Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1015 svar i tråden

#851

Skickat 22 mars 2010 - 16:06

Visa inläggJuri M Mar 22 2010, 10:57 skrev:

@ ThomasL
För närvarande ligger svarstiden på ett par arbetsdagar, om du inte hört någonting så kan du ringa in till vår KS på 08-553 44 800 eller vidarebefordra mailet till mig så kan jag se om jag kan hjälpa dig.

@ nimrod23
När produkten har anlänt och blivit checkad och krediterad (tar allt från 0-2 dagar) så tillkommer endast bankens utbetalningstid (om du betalade köpet med kort). Detta i sig brukar också ta mellan 0 och 2 dagar. Så allt mellan samma dag och 4-5 arbetsdagar.

Ditt ansvar är att emballera produkten tillräckligt väl för att den ska klara av postens normala hantering. Dvs emballera TVn (helst i kartongen som den kom i), och bunta den stående på en pall. Alla TV's vi skickar levereras på pall, så den ingår i leveransen. Har man på något sätt gjort sig av med den så får man ordna en ny, det brukar inte vara så svårt. Om man vill vara på den 100% säkra sidan så kan man ju också fotografera produkten innan man skickar in den.

Maila mig gärna för snabbast svar om du har följdfrågor på det, jm@dustin.se

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej! Har lite följdfrågor. När jag gjorde beställningen så använde jag mig av budbil Stockholm 17-21 och då levererades inte TV:n på pall och det var Jetpack som levererade. Det betyder alltså att leveransen var felaktig från er sida då du säger att alla TV`s skickas på pall? Hur ska jag då fixa en pall utan att betala för den och var hittar man en pall?

Sen en fråga angående ansvarsfrågan. Om jag har gjort precis som dina anvisningar om hur man emballerar och skickar TV:n och posten har tagit emot den, faller då ansvaret över på er om något skulle hända vid frakten?

Vänlig hälsning
Rasmus

#852

Skickat 22 mars 2010 - 16:51

Visa inläggnimrod23 Mar 22 2010, 16:06 skrev:

Hej! Har lite följdfrågor. När jag gjorde beställningen så använde jag mig av budbil Stockholm 17-21 och då levererades inte TV:n på pall och det var Jetpack som levererade. Det betyder alltså att leveransen var felaktig från er sida då du säger att alla TV`s skickas på pall? Hur ska jag då fixa en pall utan att betala för den och var hittar man en pall?

Sen en fråga angående ansvarsfrågan. Om jag har gjort precis som dina anvisningar om hur man emballerar och skickar TV:n och posten har tagit emot den, faller då ansvaret över på er om något skulle hända vid frakten?

Vänlig hälsning
Rasmus

Hej!

Aha, om man budar så behöver inte TVn stå på pall i budbilen, så det stämmer. I så fall skickar vi ut en pall till dig om inte Posten kan hjälpa till med det (kan vara värt att kolla med dom i alla fall för smidighetens skull). Kontakta gärna vår kundservice eller mig via jm@dustin.se i så fall med ordernummer och allting, så kan vi ordna ut en pall.

Du ansvarar inte för TVn när den befinner sig hos Posten, men du ansvarar för att emballera den så att en fraktskada inte uppstår under normal hantering hos Posten. Om man emballerar den enligt det regelverket som finns så är man safe.

Det inträffar förhållandevis väldigt få konkreta "fraktskador", framför allt inte om man har emballerat produkten korrekt. Men som sagt vill man vara 101% säker så kan man alltid ta bilder på produkten innan man överlämnar den till ett fraktbolag för att undvika eventuella tvister om skador (det gäller alla känsligare returer man gör via diverse fraktbolag).

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#853

Skickat 22 mars 2010 - 17:52

Visa inläggJuri M Mar 22 2010, 16:51 skrev:

Hej!

Aha, om man budar så behöver inte TVn stå på pall i budbilen, så det stämmer. I så fall skickar vi ut en pall till dig om inte Posten kan hjälpa till med det (kan vara värt att kolla med dom i alla fall för smidighetens skull). Kontakta gärna vår kundservice eller mig via jm@dustin.se i så fall med ordernummer och allting, så kan vi ordna ut en pall.

Du ansvarar inte för TVn när den befinner sig hos Posten, men du ansvarar för att emballera den så att en fraktskada inte uppstår under normal hantering hos Posten. Om man emballerar den enligt det regelverket som finns så är man safe.

Det inträffar förhållandevis väldigt få konkreta "fraktskador", framför allt inte om man har emballerat produkten korrekt. Men som sagt vill man vara 101% säker så kan man alltid ta bilder på produkten innan man överlämnar den till ett fraktbolag för att undvika eventuella tvister om skador (det gäller alla känsligare returer man gör via diverse fraktbolag).

