Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MSN i mobilen?

40 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 March 2006 - 13:41

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Någon som fått det att funka?
HUR och med VAD?
Har testat med xmessenger och det inbyggda i telefonen!
Har inställt wap och mms rätt i telen...
Har vodafone..
Vad ska man köra för klient?
MVH / DD

Postad 20 March 2006 - 19:01

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
hejsan, ladda hem eMSN till datorn! Sedan lägger du över filen till telen sedan intstallerar du det. Färdigt att andvända. kostar endast 1 öre per medelande ;)

Postad 21 March 2006 - 08:22

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

hejsan, ladda hem eMSN till datorn! Sedan lägger du över filen till telen sedan intstallerar du det. Färdigt att andvända. kostar endast 1 öre per medelande ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Aha..nice..är eMSN freeware?

Postad 21 March 2006 - 08:59

eMANi
  • eMANi
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
och var hittar man e MSN??

Postad 21 March 2006 - 10:25

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

och var hittar man e MSN??

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.getjar.co...oducts/603/eMSN

Postad 21 March 2006 - 13:52

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Det funkade 1 gång för mig, men nu blir det error när jag loggar in.
kan det vara någon äcklig vodafone eller microsoft spärr? :D

Postad 21 March 2006 - 14:15

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Låter konstigt! ska kolla om det funkar för mig sen senare idag...
Du har inte av misstag råkat ändra på några inställningar?
För säkerhets skull...gå in på vodafones sida och beställ det där installationssms:et... så att du är 100 på att det inte är det som felet är...
Vad har du för telefon?

Postad 21 March 2006 - 14:22

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

hejsan, ladda hem eMSN till datorn! Sedan lägger du över filen till telen sedan intstallerar du det. Färdigt att andvända. kostar endast 1 öre per medelande :D

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för infon! Ska testa när jag kommer hem!
1 öre / meddelande? ..hm..är det inte datamängden man betalar för? Isf beror det väl på hur mkt information som finns i meddelandet som man skickar...?
Du kanske menade att det kostar ca 1 öre i snitt...?

Postad 21 March 2006 - 14:39

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

För säkerhets skull...gå in på vodafones sida och beställ det där installationssms:et... så att du är 100 på att det inte är det som felet är...
Vad har du för telefon?

<{POST_SNAPBACK}>

jag har en k750i med vodafone ab.
jag ändrade just min JAVA inställning till GPRS och direkuppspelning till GPRS och internet profil till GPRS och fick eMSN att funka igen! :D

Men... kopplade ner mig och nu funkar det inte längre IGEN. :D

Postad 21 March 2006 - 15:59

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för telefon?

<{POST_SNAPBACK}>

jag har en k750i med vodafone ab.
jag ändrade just min JAVA inställning till GPRS och direkuppspelning till GPRS och internet profil till GPRS och fick eMSN att funka igen! :D

Men... kopplade ner mig och nu funkar det inte längre IGEN. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det där låter ju helt wierd..det är ju sånt där man vill slippa ju!!
Jaja...får se hur det går för mig sen....

Postad 21 March 2006 - 16:01

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Verkar finnas nåt som heter pocket msn... kanske man skulle testa...

Redigerat av daydreamer, 21 March 2006 - 16:02.

Postad 21 March 2006 - 16:03

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Ja, det kanske är därför det inte blivit så poppis. man vill inte ha en massa krångel!

Postad 21 March 2006 - 16:08

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Verkar finnas nåt som heter pocket msn... kanske man skulle testa...

<{POST_SNAPBACK}>

Var finns det? har du en snabb länk? :D

Postad 21 March 2006 - 19:21

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
http://www.mobisophy.../ultraimpro.htm
UltraIM Pro Instant Messenger

Helt klart bäst!

//Jonas

Postad 21 March 2006 - 21:42

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

http://www.mobisophy.../ultraimpro.htm
UltraIM Pro Instant Messenger

Helt klart bäst!

//Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Bra tips, men lite dyrt va?

