato Robotics XV-15
(Robotdammsugare)
|
4
|
(25)
|
Inga priser | |
Neato Robotics XV-25
(Robotdammsugare)
|
4
|
(18)
|
Inga priser | |
Neato Robotics XV Signature Pro
(Robotdammsugare)
|
4
|
(53)
|
Inga priser | |
LG VR62601LV
(Robotdammsugare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Neato Robotics XV Signature
(Robotdammsugare)
|
3
|
(14)
|
Inga priser | |
iRobot Roomba 880
(Robotdammsugare)
|
3
|
(90)
|
Inga priser | |
Neato Robotics Botvac 85
(Robotdammsugare)
|
6
|
(27)
|
Inga priser | |
Neato Robotics Botvac 75
(Robotdammsugare)
|
9
|
(6)
|
Inga priser | |
Neato Robotics Botvac 70e
(Robotdammsugare)
|
5
|
(9)
|
Inga priser | |
Miele Scout RX1
(Robotdammsugare)
|
9
|
(19)
|
Inga priser | |
Samsung Powerbot SR20H9051U
(Robotdammsugare)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Neato Robotics Botvac D85
(Robotdammsugare)
|
6
|
(35)
|
Inga priser | |
Neato Robotics Botvac D75
(Robotdammsugare)
|
7
|
(1)
|
Inga priser | |
Neato Robotics Botvac Connected
(Robotdammsugare)
|
9
|
(39)
|
Inga priser | |
Neato Robotics Botvac D5 Connected
(Robotdammsugare)
|
7
|
(30)
|
Inga priser | |
Neato Robotics Botvac D3 Connected
(Robotdammsugare)
|
4
|
(6)
|
Inga priser |
Irobot Vs Neato (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 28 March 2013 - 10:52
Postad 29 March 2013 - 17:54
Har en 581 med Aerovac som jag älskar, men börjat bli lite less på borsten som man ska rensa ofta! (Åt andra sidan så är den väldigt effektiv!)
Sen är jag ju en prylbög så de ska testas nya saker.
Valet är mellan
Xv 25 pris 4400
XV 15 + petfilter priset hamnar på ca 4000
Eller orka vänta tills nya Signature sierien ska komma som ska ha "50%" bätte sugförmåga om man ska tro på det..
Egentligen så skulle jag köpt XV 25an om inte det var för färgen som känns trist!
Så vad säger ni?
Postad 30 March 2013 - 00:04
Kolla in Plus på SVT play som hade en test på bl.a. Samsung Navibot och Neato XV-15 så väljer du nog Neaton då den sopade banan (Vi har allergi här hemma och har därför börjat fundera starkt på en robot så att dammsugning sker lite oftare. Ser att väldigt många verkar köra med Neato och Roomba, men jag undrar hur Samsungs maskiner ställer sig mot dessa?
Postad 30 March 2013 - 20:59
Japp, det blev en NeatoKolla in Plus på SVT play som hade en test på bl.a. Samsung Navibot och Neato XV-15 så väljer du nog Neaton då den sopade banan (
) med konkurrenten.
Postad 31 March 2013 - 00:33
Dag 1
Först när jag skulle starta så startade den på en matta (Normal matta), Den backade, sen gav fel meddelande att foten fastnat! 3 gr. tog upp den och lade denna på vanlig mark, började rulla..
Den var mera galen än en Irobot! den gick genom hela lägenheten utan nån ordning! sen gick den till köket och körde lite i mera ordning sen in på vardagsrummet,, körde lite och gav meddelande att batteriet är slut..
Försökte återvända till sin bas men fastnade på vägen ...
tog upp den och la den på laddning, antog att den starta själv sen när den är laddad, men hände inget.
Försökte uppdatera mjukvaran. Men drivrutinerna kunde ej installeras på 3 st win 8 datorer.
och en annan konstig sak är att efter 1 min så skrev den att batteriet är urladdad! (den var fulladdad) Testa att återställa batteriet via support menyn. Men hjälpte inte..
La den på laddning, och tog bort igen efter nån min. denna gång funkade den!