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej!

Tack för dina svar. Uppskattas verkligen! J

Just nu väntar jag bara på en följesedel som kommer att skickas hem till mig innan jag kan skicka tillbaka TV:n till er. Givetvis ska jag kolla med posten om de kan skicka med en pall när de hämtar TV:n, annars så kontaktar jag dig för hjälp. Som sagt jag har originallemballaget kvar så jag kan packa den ordentligt och på pall, så då borde det vara safe. Tar väl ett kort för säkerhets skull. :)

Uppskattar verkligen sådan här service, vilket gör att man gärna köper produkter hos er framöver eftersom det är lika viktigt för mig som kund att det funkar bra även när man vill skicka tillbaka saker på retur till er som när man beställer från er.

Vänlig hälsning
Rasmus

#854

Skickat 24 mars 2010 - 17:29

Det är ju bra om ni på Dustinhome emballerar era saker bättre än att bara slänga på addressetikett så fort ni fått pengarna.

Köpte en 25 tusen kronors laptop hos er och den kommer i originakartongen med adressetikett på, det är ju inte så roligt om den blir stulen på vägen för att hela kartongen skyltar med vad innehållet är för något.

Ni borde väl ha en sån bra kundvård på logistik att ni dubbelpackar så pass dyra saker eller?

Det här inlägget har ändrats av BGPv4 24 mars 2010 - 17:30


#855

Skickat 25 mars 2010 - 10:07

Visa inläggBGPv4 Mar 24 2010, 17:29 skrev:

Det är ju bra om ni på Dustinhome emballerar era saker bättre än att bara slänga på addressetikett så fort ni fått pengarna.

Köpte en 25 tusen kronors laptop hos er och den kommer i originakartongen med adressetikett på, det är ju inte så roligt om den blir stulen på vägen för att hela kartongen skyltar med vad innehållet är för något.

Ni borde väl ha en sån bra kundvård på logistik att ni dubbelpackar så pass dyra saker eller?

Hej!

Förstår vad du menar. Många tillverkare skeppar sina produkter i kartonger som är godkända för frakt med Svenska posten (chassin / vissa datorer / större produkter). Dessa emballeras i regel aldrig om då det är fraktmässigt onödigt och en slöseri med resurser. Om en produkt skeppas till oss i en kartong som inte skulle tåla frakten så emballeras dessa givetvis i ytterligare emballage.

Stölder på posten är inte så vanligt, och skulle det inträffa så drabbas inte våra kunder av det mer än att vi behöver skicka ut produkten på nytt - Och våra leveranstider brukar vi generellt vara bra på :) Och som sagt, det är ovanligt med konkreta "stölder" på Posten. Skulle det vara eller någon gång bli ett konkret problem så anpassar vi våra fraktrutiner efter det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#856

Skickat 30 mars 2010 - 12:05

Vad är det egentligen för skillnad på Dustin och Dustin home? Är det samma företag?

Det här inlägget har ändrats av Dunbar 30 mars 2010 - 12:06


#857

Skickat 30 mars 2010 - 12:07

Visa inläggDunbar Mar 30 2010, 13:05 skrev:

Vad är det egentligen för skillnad på Dustin och Dustin home? Är det samma företag? Hur kommer det sig i så fall att ni har samma produkt för helt olika priser?
Det ena priset är exklusive moms (företag) och det andra priset är inklusive moms (home). Dvs beroende på om kunden som köper varan är en privatperson eller företag. Hur det nu kunnat undgå någon.

#858

Skickat 30 mars 2010 - 12:11

Visa inläggmasse70 Mar 30 2010, 13:07 skrev:

Det ena priset är exklusive moms (företag) och det andra priset är inklusive moms (home). Dvs beroende på om kunden som köper varan är en privatperson eller företag. Hur det nu kunnat undgå någon.

Dels det, och lite annat.

Men om man ska förenkla det, yes - Dustin AB är för företag, Dustin Home är till för privatpersoner. På AB får man leveranser med företagspaket, på Home med postpaket, etc. Det finns många små skillnader för att förenkla för respektive målgrupp.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#859

Skickat 30 mars 2010 - 13:46

Ska det behöva ta nästan en vecka för att få svar på mail? Det är ju omöjligt att föra en konversation då.

Ska man acceptera att en skrivare man köpt är trasig vid leverans och att man måste lämna in den på reparation?

#860

Skickat 30 mars 2010 - 13:56

Visa inläggThomasL Mar 30 2010, 14:46 skrev:

Ska det behöva ta nästan en vecka för att få svar på mail? Det är ju omöjligt att föra en konversation då.

