Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Robotdammsugare

1346 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Electrolux Trilobite ZA2 (Robotdammsugare) 5 7.749998 (3) Inga priser
Siemens VSR8000 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Wilfa RVC17 (Robotdammsugare) 1 4.5 (1) Inga priser
iRobot Roomba SE (Robotdammsugare) 1 8.846152 (12) Inga priser
iRobot Roomba 420 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
iRobot Roomba 560 (Robotdammsugare) 2 8.708332 (23) Inga priser
iRobot Roomba 530 (Robotdammsugare) 3 9.124998 (7) Inga priser
iRobot Roomba 580 (Robotdammsugare) 0 8.299998 (9) Inga priser
iRobot Roomba 505 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Kärcher RC3000 (Robotdammsugare) 2 7.5 (1) Inga priser
iRobot Roomba 563 (Robotdammsugare) 1 8.124998 (7) Inga priser
iRobot Roomba 555 (Robotdammsugare) 1 8.999998 (6) Inga priser
iRobot Roomba 581 (Robotdammsugare) 6 9.277776 (17) Inga priser
iRobot Roomba 534 (Robotdammsugare) 1 6.2 (4) Inga priser
Samsung Navibot VC-RA84V (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Samsung Navibot SR8855 (Robotdammsugare) 6 6.166666 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8845 (Robotdammsugare) 3 5.833332 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8895 (Robotdammsugare) 7 8.249998 (3) Inga priser
iRobot Roomba 780 (Robotdammsugare) 8 9.045454 (21) Inga priser
Neato Robotics XV-15 (Robotdammsugare) 4 8.576922 (25) Inga priser
Neato Robotics XV-25 (Robotdammsugare) 4 8.263156 (18) Inga priser
Neato Robotics XV Signature Pro (Robotdammsugare) 4 7.092592 (53) Inga priser
LG VR62601LV (Robotdammsugare) 0 (0) Inga priser
Neato Robotics XV Signature (Robotdammsugare) 3 7.133332 (14) Inga priser
iRobot Roomba 880 (Robotdammsugare) 3 9.197802 (90) Inga priser
Neato Robotics Botvac 85 (Robotdammsugare) 6 8.035714 (27) Inga priser
Neato Robotics Botvac 75 (Robotdammsugare) 9 7.571428 (6) Inga priser
Neato Robotics Botvac 70e (Robotdammsugare) 5 9.099998 (9) Inga priser
Miele Scout RX1 (Robotdammsugare) 9 4.549998 (19) Inga priser
Samsung Powerbot SR20H9051U (Robotdammsugare) 2 7.666666 (2) Inga priser
Neato Robotics Botvac D85 (Robotdammsugare) 6 5.194444 (35) Inga priser
Neato Robotics Botvac D75 (Robotdammsugare) 7 7.5 (1) Inga priser
Neato Robotics Botvac Connected (Robotdammsugare) 9 7.074998 (39) Inga priser
Neato Robotics Botvac D5 Connected (Robotdammsugare) 7 6.80645 (30) Inga priser
Neato Robotics Botvac D3 Connected (Robotdammsugare) 4 7.571428 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 10 April 2013 - 19:41

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Fick paket idag :)

https://www.dropbox....%2011.45.12.jpg

Efter 3h laddning har den nu städat hela lägenheten 62kvm utan några problem. :)

Hur löd tulldeklarationen?

Postad 10 April 2013 - 19:57

ThaBazZ
  • ThaBazZ
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ingen aning :)

Återstår att se när den kommer på posten.

Postad 10 April 2013 - 21:52

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Fick paket idag :)

https://www.dropbox....%2011.45.12.jpg

Efter 3h laddning har den nu städat hela lägenheten 62kvm utan några problem. :)

På 1 laddning? Räknade du hur länge den höll?

Jag ladda min nya xv-25a på jobbet idag ca 4 tim. sen hemma ca 30 min.
Första rundan höll den 1 min och 50 sek. sen ladda den och pausa städningen
andra rundan höll den 16 min och 34 sek
Blev ingen 3dje runda då klockan blev mycket och barnet sov!
Så testar på fre då jag är ledig! :S men 16 min ser inte lovande ut.

Redigerat av 3kgt, 10 April 2013 - 21:53.

Postad 10 April 2013 - 22:02

ThaBazZ
  • ThaBazZ
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ca.50min höll den på sen var lägenheten klar.

