Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Döda grannarna sub?

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 January 2006 - 20:58

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Tjenare alla!

Köpte mig ett Infinity Primus paket tillsammans med deras 8" sub. Tycker att den är i klenaste laget med sina 100 watt. Vill att grannarna skall plågas när man drar på. Tips på vad jag skall välja? Ska försöka sälja min nuvarnande. Tänkte använda båda till musik och film. Till film funkar primusbasen rätt och med tappar "trycket" vid musik... Tänkte lägga ut ca 3-4kkr. Alternativ köpa bas och steg för sig...

// Sat

Postad 22 January 2006 - 23:50

Flageborg
  • Flageborg
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

.................Vill att grannarna skall plågas när man drar på. Tips på vad jag skall välja? .

Til å begynne med..................1 stk. SVSPB10 som du får hos www.lsound.no ................eller en større modell fra SVS. GARANTERT EFFEKT ! :)

Postad 23 January 2006 - 00:13

Unregistered11ab9b0a
  • Unregistered11ab9b0a
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
En PB10 kostar ca 7000:- med frakt & moms till sverige, 100% mer än vad Satsvear hade tänkt sig betala alltså.

Postad 23 January 2006 - 09:40

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Audip Pro har ett stort utbud :)

Redigerat av Audio Code 3, 23 January 2006 - 09:40.

Postad 23 January 2006 - 09:51

SH[]RTY
  • SH[]RTY
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
jag tycker helt klar t du ska köpa infinity kappa subben,,då kommer grannarna att gnälla =)

Postad 23 January 2006 - 10:43

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

jag tycker helt klar t du ska köpa infinity kappa subben,,då kommer grannarna att gnälla =)

<{POST_SNAPBACK}>

Finns den kvar än? Vars kan man få tag i den? Har faktiskt kollat in Beta Sw 12" subben... Kostar typ 5.5kkr eller nått...

// Sat

Postad 23 January 2006 - 10:56

opc
  • opc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hörru Berra blir du aldrig nöjd??? :)
Glöm inte att kolla Vad Hi-Fi Klubben har.
på den tiden jag jobbade hade vi en subbar av märket Paradigm som var groteskt bra för priset.
Tro att 10"aren gick på runt 4k och tolvan runt 5k. Var bandpasslådor som spelade grymt bra.
Mvh Jocke

Postad 23 January 2006 - 16:20

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

på den tiden jag jobbade hade vi en subbar av märket Paradigm som var groteskt bra för priset.
Tro att 10"aren gick på runt 4k och tolvan runt 5k. Var bandpasslådor som spelade grymt bra.
Mvh Jocke

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet hur det är man måste alltid ha mer!! Hmm kollar in Hifiklubben då...

// Sat

Postad 23 January 2006 - 17:38

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0

inns den kvar än? Vars kan man få tag i den? Har faktiskt kollat in Beta Sw 12" subben... Kostar typ 5.5kkr eller nått...

joo kappa subben finns kvar men den kostar nästan 11000 nu. Men du kan ju försöka att hitta en beggad :)

Beta subben har jag lyssnat på och det är ett bra tryck i den finns för runt 4900 billigast.

Om du vill hålla dig inom 3000kr klassen så kan du ju kolla lite på XTZ 12" remote. Den är det bra skjuts i med och har för mig att den ska funka någorlunda bra till musik.

Mvh
alle

Postad 23 January 2006 - 19:53

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Om du vill hålla dig inom 3000kr klassen så kan du ju kolla lite på XTZ 12" remote. Den är det bra skjuts i med och har för mig att den ska funka någorlunda bra till musik.

Mvh
alle

Kontaktade Fyndbörsen och fick faktiskt tips om denna:
http://www.fyndborse...od.php?nr=10917

Verkar riktigt intressant faktiskt särskilt med try and buy iden...

// Sat

Postad 23 January 2006 - 20:15

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0

Kontaktade Fyndbörsen och fick faktiskt tips om denna:
http://www.fyndborse...od.php?nr=10917

Verkar riktigt intressant faktiskt särskilt med try and buy iden...

Aaa just de ja, den nya.
Har för mig att det var någon som här på forumet som hade skaffat sig en sådan bas. Testa och kolla runt lite bland trådarna och se om du kan hitta killen så kan du maila och fråga honom hur den låter osv.
Vad jag har hört så ska den tydligen inte vara så tokig iaf. Och den verkar ju seriöst byggd och verkar ha ett bra steg i sig.

Postad 24 January 2006 - 02:12

Flageborg
  • Flageborg
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

... Tänkte lägga ut ca 3-4kkr. Alternativ köpa bas och steg för sig...

// Sat

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du tenker seriøst......................så er budsjettet ditt for lavt!

Budsjettet er jamfør med en grei pakke for PC ! Ikke seriøs HiFi !!!

Postad 24 January 2006 - 09:14

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

... Tänkte lägga ut ca 3-4kkr. Alternativ köpa bas och steg för sig...

// Sat

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du tenker seriøst......................så er budsjettet ditt for lavt!

Budsjettet er jamfør med en grei pakke for PC ! Ikke seriøs HiFi !!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill inte vara oförskämd men om man skulle satsa på seriöst HiFi skulle jag köra Infinitys billigaste golvare då? Nä tror inte det. Är som alla andra min första anläggning + har barn så kan inte lägga ut en förmögenhet. Jag tar det som låter bra i mina öron inte som Gud själv tycker låter bra. Betyder inte att jag vill ha billagaste enklaste lösningen för det!

