Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

digitalo.de är utan tvekan europas bästa butik!

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 March 2006 - 12:14

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
fick hem min Lg px5r bara 3 dagar efter betalning! ;)

dessutom hade jag betalat det gamla priset på ca 2200 euro nu har dom sänkt priset precis efter att jag hade köpt ... men jag rindge digitalo och dom lovade att jag kunde beställa valfri produkt i dom 200 euros priskillnad som dom nu gjorde i veckan :huh: helt utan kostnad!!!

vilken underbar butik faktiskt

måste bara ge positiv betyg ... 9/10 enda problemet är väll att dom inte tar kort men annars toppenbutik...

ni som ska importera från tyskland gör det från digitalo om ni ska handla tv!

jag är tveksam om någon svensk butik hade varit bättre...

Postad 03 March 2006 - 12:38

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0
Kanske här då:

Butiker & import
Här diskuteras både svenska och utländska butiker samt att handla i allmänhet från utlandet. Som butiksinnehavare har man här möjlighet att fråga efter feedback från kunder eller potentiella sådana.

Postad 09 March 2006 - 01:57

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Ni som varit i kontakt med dem; kan de kommunicera på engelska??

Postad 09 March 2006 - 03:35

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1180 inlägg
  • 0
Ja det är inga problem de pratar engelska :)
Engelska är för övrigt ett väldigt utbrett språk i Tyskland och det finns nästan garanterat en person i varje nätaffär som kan väldigt bra engelska.

Postad 09 March 2006 - 10:16

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Ok, låter bra. :)
Har dock dåliga erfarenheter när det gäller språket sen tidigare,
och då har det inte rört sig om källarföretag ändå.

Postad 28 April 2006 - 18:43

mickemy
  • mickemy
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ok, låter bra. :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

fraktkostnad på 42tums tv? vägerc33kg

Postad 20 June 2006 - 18:49

znorc
  • znorc
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ok, låter bra. :D

<{POST_SNAPBACK}>

fraktkostnad på 42tums tv? vägerc33kg

<{POST_SNAPBACK}>

Tar upp en gammal tråd.

Jag mailade frågan om vad frakt skulle kosta för en LG 42PC1R och fick svaret (på svenska!):

Leverans kosnaden kommer att ligga pa 113euro ink 10kg med mjuk emmbalage för en säker transport.

Postad 03 July 2006 - 15:09

Jacfre
  • Jacfre
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har oxå varit i kontakt med digitalo om pris på en LG 42PC1R och fått följande besked:

The current prize of the LG 42PC1R is 1417,90€. Please note, that our prizes can
change daily.
The delivery-costs to Sweden will be 112,93€ if you want to pay
in advance (via bank transfer) or 162,00€ if you rather would prefer payment
cash on delivery. In this case, you could pay in Swedish currency.
Unfortunately, we can't offer credit-card-payment above a total amount of 1000€

Lite dyrare att betala i dörr, men kan vara värt det om det börjar kärva med leveransen.

Postad 30 November 2006 - 15:00

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0
Trot eller ej de har förnärvarande supporten i Umeå.
Ofta svarar de direkt. Verkar seriöst.

Jag har fått ett nytt alternativ för betalning om varan ligger en bit bort i tiden.
De accepterade betalning när varan skickas. Då slipper jag ligga ute en längre tid med
pengar i något floatingsystem.

Leveranstid för de som beställt i dag är tydligen före julafton.
Hur är det med er som beställt innan?

Postad 30 November 2006 - 23:52

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Evert: Hade du beställt en TW700 du också ?

Postad 01 December 2006 - 07:16

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0

Evert: Hade du beställt en TW700 du också ?