Postad 10 April 2013 - 22:17

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

:( :wacko:
:unsure:
:angry:

Postad 11 April 2013 - 00:59

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Dvs helt normalt. I alla fall för de flesta utan dålig batteri-karma... :rolleyes:

Postad 11 April 2013 - 01:25

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

På 1 laddning? Räknade du hur länge den höll?

Jag ladda min nya xv-25a på jobbet idag ca 4 tim. sen hemma ca 30 min.
Första rundan höll den 1 min och 50 sek. sen ladda den och pausa städningen
andra rundan höll den 16 min och 34 sek
Blev ingen 3dje runda då klockan blev mycket och barnet sov!
Så testar på fre då jag är ledig! :S men 16 min ser inte lovande ut.

Så var det dags igen... Det är ju inte speciellt konstruktivt av dig att hålla på och klaga i den här tråden när du borde ringa till Indream direkt och framföra dina åsikter så att det den vägen kan bli en förändring. Tel. numret finner du i den här länken:
http://www.neatorobo..._en/contact-us/

Postad 11 April 2013 - 07:25

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Alla har väl rätt att klaga på en produkt som man är missnöjd med? Att många är nöjda och kanske inte skriver nåt är väl inget skäl att tycka att man inte ska skriva om sina negativa erfarenheter av en produkt. Visst är det konstigt att det är så många på raken som inte fungerar bra, men ändå.
Bara inte det spårar ur här och bli ett Andorid Apple krig elle rnåt. :)

Hur mycket kostade tullen för Neaton du beställde ThaBazz?

Jag har ungefär 140 kvm som behöver dammsugas, hur klarar Neaton den ytan? Någon här som har en och bor i villa?
Är fortfarande kluven på om det ska bli en Roomba eller Neato. Neaton är så mycket billigare om man tar den från aimtofind...... Trösklar har jag för mig är ett större problem för Neato, eller har jag fel? Mina trösklar är nog ungefär 2- 2,5 cm höga.
Min gamla Roomba klarade av dem, och några ryamattor, men inte den tjockaste den vägrade den gå upp på, men det kan jag tåla att dammsuga med centraldammsugaren

Blev lite avskräckt dock av avföringen som smetades ut hos nån. :unsure:
Har två katter så den synen vill man inte komma hem till. :D :D

Redigerat av Bulldog76, 11 April 2013 - 07:32.

Postad 11 April 2013 - 07:35

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
En fundering... det är inte så att dom som har problem med batteriet laddade första gången med bara kabeln utan laddstationen?

Postad 11 April 2013 - 09:06

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Blev lite avskräckt dock av avföringen som smetades ut hos nån. :unsure:
Har två katter så den synen vill man inte komma hem till. :D :D

Jag har två katter. Ingen av dem skiter på golvet, det gör inte psykiskt friska katter. När jag en gång lyckades glömma kattlådan till dess att den var fullständigt full så gick en av dem in i badrummet. Han insåg tydligen att det var rätt rum att göra sånt i, men skämdes som bara den.

Däremot så har Roomban kört in i en och annan kattkräka.
De blir hyfsat uppstädade, men det är betydligt träligare att göra rent Roomban. :wacko:

Postad 11 April 2013 - 10:03

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Så var det dags igen... Det är ju inte speciellt konstruktivt av dig att hålla på och klaga i den här tråden när du borde ringa till Indream direkt och framföra dina åsikter så att det den vägen kan bli en förändring. Tel. numret finner du i den här länken:
http://www.neatorobo..._en/contact-us/

Här lilla katten!
Nu fick jag bekräftelse på mina problem!
Så det är bara bra att jag reagerar så inte fler hamnar i samma sits!

Hej

Det har varit en sändning maskiner som fått dåliga batterier. Det kan finnas möjlighet att Ni fått er maskin utbytt emot en andra i samma sändning.
Var har Ni köpt er Neato?

Med vänliga hälsningar/Med venlig hilsen
Kenneth Gyllström
------------------------------------------------------------
Centralservice i Osby AB
Box 141
283 23 Osby

Tegvägen 4
283 44 Osby
Tele: +46 (0) 479-130 48
Fax: +46 (0) 479-109 90
[email protected]
www.ocsab.se
Please consider the environment before printing this e-mail.

Postad 11 April 2013 - 11:18

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Alla har väl rätt att klaga på en produkt som man är missnöjd med? Att många är nöjda och kanske inte skriver nåt är väl inget skäl att tycka att man inte ska skriva om sina negativa erfarenheter av en produkt. Visst är det konstigt att det är så många på raken som inte fungerar bra, men ändå.
Bara inte det spårar ur här och bli ett Andorid Apple krig elle rnåt. :)

Helt rätt, men den här nissen har varit här på tråden och gormat så mycket att en admin gick in och städade upp bland inläggen.

Postad 11 April 2013 - 11:50

Harakiri
  • Harakiri
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tänkte uppdatera mig lite på Neato och dess modeller så jag läste lustigt nog lite i denna tråd om dålig batteriprestanda och just det svaret att det sändes ut en dålig batch med batterier till Neato: (24 februari fanns svaret där)
http://www.robotrevi...hp?f=20&t=16863

Sen hoppar man in på detta forum och ser att ingen verkar läsa på Robotreview forumet som är det bästa forumet jag hittat då det gäller de flesta dammsugarrobotar.

Själv är jag rätt sugen på en Neato men känner ingen brådska då jag redan har en Roomba och en Trilobite , väntar nog och ser vad skillnaderna är på den nya modellen Neato.

Postad 11 April 2013 - 12:24

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Helt rätt, men den här nissen har varit här på tråden och gormat så mycket att en admin gick in och städade upp bland inläggen.

Skärp dig och väx upp! Du har 669 inlägg där det märks klart och tydligt i detta ämne att 9 av dem är hjälpsamma, resten är onödigt snack och vill leka "cool"!

PS. Som tur har jag inga katter/hundar! Men en Papegoja.. Rena skräck historierna som ni katt ägare skriver!

Postad 11 April 2013 - 14:40

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Skärp dig och väx upp! Du har 669 inlägg där det märks klart och tydligt i detta ämne att 9 av dem är hjälpsamma, resten är onödigt snack och vill leka "cool"!

Suck... Snart dags för admin igen verkar det som. :rolleyes:

Postad 11 April 2013 - 21:20

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 0
Jag har två katter. Ingen av dem skiter på golvet, det gör inte psykiskt friska katter. När jag en gång lyckades glömma kattlådan till dess att den var fullständigt full så gick en av dem in i badrummet. Han insåg tydligen att det var rätt rum att göra sånt i, men skämdes som bara den

Nä det gör inte katter, däremot spyr alla ganska ofta, hårbollar med klet, och hundar bajsar inte heller inne förutom valpar och om dom blir sjuka,så långt har du rätt,däremot kan inget djur skämmas. Sätt inte mänskliga egenskaper på ett djur

Jag har två katter. Ingen av dem skiter på golvet, det gör inte psykiskt friska katter. När jag en gång lyckades glömma kattlådan till dess att den var fullständigt full så gick en av dem in i badrummet. Han insåg tydligen att det var rätt rum att göra sånt i, men skämdes som bara den

Nä det gör inte katter, däremot spyr alla ganska ofta, hårbollar med klet, och hundar bajsar inte heller inne förutom valpar och om dom blir sjuka,så långt har du rätt,däremot kan inget djur skämmas. Sätt inte mänskliga egenskaper på ett djur

Postad 11 April 2013 - 22:30

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Alla djur har ju väll en del "besvär" och jobb..
Min Grå jako skiter ner i form av fjädrar ..och dem kan varken irobot eller neato plocka tråkigt nog! Inte helt i alla fall.. så för dem kör jag en hand dammsugare.
Liten uppdatering:
Körde 2 omgångar till idag med nya XV 25an.. en gng lyckades jag få 43 min. men gången efter 35 min och sen ladda igen.
Den har besvär med dörr trösklarna hemma hos mig, så imorgon ska jag till hornbach och se vad man kan hitta för att hjälpa den..Denna lyckades inte alls komma in i vardagsrummet!

Om Neaton håller i kvalité och batteriet kommer upp till 50-60 min så är det en bra maskin, och då ska jag behålla både Iroboten och Neaton! Iroboten städar bättre, särskilt i hörn.. I alla fall hos mig som har en del mattor dessutom.
Neaton är roligare med sin Jet ljud och en del andra finesser . så jag tror jag behåller bägge bara jag får Neaton och funka bra och hålla! Men jag tror fortfarande att för bästa städ resultat så är Iroboten bättre.. Har även testat Samsung. Men Samsung har mycket besvär.. i alla fall dem billigare modellerna.

