Postad 16 February 2006 - 21:44
Postad 17 February 2006 - 07:39
Kanske kan du lägga 6mm 'renoveringsgips' ovanpå?
Och mer bilder på bion!
Postad 17 February 2006 - 10:40
Postad 17 February 2006 - 13:59
Lider med dig!
![]()
Det går tyvärr inte att skruva renoveringsgips på betonghålstensväggarna.
Hur infogar man större bilder direkt i inlägget? Och vilken storlek ska dom ha?Och mer bilder på bion!
Postad 17 February 2006 - 14:04
Vadå släppte, lossnade den helt och typ rullade av eller blev det bubblor över det du målat?
Har det varit bara bubblor så går det att fixa.
M
Det tjocka, 3 -5 lager tapeter, släppte från den putsade väggen.
Det går ganska lätt att få bort stora bitar, med en del sitter fast. Är det någon som har testat att köra med bandslipmaskin på en putsad vägg?
Postad 17 February 2006 - 14:18
Stackare jag lider med dig
Jag vill rekommendera att köpa en ångdriven tapetborttagare. Jag slet i flera veckor för att ta bort tapeter i mitt hus, sen fick jag tipset av en kompis och åkte och köpte en sådan på JULA för 399 spänn. Det blev rena barnleken att ta bort tapeter med den. Man bara håller ångplattan over området man skall rensa en lite stund, sedan tar man bara en spackelspade och srapar lite lätt så lossnar det i stora sjok. Busenkelt!
Lycka till!
mvh
Stefan
Postad 20 February 2006 - 11:57
Lider med dig!
![]()
Det går tyvärr inte att skruva renoveringsgips på betonghålstensväggarna.Limma med PL400 kanske? Nån som har testat? Mellanväggen till sovrummet är IAF i trä, så där kommer jag att skruva upp gipsskivor.
Hur infogar man större bilder direkt i inlägget? Och vilken storlek ska dom ha?Och mer bilder på bion!
Jag limmade fast gips på en murstock och det sitter fortfarande uppe. Använde 'konstruktionslim' från Byggmax. Jag tror jag använde samma till golvgipset i badrummet. Blir hårt som fasen men sedan gäller det att stenen själv inte släpper.
Har du kollat att det inte finns spik eller skruv man kan använda direkt på betong?
Vet ingen gräns om hur stora bilder du kan lägga in. Själv har jag skalat ned dom till max 500 pix.
Du lägger in bilder som vanligt men inte som miniatyr. Då får du en sifferkod i texten som motsvarad vald bild. Testa, det går ju att ändra efteråt.
Redigerat av menhallå, 20 February 2006 - 11:58.
Postad 20 February 2006 - 13:53
Kan man sätta upp en så där "EasyCover - glasfiberväv" som jämnar ut det mesta på befintliga tapeter (förutasatt att befintliga tapeter sitter helt ok.)
och sedan tapetsera för att förhindra att man blöter igenom allt. ?
ska söka vidare lite på www.byggahus.se med forumsdel.
Redigerat av Stormen, 20 February 2006 - 14:21.
Postad 21 February 2006 - 16:51
Men det du ska göra är att gå vid takvinkel och golvvinkel och även vid tapetskarvarna och slita lite lätt i tapeten och kolla om tapeten sitter lös. Gör den det, så riv upp försiktigt och spackla iopå 2 gånger. sen tapetsera med ett bra resultat. Du kan också gå lite här och var och knacka med fingertopparna på tapeterna och lyssna om det sitter löst. Tapet som sitter Fast lossnar inte vid tapetsering!. Isf ska man ha väldigt väldigt otur, och jag har aldrig varit med om det, och är väll uppe i ett par hundra tapetserade rum iaf.
Eller, så tapetsera hej vilt utan att bry sig, Släpper det från väggen vid golv /tak vinkel (oftast där det släpper) så kan du fuska lite och spruta in lite akrylat baserad fog och limma fast tapeten som är släppt.
eller så gips
Postad 22 February 2006 - 08:14
hade gott i fortsättningen
/ F
(om 3 veckor får vi nycklarna till huset)
Redigerat av Stormen, 22 February 2006 - 08:15.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
62 bilder
104 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?