Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Invideo Projector Frame Screen Home Cinema Gray

310 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 28 mars 2006 - 11:41

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0

Gällande storleken så skulle jag gärna sett att den fanns lite större dry.gif, har 5.5 meter till soffan från duken.


Hehe då förstår jag verkligen. :wub:

Frågan är ju 250 eller 220. Skulle gärna haft ett mellanting... wub.gif



Jo det är ju som sagt var det som är frågan!
De säger ju att mellan 30-35 grader ska vara optimal vinkel från tittarposition, med 97"-duk (215cm) blir det 34 grader för mig på 3.6m avstånd, medan 106" (235cm) blir 37 grader. Över 35 grader kan det bli jobbigt för ögonen att ta in hela bilden så man är lite kluven...
Men det ser ut att bli 97", regeringen var inte så imponerad när jag berättade att den nya duken kanske var en halvmeter bredare... ;)



OT: För att få 35 graders vinkel behöver du runt 151" (335cm) Marcus. ;)


EDIT: NU har jag nog tänkt lite fel förresten. Såg inte att det var gray vision-duken som hade 215cm bildyta.. Den 220x131 duk de har på TDJ Data har alltså 205cm verklig bildyta? Med andra ord endast 93".. har jag förstått det rätt då? För då blev det genast ännu svårare.. hade verkligen velat ha ett mellanting precis som dig Lone_fox. :lol:

Redigerat av Woxxman, 28 mars 2006 - 11:46.


#52

Postad 28 mars 2006 - 11:42

JiTe
  • JiTe
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Tack för adeosvaren, nu finns det ingen återvändo, det här ska i så fall vara en duk som få andra klarar av att matcha ifall man inte börjar punga ut massor med stålar. Den kostar i Sverige ca 9000:- i butik (fast då med nyare ramen som dessutom är sammetsklädd)... Inga problem, ska beställa när jag kommer hem igen!  ;)

Frågan är ju 250 eller 220. Skulle gärna haft ett mellanting...  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>



Jag frågade inte skillnader mellan dukmtrl. på de nya Adeo dukarna och dessa Invideo dukar.

Det är väl troligt att det skiljer även där och inte enbart ram mtrl.

Nån mer skilnad borde det väl vara om man ser till pris skillnaden...

http://www.adeoscree...plano_dec04.pdf

Står nått här om nytt duk mtrl..

Har mejlat dom igen o frågat..


Hittade denna sidan nu.. har bara sett den italienska förut..

http://www.adeoscreen.com/

Redigerat av JiTe, 28 mars 2006 - 12:02.


#53

Postad 28 mars 2006 - 12:23

Mourngrym
  • Mourngrym
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Dessa dukar verkar helt klart intressanta. Synd bara att det är så knapphändig och inkonsekvent information från försäljarna.

Särskilt dukmått (om det är yttermått eller synbar yta) och bredd-höjdförhållandet 16:9 är mystiska. En liten teori från mig är att förhållandet 16:9 fås enbart för den synbara ytan, ej yttermåttet. Om vi tar PSCHT0011/142 som exempel så är den specad som 220x131 men det framgår inte om detta är yttermått eller synbar yta. Räknar man ut förhållandet så blir det 1,679, mao inte 16:9 (som är 1,778). Om vi antar att 220x131 är yttermått så skulle synbar yta bli 205x116, vilket ger förhållandet 1,767, mao mycket närmare 16:9.

Om min teori håller så skulle man i så fall kunna räkna ut om ett mått (x gånger y) är yttermått eller synbar yta. Vad tror ni?

#54

Postad 28 mars 2006 - 12:28

Mourngrym
  • Mourngrym
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Det låter ju som att Gain 1.5 är felaktigt. Misstänker att 1.0 är korrekt.

En till konfirmation på att Invideo = Adeo kan man hitta på Adeos italienska sida:
http://www.adeogroup.it

Dock så finns inga ramspända Invideo-dukar listade där, bara rulldukar.