Postad 24 March 2006 - 08:22

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Testade eMSN. Funkar att koppla upp sig direkt, flera ggr om....men mottagarna som man skriver till får inga meddelanden... =/

Postad 24 March 2006 - 08:56

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
ähh nu funkade det.. och folk svarar... funkar klockrent =)

Postad 24 March 2006 - 09:40

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Ja nu funkar det igen, men hur länge??? ;)

provade IMpro oxå och det funkar varje gång, men de ska ju ha en nätt summa av 200+ kr efter evaluation time. Det hade vart bättre om eMSN funkade hela tiden. :)

Postad 24 March 2006 - 23:25

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
nej det kostar bara när man skicka medelande.

Postad 24 March 2006 - 23:36

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

nej det kostar bara när man skicka medelande.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det står att det bara är gratis i 7 dagar, stämmer inte det menar du?

Postad 31 March 2006 - 12:13

innebandy
  • innebandy
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hjälp! Jag har försökt installera eMSN på min W800i. Har plockat hem en eMSN.jar-fil till datorn. Hur gör jag sen? Någon som vill hjälpa mig?

Och vad är det förresten för skillnad på en .jad- och en .jar-fil? Gick att plocka hem båda. :huh:

Postad 31 March 2006 - 16:37

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Hjälp! Jag har försökt installera eMSN på min W800i. Har plockat hem en eMSN.jar-fil till datorn. Hur gör jag sen? Någon som vill hjälpa mig?

Och vad är det förresten för skillnad på en .jad- och en .jar-fil? Gick att plocka hem båda. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Dra över den till flyttbar disk som är för mobilen, och sedan installera det i mobilen.

Postad 31 March 2006 - 21:01

innebandy
  • innebandy
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Och vad är det förresten för skillnad på en .jad- och en .jar-fil? Gick att plocka hem båda. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Dra över den till flyttbar disk som är för mobilen, och sedan installera det i mobilen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, tack! Men jag vet inte riktigt vart jag ska lägga filen för att hitta den i mobilen, och sen kunna installera därifrån...

Postad 01 April 2006 - 10:59

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Lägg den i filmappen "Annat" till exempel.

Postad 01 April 2006 - 20:36

eMANi
  • eMANi
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
eller skicka den bara till mobilen så installerar mobilen den av sig själv......

Postad 03 April 2006 - 12:37

innebandy
  • innebandy
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Det gick inte att bara skicka filen till telefonen, men det gick fint att lägga filen i annat-mappen. Sen frågade den direkt om jag ville installera programmet. eMSN verkar funka bra för mig. Tack!

Postad 25 November 2006 - 13:54

vargaa
  • vargaa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
altså finns det inga andra alternativ som e gratis som är bättre än eMSN? jag använder en k750i men det är ju i princip samma telefon som W800 bara skalet och mp3n som skiljer ju

Postad 25 November 2006 - 21:56

Unregisteredb284fffc
  • Unregisteredb284fffc
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Mig33 är det du söker. Gratis och mycket bra. Programmet arbetar med tabbar vilket gör att det är mycket lätt att använda.
http://www.mig33.com/

Postad 27 November 2006 - 04:18

Unregistered06b93803
  • Unregistered06b93803
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Halloj.

Var det någon som visste vad det kostar? hur mycket man laddar hem om man använder msn lite till och från?

Postad 27 November 2006 - 19:27

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Det finns ju även Microsofts MSN (den som sitter i Tre mobilerna)

Den finns här: MSN JAVA Client

Postad 28 November 2006 - 11:48

seeker
  • seeker
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
åå coolt, jag testade iaf mig33, det funkade skitbra! hur smidigt som helst, dock så har den ingen mätare på hur mycket trafik den kastar iväg, mobilen har ju en egen dock, men den kan man bara kolla på när man kopplat ner anslutningen (iaf på min w850i). Jag kom upp i 1.3kb nerladdat och 1.1kb uppladdat på 6 timmar (fast jag chattade inte speciellt mycket då) jag vet inte riktigt hur många kb msn ska dra i timmen bara för att kolla status på folk å så, men det kan nog stämma, det blir dock några kronor i månaden om man skulle ha den på 24/7 (fast det räcker ju inte batteriet till för iaf tror jag :o) I alla fall så var programmet mycket smidigt med tabbar och alla andra grejjer fungerade precis som man ville till skillnad från många andra msn-klienter jag provat (eMSN, eBuddy, XMessenger, EQO). Riktigt nöjd vart jag, så jag rekommenderar varmt mig33 till alla andra också, tack för tipset zEvo!