Dag 2: Efter mycket läsande på nätet om vilka fel återgärder så fick jag den gå lite! Och kan nämna att dem verkar ha MÅNGA enheter där det är fel på.. Finns många ämnen om det
Läs detta http://www.robotrevi...hp?f=20&t=16832
Den körde halva hallen, sen köket. Kom och sedan så gick den tillbaks för att ladda. Detta ca 10 min på full batteri. Den hittade inte till laddningsstationen, nästa gång så körde den tillbaks till köket, sen vardagsrummet, sen köket igen! Batteri död igen, laddar... denna gång 3dje gången så åkte den till halen, sen början av sovrummet! Hallen igen och sen fick meddelande med (Clear my path!)..fast det fanns inget framför den, jag rensa den, försökte få den rulla.. men får samma medellande överallt.
Så Dåligt batteri, idiotisk programering + Ladd kontakten som man sätter in direkt i själva neaton funkade inte hellre! Så det fick gå tillbaks i retur.
Jämförelse med Irobot 500 serien.
Den är långsammare och krockar inte lika mycket med saker! Men dem som påstår att den inte krockar (som jag har läst i en hel del forums om) Ljuger!Isof krockar inte denna i "perfekta" hemmet.. Inga mattor, inga bords ben m.m
So Plus är
Smartare med lasern!
Krockar Mycket mindre.
Starkare sug motor i denna!
smart med lcd panel med meny + uppdatering när den väl funkar
Lite Enklare och rensa
Nackdelar mot Roomban!
Låter mer.
Inte lika bra i hörn. saknaden av sidobortse + formen
D passformen är inte bästa för en robot dammsugare! runda formen är mycket bättre
Virtual walls är enklare och bättre än magnet remsan! Nackdel batteri.. men batteri räcker ca 5-6 mån med användning av 3 gr i veckan i mitt fall.
Roomban är BETYDLIGT bättre på hinder, trösklar..kan också bero på att den är snabbare och mera aggressiv! Den kunde inte ta sig över 2 av dörr listorna hos mig. romban har inga problem med dem. Romban tar sig nästan överallt
Saknaden av fjärrkontroll! har hänt många gr att man får ett samtal eller nåt! Man vill stoppa dammsugaren istället för att jaga den. ett tryck på fjärren and thats it! Så det är en cool och bra funktion
Väldigt dåligt batteri! En ny fulladdad maskin som klarade sig ca 10 min!
Romban är lägre i höjd vilket gör att den kommer åt fler ställen.
Roomban åker på samma ställen ett par gånger! Mera effektivt i verkliga livet! särskilt på mattor som jag har en del av
Ful färg!
Förväntade mig mera för detta pris!
Romban Talar och säger till när den fastnar eller om det blir fel. Men Neato skriver det i skärmen och det är inte alltid man hör/märker det
Tyvärr måste jag avråda om att köpa denna! Det är jätte många som har fått hårdvaru fel på dessa. Neato verkar ha jätte dålig kvalitets kontroll. Hade den funkade så hade den fått bättre betyg. Synd för att jag ville verkligen ha den.
Redigerat av 3kgt, 31 March 2013 - 13:54.
Postad 31 March 2013 - 15:54
Har haft min Neato XV-15 i ett år nu utan problem om man bortser från uppdateringen som jag skrev om tidigare.
En orsak till strul är om man startar den direkt från kartongen utan uppladdning.
En annan är att om man börjar flytta runt den efter att den har kartlagt och programmerat sig själv blir den förvirrad och kan bära sig väldigt märkligt åt.
Postad 31 March 2013 - 16:00
Japp, det blev en Neato
Beställde en XV-21 från aimtofind.com i förmiddags, blev 2376 kr inkl frakt, sen återstår att se vad den eventuella tullavgiften hamnar på.
Ser att den kostar $429 nu så ca 2875 kr.
http://www.aimtofind...um-cleaner.html
Har den ökat i pris sedan igår eller finns det något knep för att få den billigare?
Redigerat av markus00, 31 March 2013 - 16:01.
Postad 31 March 2013 - 19:09
Känner inte igen nästan någonting vad 3kgt skriver om när det gäller strul med Neato.
Har haft min Neato XV-15 i ett år nu utan problem om man bortser från uppdateringen som jag skrev om tidigare.
En orsak till strul är om man startar den direkt från kartongen utan uppladdning.
En annan är att om man börjar flytta runt den efter att den har kartlagt och programmerat sig själv blir den förvirrad och kan bära sig väldigt märkligt åt.
Tråkigt nog är det inget som är påhittad!
Det finns ingen tvekan från min sida då jag satt timmar och läste om dessa att många har problem med dem redan vid start eller senare!