Neaton har dock starkaste suget! Och med pet borsten och mattor hemma så är det en del och städa på Neaton med.. det är ju egentligen därför jag ville se annat alternativ än Irobot just pga. tråkigheten med att rensa dess borsten från hård och skit..

Tips för er som orkar! Ha 2 filter alltid.. en ren och en i maskinen, försök att rensa/byt ut mellan städningarna! Det gör mycket.. Man kan känna på sug effekten på luften som kommer bak.. Har man en halv full behållare så sjunker effekten ordentligt! Rensa mellan städningar eller byt filter och du lär märka klar skillnad.

Nästa maskin som ska testas blir en Roomba 780.

Postad 12 April 2013 - 07:57

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Kan djur inte skämmas?
Det är det samma som att säga att djur inte kan veta när de har gjort fel, och våndas däröver.
Vi är djur vi med, bara så att du vet... ;)

Postad 12 April 2013 - 07:59

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 0

Våra hundar pratar med oss hela tiden. Och det är inte ovanligt att hundägare sätter mänskliga känslor på sin hund. Här kommer två ex.
Hunden som kan skratta och hunden som kan skämmas.
Jag har många ggr. hört hundägare som säger "Min hund blir så glad när jag kommer hem att den skrattar". Och "Min hund vet precis när den gjort ngt. fel, den skäms verkligen".
Så hur är det då? Kan hunden verkligen skratta och skämmas, så som vi menar med ordens innebörd för oss. Det finns enligt min mening bara ett svar. Och det är nej!

Postad bild

Kroppsspråk

Våra hundar är hundar och inga människor i hundgestalter. Men visst kan man använda orden, bara man vet den egentliga innebörden.
Vårat eget kroppsspråk kan i mångt o mycket jämföras med djurens. Vi använde endast det innan vi hade ett talspråk. Men idag har vi ord på vårat kroppsspråk.
Och är inte längre så medvetna om vilka signaler vi visar genom just kroppsspråket.
Men här kommer ngt. mkt. viktigt för dig som hundägare (även till dig som inte har hund). Hunden läser ditt kroppsspråk som om du vore en annan hund.
Och jag tycker att man som hundägare har en skyldighet att lära sig förstå så mkt. som möjligt av våra hundars beteende o signaler. Det är först då som vi verkligen kan förstå våra hundar på bästa sätt. Och många missuppfattningar och mkt. elände skulle säkert kunna undvikas.
Ibland kan vi hundägare uppfattas av ickehundägare, som människor som ibland uppför sig ganska så besynnerligt. Vi som vet hur viktigt kroppsspråket är, använder det ganska mycket för att prata med våra hundar. Till slut blir det så naturligt att göra det, att vi gör det omedvetet. Och en oförstående omgivning får sig säkert ett o annat jätteskratt. Men visst kan vi bjuda på det :-)
Människor skrattar av glädje, men vi kan också le av osäkerhet. Eller för att visa vår vänlighet.
Och nu går vi vidare till den "skrattande hunden".

Postad 12 April 2013 - 08:03

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 0
Nej, hundar "skäms" inte på det sätt som vi människor menar med att ha dåligt samvete för att man gjort något som varit dumt. Som "Pewa" mycket riktigt påpekar, kan hunden inte sätta händelsen i samband med förebråelsen, däremot så vet hunden hur den ska bete sej för att avstyra en eventuell aggressivitet från ägaren. Den visar aktiv eller passiv underkastelse.

När du förebrår hunden med "nu-har-du-gjort-fel rösten" så har hunden av erfarenhet lärt sej att bete sej på ett sätt som dämpar din upprördhet. Den hukar sej, lägger öronen bakåt och undviker ögonkontakt. Den kan också krypa ihop/krypa undan för att öka avståndet till dej beroende på hur upprörd(aggressiv) du är.

Detta är ett normalt hundbeteende som vi människor populärt brukar kalla att "de skäms". Vilket de inte gör, för att kunna skämmas måste man vara medveten om konsekvensen av sitt handlande. Om en hund var medveten om det, så skulle den ju inte nästa gång göra om samma sak, eller hur?

