Den stora frågan är - Dessa infinity högtalare kostade nästan 40kkr 1999. Det borde innebära att det inte finns en vettig chans för högtalare som i dagens läge kostar runt 12-15kkr nya att låta på gränsen till vad 9.2i kan prestera med rätt förstärkare?
Det talas mkt om att dessa ska vara extremt tungdrivna och dippa neråt 1ohm (4ohms impedans har dom normalt) och att det där igenom ska krävas extrema steg osv för att ens kunna spela med dom ungefär? Jag har sett bilder på anläggningar där det står allt mellan himmel och jord som förstärkare så uppenbarligen kanske det inte är så farligt som många kanske hört och sen för vidare? Lite höna av en fjäder principen?
Jag tycker om att ha ett stort ljud och det skulle jag få med ett par Kappa 9.2i och ett steg. Dock har jag läst mig till att dom enligt en del ska låta hemskt om man inte ställer dom runt en meter från bakväggen, är det endast något de västa high-end nissarna känner eller? Inget ont om high end på rätt nivå, men om det i det i det här fallet är så mkt att tänka på vet jag inte?
Om ni har egna erfarenheter av 9.2i (serie 2 alltså) eller har något bra att berätta om dessa eller kan tipsa mig om andra bra val är det väldigt välkommet!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
55 bilder
79 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?