Jag ska testa den microfosts nu, det kan ju hända att den är ännu bättre då den trots allt är gjord av microsoft :lol: Jag trodde dock man var låst till att ha just tre (eller nån annan speciell operatör) för att kunna använda den, hur som helst så ska jag testa... ;)

EDIT:

Det finns ju även Microsofts MSN (den som sitter i Tre mobilerna)

Den finns här: MSN JAVA Client

<{POST_SNAPBACK}>

Förresten m1cke så såg jag att det även fanns http://mclient.msn.com.cn/dl/390.jar men jag börjar undra vilken version man ska ha. Direkt på deras sida kan man välja sin mobil iaf (tillverkarna är på kinesiska men modellnummren kan man läsa), fast sen kommer man inte längre, tror man ska sms:a till dom eller nått, jag är inte så bra på kinesiska ;) Hur hittade du till klienten från första början m1cke? Kan du rent av läsa kinesiska/japanska? Vill gärna ha en länk till sidan som länkade om du har kvar den. Jag testar klienten senare... om nån annan provat 380 eller 390 så kan ni ju säga till, jag vill gärna veta om 380/390 står för version (då senaste lär vara bäst) eller om det står för vilken typ av mobil som programmet passar till (för då är det ju en helt annan grejj).

Redigerat av seeker, 28 November 2006 - 18:06.

Postad 28 November 2006 - 18:32

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Provade både 380 och 390 på min k800i.
380 funka inte 390 funka men alla tecken var kinesiska (antar jag) och visades som fyrkanter.

Postad 28 November 2006 - 21:58

seeker
  • seeker
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hehe ok, misstänkte det kunde bli nått sånt, tack för infon.

Men kör med www.mig33.com istället då, den funkar klockrent, bara å regga sig å sätta igång (deras samtal och sms-tjänster är nog inte mycket å ha, inte så länge man ska ringa inom landet iaf, men msn är hur smidigt som helst :)).

Redigerat av seeker, 28 November 2006 - 21:59.

Postad 30 November 2006 - 23:32

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Seeker: Skall kolla om jag hittar det igen, denna laddade jag ner till min W810i, kom på nu att man fick välja tillverkare och modell på den kinesiska sidan.. Men den fungerade och det var inga fyrkanter eller kinesiska tecken..

Postad 04 December 2006 - 11:36

wa.pean
  • wa.pean
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Finns en ny klient ute nu, det är en beta, men det är bra att provköra.

http://www.jargong.com

Gratis att använda, men kräver ett konto hos Jargong. Appliktionen innehåller en hel hög med funktioner för bilddelning och lite annat därav.

Postad 12 January 2007 - 23:27

vargaa
  • vargaa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Seeker: Skall kolla om jag hittar det igen, denna laddade jag ner till min W810i, kom på nu att man fick välja tillverkare och modell på den kinesiska sidan.. Men den fungerade och det var inga fyrkanter eller kinesiska tecken..

<{POST_SNAPBACK}>

hur kunde du veta var du skulle skriva vad då? B) :D

Edit: altså jag menar när du skulle anmäla dig på den kinesiska sidan

Redigerat av vargaa, 12 January 2007 - 23:28.

Postad 14 January 2007 - 11:43

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Fick gissa lite på tillverkare sedan kände man igen modellerna... Hursomhelst så fungerar det inte längre.. har inte använt det på ett tag, kan vara sedan senaste uppdateringen av mobilen.. konstigt men.. nu är det bara fyrkanter..

Postad 14 January 2007 - 13:15

vargaa
  • vargaa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Fick gissa lite på tillverkare sedan kände man igen modellerna... Hursomhelst så fungerar det inte längre.. har inte använt det på ett tag, kan vara sedan senaste uppdateringen av mobilen.. konstigt men.. nu är det bara fyrkanter..