Det här kräver lite kunskap om hunddjurens beteende för att förstå, och har man "bara" en sällskapshund som är ens "bebis" så ger man hellre hunden sina egna mänskliga egenskaper istället för att tänka på att hunden oavsett ras tillhör en annan art med artspecifika beteendemönster. Hunden kan inte tänka som en människa, men vi kan lära oss att tänka som en hund

Postad 12 April 2013 - 08:07

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 0
Ovan bara 2 snabba texthämtningar från hundsidor, bla allt om hund, utöver detta har jag hållit hundkurser i snart 25 år, djur skämms inte, djur har inga mänskliga egenskaper hur gärna husse eller matte vill o önskar att det skulle vara så, vi har helt olika kroppsspråk, i annat fall skulle vi människor lika gärna kunna hälsa genom att lukta varandra i stjärten, jag vet att jag inte kan övertyga dem som älskar sina djur o redan har satt mänskliga egensakper på dem, så därför säger jag inte att det är fel att leva i tron om det känns bra, men kan skada djurets uppfostran om man tror det är en människa

Postad 12 April 2013 - 09:18

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Nu blir det väldigt offtopic, så jag nöjer mig med ett sista inlägg i frågan.
Hundar kan inte skratta, inte heller gråta och vi kan inte vifta på svansen. Vissa saker är artspecifika, andra inte.
Men du kan hålla hundkurser i hundra år om du vill, det ändrar inget. Att djur inte skulle kunna skämmas är förmodligen något som någon lärde dig tidigt i din karriär? Antal år med kunskapen ändrar inget i så fall. Det du lärt dig av någon annan, har oftast en tredje sagt. Vem som helst kan skriva en bok eller sätta ihop en hemsida. Man har inte rätt för att man påstår något först. Inte heller är en gammal kunskap detsamma som en säker kunskap.

Det har funnits så många "sanningar som senare förkastats.
Smågrisar kastrerades till exempel utan bedövning eftersom de ännu inte kunde känna smärta. Saklöst fel visade det sig.
Samma sak trodde man för den delen om spädbarn, vilket är ruskigt otäckt.
Logiken haltar ofta helt uppenbart i resonemang som dessa, men man bortser från detta för att kunna bevara värdet av sin "kunskap".

Du skrev:
"Detta är ett normalt hundbeteende som vi människor populärt brukar kalla att "de skäms". Vilket de inte gör, för att kunna skämmas måste man vara medveten om konsekvensen av sitt handlande. Om en hund var medveten om det, så skulle den ju inte nästa gång göra om samma sak, eller hur?"

Låt oss se:
- Kan en människa skämmas?
- Ja.
- Gör människor ändå saker som de sedan skäms för?
- Ja.
- Gör människor likt förbannat om samma sak nästa lördagskväll?
- Ja.
Slutsats: Resonemanget var felaktigt.

Nästa angreppspunkt.
- Kan man skämmas man för saker som är en konsekvens av sitt eget handlande?
- Ja.
- Kan man bara skämmas man för saker som är en konsekvens av sitt eget handlande?
- Nej, det går lika bra att skämmas för sådant som andra gör.
- Kan man bara skämmas för sådant som är en konsekvens av någons handlande?
- Nej. Man kan skämmas för att man till exempel är ful.
Slutsats: Att man inte är förmögen till en typ av skam innebär inte att man är oförmögen till alla typer av skam.

Låt mig ge dig ett exempel.
Många djur är fåfänga. Det är en helt naturlig egenskap som är viktigt för saker som jakten på någon att para sig med.
Jag pratade om katter, men eftersom du gillar hundar så kan jag nämna en hund som hette Ludde. Hans päls tovade ihop sig varpå han blev i det närmaste rakad.
Det var sommar och varmt, varpå det snarare borde ha varit en lättnad, men hunden ville inte längre visa sig.
Skämdes han inte då? Allt tydde i alla fall på det. Han var i vart fall inte sur.

