Någon som har provat eller har någon åsikt om denna kabel, eller varianten med tjocklek 4*2.5?
//Daniel
Redigerat av Unregistereda7036bb0, 25 February 2006 - 15:49.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Accurate Twisted 4x1,5mm EXCLUSIVE
Startad av
Unregistereda7036bb0
, Feb 25 2006 11:58
16 svar till detta ämne
Postad 25 February 2006 - 11:58
Hittade denna högtalarkabel på FYNDBÖRSEN för 195:- för 3meter, terminerad och klar.
Någon som har provat eller har någon åsikt om denna kabel, eller varianten med tjocklek 4*2.5? //Daniel Redigerat av Unregistereda7036bb0, 25 February 2006 - 15:49. Postad 04 March 2006 - 11:11
Skulle denna kunna vara bättre än supra ply 2?? har det nu, oterminerade och tittar lite efter färdigterminerade kablar som är lite bättre.
Postad 06 March 2006 - 11:09
Bara hälften så billiga som man tror från början,
dom säljes styckvis och ej i par. ändå är det ett bra pris. verkar som att det e banankontakt typ rör, vilka jag tycker sitter fast bra i högtalaren.
Postad 06 March 2006 - 12:26
Tycker både att den är snygg och verkar vara prisvärd prisvärd.
Knappt så att man kan göra kabeln billigar själv. MVH Kribban Postad 06 March 2006 - 12:58
nä skall man göra en sådan kabel själv med flätad strumpa o tvinnade kabelpar så tror jag det går på jämt ut kostnadsmässigt.
om man sen räknar in tiden det tar o göra den så blir det rent av så man tjänar pengar. Postad 25 March 2006 - 21:26
Såg precis de här på fyndbörsen, och mailade dem och frågade men kanske nån är snabbare här.
Så det är inte 4x2.5mm utan 2x2.5mm? Det syns ju iofs på bilden men det står ju 4x så man undrar ju varför de har skrivit så. Har de stoppat 2 st kablar i samma banan? Märkligt. Men längden är precis vad jag behöver 3 meter, men om man ska köra bi-wire så blir det ju 1000 kr för fyra st kablar. Då blir det mycket billigare med rondo eller ekk kabel ändå + att man slipper har två feta kablar som tar plats.. De är ju onekligen snygga men 4 st ormar till frontarna blir lite väl mycket. Om det nu är 2x2.5 med bananer fastlödda, så måste man öppna dem på ena änden och ta bort en banan och få båda kablarna i en banan. Verkar rätt omständigt om det nu är så. Eller finns det 2 -> 1 banan? Postad 29 March 2006 - 13:32
Jag beställde den "tjockare" versionen av accurate igår till frontarna och centern, men har inte fått dom än. Skriver igen när jag har testat dom ordentligt.
Postad 29 March 2006 - 13:35
Och 4x2,5 betyder att det är 2st 2,5 kabel till + och 2st till - = 2x5mm!!! Feta!
Postad 29 March 2006 - 15:38
De sa att det skulle komma bi wire kablar, men de visste inte när. De blev för tjocka för mig, går inte att få igenom mina stativ. Synd, för de såg rätt snygga ut och man spar en del jobb.
Postad 22 April 2006 - 22:25
Hejsan!!
Såg att ni hade lite snack angående dom där kablarna!! Jag var ju bara tvungen att köpa sånna bara för att det var roligt! Måste väl säga att intrycket i början var helt okej... Inga "snokar" direkt men dock... Välbyggda för pengarna och så, men, sen kopplade jag in dom... Slängde i Bruce Springsteen i spelaren och undrade om han hade bytat kön! Skämt och sido, men om man inte har sub så rekomenderar jag inte dessa direkt... (Dock är det 4*1.5 kvadrat mm jag testat) Visst, gillar man en ljusare ljudbild så är den grymt bra för pengarna! Sen kommer vi ju till det intressanta... Jag shoppade ju inte dessa för att titta på dom så det var ju bara att strippa! Redan när jag hade fått av första krympslangsbiten vid banankontakten var jag tvungen att skratta lite smått... *Hehe* Kablarna som var först och främst halvskalade var ca 5 mm för långt skalade och satt stort sätt bara fast i bananen med krympslangen. Sen fortsatte äventyret! Jag plockade av bananer, krymp och stumpan och vipps! Då har man sig en kvalité EL-kabel direkt från Jula, biltema eller nått!! Jo, det är sant... Det är en helt vanlig elkabel i grund och botten... Så är läget!! Tack vare pris och utseende så ger jag 6 p av 10... OBS: som sakt, 195 kr gäller per styck!!! Ha de gott! MVH /David. Postad 05 July 2006 - 19:44
Jaha, det där lät ju inte så kul. Jag som hade tänkt köpa dessa...
Supra ply låter alltså bättre IronDavid? Postad 05 July 2006 - 22:33
Jag tycker det lät precis som de säger om sina kablar
MVH Kribban Postad 27 September 2006 - 17:50
Så hur gick det med dessa kablar? Postad 04 December 2007 - 13:01
Tjenare
Väcker lite liv i denna tråd. 4x1,5 kostar nu 95:- st. Undrar om det är något att satsa på till stativhögtalare, läst att den är neutral i ljudet på andra ställen. Här föreslogs det sub, mina bronze har ju ganska bra med bas iof men vill ju inte att det bara ska bli diskant och mellanregister. Undrar om någon har erfarenhet av den? Jag kör med bronze b2 och onkyo 9211 stärkare. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |