Jag håller som bekant på med att bygga mitt biorum, och har tänkt ha heltäckningsmatta på golvet. Frågan är hur man skall lägga den? Skall man limma den eller skall man lägga remsor med dubbelhäftande tejp under, och isåfall hur brett?
tjena som du ser har jag också lagt det och jag tror det beror på vad det är för matta men min matta är otroligt tung när man har lagt ut den bara en liten bit så kan man inte rubba den så jag har bara rullat ut den och sen vid väggarna fäst ner den med golv listerna och den ligger bra inu:)
själv så gjorde jag ett kors med dubbelhäftande matttejp, och sen några extra linjer i de "tomma" fälten fast om det är ett stort rum så kan man ju göra flera kors eller bara linjer Som jaysan säger så behövs det oftast inte alls om det är en hyffsat "tjock" och tung matta. Om du inte ska ha något tungt med hjul som ska rullar fram o tillbaka.
Min matta är tjock och tung men jag fick ändå rådet att limma den. Tejp håller inte i längden sa en mattläggare till mig. Det är inte svårt alls, bara att stryka ut limmet med kam. Här ett foto när jag just limmat mattan och ska börja med kanten.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".