<{POST_SNAPBACK}>

Efter flera veckors vånda om TX300 mot TW700 och dåligt samvete mot svenska hembiohandlare så drog jag iväg en beställning. Hade de inte haft svensk support vete rackarn om jag vågat.
Prisskillnaden blev ialla fall för stor till digitalo.de fördel. Dessutom byter jag varje år o det kostar. Min TW600 som gått 500timmar sålde jag för 9000 o köpte för 16900 för drygt ett år sen. Det blir ganska fina förluster det. Det jag hoppas på nu är att ingen bättre spelare än Marantz DV6600 i den prisklassen dyker upp o tvingar mej till ett byte :angry:

Postad 01 December 2006 - 11:45

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Fick också iväg min beställning igår, gick via deras hemsida, hoppas min rassliga tyska från skoltiden dög för att inte beställa hem en tvättmaskin eller liknande :unsure:

Igår fick jag ett tackmail för min beställning (på tyska), och idag har jag fått ett mail med ett formulär som jag ska fylla i det jag beställt å skicka tillbaka (på engelska). Så jag antar det är för att de ska kolla så man verkligen beställt rätt? Känns iaf rätt seriöst från deras sida.

Dessutom har jag pratat med UPS angående att betala vid leverans efter rekommendation från Digitalos sida, å enl UPS är det inge problem att betala upp till 5000$ (OBS DOLLAR) vid leverans. Så igår när jag beställde valde jag CASH ON DELIVERY för 35€ å det gick alldeles utmärkt att gå vidare, däremot när jag försökte välja Credit Card - UPS så fick jag upp ett meddelande att det inte fungerade med beställningar över 1000€. Så de 750€ som står i deras FAQ vid COD verkar inte påverkat min beställning. De på UPS nämnde också att om det skulle vara nå problem så kunde jag ta kontakt med dem med track/order nr så skulle de lösa allt.

Postad 01 December 2006 - 19:34

Bratwurst
  • Bratwurst
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Fick också iväg min beställning igår, gick via deras hemsida, hoppas min rassliga tyska från skoltiden dög för att inte beställa hem en tvättmaskin eller liknande  :unsure:

Igår fick jag ett tackmail för min beställning (på tyska), och idag har jag fått ett mail med ett formulär som jag ska fylla i det jag beställt å skicka tillbaka (på engelska). Så jag antar det är för att de ska kolla så man verkligen beställt rätt? Känns iaf rätt seriöst från deras sida.

Dessutom har jag pratat med UPS angående att betala vid leverans efter rekommendation från Digitalos sida, å enl UPS är det inge problem att betala upp till 5000$ (OBS DOLLAR) vid leverans. Så igår när jag beställde valde jag CASH ON DELIVERY för 35€ å det gick alldeles utmärkt att gå vidare, däremot när jag försökte välja Credit Card - UPS så fick jag upp ett meddelande att det inte fungerade med beställningar över 1000€. Så de 750€ som står i deras FAQ vid COD verkar inte påverkat min beställning. De på UPS nämnde också att om det skulle vara nå problem så kunde jag ta kontakt med dem med track/order nr så skulle de lösa allt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, så du ska ge dom hela summan kontant alltså? Eller kan man betala 1000 euro med kort och resten kontant. Eller kan man inte betala alls om orden övergick 1000euro? Jag har också beställt en tw700 och känner mig just nu lite förvirrad över hur jag ska betala ;)

Ska man behöva ta ut nästan 14 lök å ha liggandes tills dom kommer?

Postad 02 December 2006 - 10:53

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Ok, så du ska ge dom hela summan kontant alltså? Eller kan man betala 1000 euro med kort och resten kontant. Eller kan man inte betala alls om orden övergick 1000euro? Jag har också beställt en tw700 och känner mig just nu lite förvirrad  över hur jag ska betala :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, alltså jag kunde inte välja alternativet CREDIT CARD - UPS 35€ öht, när jag valde det å försökte gå vidare så fick jag som sagt ett "felmeddelande" om att max gränsen vid credit card betalning är 1000€ så istället valde jag bara COD alternativet (som det står på deras FAQ att maxgränsen är 750€ :unsure: å gick vidare. Det verkade fungera fläckfritt. Har inte fått något som helst svar eller nått från dem att det inte skulle gå å har nu fått ca 3-4 mail från dem angående beställningen. <_< Däremot så mailade jag dem innan beställning å frågade om man kunde dela upp betalning så man maxade det man fick betala vid leverans å resten i förskott. Men det gick inte.