Ska man acceptera att en skrivare man köpt är trasig vid leverans och att man måste lämna in den på reparation?

Hej!

Nuvarande svarstid ligger på 2-3 arbetsdagar, för akuta ärenden är det alltid bäst att ringa in för snabbast hjälp.

Om du har köpt en produkt som privatperson så har du ångerrätt i 14 dagar. Om det är ett företagsköp så beror det på tillverkarens servicerutin vid DOA-ärenden (dead on arrival), samt produktens garanti. Många tillverkare har DOA-garantier där DOA-produkter byts ut.

Maila mig gärna på jm@dustin.se (bifoga ordernummer) så kan jag kolla vilka möjligheter som finns.

mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#861

Skickat 21 april 2010 - 16:19

  • tln
  • Användare

  • 173 inlägg
Mitt senaste serviceärende har strulat redan från dag ett. Till att börja med skickade Dustin ut retursedeln till fel adress (min gamla adress) tre gånger. Som om inte det vore nog så lyckades de även att skicka tillbaka tv:n till fel adress, över en månad efter att jag skickat in den för reparation. Min nuvarande adress har hela tiden funnits uppdaterad på mitt konto, och jag har vid minst fyra olika tidfällen påpekat för kundtjänsten att jag flyttat så att det inte skulle bli något strul.

Efter en och en halv månads strul fick jag så äntligen tillbaka tv:n, och då har servicestället tydligen konstaterat att det inte är något fel på tv:n (man kan ju undra varför det tog så lång tid att fastställa det). Och visst, första kvällen efter jag fått tillbaka tv:n verkade allt vara bra igen. Men när jag kollade idag så var den trasiga pixeln tillbaka igen (blinkar rött konstant). Servicestället hade tydligen testat tv:n i 50 timmar, så det är fullständigt obegripligt hur de kan missa en sådan här sak (mina kompisar upptäckte den direkt).

Vad ska jag göra nu? Ska jag skicka tillbaka tv:n igen och riskera att den skickas till Sibirien den här gången?

#862

Skickat 21 april 2010 - 16:30

Visa inläggtln Apr 21 2010, 17:19 skrev:

Mitt senaste serviceärende har strulat redan från dag ett. Till att börja med skickade Dustin ut retursedeln till fel adress (min gamla adress) tre gånger. Som om inte det vore nog så lyckades de även att skicka tillbaka tv:n till fel adress, över en månad efter att jag skickat in den för reparation. Min nuvarande adress har hela tiden funnits uppdaterad på mitt konto, och jag har vid minst fyra olika tidfällen påpekat för kundtjänsten att jag flyttat så att det inte skulle bli något strul.

Efter en och en halv månads strul fick jag så äntligen tillbaka tv:n, och då har servicestället tydligen konstaterat att det inte är något fel på tv:n (man kan ju undra varför det tog så lång tid att fastställa det). Och visst, första kvällen efter jag fått tillbaka tv:n verkade allt vara bra igen. Men när jag kollade idag så var den trasiga pixeln tillbaka igen (blinkar rött konstant). Servicestället hade tydligen testat tv:n i 50 timmar, så det är fullständigt obegripligt hur de kan missa en sådan här sak (mina kompisar upptäckte den direkt).

Vad ska jag göra nu? Ska jag skicka tillbaka tv:n igen och riskera att den skickas till Sibirien den här gången?

Hej!

Kontakta mig gärna på jm@dustin.se så kollar jag på detta så fort jag kan.

Bifoga ordernummer.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#863

Skickat 21 april 2010 - 20:31

Visa inläggmasse70 Mar 30 2010, 13:07 skrev:

Det ena priset är exklusive moms (företag) och det andra priset är inklusive moms (home). Dvs beroende på om kunden som köper varan är en privatperson eller företag. Hur det nu kunnat undgå någon.

Nja sen har ju Dustin ett bättre utbud har jag märkt på tex laptops än vad Dustinhome har, de verkar inte ha synkade produktutbud så om man ska lite finare laptops får man titta i dustin istället.

#864

Skickat 22 april 2010 - 02:19

Visa inläggtln Apr 21 2010, 17:19 skrev:

Mitt senaste serviceärende har strulat redan från dag ett. Till att börja med skickade Dustin ut retursedeln till fel adress (min gamla adress) tre gånger. Som om inte det vore nog så lyckades de även att skicka tillbaka tv:n till fel adress, över en månad efter att jag skickat in den för reparation. Min nuvarande adress har hela tiden funnits uppdaterad på mitt konto, och jag har vid minst fyra olika tidfällen påpekat för kundtjänsten att jag flyttat så att det inte skulle bli något strul.

