Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tv bänk - Lecablock...

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 February 2006 - 01:09

Linus Ehrenstråhle
  • Linus Ehrenstråhle
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Vart kan man köpa skivor som man kan använda till Tvbänkar, som är upptrallade på lecablock?

Hur lång borde en TV-bänk vara och vilken färg passar till gråa lecablock?

Snygga!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Tv.JPG   6.56K   6 Antal nerladdningar

Redigerat av Dreadl0ck, 13 February 2006 - 08:23.

Postad 13 February 2006 - 08:26

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Tog mig friheten att editera ditt inlägg så det passade in bättre, ser inte för bra ut att köra ett helt inlägg i fetstil...

Skivorna tror jag du gör lättast att hitta hos en bygghandlare så som K-Rauta, Silvan, Bauhaus, Bejier, Woody osv. Leta efter köksskivor som du sedan får kapa (eller be om hjälp att kapa) själv. Ikea hade utförsäljning på sina skivor i vissa träslag så det kan ju vara ett tips att kolla om deras erbjudande står kvar, var rätt billigt har jag för mig.

Färgvalet är ju helt upp till dig, men en riktigt mörk oljad ek eller valnötsyta tycker jag personligen är väldigt snyggt. Kolla runt i gallerierna och låt dig inspireras!

Postad 13 February 2006 - 08:44

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Bara ett litet tips...

Jag har testat att bygga bänk av leca-block. Hade bänken ett tag sedan åkte den.
Leca är inte snyggt att ha inomhus... tycker jag :-). Det blir stort, tungt som f_n och varje gång man råka komma mot ett av blocken så "bösar" den av sig massor med grus och betong damm. Och ja. jag hade målat mina men det blir så ialla fall.

Plus, att de brudar man hade hemma under denna tiden var måttligt imponerade över dessa "snygga" byggnadsprodukter i vardagsrummet.

men men... du gör som du vill. Bara mina personliga reflektioner.

Postad 13 February 2006 - 12:06

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Snacka om klassisk studentlya-look! :lol:

Tom. Homer Simpson byggde en sån hylla i nåt gammalt avsnitt där skulle gå om skolan och skulle bo i studentlägenhet! :D :P :lol:

Dock så snodde han sina block från ett närliggande bygge vilket resulterade i att barnsjukhuset som höll på att byggas inte kunde färdigställas... <_< :P

Postad 13 February 2006 - 18:41

mejn
  • mejn
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har byggt med leca i sovrummet och kör med folieklädd spånskiva, tycker det är helt ok.

Bifogad fil(er)

Postad 13 February 2006 - 21:56

Unregistereda0040679
  • Unregistereda0040679
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
mejn: Har du klätt spånskivorna själv? I så fall, vart fick du tag på foliet?

Postad 13 February 2006 - 22:39

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Snygg, men jag stör mig på att benen i övre våningen är "offset" mot andra

Postad 13 February 2006 - 23:36

mejn
  • mejn
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Japp jag har klätt dom själ och folien är köpt på OBS alltså en coop butik men det borde finnas på färgaffärer mm.

Vad det gäller plaseringen av benen så tror jag att det fanns en mening med det från början, helt enkelt att nått skulle få plats men vad det var minns jag inte =)

Postad 13 February 2006 - 23:47

Linus Ehrenstråhle
  • Linus Ehrenstråhle
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag har byggt med leca i sovrummet och kör med folieklädd spånskiva, tycker det är helt ok.

<{POST_SNAPBACK}>

Det tyckte jag var sjyst gjort...

Postad 19 February 2006 - 18:50

Unregisteredb354b1db
  • Unregisteredb354b1db
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag använde en liknande bänk tidigare, nu står den i förrådet och samlar damm, mest för att den blev så otymplig att koppla in nya saker i. du får köpa mina skivor och stenar om du vill. =)

Postad 19 February 2006 - 19:34

DaMan
  • DaMan
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag hade tidigare en stereobänk i leca. Min erfarenhet är att det är något man tröttnar på efter ett tag. Fördelen är att det är lätt att bygga ihop till den form som passar bäst till det system man har för tillfället :) En viktig sak att tänka på är att stenarna är vassa, man måste skydda gpvet där man har ställt stenarna, parkettgolv kan bli jätterepiga. Jag la under lite heltäckningsmatta och det funkade bra.

Lycka till med ditt bygge, lägg upp bilder!

Postad 19 February 2006 - 19:39

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Ta en titt i mitt galleri. Jag har byggt en tv-bänk med lecablock å furuskivor som jag betsade. Kostade totalt ca 600 spänn. Köpte allt hos K-rauta

Postad 20 February 2006 - 10:55

Boxer
  • Boxer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag var inne på samma spår som dig med lecablock men jag gillade inte riktigt att de flesta lecablock är väldigt ljusa samt att de fnasar av sig hela tiden, trots folk som försökt måla/lacka. Jag gick istället på linjen med riktiga stenblock. En del kallar det nog kantsten och liknande men konceptet är detsamma. Bör ligga ett par bilder på bänken jag byggde ihop med stenarna + tillkapade bänkskivor från Bauhaus som gick på ~1500 för 3x1800, helt ok i mitt tycke.

Redigerat av Boxer, 20 February 2006 - 10:58.

Postad 21 February 2006 - 11:53

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Jag sprayade mina lecablock med en lackspray, så frasar sig gör dom inte om man inte kör in dammsugaren hårt in i dom.

Postad 21 February 2006 - 12:58

FreSve
  • FreSve
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag har oxå byggt med Leca-block, kommer dock snart byta ut dem eftersom de inte riktigt passar in och skräpar. FÅr bli några bitar MDF istället!

Kolla mitt galleri!

/ Fredrik

Postad 26 February 2006 - 16:07

Linus Ehrenstråhle
  • Linus Ehrenstråhle
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Ta en titt i mitt galleri. Jag har byggt en tv-bänk med lecablock å furuskivor som jag betsade. Kostade totalt ca 600 spänn. Köpte allt hos K-rauta

<{POST_SNAPBACK}>

Riktigt fint gjort!

Har också haft funderingar på att ha någon slags lampor och så!

Och nu har jag fått lösningen enkelt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.