#55

Postad 28 mars 2006 - 12:28

JiTe
  • JiTe
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Det är så dom räknar så du har helt rätt

#56

Postad 28 mars 2006 - 12:58

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Hehe men nu inser jag att jag helt missat att TDJ Data även har gray vision, den med 215cm bildyta. Som alltså var identisk med Cinema Home Gray?

Dessa två är alltså identiska förutom storleken? Invideo Gray Vision
Home Cinema Gray

För i så fall finns ju 97"-aren fortfarande, förstår dock inte varför man har olika namn och bild på dem.. en riktig djungel var det här alltså.

#57

Postad 28 mars 2006 - 15:52

Unregisterede59c9b99
  • Unregisterede59c9b99
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Det låter ju som att Gain 1.5 är felaktigt. Misstänker att 1.0 är korrekt.

En till konfirmation på att Invideo = Adeo kan man hitta på Adeos italienska sida:
http://www.adeogroup.it

Dock så finns inga ramspända Invideo-dukar listade där, bara rulldukar.

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp, gain 1.5 har jag hela tiden trott varit felaktigt och nu har även Adeo själva bekräftat att det är gain 1.0 som på "äkta" adeodukar!

Det jag kommit på som gör att vi får fel mått när vi mäter ramen är ju att vi inte ökar den proportionerligt. Ska det bli rätt så måste ju ramen öka med 16 delar på bredden och endast 9 delar på höjden annars bibehåller man inte 1.78 :wub: Därför är storlekar som inte blir nästan exakt 1.78 vara totalt med ramen på 7,5 cm runt om...

Nu undrar jag bara ifall dom har två olika gråa dukmaterial. En som är rökgrå(kanske lite ljusare?) och en grey(lite mörkare?)
Saxat längst ner från PDF:en som det länkades till innan:

"Plano" is available in all types of curtains manufactured by Adeo Group (from the standard white or smoke-grey curtains until the brand-new curtain named "grey") with a maximum clear light of 3 metres at the base.



#58

Postad 28 mars 2006 - 17:01

Unregistered2811108e
  • Unregistered2811108e
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Hej, slänger mig också in i diskutionen.
Kan vi konstantera att det finns 3 invideo/Adeo dukar som är aktuella, eller är det fel?

1. Adeo Plano Greyvision, den har 45' vinklad ram för att undvika skuggor på duken och ljusreflektioner i ramen. Storlek 160, 220 & 250cm Gain 1.0.

2 Invideo Home cinema Grey, vanlig ram. finns i storlek 160,220 & 250. Gain 1.5

3 Invideo Greyvision, vanlig ram. finns i storlek 215cm Gain 1.5.(men borde vara 1.0 om det är samma duk som Adeo grayvision)

Redigerat av Unregistered2811108e, 28 mars 2006 - 17:25.


#59

Postad 28 mars 2006 - 17:56

Unregisterede59c9b99
  • Unregisterede59c9b99
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Hej, slänger mig också in i diskutionen. 
Kan vi konstantera att det finns 3 invideo/Adeo dukar som är aktuella, eller är det fel?

1.  Adeo Plano Greyvision, den har 45' vinklad ram för att undvika skuggor på duken och ljusreflektioner i ramen. Storlek 160, 220 & 250cm Gain 1.0.

NEJ

2 Invideo  Home cinema Grey, vanlig ram. finns i storlek 160,220 & 250. Gain 1.5

NEJ

3 Invideo Greyvision, vanlig ram. finns i storlek 215cm Gain 1.5.(men borde vara 1.0 om det är samma duk som Adeo grayvision)

<{POST_SNAPBACK}>


NJAEO ;)

ALLA dukar är av samma greyvisionmaterial, ALLA dukar har samma ram, en äldre mörkgrå aluram med 90 graders vinklar.

ALLA storlekar är exakt samma typ, endast dom fysiska dimensionerna skljer dom åt.
Vision Grey, with 1.0 Gain
Frame dark grey

Det som gör att priset och namnet inte stämmer överens angående 215cm duken är att det är den duk som dom har sålt och haft i systemen sen tidigare. Dom andra har tillkommit senare med bättre pris och ändrade produktnamn + totala måtten inkl ram istället! Min 5 cent... :wub:

#60

Postad 28 mars 2006 - 18:17

Unregistered2811108e
  • Unregistered2811108e
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Jag hoppas att alla har samma dukmatreial men Adeo Plano har dock inte samma ram, det är säkert.