<{POST_SNAPBACK}>

okaj, synd ja som hadde sätt fram emot att få köra tre mobile meseger i nallen :)

Postad 30 April 2007 - 11:34

Garbo
  • Garbo
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hallå folket! Jag har nu blivit medlem på Mig33's hemsida och tankat programmet och allting, men när jag ska logga in så kommer detta fram : Error: Login failed - invalid username [email protected] . Fan va sur man blir, överallt läser man att mig33 ska va de bästa programmet för att använda msn på mobilen med, men såklart ska det ju inte funka för mig. Är det någon som vet va de är för skit? varför blir det så. Jag testade med deras sämre versioner också men de blir samma fel då. åååå

Postad 05 July 2007 - 21:35

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

• 1009 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

okaj, synd ja som hadde sätt fram emot att få köra tre mobile meseger i nallen :)

<{POST_SNAPBACK}>

Använd babbelfish... Finns på altavistas hemsida.....

http://babelfish.alt...om/babelfish/tr

Postad 07 July 2007 - 14:28

finderbot
  • finderbot
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har kört Msn i mobilen länge & provat säkert 15 olika fast de flesta är enormt dåliga, antingen fulla med reklam eller så drar de enormt mkt trafik. Håller med tidigare kommentarer för Mig33 är den bästa J2ME-klienten jag provat. Dock så kan de flesta köra MSN helt gratis nu åtminstone över sommaren då både Telia/Halebop har en fin klient på respektive hemsida. Har installerat även den & är rätt likvärdig med Mig33 fast lite färre funktoner.

Nåt som är synd är att ingen operatör har satt upp ngn IMPS-server (Wireless Village) för de flesta har redan en IM-klient inbyggd som fungerar klart bäst av alla, men vad hjälper det då det inte finns ngn server numera att köra den via. Förr kunde man köra via Yamigo/SmartVas fast de är så överbelastade att de går knappt längre. På Sony Ericsson finner du under meddelande-menyn en sak som heter "Mina Vänner" med den kan du om du finner en fungerande server att ansluta via använda valfritt chat-protokoll. Fördelen med "Mina Vänner" är att medan den fungerade via SmartVas var att den vart klart bäst integrerad med telefonens operativsystem, dvs mest användarvänlig. När du startade den så syntes en liten söt gubbe längst upp på skärmen bredvid 3G-ikonen även då den var minimerad så syntes det att man hade den igång. Om sedan ngn användare på tex Msn kom online så plingade telefonen till lite och sedan då man kikade på telefonen så rullade tillfälligt en textremsa längst upp där 3G/mottagning/batteritid osv normalt syns på telefonens display med information om vem som kommit online. Fick man sedan ett meddelande skickat till Msn så vibrerade/singalerad mobilen och även om du inte hört det så syntes det på skärmen, såg precis ut som då man fått ett SMS dvs "Meddelande mottaget", sedan svarade man på exakt samma sätt, jättesmidigt. De där med integrationen i operativsystemet var fördelen gentemot J2ME-klienterna, som inte kan visa grafiskt i telefonen om meddelade mottagits de ggr man kört Msn minimerat. Så med den kunde man vara anträffbar i realtid dygnet runt via Msn uatan att du missade att ngn messat till dig. Det är svårare med J2ME-klienterna för då märker du inget om den legat minimerad, så då får man maximera den minimerade klienten för att se om ngn skickat dig ett meddelande, vilket förstör en del av möjligheterna med Msn i en mobil. Nåja, tyvärr fungerar det ju inte att köra den metoden idag, så J2ME-klienter blir vårt alternativ.

Telia/Halebops (J2ME) Msn-klient signalerar med ljud/vibration även som minimerad, dock ingen grafisk visning på display de gångerna(bara den inbyggda som klarar det som sagt). Så just nu kör man operatörens bara eftersom den tillfälligt är helt gratis, senare efter sommaren tror det var sista Spetember ska den kosta 39kr/mån, står på resp. hemsida. Men då den kostar så raderar man den från telefonen och startar den gamle trotjänaren Mig33 som är gratis fast då debiteas man för den datatrafik som genereras då telefonen skickar & tar emot data, fast det är minsann inte mkt, även om man chattar så kostar den inte många enkronor per vecka. :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.