Er det noen som har hørt på disse og kan hjelpe meg med å forklare lydmessige forskjeller mellom de to ?
Postad 06 February 2006 - 14:34
Er det noen som har hørt på disse og kan hjelpe meg med å forklare lydmessige forskjeller mellom de to ?
Postad 06 February 2006 - 21:54
CAV Fi-II - Djup bass, bra mellanregister
CAV Fi-EX - Mycket bra bass som kan beskrivas som "quick", har några problemmer i mellanregisteret som Fi-II inte har.
Fi-II är bättre ljudmässigt - Fi-EX ser väldigt bra ut och bassen är 'torrare'...
Har lyssnad en del till båda, även A vs B lyssningar med olika källor.
Vi Isländingar har litet annorlunda smak ni svenskar har, vi är inte så sväga för Canton och HK som ni är
Mvh,
Drengur
ps. jag ser det nu att du inte är så svensk jag trodde... från Norge dvs...
Redigerat av Unregistered80766140, 06 February 2006 - 21:56.
Postad 06 February 2006 - 22:41
Jeg er ikke så veldig svak for Canton og HK jeg heller...vet ikke om det er fordi jeg er norsk, da.. ;-)
Men jeg foretrekker et åpent og detaljert, bredt lydbilde. Det var et godt svar du gav, men det gjorde ikke et eventuelt valg enklere ! Vil heller ha en best mulig mellomtone og heller mindre bass. Bass kan man alltid komplettere, om nødvendig.
En annen høyttaler jeg er interessert i er DLS R55 MkII. Også denne er det vanskelig å finne noen som har erfaring med. Men akkurat nå ser jeg på disse to, pluss Audiovector K3s og Totem Sttaf.
Postad 09 February 2006 - 13:57
Vil heller ha en best mulig mellomtone og heller mindre bass. Bass kan man alltid komplettere, om nødvendig.
Det är CAV DP-880 du söker. Myyyyycket bra för pengarna. Har själv ägt ett par.
Jag säljer själv CAV produkter i Island så att jag är inte 100% neutral. Men om man gillar "kinesiska klangen" så får du jätte mycket för pengarna når du köper CAV.
Postad 18 February 2006 - 14:34
Jag har ägt DP-880 men lyssnar ganska mycket nu på Fi-II pga av jobbet. Svårt att se vilken är "bättre" objektivt...
Postad 20 February 2006 - 08:55
Nej... inte bättre, litet annorlunda. Det finns saker som Fi-II går bättre och så finns det saker som DP-880 gör bättra. Berör litet på smak.
Jag har ägt DP-880 men lyssnar ganska mycket nu på Fi-II pga av jobbet. Svårt att se vilken är "bättre" objektivt...
Hej Drengur.
Jag skulle vilja ha kontakt med dig mail-ledes. Är det möjligt?
/Jim
Postad 20 February 2006 - 13:32
Ja, det kan du gärna.
drengur ø portus.is
Jag skickade ett mail via forumet till dig.
Kan du svara på det så jag får din mailadress?
Mvh
Jim
Postad 25 February 2006 - 23:13
Tror ni att denna kombination kommer att funka bra ihop?
* Yamaha RX-V2600
* CAV Fi-2 Paket
Har ej möjlighet att prova dessa högtalare, men försäljarn har lovat att ta hem dom och jag får lämna igen dom om jag inte är nöjd...
Så bara vad NI tror om det paketet!?
Redigerat av The Master, 25 February 2006 - 23:14.
Postad 26 February 2006 - 01:19
Jag fick dem väl inte att funka så bra med hårdrock/metal men generellt så var det riktigt bra till film/musikdvd´s. Akustiskt och lugnare musik lät väldigt bra med Fi-2:orna.
Tyvärr vet jag inte hur Yamaha kommer prestera med paketet, jag hade en Rotel reciver till mina. Han som köpte mina Fi2:or kör med H/K och han verkar nöjd. ( Malevolence heter han på detta forum ).
Postad 26 February 2006 - 15:14
Jag tror att 2600 kommer att driva dom helt ok, men ett par slutsteg skulle funk utmärkt.
Postad 27 February 2006 - 11:32
Hejsan här kommer mitt första inlägg...
Tror ni att denna kombination kommer att funka bra ihop?
* Yamaha RX-V2600
* CAV Fi-2 Paket
Har ej möjlighet att prova dessa högtalare, men försäljarn har lovat att ta hem dom och jag får lämna igen dom om jag inte är nöjd...
Så bara vad NI tror om det paketet!?
Ett tips när det gäller CAV. Set till att din stärkare kan leverera ström. CAV kräver mycket & åter mycket ström. Till skilnad från andra så kör jag hårdrock på mina Fi-II'or & är inte bara nöjd, utan fruktansvärt nöjd. HK vet jag spelar bra med CAV medan Yamaha har jag ingen erfarenhet av.
Om din handlare låter dig lämna tillbaka dem efter test, är det ju inget att tveka om. KÖR på bara.
/J
Postad 27 February 2006 - 13:14
Har tyvärr inte testad Fi-II med Yamaha 2600 - kommar att kunna testa den med 457
men jag vet inte om det kommar att funka så bra;)
Jag tror att 2600 kommer att driva dom helt ok, men ett par slutsteg skulle funk utmärkt.
Det låter mycket intresant att få höra hur dom presterar/låter med 457, för 2600 är väll ett litet snäpp vassare...
Postad 27 February 2006 - 14:31
Men Yamaha 2600 borde ha litet mer kraft.
Just derför är jag inte särskild intresserad av att testa med 457
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 filmer
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?