#61

Postad 28 mars 2006 - 18:33

Unregisterede59c9b99
  • Unregisterede59c9b99
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Jag hoppas att alla har samma dukmatreial men Adeo Plano har dock inte samma ram, det är säkert.

<{POST_SNAPBACK}>


Adeo Plano har som du säger inte samma ram, Plano är den nya vinklade ramen som finns med eller utan sammet. Plano kostar 5-6 tusen mer....

#62

Postad 28 mars 2006 - 18:49

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0

Det som gör att priset och namnet inte stämmer överens angående 215cm duken är att det är den duk som dom har sålt och haft i systemen sen tidigare. Dom andra har tillkommit senare med bättre pris och ändrade produktnamn + totala måtten inkl ram istället! Min 5 cent...  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Det hade varit en rätt logisk förklaring om det inte vore för att man fortfarande har 215-duken i lager och att man inte ersatt den med en liknande modell. 215-duken är ju det enda som finns mellan 250cm och 220cm modellerna.
Även om det är lite surt så kan jag betala lite extra för att få just 97" på duken, 106" är för stort och 93" är för litet tyvärr. Skulle det vara rätt "pris/tum" borde ju dock Gray Vision-duken kosta runt 2700-2800. Men De där extra hundralapparna får man väl leva med om det inte är något annat som skiljer.

Men shit va svårt de ska göra för en att hålla koll på deras olika modeller.. blir ju nästan lite mörkrädd. ;)

#63

Postad 28 mars 2006 - 21:20

Unregisterede59c9b99
  • Unregisterede59c9b99
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Det som gör att priset och namnet inte stämmer överens angående 215cm duken är att det är den duk som dom har sålt och haft i systemen sen tidigare. Dom andra har tillkommit senare med bättre pris och ändrade produktnamn + totala måtten inkl ram istället! Min 5 cent...   :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Det hade varit en rätt logisk förklaring om det inte vore för att man fortfarande har 215-duken i lager och att man inte ersatt den med en liknande modell. 215-duken är ju det enda som finns mellan 250cm och 220cm modellerna.
Även om det är lite surt så kan jag betala lite extra för att få just 97" på duken, 106" är för stort och 93" är för litet tyvärr. Skulle det vara rätt "pris/tum" borde ju dock Gray Vision-duken kosta runt 2700-2800. Men De där extra hundralapparna får man väl leva med om det inte är något annat som skiljer.

Men shit va svårt de ska göra för en att hålla koll på deras olika modeller.. blir ju nästan lite mörkrädd. ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror att 215 cm modellen inte tillverkas längre, dom övriga storlekarna finns på Adeos hemsida. Jag lade först in den stora 250 (med ram) i mi varukorg hos TDJ Data. Skulle betala med kreditkort, gick inte något var fel stod det. Funderade en massa extra på vilken storlek jag verkligen vill ha och ändrade mig. Nu vill jag ha 215 cm istället och lade till den och skulle ta bort den andra från varukorgen, försök det om ni kan!! Har försökt på både min mac och på pc i totalt 3 olika webläsare men det är deras oscommerce shop som inte är så välkodad, det går inte... Ta bort knappen gömmer sig bakom reklambilder! Dom har ingen telefon heller som jag kan se, och jag hörde att dom ändå bara har telefontider på helgen... vad är det för småskaligt budgetföretag? Blev riktigt lack på att jag inte kan radera produkter från varukorgen.... Nu beställer jag min 215cm duk från IT Service istället....

#64

Postad 28 mars 2006 - 22:37

JiTe
  • JiTe
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Har fått yterligare svar från Adeo om skillnaden på de dukar jag frågat om tidigare och Plano modellen.


"yes the only difference between Plano and Frame is the profile.
The curtain is the same for both.
The distribution of Plano is at the moment restricted to specific areas."