Läs Netonet t,ex flera som har haft problem redan från start.
Sen finns det gott om ämnen likna min på robotreviews.com
Så det är en del lyckliga ägare till dessa som har fått en maskin som inte har några hårdvara fel! Och några har varit så misslyckade att dem fick 6 enheter med fel.
Ska nog testa en till när netonet sänker sitt pris. För denna jag köpte var från Webhallen som inte var roliga att göra med gällande garanti/reklamation.
Dem ville skicka in den på service fast den köptes från dem igår! Vilket jag tycker är ett skämt med tanke på att det är ändå 4500 kr man betalar för en dammsugare. Och normala fall så ska man få en ny inom första 7 dagarna från köpet enligt lag för konsumenter.
Och yes jag håller med dig att alla dammsugare går vilse när man flyttar den runt manuellt. men jag startade den från bas 3 gr, den hittade hem 3 gr men övriga felen fanns.
Fick minst 25 gr fel meddelande Clear my path. När det inte fanns nåt alls som stoppade den.. rensade även borsten som var ren.
Postad 31 March 2013 - 20:27
Sen att det har varit problem med drivhjulen för några, tja sätter man 2kr/tim kineser på uppgiften och har pressade leveranstider så...
Neato är trots allt den dammsugare som säljer mest just nu så något har de väl gjort rätt ändå.
Skulle ju knappast vara fallet om den höll en så låg kvalité som besvikna konsumenter till måndagsexemplar påstår.
Men som bekant så är det alltid de besvikna som hörs mest.
Redigerat av perri, 31 March 2013 - 20:29.
Postad 31 March 2013 - 21:48
Dom har prismatchningSer att den kostar $429 nu så ca 2875 kr.
http://www.aimtofind...um-cleaner.html
Har den ökat i pris sedan igår eller finns det något knep för att få den billigare?
Postad 31 March 2013 - 22:30
Visst, fast de 18 Netonnet recensionerna var det ju bara två som gav den en stjärna.
Sen att det har varit problem med drivhjulen för några, tja sätter man 2kr/tim kineser på uppgiften och har pressade leveranstider så...
Neato är trots allt den dammsugare som säljer mest just nu så något har de väl gjort rätt ändå.
Skulle ju knappast vara fallet om den höll en så låg kvalité som besvikna konsumenter till måndagsexemplar påstår.
Men som bekant så är det alltid de besvikna som hörs mest.
Klart en besviken kund ska höras! Som sagt jag Vill och Ville att den skulle funka!
Ja körde upp till Webhallen 4 gr och bor en bra bit därifrån! la en massa tid på felsökning, läsa forums m.m! Och du vill att man inte ska dela med sig?
Så klart blir man grinig! Sen om du försöker påstå att det är en storsäljare så är det dags och fixa din fakta! stor säljaren e irobot sen Samsung (inte för att det är farsans företag eller nåt!).
Det är ju därför detta ämne finns för att folk ska dela med sig! Kanske är det dags för Neato att betala dem mer än 2 kr i timmen och fixa mera kvalitets kontroll! Det är ändå mycket pengar man betalar för en dammsugare och är inte direkt gratis! Du försöker förneka att det finns fel av nån mystisk anledning
Ps. Det är 12 recentioner på Xv 15 och 8 på Xv 25 = 20 inte 18
Av dessa 8 på XV25an så har 4 st av dem haft problem med robotorna som fått dem fixade/utbytta! Där en av dem fick lämna in 3 gr (Har inte orkat kolla på Xv15, bara 25an)
Postad 31 March 2013 - 22:38
Postad 01 April 2013 - 16:52
Vill ge den en annan chans!
Och denna funkade åtminstone från boxen utan strul nu.. men Fulladdad batteri håller 12-14 min!
Den körde hallen, och ett rum sen vart det stop.. laddade och körde halva köket sen sitter den och laddar igen.
Bor i lägenhet 3a
Nästa sak som gör mig förvirrad är den andra kändes betydligt högre i ljud och starkare, särskild när den startar (Jet ljud effekten).. denna känns inte lika stark (Kan kännas på luften via baksidan)..och denna låter annorlunda (XV25an lät bättre) men antagligen pga av att xv 25an har pet borsten.
+ Att kontakten till laddaren på själva neaton (där man stoppar laddar kabeln direkt) i funkar inte i denna med! Testade med att vrida, vänta osv! Nothing happens.
