Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Råd till köp

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 March 2006 - 19:29

Unregistered30440
  • Unregistered30440
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hejsan.

Nu är det så att jag ska sätta igång med mitt bygge här snart.

Och jag skulle vilja veta vad för fjärrdimmer + spotlights man ska kunna köpa och kunna koppla utan att ha tillbehör för att göra större elinstallationer.

Har kollat runt lite och hittat en del hos kjell.com och nexa.se och även läst runt på forumet här, men inte hittat något som är bra förklarat om vad man ska köpa/installera.

Men iaf, till mitt bygge ska jag bygga in 2-3 spotslights på varsin sida av min möbel. Det lär inte vara några problem med utrymmen eller värme då jag ska ha möbeln fläktkyld.

Sen ska jag även fästa 1 vägglampa av någon sorts design som jag vill ha kopplat till dimmern.

Vad är det jag ska tänka på?

Priset? Kvalliten? Både och? Installationstillbehör?

Hoppas ni förstår hur jag menar och skulle verkligen uppskatta alla svar man kan få, då jag är rätt ny inom dimmer-biten

MVH

Fredrik

Postad 13 March 2006 - 21:50

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Kommer spottarna att vara synliga eller inte.. (Krävs det infällda eller går det bra med utanpåliggande) Vill du ha 230V eller vill du köra med lågvolt?

Postad 24 March 2006 - 15:56

Unregistered1126
  • Unregistered1126
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena!

jag använder mig av nexas fjärrkontroll samt dimmer transformatorer fungerar väldigt bra. de är jätte enkla att installera även om du tar den varianten som man kan bygga in ex. i en kabeldosa i väggen.

tänk bara på att du först och främst måste köpa en spotlight av den "dimmerbara varianten" då inte alla fungerar som dimmer , varför vet jag inte men det står på spotlights kartongen.

en annan sak som jag upptäckte att om man monterar själva transformatorn på fel avstånd ifrån spotlightsen så fungerar inte dimmerfunktionen så bra.

om du har jula i närheten så är de nån krona billigare där än på kjell.

lycka till

Postad 25 March 2006 - 11:22

Unregistered30440
  • Unregistered30440
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Uhm, bra fråga.

Dom ska nog både vara synliga och inte synliga.

Har suttit och kollat på nexa.se och kjell.com och hittat en del intressanta dimmers

Men skulle vilja veta vad ni använder er utav :)

Pris och sånt har inte så stor betydelse för mig men inte för dyrt bara ;)

Är tacksamm för svaren jag har fått iaf :rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.