Hon nämner här Frame modellen fast jag frågat om Invideos dukar...

#65

Postad 29 mars 2006 - 08:14

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Lone_fox: Fick precis samma fel som dig med kortbetalning på TDJ Data, men känns något surt att behöva punga upp 200 spänn extra för att beställa från IT Service. Det jag tycker är extra intressant är att IT Service och TDJ Data har EXAKT lika många dukar i lager. Det verkar nästan som att de har samma lager för åtminstone Invideo-dukarna...

#66

Postad 29 mars 2006 - 11:22

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Lustigt det funkade fint för mig med förskottsbetalning. Duken verkar vara på G iaf, har den förhoppningsvis imorn :). Nu gäller det bara o bli klar med renoveringen av vardagsrummet också :D.

#67

Postad 29 mars 2006 - 11:56

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Det får nog bli förskott för mig med faktiskt, vilken storlek var det du beställde muh?

Kommer du testa den direkt i morgon eller väntar du tills du renoverat klart? =) ska du testa i morrn väntar jag nog ett dygn till med att testa förskottsbetalningen. :)

#68

Postad 29 mars 2006 - 12:16

Unregistered2811108e
  • Unregistered2811108e
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Har fått yterligare svar från Adeo om skillnaden på de dukar jag frågat om tidigare och Plano modellen.


"yes the only difference between Plano and Frame is the profile.
The curtain is the same for both.
The distribution of Plano is at the moment restricted to specific areas."

Hon nämner här Frame modellen fast jag frågat om Invideos dukar...

<{POST_SNAPBACK}>



Va bra, då blir det nog ett köp snart, har hört att Greyvision passar extra bra til TX200 :)

#69

Postad 29 mars 2006 - 14:52

Unregisterede59c9b99
  • Unregisterede59c9b99
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Lone_fox: Fick precis samma fel som dig med kortbetalning på TDJ Data, men känns något surt att behöva punga upp 200 spänn extra för att beställa från IT Service. Det jag tycker är extra intressant är att IT Service och TDJ Data har EXAKT lika många dukar i lager. Det verkar nästan som att de har samma lager för åtminstone Invideo-dukarna...

<{POST_SNAPBACK}>


Vad är väl 200 spänn när man får en grå skönhet i brevlådan? :D

Förresten så känns det mkt trryggare att ha en stor dialectlogga på fakturan, blir bra det här, satte in pengarna innan midnatt så det ska finnas på deras konto idag! :)

Då ska jag bygga mig ett schyst takfäste till TX-200:an. tänkte bygga en lite annorlunda lösning. Upp i taket i en låda med nedfällbara vinklade sidor så man kommer åt fläktlucka och ger utrymme åt luftcirkulation. Sedan måla den vit som taket och sätta en lampa direkt under så kommer den inte synas ett jotta i princip... blir bra det här! ;)

Btw, jag beställde 215 cm bred. Den som är 235 (250 med ram) känns lite för ansträngande att titta på när man ser på 16:9 material. Äkta widescreen går bra men man kommer ju inte bara att se film så det blir 215 istället...

Redigerat av Unregisterede59c9b99, 29 mars 2006 - 14:52.


#70

Postad 29 mars 2006 - 20:19

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Det får nog bli förskott för mig med faktiskt, vilken storlek var det du beställde muh?

Kommer du testa den direkt i morgon eller väntar du tills du renoverat klart? =) ska du testa i morrn väntar jag nog ett dygn till med att testa förskottsbetalningen. :D

<{POST_SNAPBACK}>


Ok. Jag beställde 106" alltså den 250cm breda då jag har 5.5 meter till soffan som sagt.
Skulle egentligen vänta hade jag tänkt, men får jag den imorn så kan jag sätta upp allt provisoriskt och provköra så du får ett utlåtande :).

#71

Postad 29 mars 2006 - 21:13

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Just fasen, det diskuterade vi ju innan om ditt långa avstånd. :)
Det hade varit riktigt hyvens! Är grymt sugen på att få höra lite mer "hands-on" erfarenheter kring duken.