Så det går enbart att ladda med själva laddstationen.
Redigerat av 3kgt, 01 April 2013 - 16:53.
Postad 02 April 2013 - 07:23
+ Att kontakten till laddaren på själva neaton (där man stoppar laddar kabeln direkt) i funkar inte i denna med! Testade med att vrida, vänta osv! Nothing happens.
Så det går enbart att ladda med själva laddstationen.
Till "Kurt" låg det en lös lapp i lådan som sa att laddningsuttaget på Neaton inte var inkopplat och inte kunde användas längre. Våran kör cirka 50 minuter innan den åker tillbaka för laddning, men jag tror att den bara laddar och kör ut igen om man använder schemaläggning, om man startar den manuellt så har jag för mig att den bara dammsuger tills batteriet tar slut och sedan parkerar.
Postad 02 April 2013 - 22:09
Är det värt pengarna att välja den dyrare versionen för att få dess fördelar eller ska man gå på "billigast är bra nog"?
Ska man importera en eller köpa den av svensk åf med tanke på de strul vissa har haft med sina?
Har haft en Roomba 760 sedan December och har varit väldigt nöjd med den men gav bort den till morföräldrarna nu i Påskas så nu vill jag testa Neato som verkar lite mer känslig för mattor och hinder men bättre på att manövrera och att hitta smuts och dam.
Vill ha den nya men är så köpsugen att jag vet inte om jag kan vänta tills när det nu blir för att få en Signature modell...
HJÄLP! =)
Postad 02 April 2013 - 22:50
Frågan är om man ska vänta på den nya signature serien eller om man ska köpa en xv modell redan imorron?
Är det värt pengarna att välja den dyrare versionen för att få dess fördelar eller ska man gå på "billigast är bra nog"?
Ska man importera en eller köpa den av svensk åf med tanke på de strul vissa har haft med sina?
Har haft en Roomba 760 sedan December och har varit väldigt nöjd med den men gav bort den till morföräldrarna nu i Påskas så nu vill jag testa Neato som verkar lite mer känslig för mattor och hinder men bättre på att manövrera och att hitta smuts och dam.
Vill ha den nya men är så köpsugen att jag vet inte om jag kan vänta tills när det nu blir för att få en Signature modell...
HJÄLP! =)
Jag tror om du vill ha bättre resultat på dammsugning, så är det utan tvekan en romba du ska ha. en 780 är den jag vill ha i snar framtid
Vill du ha en "coolare" med laser, starkare motor så är det en neato..
Tyvärr missar neaton en hel del, dessutom är den inte för den som har trösklar över 1,5 cm.
Själv ska köpa en Signutare också, men jag är en prylnörd så för min del ska jag behålla bägge iroboten och neaton om jag blir nöjd med den... för iroboten älskar jag och gör ett riktigt bra jobb.
Min XV 15 ska tillbaks imorgon då batteriet suger! får se om signature är något bättre, eller om dem ska mjölka kon ännu mer på samma dammsugare men nytt modell betäckning och kanske filter!
Ska du köpa, så köp inte från utlandet! Visst är det dyrare, men garantin är värd.
the same robot. The main difference between all the robots is their colour.
The XV-21 is the only robot that comes with a new brush and filter, which
is centred towards pet owners and allergy sufferers. This updated brush and
filter, also known as the Pet & Allergy Upgrade Kit, can be purchased
separately and used with all existing robot models.
If you have any other questions, feel free to ask.
The Neato Robotics Webstore thanks you for the opportunity to assist you
and hopes to have been of assistance
Kind Regards
Kate Langner
Neato Robotics Webstore Customer Service Representative
Redigerat av 3kgt, 02 April 2013 - 22:50.
Postad 03 April 2013 - 07:27
Postad 03 April 2013 - 08:40
Köp nu.. nytt kommer alltid! Men inget närmaste vad jag lästNån som vet om Roomba kommer med en ny uppdaterad serie snart? Samma issue här, köpa nu, eller vänta...
robotreviews.com mycket info.
780 är mitt val i alla fall
Postad 03 April 2013 - 08:48
Använde aldrig dem till 581an
Postad 03 April 2013 - 12:21
Skillnad mot 760 eller 770? är det samma maskin och man bara får fler Lighthouse?
