Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz SR5400 - subwoofern slutat fungera

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 March 2006 - 11:30

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Hejsan!. Fått väldiga bekymmer med min receiver. Det började i fredags med att ljudet ut från datorn var väldigt lågt sen märkte jag när jag såg film i lördags att subwoofern inte ville vara med. Va inne i testmenyn och testade de olika högtalarna och subwoofern vad helt tyst. Försökte med diverse inställningar och olika filmer men ingen förbättring:/. Sen dum som jag va glömde jag stänga av subwoofern när jag drog ut kabeln ur receivern, så när jag rörde vid kontakten så vaknade subben till liv så det verkar inte vara något fel på den. Kan det vara så att kontakten på receivern bränts?
Köpte den förra året så det ska finnas garanti kvar på den, har för mig marantz har 3års garanti.

Men kan det vara något annat fel?. är ingen direkt höjdare på vilka inställningar som ska göras.

Edit. Jag uttryckte mig dåligt. Det är inte datorn som är det stora problemet. Subben fungerar ej när jag ser på film via dvd-spelaren. Att ljudet är lågt från datorn kan mycket väl bero på kabeln för hörlurar inkopplade i datorn fungerar fint.
Tack på förhand
Christian

Redigerat av Hoff, 20 March 2006 - 13:53.

Postad 20 March 2006 - 13:49

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

• 953 inlägg
  • 0
självklart kan det ha blivit så att du har brännt stärkaren och det första som kommer upp i min skalle är Datorn. Är det kopplat analogt från datorn till stärkaren? Marantz har 3års garanti men det är bara på premium serien dvs typ, PM-15S1/11S1, SA-15S1/11S1, TT-15 ja och några fler i dyrare klass, medans SR serien är i range serien och har 2års garanti

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.