#72

Postad 29 mars 2006 - 22:03

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Japp japp, allt verkar vara klart nu iaf så det är bara och vänta o se.
Gällande vardagsrummet så är det bara nytt golv som ska in sen är det klart.
Kommer säkerligen lite bilder på det med :).

#73

Postad 31 mars 2006 - 09:09

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Inte fått duken ännu muh? =)

#74

Postad 31 mars 2006 - 09:13

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Ringde precis till posten och den ligger där och väntar :).
Men jag ska iväg på lite andra saker nu så jag hämtar den i eftermiddag och provar den.
Har tyvärr ingen kamera för tillfället så bilder blir det lite dåligt med men skriftliga intryck kan jag skriva några iaf :huh:.

#75

Postad 31 mars 2006 - 09:39

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Ujuj.. skriftliga intryck är Helt ok! :huh:
Väntar med spänning. :)

#76

Postad 31 mars 2006 - 18:39

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Nu efter många om och men så är duken på plats. Allting var väl embalerat och inga skador på paketet överhuvudtaget. Monteringen var så lätt att den gör man i sömnen för den som vill det, duken blev slät på en gång utan problem, mycket lättare än jag trodde det skulle vara.

Enda minus jag har att tillägga på just den här punkten är den otroligt osmidiga upphängningen som består av två "öglor" som man fäster på ovansidan av duken, kunde vara snyggare men någon egen variant går nog säkert att fixa till.

Nu till bilden :rolleyes:.
Samsung HD850 -> Supra HDMI -> Sanyo PLV-Z3.
Som jag nämde tidigare är jag mitt uppe i renovering av vardagsrummet så allt detta blev väldigt temporärt för att kunna ge lite info. Hade då tyvärr inga "referens" filmer att tillgå. Filmen som fick agera som test blev The Incredibles. Här märktes skillnaden på en gång, ska jag jämföra med min gammla MDF "duk" så är skillnaderna enorma rent ut sagt. Svärtan och färgerna känns helt klart mer påtagliga och jag upplever inte den mattheten som fanns i bilden innan. Konturer på föremål känns knivskarpa och bilden fick ett helt annat djup. Hinner tyvärr inte skriva så mycket mer nu men är det något som ni vill veta så ska jag svara efter bästa förmåga.
Funderar ni fortfarande på om ni ska beställa duken så sluta upp med det och gör slag i saken, bättre än så här blir det inte för det här priset det vågar jag nästan lova :D.

/Marcus.

Redigerat av muh, 31 mars 2006 - 18:40.


#77

Postad 31 mars 2006 - 19:00

Unregisterede59c9b99
  • Unregisterede59c9b99
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Nu efter många om och men så är duken på plats. Allting var väl embalerat och inga skador på paketet överhuvudtaget. Monteringen var så lätt att den gör man i sömnen för den som vill det, duken blev slät på en gång utan problem, mycket lättare än jag trodde det skulle vara.

Enda minus jag har att tillägga på just den här punkten är den otroligt osmidiga upphängningen som består av två "öglor" som man fäster på ovansidan av duken, kunde vara snyggare men någon egen variant går nog säkert att fixa till.

Nu till bilden  :D.
Samsung HD850 -> Supra HDMI -> Sanyo PLV-Z3.
Som jag nämde tidigare är jag mitt uppe i renovering av vardagsrummet så allt detta blev väldigt temporärt för att kunna ge lite info. Hade då tyvärr inga "referens" filmer att tillgå. Filmen som fick agera som test blev The Incredibles. Här märktes skillnaden på en gång, ska jag jämföra med min gammla MDF "duk" så är skillnaderna enorma rent ut sagt. Svärtan och färgerna känns helt klart mer påtagliga och jag upplever inte den mattheten som fanns i bilden innan. Konturer på föremål känns knivskarpa och bilden fick ett helt annat djup. Hinner tyvärr inte skriva så mycket mer nu men är det något som ni vill veta så ska jag svara efter bästa förmåga.
Funderar ni fortfarande på om ni ska beställa duken så sluta upp med det och gör slag i saken, bättre än så här blir det inte för det här priset det vågar jag nästan lova  ;).

/Marcus.

<{POST_SNAPBACK}>


Trevligt, hoppas att min duk skickas idag så jag har den i början av nästa vecka! :rolleyes:

#78

Postad 31 mars 2006 - 19:02

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Jag beställde min förra fredagen men betalningen kom inte in förrens i onsdags då det är lite segt och betala över Plusgiro, men som sagt när väl pengarna kom in så gick det väldigt smidigt :rolleyes:.
Lycka till med köpet :D.

#79

Postad 31 mars 2006 - 19:14

Unregisterede59c9b99
  • Unregisterede59c9b99
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Jag beställde min förra fredagen men betalningen kom inte in förrens i onsdags då det är lite segt och betala över Plusgiro, men som sagt när väl pengarna kom in så gick det väldigt smidigt :D.
Lycka till med köpet  ;).

<{POST_SNAPBACK}>


Jag beställde från Itservice och pengarna fanns hos dom dagen efter jag beställde! :rolleyes:

#80

Postad 31 mars 2006 - 19:17

Zoltar
  • Zoltar
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Nån som har koll på hur bra en Sony HS-60 skulle klara sig med en Adeo-duk typ de som har diskuterats i denna tråden?

#81

Postad 31 mars 2006 - 20:04

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Den borde väl egentligen inte ha några problem med nån av dom här dukarna, ligger väl på 1200 lumen om jag inte minns fel?

#82

Postad 31 mars 2006 - 21:38

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Tack! för din förhandstitt muh! Nu var det klart, en beställning från mig på väg! :rolleyes:
Just det där med matthet är något jag reagerat på hemma med MDF-duken. Har trott att det varit svärtan men när jag även tyckt att min TW600 haft problem (hade en AE100 tidigare) tänkte jag att det kunde vara något annat, även om jag inte optimerat bilden ännu så kan duken nog göra en del då. :D

Shit va sugen man är nu alltså... DVE kalibreringsskiva ligger på skrivbordet, ny HTPC byggd och HDMI-kabel beställd. Och nu faller sista pusselbiten på plats. ;)
Kom gärna med fler utlåtande när/om du kan sen muh men stort tack för de första. ;)

#83

Postad 31 mars 2006 - 21:45

Zoltar
  • Zoltar
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Den borde väl egentligen inte ha några problem med nån av dom här dukarna, ligger väl på 1200 lumen om jag inte minns fel?

<{POST_SNAPBACK}>


Okej, för det verkar ju vara ett helschysst pris för ramspända dukar i den storleken. :rolleyes:

#84

Postad 31 mars 2006 - 22:17

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Nu sitter man och kokar här.. har försökt beställa drån TDJ Data nu den senaste halvtimmen med VISA, inte samma fel som tidigare men nu blir inte kortet godkänt av någon anledning. Verkar inte som att man vill få några fler beställningar.. skrev ett par väl valda ord i deras marknadsundersökning som påpassligen dök upp.

Får se om det funkar i morgon, annars blir det väl förskott även om det tar extra lång tid.

#85

Postad 01 april 2006 - 08:06

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Nu funkade det med VISA-betalningen, äntligen.. :rolleyes:
Blev en Gray Vision 215x121 så nu får man verkligen hoppas att ADEO-representanten hade rätt så att detta är bildytan och inte de fullskaliga måtten.

#86

Postad 01 april 2006 - 08:21

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Woxx: Extra intressant att höra dina intryck då vi har samma projektor. :rolleyes: Vad har du kört med innan? Annan duk? MDF? Rakt på väggen?


PS. Du kanske inte ska hoppas allt för mycket på att all matthet försvinner dock. I kontrastrika scener blir det rätt blekt med dagens LCD:er fortfarande tyvärr :D

Redigerat av B8, 01 april 2006 - 08:23.