Ifrågasätt allt. Precis allt. Även detta inlägg... :)

Postad 12 April 2013 - 11:48

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 0
Var o en blir salig på sin tro, amen

Postad 12 April 2013 - 11:51

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Låt mig ge dig ett exempel.
Många djur är fåfänga. Det är en helt naturlig egenskap som är viktigt för saker som jakten på någon att para sig med.
Jag pratade om katter, men eftersom du gillar hundar så kan jag nämna en hund som hette Ludde. Hans päls tovade ihop sig varpå han blev i det närmaste rakad.
Det var sommar och varmt, varpå det snarare borde ha varit en lättnad, men hunden ville inte längre visa sig.
Skämdes han inte då? Allt tydde i alla fall på det. Han var i vart fall inte sur.

Ifrågasätt allt. Precis allt. Även detta inlägg... :)

Riktigt OT alltså men... Det här är ett av mina favoritämnen så...

Man kan skala ner hela det här resonemanget till graden av jagmedvetande hos djuret samt beroendet av matskålen.
Hundar och katters jagmedvetande sträcker sig till ett kroppsmedvetande om mage, tassar och svans. Så skämdes den rakade hunden? Troligtvis ja. Men inte med samma breda känslospektrum som vi människor.
Däremot kan djuren uppvisa ett "skäms" beteende som är snarlikt vårt då de har gått utanför de uppsatta reglerna. Orsaken är att vi påför vårt bredare känsloliv på djuret och att den på det viset svarar med en skäms-känsla lik vår. Samma sak gäller kärlek. Katten eller hunden kan inte känna kärlek som vi men blir så pass påverkad av oss att den verkar göra det. Men studerar man djurets beteende under klappandet och kelandet ser man att den går tillbaka till den enda referens den har och det är mamma och valpstadiet.
Så när hunden simmar ut och räddar husse som håller på och drunkna är det inte av kärlek utan av panik vid tanken på att nu blir det inget mer i matskålen om jag inte grejar det här.

Nej, så här kan jag hålla på ett bra tag så nu lägger jag ner. Tråden handlar trots allt om robotdammsugare. :)
OT and out! :ph34r:

Redigerat av perri, 12 April 2013 - 12:55.

Postad 15 April 2013 - 04:52

Ametz
  • Ametz
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Mitt batteri är också helt slut (Neato XV-25), jag köpte min 2012-08-05 på netonnet så nu kanske det är för sent att få batterierna utbytta?
65,5 kvadrat = 2 till 3 laddningar (Minus toalettrummet)

Postad 15 April 2013 - 10:51

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Mitt batteri är också helt slut (Neato XV-25), jag köpte min 2012-08-05 på netonnet så nu kanske det är för sent att få batterierna utbytta?
65,5 kvadrat = 2 till 3 laddningar (Minus toalettrummet)

Jag har fått lite förbättringar! Men fortfarande inte "normalt" som andra har nämnt här i detta ämne tex.
Det har varit allt mellan 1 min kör tid (hände nu 2 gr) fram till 43 min som bäst!
Så har jag fått dessa dagar
1 min, 18 min, 25, 26, 35, 34, 41, 43, Och självklart inte i följd! Igår t.ex fick jag 25 min körning 1 och andra körningen ca 35 min.

Jag tror att om du kontaktar Neato eller din butik så lär dem väll byta batteriet på garantin.. Dem verkar ha koll på att det är fel på dessa..

Postad 17 April 2013 - 14:47

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
mina batterier höll i 2 år: kört den 2 gånger 1 h i vecka ca 95 m2 + 1 gånger 45 min i veckan övervåning 60 m2, utan mellanladdning. Efter 2 år började den mellanladda 1 gång och det tog då inte många veckor innan det blev dax att byta batterier efter det.
Kör den mindre än 50 minuter ny så är det definitivt ett fel på batterierna.

Postad 18 April 2013 - 19:52

Ametz
  • Ametz
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag mailade Neato EU-Support om mitt problem, och dom skickar ett nytt batteri kit. Det lönar sig att höra med supporten alltså :)

Postad 19 April 2013 - 07:55

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Jag har hittat ett pris på 297 dollar för xv-21 som aimtofind matchar (plus frakt förstås). Någon som har ett ännu billigare alternativ att matcha mot? Är det en ny neato-modell på gång? Det här med en sidoborste verkar inte så dumt.

Postad 19 April 2013 - 12:05

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Det är inget konstigt att beställa en från amerika med tanke på olika volt på strömmen?

Postad 19 April 2013 - 12:12

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Det är inget konstigt att beställa en från amerika med tanke på olika volt på strömmen?