Använde aldrig dem till 581an
Bägge e ju bra! så vilken av dem än du köper är nog inte nå stor skillnad!
http://www.irobot.co...omba_range.aspx
har du råd köp 780n
Redigerat av 3kgt, 03 April 2013 - 12:22.
Postad 04 April 2013 - 07:08
Idag köpte en ny Neato xv 15! (Tänkte om denna funkar så köper jag borsten från trei.se för 400 kr. och hepa filter 4 pack för 160 kr från ebay!, blir billigare än XV25an då dem ska vara samma sak i hårdvara och mjukvara)
Vill ge den en annan chans!
Och denna funkade åtminstone från boxen utan strul nu.. men Fulladdad batteri håller 12-14 min!
Den körde hallen, och ett rum sen vart det stop.. laddade och körde halva köket sen sitter den och laddar igen.
Bor i lägenhet 3a
Nästa sak som gör mig förvirrad är den andra kändes betydligt högre i ljud och starkare, särskild när den startar (Jet ljud effekten).. denna känns inte lika stark (Kan kännas på luften via baksidan)..och denna låter annorlunda (XV25an lät bättre) men antagligen pga av att xv 25an har pet borsten.
Har en XV-25 själv, är supernöjd och ett stort steg framåt jämfört med min förra samsung.
Neaton klarar alla trösklar i min lgh (Samsung missade en)
Den städar hela min lägenhet på en laddning, det tar ca 50 minuter och är 65m2.
Min kör inte in i saker, har iofs inga smala bel på stolar osv.
Skillnaden som du upplever i ljudet är pga av borsten, dvs den mjukare med "borst" låter mindre än den med bara plastblad.
Hade mitt batteri bara räckt 20 minuter hade jag reklamerat den.
Redigerat av snav, 04 April 2013 - 07:08.
Postad 04 April 2013 - 13:27
Redigerat av perri, 04 April 2013 - 13:29.
Postad 04 April 2013 - 13:35
Det glädjer mig att den funkar hos nånHar en XV-25 själv, är supernöjd och ett stort steg framåt jämfört med min förra samsung.
Neaton klarar alla trösklar i min lgh (Samsung missade en)
Den städar hela min lägenhet på en laddning, det tar ca 50 minuter och är 65m2.
Min kör inte in i saker, har iofs inga smala bel på stolar osv.
Skillnaden som du upplever i ljudet är pga av borsten, dvs den mjukare med "borst" låter mindre än den med bara plastblad.
Hade mitt batteri bara räckt 20 minuter hade jag reklamerat den.
Men ska nog vänta på en nya signature
Postad 04 April 2013 - 15:57
Detta mail fick jag idag från Neato Europe.
Hi Hikm,
well, it will depend on where are you based in.
As there is no plans for the Neato Signature to be released in Europe at
the moment.
The Neato Robotics Webstore thanks you for the opportunity to assist you
and hopes to have been of assistance
Kind Regards
Kate Langner
Neato Robotics Webstore Customer Service Representative
Sedan så läste jag samma sak på Neatos Facebook sida där dem själva svarade om att den ska endast säljas i Usa.
Postad 04 April 2013 - 18:09
Det glädjer mig att den funkar hos nån
Men ska nog vänta på en nya signature
Tråkigt.. men den kanske kommer senare.
Jag hade läst på väldigt mycket jag köpte Neaton, mest orolig var jag över batteritiden.
Många verkar ju ha problem med just batterierna men jag tycker oftast att de flesta får hjälp med sina problem och t.ex. får nya batterier hemskickade eller maskinerna utbytta.
(Med många menar jag de som skriver på forum, de som inte har ngr problem hörs ju inte lika mycket)
Jag prioriterade att köpa min hos en stor kedja som jag visste hade bra service/utbytespolicy..
Själv har jag inte mattor hemma så jag kan inte svara på hur detta förkortar batteritiden...
Jag hade bestämt innan att om den inte klarade 45 minuter skulle den tillbaka. Annars kommer det ju ta forever att städa genom hela lägenheten om den skall ladda 3 timmar varje gång också.
Är lika glad varje dag jag kommer hem och tömmer den lilla behållaren... undrar varje gång om det inte är någon liten neato-fe som kommer och stoppar grus o skräp i den för jag vet faen inte vart den hittar allt varje dag... den kanske har börjat extraknäcka hos grannarna, vad vet jag.
Postad 04 April 2013 - 18:20
Min Neato XV-15 städar 80 m2 med tre stora mattor på 45 minuter utan problem.