#87

Postad 01 april 2006 - 08:28

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

PS. Du kanske inte ska hoppas allt för mycket på att all matthet försvinner dock. I kontrastrika scener blir det rätt blekt med dagens LCD:er fortfarande tyvärr :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Som du säger, LCD:erna har fortfarande lite problem med det, även om du inte får en Perfekt bild så blir den iaf avsevärt mycket bättre i min mening :D.

#88

Postad 01 april 2006 - 08:30

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Jo får hoppas man kan ge några trevliga intryck, ska bli intressant när HDMI-kabeln dyker upp också. Då är alla länkar i kjedjan på plats så man kan kalibrera lite också. Sitter idag på TW600 med VGA-kabel från HTPC med 7800GTX grafikkort. Duk är en egentillverkad MDF på ~90", handmålad med roller. Trots att jag körde med roller och teknik för att inte få någon flammighet tror jag inte att jag lyckats med det riktigt.
Antingen är det duken som är flammig eller så är det FPN.. jag hoppas på det förstnämnda. :rolleyes: Jag har ju haft samma "fenomen" med båda mina projektorer så det lutar nog ut duken.

Jag har knappast den bästa referensen med min MDF-duk, men det ska likväl bli mycket intressant.


B8: Nä det är helt sant, det jag varit lite besviken på är svärtan som ju förvisso inte är LCDs starka sida men som ändå TW600 borde klara löjligt mycket bättre än min gamla AE100. Den är ju klart bättre men i dagsläget inte vad jag skulle kalla imponerande direkt.
Men då har jag knappast optimala förhållanden och ingen kalibrering överhuvudtaget.


Muh: Du tycker alltså svärtan blivit bättre med Invideo-duken om jag förstår dig rätt? Hur är det med ambient-ljus, är den bättre på att trycka undan det jämfört med MDFen? Blir nog en hel del TV-tittande på projjen snart, fotboll m.m, så det är intressant att kunna köra med lite ströljus. I detta fallet fullkomligen ÄGER TW600 dock med sina living room och dynamic läge! :D Men lite hjälp alá Firehawk (kanske lite väl optimistiskt ;)) hade inte skadat.

Redigerat av Woxxman, 01 april 2006 - 08:33.


#89

Postad 01 april 2006 - 08:50

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Muh: Du tycker alltså svärtan blivit bättre med Invideo-duken om jag förstår dig rätt? Hur är det med ambient-ljus, är den bättre på att trycka undan det jämfört med MDFen? Blir nog en hel del TV-tittande på projjen snart, fotboll m.m, så det är intressant att kunna köra med lite ströljus. I detta fallet fullkomligen ÄGER TW600 dock med sina living room och dynamic läge! :rolleyes: Men lite hjälp alá Firehawk (kanske lite väl optimistiskt ;)) hade inte skadat.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo både jag och min sambo (som inte alls är lika intresserad av ljud/bild) tyckte att det blev lite mer tryck i svärtan, dock så har jag ju tyvärr inte kunnat kolla på mer än en film så det ska bli intressant och kolla igenom lite andra filmer man tyckt det varit jobbigt och kolla på innan.
Gällande störljus så kan jag tyvärr inte svara på frågan då jag alltid har det mer eller mindre kolsvart när jag kollar på film :D.

#90

Postad 02 april 2006 - 12:31

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Du känner inte att du förlorar något i färg/ljustryck i gengäld för den ökade svärtan då?

Apropå den fula upphängninsgsanordningen med öglorna, var det inte tal om att det fanns någon skena eller dylikt på baksidan så man inte behövde använda öglorna? Eller var det fel? Kan ju inte vara jättesnyggt med de där öglorna...

Återkom gärna med så många intryck du bara kan :(

#91

Postad 02 april 2006 - 12:48

Unregisterede59c9b99
  • Unregisterede59c9b99
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Du känner inte att du förlorar något i färg/ljustryck i gengäld för den ökade svärtan då?

Apropå den fula upphängninsgsanordningen med öglorna, var det inte tal om att det fanns någon skena eller dylikt på baksidan så man inte behövde använda öglorna? Eller var det fel? Kan ju inte vara jättesnyggt med de där öglorna...