Nej det är inget konstig.. Enbart ändan på el sladden som är skillnaden.. Sen så heter XV 25an XV 21 istället.
Tänk bara på Frakt + tull/moms och garantin i slutsumman

Postad 19 April 2013 - 12:28

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Nej det är inget konstig.. Enbart ändan på el sladden som är skillnaden.. Sen så heter XV 25an XV 21 istället.
Tänk bara på Frakt + tull/moms och garantin i slutsumman

Jo, det får man täcka in såklart.

Postad 22 April 2013 - 12:18

sper
  • sper
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Media markt har ju 20% på denna maskin, sista dagen idag så gav 3200 för den sen beställde borste å filter för 500kr på ebay.

Jag är nöjd med maskinen måste jag säga. Den första jag köpte fick jag lämna tebax på utbyte.

Den gick bara några minuter och som bäst 25 minuter. Nästa maskin gick 1 timme. Och jag ligger på ungefär 1 timme tid för varje laddning.

Postad 22 April 2013 - 12:49

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Fick 2 extra batterier från Neato till min XV-25a! Dem verkar ha gjort nåt fel.
Kontaktade dem och dem så att jag kan behålla den istället för att stå för frakten till USA!
Så ifall nån är intresserad så ska jag sälja dessa 2.. Nya. Original från Neato i USA ..
Pma Vid intresse.

Postad 27 April 2013 - 17:44

point
  • point
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Någon som köpt eller skall köpa XV Signature Pro? Jag hittar endast 449 dollar som pris på Aimtofind. Någon annan som sett annat pris?

Postad 27 April 2013 - 18:39

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Står inget om den så kallade 50% starkare sug som dem lovade vid annonseringen!
Vad jag ser på bilderna/film så verkar det vara samma robot, ny färg och namn!
Irobot kör också med detta fula tricks..
Eller har jag missat nåt?

Edit: Nu är det nog bekräftad.
Signature modellerna är Exakt samma robot.
Enda skillnad är färg + 1 hepa filter och pet borste för vanliga modellen Signature
Och Pro modellen har 2 hepa + 2 borsten extra
Med andra ord köp XV-15 och uppgradera eller en xv 25 direkt.
Bra att jag inte väntade på dem nya modellerna..

Redigerat av 3kgt, 27 April 2013 - 18:50.

Postad 28 April 2013 - 23:26

ottoangel
  • ottoangel
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Jaha nu har min Neato XV-21 fått "My vision was blocked. Please press OKAY (3000)". Det verkar inte som att LIDARn roterar ens en gång. Vilket bolag kan man anlita för att skicka tillbaka den till Aimtofind eller Neato? Utan att det kostar hur mycket som helst? Har redan köpt ett par batterier från Ebay eftersom de gamla gav upp efter några veckor. Efter det har den fungerat bra tills nu.

Postad 29 April 2013 - 15:14

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Står inget om den så kallade 50% starkare sug som dem lovade vid annonseringen!
Vad jag ser på bilderna/film så verkar det vara samma robot, ny färg och namn!
Irobot kör också med detta fula tricks..
Eller har jag missat nåt?

Edit: Nu är det nog bekräftad.
Signature modellerna är Exakt samma robot.
Enda skillnad är färg + 1 hepa filter och pet borste för vanliga modellen Signature
Och Pro modellen har 2 hepa + 2 borsten extra
Med andra ord köp XV-15 och uppgradera eller en xv 25 direkt.
Bra att jag inte väntade på dem nya modellerna..

Vart står det att den har 50% starkare sug? vad jag kan se står det att den plockar up 50% mer.

Postad 29 April 2013 - 15:22

sper
  • sper
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Med nya pet filter och borste så gick maskin bara 25min? Inte ska väl de ta så mycke extra på batteriet? De är ju halva tiden.

Postad 29 April 2013 - 15:38

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Vart står det att den har 50% starkare sug? vad jag kan se står det att den plockar up 50% mer.

Nu e jag på jobbet så hinner inte leta fram artiklarna, men när jag var inne på köpet av Neaton så kollade jag flesta artiklarna som fanns på nätet om nya modellerna och flesta stod 50% starkare sug/effekt. Du kan även kolla ett ämne skrivet om det på robotreviews.com
På facebook sidan stod det med, men nu har dem ändrat det. Jag var en av dem som fråga dem där också om det tidigare.

