Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Går det att byta fläkt i en laptop?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 March 2006 - 10:28

Unregisteredaf36c41a
  • Unregisteredaf36c41a
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Hej. Jag har en laptop (Fujitsu Siemens Amilo), som jag är mycket nöjd med; förutom på en punkt. Ljudet.

När datorn är igång så låter fläkten som blåser ut luft ur datorn som fan, och det här rä ju självklart mycket störande. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag har dessutom fått för mig att den börjat låta mer (kan var för att jag börjat lyssna...) på sistonde. Så, kan man byta en sån fläkt, eller kan det hjälpa att rengöra/smörja den eller nåt sånt?

/a

Postad 06 March 2006 - 10:41

unik
  • unik
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Det går säkert att byta allt, delade upp min laptop i 2 delar för ett tag sen för att trycka in nytt minne i den. Det var lite klurigt men allt går.
Sen måste du ju skaffa dig rätt fläkt, det är säkert nåt skumt mått på den.

Prova annars att dammsuga i utblåset eller nåt.

Postad 06 March 2006 - 10:50

Unregisteredaf36c41a
  • Unregisteredaf36c41a
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Okej... Satt nyss och funderade på varför jag inte bara testar att rengöra den innan jag frågar här... Hur som helst så öppnade jag upp den (rätt smidigt faktistk, finns massa småluckor på udnersidan som leder till diverse spännande delar av datorn. Fläkten lokaliserades enkelt, och damm-klumpen som fanns där avlägsnades. Resultatet är ett mycket mer behagligt fläktljud, antar att fläkten fick pumpa på lite extra förut för att åstadkomma samma kylning. Bättre alltså, men inte jättebra. Ny fläkt bör övervägas ändå. Insåg dock även att byte av fläkt inte kommer vara några problem, om jag bara hittar en som passar!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.