Sen vid leverans har jag ingen aning om jag pejjar med VISAkort eller kontant. Så länge de skickar iväg allt så kan man bara ringa UPS.. Hon jag pratade med sa att det va bara å ringa så löser dem det, skulle inte vara nå problem alls med den summan, som sagt maxsumman hon sa va 5000 US-$. Och det borde inte vara nå problem att betala hela summan på kort.

note: Aj *bakis*

Postad 03 December 2006 - 10:57

Bratwurst
  • Bratwurst
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Ok, så du ska ge dom hela summan kontant alltså? Eller kan man betala 1000 euro med kort och resten kontant. Eller kan man inte betala alls om orden övergick 1000euro? Jag har också beställt en tw700 och känner mig just nu lite förvirrad  över hur jag ska betala :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, alltså jag kunde inte välja alternativet CREDIT CARD - UPS 35€ öht, när jag valde det å försökte gå vidare så fick jag som sagt ett "felmeddelande" om att max gränsen vid credit card betalning är 1000€ så istället valde jag bara COD alternativet (som det står på deras FAQ att maxgränsen är 750€ :P å gick vidare. Det verkade fungera fläckfritt. Har inte fått något som helst svar eller nått från dem att det inte skulle gå å har nu fått ca 3-4 mail från dem angående beställningen. :unsure: Däremot så mailade jag dem innan beställning å frågade om man kunde dela upp betalning så man maxade det man fick betala vid leverans å resten i förskott. Men det gick inte.

Sen vid leverans har jag ingen aning om jag pejjar med VISAkort eller kontant. Så länge de skickar iväg allt så kan man bara ringa UPS.. Hon jag pratade med sa att det va bara å ringa så löser dem det, skulle inte vara nå problem alls med den summan, som sagt maxsumman hon sa va 5000 US-$. Och det borde inte vara nå problem att betala hela summan på kort.

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar som att du fått prata med en vettig männsika på UPS. Har du nått telefonnummer du skulle kunna tänka dig att dela med dig av? Det kan ju bli aktuellt för en annan också att behöva ringa och ordna det på någe vis.

Var det i slutet av nästa vecka Digitalo skulle få in sina projjar? Då kanske man kan få den runt 11:e-12:e i bästa fall?

Ta det lugnt med alkoholen <_<

Postad 03 December 2006 - 11:23

StevenStevenL
  • StevenStevenL
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, alltså jag kunde inte välja alternativet CREDIT CARD - UPS 35€ öht, när jag valde det å försökte gå vidare så fick jag som sagt ett "felmeddelande" om att max gränsen vid credit card betalning är 1000€ så istället valde jag bara COD alternativet (som det står på deras FAQ att maxgränsen är 750€ :P å gick vidare. Det verkade fungera fläckfritt. Har inte fått något som helst svar eller nått från dem att det inte skulle gå å har nu fått ca 3-4 mail från dem angående beställningen. :unsure: Däremot så mailade jag dem innan beställning å frågade om man kunde dela upp betalning så man maxade det man fick betala vid leverans å resten i förskott. Men det gick inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar som att du fått prata med en vettig männsika på UPS. Har du nått telefonnummer du skulle kunna tänka dig att dela med dig av? Det kan ju bli aktuellt för en annan också att behöva ringa och ordna det på någe vis.

Var det i slutet av nästa vecka Digitalo skulle få in sina projjar? Då kanske man kan få den runt 11:e-12:e i bästa fall?