Postad 01 May 2013 - 08:48

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Testkörde min Neato xv21 idag. frakten gick ganska snabbt trots att jag bara tog ekonomifrakt. Beställde förra lördagen och fick det i fredags, hämtade ut den i måndags och skaffade en ny kabel igår för att kunna ladda.

Trodde det först var något fel på den. Den körde typ ett par minuter och sa sen att det var slut på batteriet. Testade flera gånger, sen slog det mig att den sa så varje gång den körde på den stora ryamattan med väldigt långa fransar, som min gamla Roomba inte ens klarade av att köra upp på. Precis som jag misstänkte så så tror Neaton att batteriet är urladdat för att den inte klarar att vispa runt sin borste tillräckligt bra. (förmodligen nåt sånt)
Jag behöver skaffa mer magnetband för att den inte ska gå på den mattan, som jag inte ens hade förväntat mig den skulle klara av.
Batteritiden mätte jag inte, hoppas på att den kommar att klara av minst en timme.
Någon som kan tipsa om någonstans man kan köpa magnetband till ett bra pris?

Postad 04 May 2013 - 12:46

Abyss
  • Abyss
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Köpte Neato 21 från Aimtofind strax före jul och efter det så har jag låtit den städa huset 3 ggr i veckan. Oftast så är den ute i ca 1 tim och efter det så laddar den lite till och tar det sista som den inte haft "ork" att klara första gången, tar ca 10 min till så är hela huset städat..iallafall bottenplan :) Har nog bara positivt att säga om min Neato 21 såhär långt. Jag har nu låtit den städa i nästan ett halvår och det är betydligt mindre damm i huset och då tyckte jag att jag var noga före med städningen :blush: Det har varit några få gånger som den inte hittat tillbaka till stationen för att ladda utan hamnat precis bredvid. Men det är nått som jag inte direkt retat mig på då ingen är 100%. Jag upplever att det är väldigt lite rengöring av maskin då det inte fastnar så mycket hår i borsten + när jag tar och går över den med dammsugaren så brukar det vara ganska lite damm på och i den. Så jag måste säga att jag är otroligt nöjd med den både med hur den sköter mitt hem och hur den tar sig fram. Kanske skulle jag önskat en eller två sidoborstar som Kobalten... :)

Redigerat av Abyss, 04 May 2013 - 12:47.

Postad 05 May 2013 - 18:18

ottoangel
  • ottoangel
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Någon som har skickat tillbaka till Neato-USA? Vilket fraktbolag i så fall?

Postad 10 May 2013 - 08:01

Zcorc
  • Zcorc
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har hittat ett pris på 297 dollar för xv-21 som aimtofind matchar (plus frakt förstås). Någon som har ett ännu billigare alternativ att matcha mot? Är det en ny neato-modell på gång? Det här med en sidoborste verkar inte så dumt.

Länk?

Postad 10 May 2013 - 10:16

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Synd på den nya neaton. 50% bättre sugförmåga lät inte dumt...

Länk?

Du bör kunna matcha mot denna:
http://stores.ebay.c...=p2047675.l2563

(269usd)

Postad 10 May 2013 - 10:39

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
50 % mer kapacitet på behållaren tror jag det är, tror att Signature edition enbart är färg som skiljer.

Postad 10 May 2013 - 15:42

Zcorc
  • Zcorc
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Synd på den nya neaton. 50% bättre sugförmåga lät inte dumt...

Du bör kunna matcha mot denna:
http://stores.ebay.c...=p2047675.l2563

(269usd)

Den länken verkar tyvärr inte funka för mig =/

Postad 10 May 2013 - 15:46

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

50 % mer kapacitet på behållaren tror jag det är, tror att Signature edition enbart är färg som skiljer.

Nope.. Samma kapacitet.. Allt är samma förutom färg och fler borstar

Postad 10 May 2013 - 17:00

Unregisteredee22ca6a
  • Unregisteredee22ca6a
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Beställde precis en XV-21 från AimToFind och fick priset matchat mot http://www.ebay.com/...=item3f2502c721

Expressfrakt så den bör dyka upp snart. Vi har 2 långhåriga katter och en labrador så förväntningarna är höga.

Postad 10 May 2013 - 18:22

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Å på söndag - ENDAST - så säljer ElGiganten ut Hoover RBC003 för halva priset, 899:- !

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.