// Sat

Postad 24 January 2006 - 14:41

opc
  • opc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Go Berra Go!!!

Så ska det låta. Helt rätt inställning... :-)

Postad 24 January 2006 - 16:33

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0

Jag vill inte vara oförskämd men om man skulle satsa på seriöst HiFi skulle jag köra Infinitys billigaste golvare då? Nä tror inte det. Är som alla andra min första anläggning + har barn så kan inte lägga ut en förmögenhet. Jag tar det som låter bra i mina öron inte som Gud själv tycker låter bra. Betyder inte att jag vill ha billagaste enklaste lösningen för det!

// Sat

Helt rätt!!

Man ska ju ta det som man tycker låter bra. För vissa så kan ju Infinitys billigast golvare vara seriös Hifi och för andra inte. Det beror ju helt och hållet på vad man själv tycker låter bra.

Edit*
Här är en länk till ett test på subben om du vill läsa lite om den.
http://avforum.no/fo...ead.php?t=30907

Mvh
Alle

Redigerat av Tha_Aligator, 24 January 2006 - 16:36.

Postad 25 January 2006 - 19:33

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Tack ni som håller på mig. Nån som har nån erfarenhet av att bara byta till ett större steg och behålla resten av subben? Den är ju snygg och passar perfekt till resten av anläggningen (konstigt vore det ju annars). Tips på vad man kan sätta in för något??

// Sat

Postad 11 February 2006 - 14:21

infectious
  • infectious
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Kolla min subwoofer, den har inte kostat mkt mer än 4000kr. 18" med 650w steg. :)

Postad 25 February 2006 - 23:56

dahlman
  • dahlman
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
är det nån som hört på cerwin vega subben clsc-15s? är de en högspelande bas eller bara sk. wooow bas?..har hört att den ska vara en grymm bas i lådan:)

/dahlman

Postad 26 February 2006 - 14:57

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag kör med en vega, den kan iaf döda min grannar vilket är morsan och farsan, och får de att skallra i källaren när subben står högst upp i ett 2 våningshus :) så den kan iaf döda grannarna :)

Postad 09 March 2006 - 15:38

Karhu4
  • Karhu4
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har funderat på Infinity Beta 10 eller JBL EP150. Någon som har lyssnat på dem och kan ge ett utlåtande? :unsure:

Postad 26 October 2007 - 16:42

Unregistered6a63e4a0
  • Unregistered6a63e4a0
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Hörru Berra blir du aldrig nöjd??? :P
Mvh Jocke

Ingenting under 12" är ju ingenting att ha i subwooferväg enligt mig, helst 18"

Postad 27 October 2007 - 00:33

Unregistered5e22afb9
  • Unregistered5e22afb9
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Hörru Berra blir du aldrig nöjd??? :P
Mvh Jocke

Man kan faktiskt använda minst ett dussin potenta 12:or, vilket levererar ofantligt mycket mer än en duktig 18 tummare.
När det gäller en så kallad "subwoofer", då handlar det om att transportera luft... helst utan blåsljud.
Hur man gör det är egentligen oväsentligt, och det är inte krångligare än att alla kan bearbeta det matematisk...

Sen är frågan hur man ska förgöra grannen?
Spontant är det väl bara att köra en valfri sub på hög volym, gärna utan korrigering...

Postad 29 October 2007 - 19:49

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Mvh Jocke

Uttalandet baseras på?

Postad 31 October 2007 - 22:35

Kostir
  • Kostir
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Tjena!
tycker inte du ska satsa på bandpass eller på en cervin bas, spelar ju mängder med bas, men desto sämre, är ju ingen djupbas överhuvudtaget. Dom kommer helt klart hönga med i musiken å filmen men dom går inte lika lågt som tex beta subben. själv kör jag med beta sw-12:an å e sjukt nöjd, låter lite stel i början men när den väl är inspelad är den hur mysig som helst, den går oxå lågt å fint så den följer väldigt fint på film. tack vare den starka förstärkaren e basen riktigt stum å fin oxå som man vill ha de! =)
(finns från 4500kr)
lycka till!

Postad 01 November 2007 - 09:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Varför ska du skrämma grannarna ?
Låter ju lite vågat om man vill behålla lägenheten ;)
Fast visst kan man bli irriterad på sina grannar när ungarna ovanför håller på och springer halva dagarna.

Postad 02 November 2007 - 13:17

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Polaren köpte nyss en Jamo E7 för c.a 3000, går att hitta billigare... Den spelade rejält och tungt, lite värre än min B1.35...

Postad 07 November 2007 - 14:02

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt en BETA 12" och hoppas jag hinner få den på fredag, men antagligen kommer den i början på nästa vecka, den går att få för 4500kr, inte mycket över din budget. Denna skall jag köra med mina Infinity Prumus 360. Om du orkar vänta på en recension ifrån mig så kan du få en om ca 1 vecka när den är inspelad :lol:
Då skall det kollas på film :D
Mvh Andreas

Postad 10 November 2007 - 16:41

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
hihihi. Stackars grannar. Skummade precis igenom Transformers lite granna med min nya sub. Jisses va mycket roligare det blev. Mina Primus 360 går ju ganska djupt, men detta var mycket välkommet.

Har förståss inte hunnit få den inspelad, men det bådar gott.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.