Ta det lugnt med alkoholen <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Jag pratade med UPS förra veckan ang COD. Chaufförerna tar endast kontant, om du väljer att hämta varan hos deras lager (Bromma, Stockholm i mitt fall) är det kort som gäller.

Postad 03 December 2006 - 12:02

Bratwurst
  • Bratwurst
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
"Jag pratade med UPS förra veckan ang COD. Chaufförerna tar endast kontant, om du väljer att hämta varan hos deras lager (Bromma, Stockholm i mitt fall) är det kort som gäller."

Ajdå.. Får kolla om det finns nån lagerlokal i närheten av Örebro, annars är det bara att gå till en minuten å börja plocka ut pengar. Hur mycket får man ut som mest vid ett tillfälle? 5 tusen? Då måste man alltså göra 3 stora uttag.

Redigerat av Bratwurst, 03 December 2006 - 12:02.

Postad 03 December 2006 - 15:55

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Usch bakis på nytt :huh:

Bäst å passa på innan man får projjen, för det lär nog bli ett antal svettiga filmtimmar med frugan då :D

Hmm Bromma, fan va kalasbra, bor i Sumpan å jobbar i Bromma. GRYMT. Tack för den infon.

MVH//Truckis

Postad 04 December 2006 - 10:16

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Var kan man kolla var dera lager ligger? Är det bara i Bromma?

Postad 04 December 2006 - 21:07

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
är d ngn som fått sin projje från digitalo.de ännu? (tänkte på epson tw-700)

själv funderar jag på att ha is i magen o vänta tills efter jul.. men oj vad svårt det är. hatar att vänta.

Postad 05 December 2006 - 18:10

Bratwurst
  • Bratwurst
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Var kan man kolla var dera lager ligger? Är det bara i Bromma?

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla www.ups.se så går det nog att hitta

är d ngn som fått sin projje från digitalo.de ännu? (tänkte på epson tw-700)

själv funderar jag på att ha is i magen o vänta tills efter jul.. men oj vad svårt det är. hatar att vänta.

<{POST_SNAPBACK}>

Jobbigt att vänta ju! Kanske beställa av Pipro?

Ps. Har du släppt dig i dykdräkten? B)

Postad 07 December 2006 - 13:58

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Jobbigt att vänta ju! Kanske beställa av Pipro?

Ps. Har du släppt dig i dykdräkten?

Hehe.. Man kan tro det.. Letade upp den fulaste bilden på nätet som avatar. Denna kom högt upp på listan.. :P

Ngn som kontaktat Pipro o vet vad de tar för epsonen?

Postad 07 December 2006 - 15:12

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
1599 euro + 29 frakt var det pris jag fick den 25nov.

Postad 25 December 2006 - 17:44

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
trist den här tråden dött. skulle vilja veta helheltintryck, ungefärliga leverantider, hur agerar digitalo om ngt inte funkar (support på saker man köpt som gått/varit sönder)?? ni som postat i vanliga tw700-tråden får gärna posta lite här.. är många som vill veta tror jag.

mvh tobbe

Postad 27 December 2006 - 01:46

BeeR
  • BeeR
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

trist den här tråden dött. skulle vilja veta helheltintryck, ungefärliga leverantider, hur agerar digitalo om ngt inte funkar (support på saker man köpt som gått/varit sönder)?? ni som postat i vanliga tw700-tråden får gärna posta lite här.. är många som vill veta tror jag.

mvh tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

Det enda jag kan bidraga med är att det e kul att priset faller på TW-700:an nu..
1.396,90 € * 8,96skr = 12516,25 + frakt 35€ = 313,60skr Tot 12829,85skr
det gör över 3000skr i skillnad mot Prisjakts lägstapris --> Lägsta pris 15900:- (13 butiker)

Kanske dax att betställa nu :D

Postad 01 January 2007 - 14:46

BeeR
  • BeeR
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Jaha, äntligen var jag på G att köpa en projje idag så går Digitalo å höjjer priserna :)
Lite galet om dom vill ha svenska kunder även i fortsättningen, att gå åt fel håll med sin prissättning då skillnaden mellan deras pris och svenskt pris minskar :P

Postad 01 January 2007 - 16:42

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Men gud, trodde jag hade bestämt mig för att köpa en TV här i Sverige och så går jag och ser att de är tusentals kronor billigare att beställa från Tyskland?! Finns det något sätt att söka bara på utländska (läs: tyska) priser på Prisjakt?