Efter en och en halv månads strul fick jag så äntligen tillbaka tv:n, och då har servicestället tydligen konstaterat att det inte är något fel på tv:n (man kan ju undra varför det tog så lång tid att fastställa det). Och visst, första kvällen efter jag fått tillbaka tv:n verkade allt vara bra igen. Men när jag kollade idag så var den trasiga pixeln tillbaka igen (blinkar rött konstant). Servicestället hade tydligen testat tv:n i 50 timmar, så det är fullständigt obegripligt hur de kan missa en sådan här sak (mina kompisar upptäckte den direkt).

Vad ska jag göra nu? Ska jag skicka tillbaka tv:n igen och riskera att den skickas till Sibirien den här gången?

Såna där gånger skulle man nästan haft en videokamera, filmat pixeln samtidigt som man panorerar runt TV:n och filmar serienumret på den. Sen bifoga filmen med TV:n när man skickar in den :D. Låter ju som du säger, inte så troligt att de testat den i 50 timmar :).

#865

Skickat 22 april 2010 - 15:35

Överlag så tillhör Dustin Home en av de allra bästa web-butiker enligt min erfarenhet. Men även solen har ju sina fläckar ;)
Här är ett par förslag på förbättringar.

Som student kan jag läsa att man får "Alltid fraktfri leverans (Gäller ej hempaket eller frakt på pall)". Detta gäller dock inte postförskott. Då tillkommer en "fraktkostnad" på 49:-. Däremot så är fraktkostnaden för själva paketet borträknat när man beställer en produkt som student. Så mitt förslag är att antingen inkludera rabatten även på postförskott eller flytta kostnaden från rubriken "Frakt" till en ny rubrik som "Postförskott", precis som faktura kostnaden inte står under rubriken "frakt" utan under rubriken "faktura". På så sätt skulle det vara ännu tydligare att Fraktkostnaden är 0kr. Och så slipper ni studenter som jag som ringer och frågar varför det står 49:- frakt när frakten ska vara 0:- som student.

Det andra förslaget är att ha ett service system på er hemsida. Det vore kalasbra om man kunde följa sin service. T.ex. när produkten anlände till er, när den skickades vidare, vart den skickades och ett telefonnummer till de som det skickades till. Även en rapport på vad felet var och vilken åtgärd som vidtagits... osv. Jag kan förstå att ni inte kan ge information som ett externt företag har internt, men ni kan iaf ha ett telefonnummer till företaget i fråga och om tillgängligt även en webbadress till det externa företagets service status.
Som det är nu så måste man ringa och fråga hur det går med servicen. Och kundtjänst vet inte ens till vilken verkstad de skickat vidare produkten.

//StarChild

Det här inlägget har ändrats av StarChild 23 april 2010 - 09:15


#866

Skickat 04 maj 2010 - 14:46

  • tln
  • Användare

  • 173 inlägg
Jag fick svar den 28 april om att de skulle skicka ut en ny returfraktsedel så jag kunde skicka in tv:n på reparation igen. Nästan en vecka senare har ingenting dykt upp. Har Dustin verkligen lyckats med konststycket att skicka ut den till fel adress igen? :P

EDIT: 7 maj och fortfarande har ingen retursedel dykt upp. :)

Det här inlägget har ändrats av tln 07 maj 2010 - 17:24


#867

Skickat 09 maj 2010 - 21:12

Frakten på 59:- för ett spel är inte precis rolig. Skulle aldrig köpa ett spel och behöva betala så stor del av totalbeloppet i frakt. Jag förstår att ni har en fast fraktavgift eftersom det kostar lika mycket i frakt att skicka en tv, men ni kanske borde ändra så att spel inte faller in där.

Det här inlägget har ändrats av belzebubb 09 maj 2010 - 21:20


#868

Skickat 10 maj 2010 - 17:38

Hej!

Dustin Home är en av de butiker jag alltid kollar på när jag ska köpa något nytt, för att baspriserna är ofta väldigt attraktiva. men har väldigt sällan handlat där. kanske 1-2ggr totalt på flera år. Varför?


Fraktkostnaden! 59kr i frakt för ett PC spel är lite väl häftigt, samt 39kr extra i faktura avgift? snälla.

på t.ex Webhallen kostar frakten 29kr (eller 19, eller 9 om man har högre bonuspoäng, men 29kr är standard), samt de har ingen extra avgift för Faktura.

Av den anledningen känns det lite motigt att köpa små prylar hos er (<1000kr).

29kr verkar vara "standard" för små/lätta varor hos de flesta butiker (Siba, Webhallen, CDON, Discshop), vissa erbjuder "fraktfritt" (Spelbutiken, Game, Elgiganten mfl.)