Verkar dessutom som om sista firmware uppdateringen också innefattar bättre "komma loss" algoritm då den numera också fixar om mattejpen under sovrumsmattan har lossnat.
Postad 04 April 2013 - 19:23
Fast Aim To Find lär väl få in Neato Signature så småningom.
Min Neato XV-15 städar 80 m2 med tre stora mattor på 45 minuter utan problem.
Verkar dessutom som om sista firmware uppdateringen också innefattar bättre "komma loss" algoritm då den numera också fixar om mattejpen under sovrumsmattan har lossnat.
Vill helst köpa den härifrån, kostar skjortan och skicka till usa ifall det är nå garanti ärenden! konstiga är också att det har ännu inte kommit nån info om denna! det skulle gjort det 2 april.
Försten brukar ni rengöra laser "huvudet" eller vad man ska kalla den för!
Läst i robotreviews att det krävs vecko rengöring av det! eller är det bara behållare och borsten som ni rengör?
Redigerat av 3kgt, 04 April 2013 - 19:27.
Postad 04 April 2013 - 20:06
Jag har en hund. iofs korthårig
Tömmer i stort sett bara behållaren och "slår" filtret mot kanten på sopbehållaren/toastolen för att få loss lite damm från det.
Har rengjort borsten kanske 3 ggr totalt och då var det inte mkt att plocka bort.
Har aldrig rengjort ngt annat.
Postad 05 April 2013 - 08:48
För 2700 var det ett kap tycker jag.
Delar köper man enklast på ebay, som någon tipsade om tidigare i tråden.
Man har ju en "buffert" på ca 2500 å köpa delar för INNAN det hade lönat sig att köpa ifrån Europa..
Kan man bygga mer avancerat LEGO, så klara man av att byta motor, hjul etc..!
Redigerat av Unregistered66a04d3d, 05 April 2013 - 08:49.
Postad 05 April 2013 - 21:48
3dje dammsugaren igår ikväll. 3 ST .. TRE nya. 2 från webhallen och nu en tredje från annan storbutik.
3dje har samma dåliga batteri.
2 st XV-15
1 st XV-25
Enda rymliga skälen jag kan godkänna förutom att neato är idioter när det gäller kontroll av deras robotor är att det har kommit nån Batch som har dåliga batterier till Svenska agenten. Och antagligen så har både butikerna handlat från samma grosist!
Wenhallens personal visste inget om´dessa då dem nyligen fått dem.
Men andra butiken hade redan fått klagomål och en del i retur pga. batteri och annat fel (hjulproblem t.ex)
Många har fått nya batterier. Men jag går inte och betalar 4000 kr och sen ska skicka denna till service och le och se glad ut! dem skulle tala med sina inköpsansvariga.. och en ny leverans är på G
PS. Den sista xv15 klagade 2 gr att dess hjul har hängt sig direkt efter att den backar ur laddaren. sen skärpte den till sig på 3dje försöket. Plan golv, ingen matta.
& Tänk på att det är inte alla som orkar skriva här eller på andra ställen om deras dåliga exemplar Många vet inte ens att det finns såna ämne osv! T.ex mina föräldrar som har en robot dammsugare och många andra lik dem skulle aldrig skriva här/nånstans! Har flera gamlingar i min bekantskap som skulle inte ens märka av batteriet/felen! dem tror säkert att 10 min batteri är normal. Det såna gör då dem upptäcker fel är att skicka in den på service/retur.
Redigerat av 3kgt, 05 April 2013 - 21:53.
Postad 06 April 2013 - 00:15
Men som den ansvarsfulla psykoterapeut jag är och som alltid tänker på min nästas välbefinnande måste jag ju då naturligtvis skriva följande: Nej nej, du har helt fel, Neato är bäst och den går aldrig sönder.
Så där ja, skrik nu lite till, det gör dig bara gott.
Postad 06 April 2013 - 09:09
xv 25 för 3990 fr inwarehouse
det skumma är att det står 4,5 m magnetband. 300kvm per laddning (det kan perri intyga på heder o samvete)
och 8 filter ingår.
vd jag vet ska det vara 1 filter och 2m band.
Redigerat av 3kgt, 06 April 2013 - 09:13.
Postad 07 April 2013 - 20:17
Ska nog ge en till mormor o morfar å ta tillbaka min Roomba 760 som dom fick i Påskas så har jag en av varje och dom får Neaton som jag tror kommer göra jobbet bäst för dom med en hårande hund i huset.