Postad 01 January 2007 - 17:21

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Jaha, äntligen var jag på G att köpa en projje idag så går Digitalo å höjjer priserna  :)
Lite galet om dom vill ha svenska kunder även i fortsättningen, att gå åt fel håll med sin prissättning då skillnaden mellan deras pris och svenskt pris minskar  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är det ju så att momsen har höjts i Tyskland vid årsskiften och sådledes inget Digitalo kan påverka.

Postad 02 January 2007 - 21:41

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Vad är numret till deras svenska support?

Postad 03 January 2007 - 09:36

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Jaha, äntligen var jag på G att köpa en projje idag så går Digitalo å höjjer priserna   :rolleyes:
Lite galet om dom vill ha svenska kunder även i fortsättningen, att gå åt fel håll med sin prissättning då skillnaden mellan deras pris och svenskt pris minskar   :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är det ju så att momsen har höjts i Tyskland vid årsskiften och sådledes inget Digitalo kan påverka.

<{POST_SNAPBACK}>

Förlåt en dåligt påläst - hur mycket höjs momsen?

Postad 03 January 2007 - 13:13

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Tror den höjs från 16% till 20%.

Postad 03 January 2007 - 15:45

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
OK Tack.

Postad 09 January 2007 - 22:16

Unregisterede8763420
  • Unregisterede8763420
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Nummer till den svenska supporten:

090-695 84 85

Riktigt bra att få mailsvar på svenska dessutom!

Postad 10 January 2007 - 02:18

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Momsen höjdes från 16 till 19%. Inget annat...

Postad 17 January 2007 - 09:21

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan svara på denna frågan snabbt då jag är sugen på att beställa en projektor från digitalo.

Har dom europagaranti? Dvs om jag får problem kan jag få min projektor reparerad i Sverige?

Postad 17 January 2007 - 18:40

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Det har de garanterat inte, så funkar det inte.
Det är tillverkaren såsom Sony eller Panasonic som har europagaranti och då kan du åberopa den, men du kan inte räkna med ngn hjälp utan du måste se till att varan hamnar på anvisat serviceställe på egen bekostnad.

Postad 20 January 2007 - 02:15

Unregisterede418bca2
  • Unregisterede418bca2
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
någon som haft problem med sitt inköp och fått sin vara bytt?, hur har det gått? problem? krångligt? extra kostnader?

Postad 20 January 2007 - 13:10

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Undrar jag med. Jag har fått hem en LG 42LC2RR som är en LCD-TV med hårddisk. Inte nog med att hårddisken surrar så går den inte att stänga av. Vill man använda sig av den, neheej, då måste du ställa in klockan, som resettar sig varje gång du stänger av strömmen..?! Hur realistiskt är det att ha en TV med DVR-funktion när TVn inte ens har ett inbyggt batteri för klockan?

I övrigt är TVn helt underbar, men jag tänker fortfarande på att utnyttja ångerrätten, alternativt byta den mot samma modell fast utan hårddisk och få igen 950kr.