#869

Skickat 11 maj 2010 - 07:38

  • clnr
  • Användare

  • 136 inlägg
Och var tror du Webhallen lägger kostnaden för den lägre frakten nånstans? Jo, på priserna. Det finns aldrig något som gratis frakt.

#870

Skickat 11 maj 2010 - 08:34

Visa inläggclnr May 11 2010, 08:38 skrev:

Och var tror du Webhallen lägger kostnaden för den lägre frakten nånstans? Jo, på priserna. Det finns aldrig något som gratis frakt.
Ingen sa nåt om gratis frakt, däremot 29:- som standard och det kostar inte mer än 29:- (om ens det) att skicka en film eller ett spel i Sverige.

Jag köpte däremot en skrivare från Dustin för 1400:- och då var frakten gratis. Varför vet jag inte för det stod att det skulle kosta.

#871

Skickat 11 maj 2010 - 12:35

Visa inläggclnr May 11 2010, 08:38 skrev:

Och var tror du Webhallen lägger kostnaden för den lägre frakten nånstans? Jo, på priserna. Det finns aldrig något som gratis frakt.

Därav "gratis" inon citationstecken.

prisexempel: ett spel kostar 279 på Dustin

299 hos webhallen

319 hos spelbutiken. i detta fallet nyttjar vi inte deras lägsta pris-garanti.

betalar via faktura.

tot.pris:

Dustin: 377kr
webhallen: 328
spelbut.: 338

då vill man inte handla från Dustin. de enda gånger jag köper något under 1000kr där är när man ändå handlar annat. om du säger att andra butiker har pris påslag för att ha låga eller "inga" fraktkostnader gör dustin det motsatta: saftar frakt -och faktura avgift för att hävda låga varupriser.

en bra lösning vore ju att ange priser Inkl. frakt. eftersom att de har samma fraktpris på allt skulle det vara väldigt enkelt att göra. Då slipper man dolda kostnader som visar sig när man ska genomföra beställningen, och priset blir mer överskådligt

Det här inlägget har ändrats av Cirap 11 maj 2010 - 13:37


#872

Skickat 13 maj 2010 - 11:24

kan ni inte lägga till brodit´s aktiva hållare med ciggladdare till x10an på eran norska sida ?!

mvh jimmy

#873

Skickat 19 maj 2010 - 09:26

Hej!

@ BGPv4
Utbudet av laptops på Dustin Home och Dustin AB ska vara mer eller mindre identiskt med undantag för workstations.

@ StarChild
Onlinetracking av service har testats på dustin.se men det behöver finslipas innan det kan gå live på riktigt. Då vi håller på med en längre övergång till ett nytt system så behöver alla bitar sitta på plats innan någonting hundraprocentigt kan lanseras. Men den pucken har sin plats på to-do listan :)

@ Cirap
Att ange pris inkl frakt på hemsidan skulle vara lite mer vilseledande än att inte göra det, då den slutgiltiga fraktkostnaden räknas fram först när hela ordern är samlad och när systemet vet hur många kollin/pall det blir. Jag skulle inte påstå att fraktkostnaderna är "dolda" på något sätt, all info om frakt framgår på hemsidan och under orderprocessen.


@ ondskan
Om du har något Brodit-artikelnummer så maila mig det så ordnar vi det på direkten.


Generellt ang. fraktpriser - De fraktpriser vi har är samma för alla postpaket och innehåller samma villkor och försäkringar oavsett om man då beställer ett litet minne eller en dator. Detta gör det möjligt för oss att lösa de flesta leveransrelaterade problem på ett lite smidigare sätt för våra kunder.

Postförskottsavgiften är en renodlad extra-avgift från Posten för PF-tjänsten som sådan, likaså är fakturaavgiften en serviceavgift från Klarna.

Vill man komma undan så billig totalkostnad som möjligt så är det kortbetalning + postpaket som gäller.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#874

Skickat 19 maj 2010 - 09:58

  • S0NY
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
När får ni in Xtreamer Pro i lager?

#875

Skickat 20 maj 2010 - 16:51

Visa inläggS0NY May 19 2010, 10:58 skrev:

När får ni in Xtreamer Pro i lager?

31:a maj är det senaste datumet vi fått, de är beställda och vi väntar på leverans från distributör (som i sin tur väntar på lev från tillverkaren).

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#876

Skickat 21 maj 2010 - 11:43

Varför gör ni bannerreklam där era priser visas exkl moms? Det är inte tillåtet mot privatpersoner. Denna länk fick jag via mitt hotmailkonto:

Dustinreklam

#877

Skickat 21 maj 2010 - 14:40

Visa inläggsullon May 21 2010, 12:43 skrev:

Varför gör ni bannerreklam där era priser visas exkl moms? Det är inte tillåtet mot privatpersoner. Denna länk fick jag via mitt hotmailkonto:

Dustinreklam

Hej!