Jag e ju bara prylgalen o behöver egentligen ingen av dom =)
Ska bli kul det här =)
Postad 08 April 2013 - 07:50
Stämmer ganska bra med min erfarenhet av Neato sedan förra året, vet inte om det var 3 eller 4 st jag fick utbytta på garantin innan jag gav upp och hävde köpet.Oki nu får ni FAN inte försvara neato! Den må vara hur "smart" som helst, men kass kvalité.
3dje dammsugaren igår ikväll. 3 ST .. TRE nya. 2 från webhallen och nu en tredje från annan storbutik.
Hade kvaliteten varit lika bra som tanken med den så hade den varit klockren, men tyvärr. Jag törs inte testa dem igen förrens jag ser mestadels glada recensioner på den (vilket verkar vara rätt långt borta).
Postad 08 April 2013 - 18:16
Postad 08 April 2013 - 18:24
inwarehouse påstår att deras XV 25 innehåller 8 st hepa filter och 4,5 m magnet band!!! Får se om detta stämmer när jag får den i veckan.
Kontaktade webhallen, dem importerar dem direkt från usa! så signature modellen kommer dem få enligt dem!
dem berätta även nu att det är fel som hört av sig till dem gällande batteri!
I Svenska marknaden så visade sig att jag är inte ensam om att få flera som hade batteri problem! En från Netonet fick 4 st med samma symptom.. till slut gav han upp
Om inte detta funkar, så ska jag direkt köpa en Irobot 780 och uppgradera min 581 som jag har nu. Och säger Fu til allt med neato och göra!
Postad 09 April 2013 - 08:28
Sen om företag direktimporterar så kanske det är så enkelt som att det är kopior av orginalen..?!
Alltså sämre koll eller ingen alls på att grejjerna funktionerar!
Att hetsa upp sig för att vissa maskiner gör det dom ska är bara patetiskt.
Men 3990 är riktigt bra pris om uppgifterna stämmer
Varför inte jag valdenågot annat märke var att neaton var den billigaste med HEPA-filter.
Hade kunnat varit en romba, samsung eller hoover likaväl.
Redigerat av Unregistered66a04d3d, 09 April 2013 - 08:45.
Postad 09 April 2013 - 11:53
Min fungerar som den skall iaf..
Sen om företag direktimporterar så kanske det är så enkelt som att det är kopior av orginalen..?!
Alltså sämre koll eller ingen alls på att grejjerna funktionerar!
Att hetsa upp sig för att vissa maskiner gör det dom ska är bara patetiskt.
Eller så kan det vara en s.k. bakdörrsleverans med lägre pris från kinaföretaget som tillverkar Neato. Inte helt ovanligt att en och annan chef skor sig på det viset där borta.
Postad 09 April 2013 - 14:41
T.ex MickeMorr verkar tycka att det är patetiskt och hetsa upp sig att det är en del som är drabbade av dåliga ex (Enligt hans otydliga inlägg)!
Du skrev att det är felet på företaget som importerar! Men det är Webhallen vi snackar om och Netonet! 2 av största butikerna här.. Enligt WB så kör dem direkt från neato i usa.
Meningen är att jag/Andra ska dela med våra tankar, tips samt i detta fall beskrivning av vad som gick åt skogen när jag fick 3 ex med problem!
Detta gör att du i framtiden ska vara mera försiktigt också när du köper din nästa neato eller annat märke!
Perrie du har rätt! Nothing is imposible .. men det är många från USA som är också drabbade! Så det är både bra att vi som konsumenter ska vara medvetna och reagerar och även butikerna!
Får 4dje i veckan, för se hur denna blir.
Postad 09 April 2013 - 15:19
Hade min inställd på timer , vi var ej hemma, men även om man är hemma är det lätt hänt, nu har vi fått sanera 250 m2 och har hållit på i flera dagar o släng två mattor.... hunden blev magsjuk, roboten gjorde vad den kunde för att städa och drog med sig avföring i hela huset, golv mattor etc allt "förstör" och en jävla lukt... ingen tillverkare uppmärksammar detta "problem" så därför gör jag det , säger bara aldrig mer en robotdammsugare hellre då lite djurhår
Postad 09 April 2013 - 19:04
Har haft en dammsugarrobot men har nu slutat använda den, anledningen är 2 hundar / varav en valp) och 3 katter, alla som har hundar o katter vet att det kan hända .. spyor ( vanligt hos katter) samt avföring både från valp men även en vuxen hund eller katt blir magsjuk.
