Jag gjorde som jag sa, jag gav Landora en ärlig chans. Jag körde förbi Cheapy i går och kom att tänka vad skrivits om Landorafärgen så jag stannade och köpte 2.5 liter Landora färg i kulören Cappuchino.
När jag kom hem och öppnade spannen så fick jag rysningar, färgen hade delat sig och det låg ett tjockt "vattenlager" överst och det flöt runt flingor av pigment i detta. Jag har sett detta fenomen hos andra budgetfärger och jag tappade tron direkt
Fägen blev snabbt bättre efter att jag rört runt lite i den och jag bestämde mig för att testmåla i alla fall, det sved lite för jag avskyr att tvätta rollern och nu skulle jag kanske få göra detta helt i onödan.
Direkt när jag började måla märktes det att denna färgen inte var som de andra billigare färgerna jag provat. Den var betydligt mer "fast" än de andra, inte lika "fast" som Nordjö och Alcro, men helt okej. Upptäckte också tillmin förvåning att färgen verkade täcka riktigt bra och det var inga problem att måla.
Jag målade ett par väggar för att se om nyansen gick att leva med, och till detta priset så funkar det. Jag tror att det blir mer Landora i källaren. Den fukar bra i utrymmen som inte är så jätteviktiga, då enda nackdelen med Landora är att man inte kan få vilka nyanser man själv vill utan är tvungen att köpa deras färdiga blandningar.
För att summera detta så tycker jag att Landora är helt okej att måla med och är väldigt prisvärd.
case