Är du registrerad kund på Dustin AB (dustin.se)? Då får man även erbjudanden från Dustin.se. Det kan klickas bort i inställningarna om man önskar. Om du är osäker så kan du maila din mailadress till mig så kollar jag!

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

#878

Skickat 31 maj 2010 - 07:05

När jag har handlat från Dustin förut så har det oftast varit produkter som finns i lager, nu är jag lite intresserad av att köpa en Sandisk Secure Digital Extreme III (SDHC) 8 GB 20MB/S. Det står 1-2 dagar på den och undrar vad som menas med det.
Är det så att Dustin får in den om 1-2 dagar eller att den skickas ut till kunden om 1-2 dagar?

Problemet är den att jag bara har till på onsdag på mig för att få hem denna, innan jag sticker iväg.

Vorre tacksam för svar så fort som möjligt. I värsta fall får jag hoppa på 4GB kortet istället.

Tack!

#879

Skickat 04 juni 2010 - 16:35

Visa inläggUSiT2009 May 31 2010, 08:05 skrev:

När jag har handlat från Dustin förut så har det oftast varit produkter som finns i lager, nu är jag lite intresserad av att köpa en Sandisk Secure Digital Extreme III (SDHC) 8 GB 20MB/S. Det står 1-2 dagar på den och undrar vad som menas med det.
Är det så att Dustin får in den om 1-2 dagar eller att den skickas ut till kunden om 1-2 dagar?

Problemet är den att jag bara har till på onsdag på mig för att få hem denna, innan jag sticker iväg.

Vorre tacksam för svar så fort som möjligt. I värsta fall får jag hoppa på 4GB kortet istället.

Tack!

Hej!

Beklagar sen återkoppling, vet inte hur relevant informationen är nu, men 1-2 dagar innebär att produkten finns på hyllan hos någon av våra distributörer, mao 1-2 dagar till kund.

Finns på: jm@dustin.se

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#880

Skickat 04 juni 2010 - 21:05

Beställde ett XBOX spel, fodralet var skadad vid ankomst, mailade kundtjänst som sa att de inte hade möjlighet att skicka ett grönt fodral utan bara ett svart, kan det verkligen stämma att Ni inte kan skicka ett grönt XBOX fodral?

EK

#881

Skickat 07 juni 2010 - 08:16

Visa inläggErikderek Jun 4 2010, 22:05 skrev:

Beställde ett XBOX spel, fodralet var skadad vid ankomst, mailade kundtjänst som sa att de inte hade möjlighet att skicka ett grönt fodral utan bara ett svart, kan det verkligen stämma att Ni inte kan skicka ett grönt XBOX fodral?

EK

Hej!

X-Box spelfodral säljs inte lösa så det är inget som går att beställa in & skickas ut rakt av. Om spelet var fraktskadat på något sätt så kan vi ju däremot byta ut hela produkten.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#882

Skickat 07 juni 2010 - 11:49

Visa inläggJuri M Jun 7 2010, 09:16 skrev:

Hej!

X-Box spelfodral säljs inte lösa så det är inget som går att beställa in & skickas ut rakt av. Om spelet var fraktskadat på något sätt så kan vi ju däremot byta ut hela produkten.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Okej, jag misstänkte nästan att så var fallet, nej det vara själva fodralet som fraktskadat (spricka i nederkant och lös plastbit) , skivan fungerar så då finns det ingen anledning att byta hela produkten.

EK

#883

Skickat 07 juni 2010 - 15:02

Inte för att vara den som är den... men vill du kan jag fixa fram en grön åt dig Erikderek.

Ta kontakt med mig via PM, har några som ligger där hemma helt utan anledning.

#884

Skickat 10 juni 2010 - 10:33

1-2 dagar innebär 1 vecka eller mer i praktiken. Det har jag upplevt de två senaste gångerna jag beställt produkter som står 1-2 dagar på.

@Angående PostFörskott; Finns det möjlighet att flytta kostnaden till annan rubrik enligt mitt förslag eller iaf skriva in denna information under student-informationen?

Det här inlägget har ändrats av StarChild 10 juni 2010 - 10:43


#885

Skickat 23 juni 2010 - 15:47

Visa inläggStarChild Jun 10 2010, 11:33 skrev:

1-2 dagar innebär 1 vecka eller mer i praktiken. Det har jag upplevt de två senaste gångerna jag beställt produkter som står 1-2 dagar på.

@Angående PostFörskott; Finns det möjlighet att flytta kostnaden till annan rubrik enligt mitt förslag eller iaf skriva in denna information under student-informationen?

1-2 dagar betyder att produkten finns på lager hos vår distributör. Sedan kan det förekomma avvikelser vid vissa tillfällen, t.ex. om produkten precis tagit slut hos de och prisfilerna inte hunnit uppdateras, eller om inköpet i sig blir av någon anledning försenad, vilket inte är så vanligt. Vilka produkter gällde det, så kan jag kolla upp mer om det! Ska även framföra önskemålet ang. postförskott!

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#886

Skickat 07 juli 2010 - 13:34

Hej
Fick fel bilhållare och mailade er i måndags men inget svar än. Skickade även via er hemsida igår. Måste man ringa för att få ett svar?
Mail borde gå snabbt tycker man och lite besviken på att inte få användning för bilhållaren denna veckan då den var nödvändig.

Iaf är det så att jag beställde en x10mini bilhållare. Proclippen var rätt men inte bilhållare (trots att den låg i rätt förpackning). Efter att ha kollat lite så passar den till htc hd mini. Så skulle vilja att ni skulle skicka rätt vara med returadress i förpackningen som jag kan klistra på sedan och skicka tillbaka min felaktiga vara.


Edit*
Tack får ett så snabbt svar!
Skickade till din mail.

Det här inlägget har ändrats av SonicSyndicateSM4Ever 07 juli 2010 - 14:25


#887

Skickat 07 juli 2010 - 13:37

Visa inläggSonicSyndicateSM4Ever Jul 7 2010, 14:34 skrev:

Hej
Fick fel bilhållare och mailade er i måndags men inget svar än. Skickade även via er hemsida igår. Måste man ringa för att få ett svar?
Mail borde gå snabbt tycker man och lite besviken på att inte få användning för bilhållaren denna veckan då den var nödvändig.

Iaf är det så att jag beställde en x10mini bilhållare. Proclippen var rätt men inte bilhållare (trots att den låg i rätt förpackning). Efter att ha kollat lite så passar den till htc hd mini. Så skulle vilja att ni skulle skicka rätt vara med returadress i förpackningen som jag kan klistra på sedan och skicka tillbaka min felaktiga vara.

Hej!

Ringa går alltid snabbast, e-post kan ta mellan 1-3 dagar beroende på belastning, under semestertider är det ju lite som det är tyvärr.

Skicka gärna vidare det mailet du skickade till kundservice till mig på jm@dustin.se så ska jag se om vi kan snabba på det lite :D Finns på jm@dustin.se

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#888

Skickat 08 juli 2010 - 12:13

Hej fick ett mail i morse nu som sagt så tack så hemskt mycket för att du snabbade på processen!

Hon skrev också att beräknad leverans var på måndag men fick nyss mail om att den skickades idag, (Förhoppningsvis rätt bilhållare denna gången :lol: ), så den dyker säkert upp imorgon iaf.

Att hon sedan skrev att jag inte behövde skicka tillbaka den felaktiga hållaren ger många fler plus, även om jag inte har någon användning för den.

Så kundservicen är verkligen på topp (bra att man får känna på det någon gång) för jag tycker inte ni felar ofta.
Det enda jag har att klaga på nu är sega mailsvar under semestertider som kan förbättras om man nu skulle klaga på någonting hehe ;)

Tack ännu en gång.
//Fortsatt trogen kund.

#889

Skickat 01 augusti 2010 - 12:38

@ Dustin,

Jag undrar hur prissättningsstrategin ser ut, SONY KDL-46EX700 kostar 11 900 kr på Dustin (inkl. moms) och 13 900 kr på Dustinhome, jag får inte riktigt ihop hur ni tänker här?

EK

#890

Skickat 03 augusti 2010 - 17:42

Har bara haft positiva erfarenheter både när jag handlat i Sverige och nu även på Dustin här i Norge.

Saknar egentligen bara en sak och det är att Dustin lägger upp en pc byggare , gärna då i stil med inet som har byggandet av pc som en egen produkt = total valfrihet.

Inet finns inte här i Norge och mig veterligen finns ingen "fri" pc byggare på nätet här.

#891

Skickat 06 augusti 2010 - 08:45

Handlat från er senaste åren, allt från beställning till leverans är utan anmärkning från min sida. Men är det något jag tycker ni borde bli bättre på är det reklamationer, sista gången jag mailade support om en lättare sak fick jag tillbaka "kontakta SONY"

Det känns inte riktigt seriöst.

#892

Skickat 06 augusti 2010 - 08:53

Visa inläggNotFound404 Aug 6 2010, 09:45 skrev:

Handlat från er senaste åren, allt från beställning till leverans är utan anmärkning från min sida. Men är det något jag tycker ni borde bli bättre på är det reklamationer, sista gången jag mailade support om en lättare sak fick jag tillbaka "kontakta SONY"

Det känns inte riktigt seriöst.
Man ska aldrig köpa "Kontakta tillverkaren" utan det är butiken som ska ta hand om ditt ärende och i sin tur kontakta tillverkaren.

#893

Skickat 08 augusti 2010 - 11:57

Visa inläggInSane Aug 6 2010, 09:53 skrev:

Man ska aldrig köpa "Kontakta tillverkaren" utan det är butiken som ska ta hand om ditt ärende och i sin tur kontakta tillverkaren.

Jajemen, men DustinHome är nog den enda butik som inte verkar inse det. Aldrig haft det problemet med någon annan återförsäljare.

#894

Skickat 09 augusti 2010 - 10:10

Hej!
Jag undrar om ni kommer att ta in den nya versionen av Nuforce Icon, Icon-2.

#895

Skickat 13 augusti 2010 - 19:04

Hej folk - handla inte hos Dustinhome.

Beställde en laptop och betalade samtidigt direkt (12000 kr).
Ville ha den snabbt så jag betalade extra (479 kr) för att den skulle budas hem till mig.

Två dagar sedan får jag besked om att laptopen är skickad från Dustin (vilket skulle betyda leverans samma kväll då jag bor i Stockholm) - jag har ännu inte fått någon dator från Dustin.
Idag ringde jag kundtjänst som först lade på luren medans jag tittade efter ordernummret (!) och sen när jag ringer upp igen så förklarar den extremt snorkiga och uppkäftiga Cecilia som inte alls vill hjälpa till utan som man mest upplever att man störde under hennes fikarast att jodå budbolaget Jetpak har mitt paket och skall kontakta mig omedelbart och köra ut paketet så snabbt som möjligt. Detta var vid tiotiden i förmiddags - nu är klockan 20:00.

Dustin har en mycket snorkig kundetjänst som inte vill hjälpa till.
Dustin använder budfirmor som är direkt oseriösa.
Dustin har alltså lurat mig på drygt 12000 kr.

Återstår nu bara att ringa och polisanmäla och be kontokortfirman att låsa betalningen.

Så för er som läser:
Handla inte från Dustin, dom vill inte ha kunder och dom kunder dom mot förmodan får lurar dom mer än gärna på belopp över 12000 kr.

#896

Skickat 13 augusti 2010 - 19:19

  • GAES
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
Varför kan man inte köpa Lenovo Thikpad T-serie på Dustin Home, utan endast hos Dustin.
Det är inte alla privatpersoner som vill ha en högpresterande dator men som ändå faller isär efter 2 år...

Mina thinkpads håller år ut och år in. Bättre kvallité får man leta efter när det kommer till laptops.
Vidare är skrivborden på T-serien ngt av det bästa man kan få. Lagom mjukt osv. Inte att jämföra med Apple, Sony Acer, Acus, HP och Dell. Thinkpads tangentbord är det bästa man kan få.

Däremot är det lite si och så med kvallitén när det gäller Lenovos budgetmaskiner, det kan jag hålla med om ;)

G

#897

Skickat 13 augusti 2010 - 19:28

Visa inläggla damit Aug 13 2010, 20:04 skrev:

Dustin har en mycket snorkig kundetjänst som inte vill hjälpa till.
Dustin använder budfirmor som är direkt oseriösa.
Dustin har alltså lurat mig på drygt 12000 kr.
Ta inte emot datorn utan åberopa ångerrätt direkt med budfirman och kräv sen tillbaka det totala beloppet inkl frakt av Dustin.

#898

Skickat 13 augusti 2010 - 23:56

Så om du får datorn på måndag (eller imorgon) så har Dustin lurat dig på drygt 12 000 kr? MYCKET märkligt resonerat.

#899

Skickat 14 augusti 2010 - 00:02

Somliga är märkliga

#900

Skickat 14 augusti 2010 - 08:13

Visa inläggSC-Zap Aug 14 2010, 00:56 skrev:

Så om du får datorn på måndag (eller imorgon) så har Dustin lurat dig på drygt 12 000 kr? MYCKET märkligt resonerat.
Definitivt på 479:- för budfirman IMO.




1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Dynaudio Excite X14 och Kenwood KA-300 med Sonos Connect.
    Hifi_Perrra
    2014-10-31 01:56:22
  • Översikt på fas ett
    oneperfectlie
    2014-10-30 18:56:34
  • Spelhyllan oktober 2014
    oneperfectlie
    2014-10-30 18:52:01
  • Temporär kabellösning
    oneperfectlie
    2014-10-30 18:49:54
  • Dagens setup
    Jas 74
    2014-10-30 18:48:55
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.