Hade min inställd på timer , vi var ej hemma, men även om man är hemma är det lätt hänt, nu har vi fått sanera 250 m2 och har hållit på i flera dagar o släng två mattor.... hunden blev magsjuk, roboten gjorde vad den kunde för att städa och drog med sig avföring i hela huset, golv mattor etc allt "förstör" och en jävla lukt... ingen tillverkare uppmärksammar detta "problem" så därför gör jag det , säger bara aldrig mer en robotdammsugare hellre då lite djurhår
Jo jag hade lite tankar om det redan 2008 på den här tråden och skrev följande:
Rätt sugen på en Roomba 560 men så är det där med katten vars päls nog består av yttre nervtrådar.
Bokstavligen talat skitnervös!
Så där startar Roomban, katten får ett nervöst anfall och lägger av och sen Roomban som kör över... ja ni fattar!
Så förståndigt nog väntade jag med att köpa min Neato efter att katten hade tackat för sig och dragit iväg till Himlaberga.
Postad 09 April 2013 - 20:48
Idag så gick slangen sönder till vanliga dammsugaren och är otroligt sugen på en XV-21 nu.
Ska för övrigt till Berlin över helgen, någon som har tips på om man kan köpa sej ett biligt ex där?
annars så lutar det åt från aimtofind.
Postad 10 April 2013 - 02:15
är det fler än 3kgt som fått fel på eran Neaton på senare tid?
Idag så gick slangen sönder till vanliga dammsugaren och är otroligt sugen på en XV-21 nu.
Ska för övrigt till Berlin över helgen, någon som har tips på om man kan köpa sej ett biligt ex där?
annars så lutar det åt från aimtofind.
Inte speciellt billigare där. Men ta gärna en titt på den här:
vr100_galerie_zoom_01.jpg 47.98K
7 Antal nerladdningarKobold VR100 heter den och säljs bara i Tyskland. Har bl.a. sidoborste som ju Neaton saknar. Inte direkt billig men...
http://kobold.vorwer...r-kobold-vr100/
Redigerat av perri, 10 April 2013 - 02:20.
Postad 10 April 2013 - 06:30
Undrar om den har samma kvalitets problem som Neaton har, som vi har läst om här i tråden?
Är det fler än 3kgt som har stöt på kvalitets problem, och vad är problemen?
Och vilka problem har upptäckts?
Om man skulle leta efter en Neaton eller Kobold i Berlin,
Vad kan elektronik kedjorna heta så man vet vad man ska leta efter?
Postad 10 April 2013 - 09:13
Ja den har man sneglat på,
Undrar om den har samma kvalitets problem som Neaton har, som vi har läst om här i tråden?
GällandeXV-15 och 25 så finns recensioner/omdöme på Netonet, Webhallen, prisjakt, inwarehouse som jag har läst. Där finns ju både nöjda och missnöjda!
Sen finns ett stort forum som heter robotreviews.com , där finns en hel del info!
Gällande kobolt, så är det en modifierad neato! Bättre batteri, sidoborste. på robotreviews.com finns nog en del skrivit om denna. Priset är dock saftigt! Men personligen pga. själva D formatet och korta stråna på sidoborsten så tror inte jag att den är lika effektiv som dubbelborsten på Samsung modellerna och enkel borsten på Roomba! (Vad jag tror!)
Postad 10 April 2013 - 11:56
Ja den har man sneglat på,
Du får väl googla på "Warenhauses Berlin Kobold" så löser det sig nog.
Postad 10 April 2013 - 12:20
får se om jag hinner läsa recensionerna, tight med tid med kalas ikväll och åker imorgon.
Men ska googla lite efter butiker iallafall..
Postad 10 April 2013 - 12:25
Köper du den så vill vi gärna ha en recension.Tackar båda 2,
får se om jag hinner läsa recensionerna, tight med tid med kalas ikväll och åker imorgon.
Men ska googla lite efter butiker iallafall..
Postad 10 April 2013 - 15:18
Postad 10 April 2013 - 16:58
https://www.dropbox....10 11.45.12.jpg
Efter 3h laddning har den nu städat hela lägenheten 62kvm utan några problem.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Irobot Vs Neato
48 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?