Postad 20 January 2007 - 14:39

holliday-doc
  • holliday-doc
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

fick hem min Lg px5r bara 3 dagar efter betalning!  :D

dessutom hade jag betalat det gamla priset på ca 2200 euro nu har dom sänkt priset precis efter att jag hade köpt  ... men jag rindge digitalo och dom lovade att jag kunde beställa valfri produkt i dom 200 euros priskillnad som dom nu gjorde i veckan :) helt utan kostnad!!!

vilken underbar butik faktiskt     

måste bara ge positiv betyg ... 9/10    enda problemet är väll att dom inte tar kort men annars toppenbutik...

ni som ska importera från tyskland    gör det från digitalo om ni ska handla tv!

jag är tveksam om någon svensk butik hade varit bättre...

<{POST_SNAPBACK}>

Det var jo roligt för dig att du har testat alla europas nätbutiker :D

Postad 26 January 2007 - 12:41

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Nu har jag också en fråga. Är mycket nära att beställa från digitalo nu men jag måste få lite tips från er som köpt härifrån.

Hur valde ni att betala? Jag läser att man inte kan betala summor högre än 1000 euro med kort... ska ju beställa en projektor för runt 1300 euro så hur ska jag då betala??? Krångligt.

Sen var det alternativet cash on delivery, enligt UPS så gick det bra att betala upp till 50 000 kr, men man måste alltså betala kontant. Hur fungerade detta, nån som prövat? Ringer de innan de kommer så man hinner ordna pengar?

Hoppas nån kan svara på dessa frågor snabbt!

Postad 26 January 2007 - 13:18

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Angående "COD" så beställde jag från hifinesse.de (alltså inte digitalo men borde ju funka samma i stort sett) och valde då att betala genom Cash on Delivery via UPS. När det var dags att leverera ringde de mig för att bestämma tid och han frågade då om jag ville betala med VISA-kort, men eftersom jag redan hade tagit ut pengar så betalade jag kontant i SEK till han som levererade grejerna utan några som helst problem. Men du kan troligen som sagt välja antingen kontanter, eller betala med ditt kort.

Postad 26 January 2007 - 16:05

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Angående "COD" så beställde jag från hifinesse.de (alltså inte digitalo men borde ju funka samma i stort sett) och valde då att betala genom Cash on Delivery via UPS. När det var dags att leverera ringde de mig för att bestämma tid och han frågade då om jag ville betala med VISA-kort, men eftersom jag redan hade tagit ut pengar så betalade jag kontant i SEK till han som levererade grejerna utan några som helst problem. Men du kan troligen som sagt välja antingen kontanter, eller betala med ditt kort.

<{POST_SNAPBACK}>

Ah men det låter vettigt, får nog bli så då!

Postad 26 January 2007 - 17:03

Unregisterede8763420
  • Unregisterede8763420
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Jag beställde en JVC HDD kamera. Betalade via min internetbank till deras tyska konto. Gick hur smidigt som helst. 2 dagar tog det innan de bekräftade att pengarna var framme.

Kollade min status på beställningen idag och såg att paketet var hämtat av ups idag. Antagligen blir det leverans början på nästa vecka. Känns mycket bra för att vara en vara som de inte hade i lager vid beställning.

Jag tror inte man behöver vara rädd för förskottsbetalning hos detta bolag. De känns seriösa.

/Kristoffer

Postad 26 January 2007 - 19:51

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Men du fick inte det problemet med att en order inte får kosta över 1000 euro för att man ska kunna betala med kort? Annars måste man ringa dom eller något sådant... skumt.

Postad 26 January 2007 - 19:57

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Men du fick inte det problemet med att en order inte får kosta över 1000 euro för att man ska kunna betala med kort? Annars måste man ringa dom eller något sådant... skumt.

<{POST_SNAPBACK}>

På grund av kortbedrägerier...

Postad 29 January 2007 - 16:48

Sadex
  • Sadex
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Synd bara att det inte går att betala vid cash on delivery hos digitalo.de längre.

Beställd en plasma tv och fick meddelandet att jag var tvungen att förskotssbetala pga att deras fraktbolag inte längre gick med på kontant betalning.

