Är det någon som har erfarenhet av väggfästet Vogels EFW 6345?
Erfarenhet av Vogels EFW 6345
Startad av
Unregistered58b6522c
, Jan 04 2006 11:07
2 svar till detta ämne
Postad 01 August 2007 - 01:03
Bättre sent än aldrig?
Har i dagarna satt upp min Sharp 46XD1E på väggen med fästet i fråga. Det blev just 6345 pga många justeringsmöjligheter, jag ville ha ett som går att vrida ordentligt åt båda sidorna samt tilta både framåt och bakåt, samtidigt som "minsta avståndet från väggen" skulle vara så litet som möjligt. Enda negativa enligt mig är det enormt osmidiga sättet att fästa de två horisontella lister(kunde inte komma på bättre ord?) bakom TV:n. Se till att få det rätt första gången säger jag bara.. För övrigt kan jag nämna att detta fäste finns att se live på Media Markt i Heron city (där är den dock onödigt dyr).
Redigerat av nmd, 01 August 2007 - 01:07.
Postad 28 October 2008 - 18:57
Jag köpte mitt Vogel EFW 6345 på Fyndbörsen för 2100kr/inkl moms. Jag monterade min Panasonic TH-42PX700 42" och det gick bra. Bör nämnas att Vogel själva anger att 6345 fästet klarar upp till 50", det gör inte Fyndbörsen i sin spec. Jag har ordentliga kottlingar(förstärkningar) i väggen. Det är nog nödvändigt att montera fästet i en regel, betong eller som jag gjorde med förstärkning mellan reglarna för att vara på den säkra sidan. Det blir ett ordentligt vridmoment när TV:n är i det yttersta läget. Fyndbörsen hade även en Kinesisk kopia (Accurate ADJ 28-42 A) som såg nästan exakt ut som Vogels EFW 6345. Köpte dock den Kinesiska kopian (Accurate HIF WALL70) av Vogel EFA 6835 kabeldöljare.
Bifogad fil(er)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
34 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?