Återkom gärna med så många intryck du bara kan :(

<{POST_SNAPBACK}>


Det stämmer, tror att det var någon som beställde en av dukarna för länge sen som satte upp skruv i väggen och hakade upp duken på skenan för att spänna duken eller nåt. Kommer ej ihåg exakt och orkar inte plöja igenom gamla tråden :) Borde inte vara svårt att få till något,, jag kommer vekrligen inte att ha min hängandes i ett par öglor! :rolleyes:

#92

Postad 02 april 2006 - 15:02

JiTe
  • JiTe
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Citerar mart1243 från tråd https://www.minhembi...pic=111490&st=0

"Angående uphängningen. Vägde av två spånskiveskruvar med långpass på 145 cm c/c som sticker ut 16 mm från väggen (på en vägg som har råspont bakom gipsen), skruvarna är nu centrerade mellan dukspänningsknopparna som löper i en fåra på baksidan, så att duken kan föras ca 22 cm att varje sida ifall det skulle behövas efter projektor inställningen."

Om nu ramen är exakt som Adeos och det verkar ju som det...

#93

Postad 02 april 2006 - 16:20

muh
  • muh
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Jag fixade till min upphängning för ca 30 min sen nu :(.
Gjorde helt enkelt så att jag tog öglorna och skruvade fast dom på baksidan duken istället och hängde upp den på två krokar som jag fästa i väggen, syns ingenting och kan inte tänka mig att man kan få den och hänga stadigare :).

#94

Postad 03 april 2006 - 12:38

Unregistered2811108e
  • Unregistered2811108e
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Hur bred är Invideo ramen 70mm eller 85mm?

#95

Postad 03 april 2006 - 15:02

JiTe
  • JiTe
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Ramen är 75mm

#96

Postad 04 april 2006 - 10:04

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Du har inga flera intryck att dela med dig av muh såhär "ett par dagar senare"? :huh:


Lone_fox har inte fått sin duk ännu antar jag? Får hoppas på lite intryck därifrån annars också. :D

Har precis fått bekräftelse på att min duk skickats så förhoppningsvis kommer den i morgon!

#97

Postad 04 april 2006 - 12:39

haze61
  • haze61
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Har dom några vanliga vita eller high contrast-dukar? Jag ser endast "Grey"-dukar.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vet inte vad som gäller för dessa skumma Invideo-dukar, dom finns ju inte med på Adeos hemsida på Invideoavdelningen så vem vet?

Adeo-dukarna har dessa olika dukar med tilläggskostnad inom parantes:

White
ProWhite (+32,00 €)
Grey (+42,00 €)
Acoustic (+111,00 €)

<{POST_SNAPBACK}>


HJÄLP!!!

Vad "skall man ha" för typ av duk då??? Skiljer det mycket i kvalitet? Jag har en Panasonic PT-AE900 projektor om det nu spelar roll...

Hasse

#98

Postad 05 april 2006 - 04:13

Neelo
  • Neelo
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Beställde 72"-aren igår ifrån Itservice...tillsammans med en Hitachi Pj-tx200 från Pipro.se och Eisavinnaren 05-06 Panasonic S97 som kommer matas med en Profigold Hdmi.... :D


hoppas kittet blir bra ihop :huh:

#99

Postad 05 april 2006 - 06:54

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag har mailat itservice och frågat om det finns vitt eller högkontrast vitt som tillval, men jag förväntar mig att det inte finns.

#100

Postad 05 april 2006 - 15:39

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Jaha då har man fått sin duk då. ;)
Ni som fått hem era och satt upp dem, har ni fått de där aluminium-profiler som skulle "säkra" duken. Det står i manualen att de kommer med de stora modellerna, köpte Gray Vision (230cm bred med ram) och har inte fått några profiler, får hoppas det inte behövs då. :lol:

EDIT: Ju mer jag läser den katastrofalt stavade manualen verkar det som att dessa metall-fästen verkligen ska komma med alla dukar. Är det någon som kan bekräfta detta? För som det är nu är det ju bara dukens spänning som håller ihop ramen. :D

Redigerat av Woxxman, 05 april 2006 - 15:50.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.