Jag beställde för cirka nån vecka sen men tror nog ändå inte jag kommer förskotssbetala utan letar efter nått annat bra ställe.

Tydligen så letar dom ett nytt fraktbolag nu men det orkar man nog inte vänta på!

Synd då dom förövrigt har väldigt bra priser

Redigerat av Sadex, 29 January 2007 - 16:49.

Postad 31 January 2007 - 03:39

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Synd bara att det inte går att betala vid cash on delivery hos digitalo.de längre.

Beställd en plasma tv och fick meddelandet att jag var tvungen att förskotssbetala pga att deras fraktbolag inte längre gick med på kontant betalning.

Jag beställde för cirka nån vecka sen men tror nog ändå inte jag kommer förskotssbetala utan letar efter nått annat bra ställe.

Tydligen så letar dom ett nytt fraktbolag nu men det orkar man nog inte vänta på!

Synd då dom förövrigt har väldigt bra priser

<{POST_SNAPBACK}>

Är du säker? Jag beställde Fredagen den 26/1 min projektor från digitalo. Hur nöjd som helst! Projektorn skickades på Fredagen eller Lördagen. Sedan var det ju helg men projektorn kom fram på Tisdagen, toppen! Jag valde UPS cash on delivery vilket fungerade utmärkt. De ringde på Tisdagen och sa hur mycket det skulle kosta och när de skulle komma. Sen var det bara att ta emot projektorn i dörren och betala kontant. Killen som levererade nämnde även att man kunde betala med kort om man ringde UPS i förväg.

Men nu säger du att det inte går? För det går fortfarande att välja "UPS Cash on delivery" som frakalternativ på digitalos hemsida?

Redigerat av Unregistered10f106ca, 31 January 2007 - 03:40.

Postad 31 January 2007 - 15:39

Sadex
  • Sadex
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jaså?

Jag beställde min förra onsdagen!

Det lät ganska så konstigt måste jag säga.Kan det möjligtvis vara så att det gäller större grejer.
Har beställt en 50" samsung plasma

Jag ska maila och fråga men jag kan ju inte tänka mig att UPS bara leverar vissa saker mot cash on delivery?

Njah jag kan inte välja nått fraktalternativ när jag lagt 50" i kundvagnen utan det står att jag ska kontakta digitalo.de för fraktpriser när jag beställer till sverige

Ska kolla upp det här

Redigerat av Sadex, 31 January 2007 - 15:40.

Postad 31 January 2007 - 20:28

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Jaså?

Jag beställde min förra onsdagen!

Det lät ganska så konstigt måste jag säga.Kan det möjligtvis vara så att det gäller större grejer.
Har beställt en 50" samsung plasma

Jag ska maila och fråga men jag kan ju inte tänka mig att UPS bara leverar vissa saker mot cash on delivery?

Njah jag kan inte välja nått fraktalternativ när jag lagt 50" i kundvagnen utan det står att jag ska kontakta digitalo.de för fraktpriser när jag beställer till sverige

Ska kolla upp det här

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle tro att det är som du säger, bara vissa saker kan tas på COD. Vad kostar den TV:n? Maxgränsen för COD är iaf 50 000 kr men den kostar kanske mindre ;) ? Jag kan tänka mig att väldigt dyra saker inte går att få på COD, dessutom har COD en maxvikt gräns på 30 kg.

Prova att lägga t.ex. en Panasonic PT-AX100 i kundvagnen så kommer se alternativet. Dessutom var det 2 till personer i Pansonic forumet som hade beställt en varsin AX100 från digitalo.de idag, de hade också valt COD. Så det ska gå!

EDIT: Testade nu att lägga en 50 tums Samsung plasma i korgen. Det gick inte att välja COD då. Så det har någonting att göra med den artikeln!

Postad 04 February 2007 - 13:50

MrArchos
  • MrArchos
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Finns inte den sidan på Engelska? ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.