Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Thx Jamo D 6ptx

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 March 2006 - 20:53

Unregistereda5e0ad0d
  • Unregistereda5e0ad0d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hoj!

Tittade runt på nätet lite och hittade nada forum trådar ang dessa pjäser.. varför? :)

Har funderingar på att skaffe en besättning högtalare som skapar en enhetlig "bubbla" av ljud i bio, men som också ska kunna spela musik med kärlek.

Någon som har erfarenhet av de Thx godkända grådvärgarna? i så fall,, tell me! ;)

Jamo D 6PTX

Postad 21 March 2006 - 22:37

Unregistereda5e0ad0d
  • Unregistereda5e0ad0d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tydligen ingen intressant tråd det här... :D

Postad 21 March 2006 - 22:46

BlackCola
  • BlackCola
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hej!
jag har ngt liknande, ngn modell äldre eller ngt, lite osäker, köpte mina begagnade, men paketet ser likadant ut bara att det inte e ngn volym på subben på fronten...
Hur eller hur så låter det kanon till film å jag menar verkligen kanon LCR högtalarna målar verkligen upp en maffig ljudbild, centern imponerar framförallt...
Till musik så finner jag lite mer att önska, beror lite på vilket ljud man vill ha, men subben tar ett väldigt övertag i mitt lilla rum på 13 kvadrat, har ej provat i större rum..

Hur eller hur så ska jag uppgradera till Dynaudio runt om, så mina är eventuellt till salu, såvidare jag inte ska ha dom till ngn dedikerad hemmabio eller ngt skojsigt.
runt 10k hade jag tänkt mig.

Postad 22 March 2006 - 14:31

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Helt ok till bio. Tråkiga och platta till musik. Kör inte med för "vass" elektronik.

Du får jäkligt mycket mer ljud om inte kravet är at de ska vara platta mot vägen.

Postad 22 March 2006 - 15:15

Unregistereda5e0ad0d
  • Unregistereda5e0ad0d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Aha..
BlackCola: För 10 lakan kan jag nog fundera på de ;) Kan ju alltid ha kvar mina omni 250 när det ska spelas musik. Hur låter basen till bio då? blir de pondus med slag i bröstet eller mest muller? Trevligt att du har samma processor och Slutsteg som ja.. Rotel Yeaa! ;)

ledighetskommiten: menar du att de låter bättre på stativ?? ;) Kör med Rotel är rätt varm klang i dom, om de va det du menade med "vass" ? :D

Postad 22 March 2006 - 16:37

BlackCola
  • BlackCola
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Kan säga att Rotel passar grejorna ypperligt, hade innan en hk reciver å nad 218thx som enligt speccen ska va kraftigare, men icke! vart ett jädra drag när jag bytte till rotel...
Som sagt i mitt rum har det nog mest en tendens att mullra i basen, men det finns potential i basen så den kan låta bättre....

Har haft ett hembygge med en cerwin vega stroker en gång i tiden å den skakar ju väggar mer en velodyne å jamon e inte alls så dålig om man ska jämnföra.

Postad 22 March 2006 - 18:42

Unregistereda5e0ad0d
  • Unregistereda5e0ad0d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
haha.. ja cerwin vega har ju en tendens att flytta på möbler..
Hmm inte lätt de här med att välja högtalare... tredje gången ja tänker uppgradera nu.. mycke handlar ju om tycke, smak, prioritet bio/musik o även hur rummet ser ut..

vill inte va tjatig nu men dipolerna, betyg på dom?

Postad 22 March 2006 - 19:34

BlackCola
  • BlackCola
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

vill inte va  tjatig nu men dipolerna, betyg på dom?

<{POST_SNAPBACK}>

Hm va ska jag säga om dom, dom fyller sin funktion med råge, jag har inget mer att önska av dom, mina är lite inmöblerade med hyllor å filmer, men dom ser till att sprida ljudet galant endå...
Jag kör inge multikanals stereo eller ngt så jag har dom endast som bakre i surround.

Var bor du? jag bor i Västervik, du får gärna komma å lyssna om du vill, å säg nu att du bara bor 2 mil härifrån =)

Postad 22 March 2006 - 22:45

Unregistereda5e0ad0d
  • Unregistereda5e0ad0d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tackar för inbjudan.. ;) Bor I Nässjö så till Västervik kan jag nog ta mig någon dag utan större problem så man för lyssna på burkarna. hehe

Postad 22 March 2006 - 23:02

BlackCola
  • BlackCola
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Tackar för inbjudan..  ;)  Bor I Nässjö så till Västervik kan jag nog ta mig någon dag utan större problem så man för lyssna på burkarna. hehe

<{POST_SNAPBACK}>

Ok det var ju inte så farligt långt bort, ja du är så välkommen om du är intresserad.

Postad 24 March 2006 - 23:59

Unregistereda5e0ad0d
  • Unregistereda5e0ad0d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
det tackar ja för..:) kan man nå dig lätt här på forumet? ;)

Postad 25 March 2006 - 10:25

BlackCola
  • BlackCola
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

det tackar ja för..:) kan man nå dig lätt här på forumet? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

hm brukar inte logga in så ofta när jag e här, säkrast å dra iväg ett mail tror jag-----> kimp"@"bredband.net ta bort ""

Postad 27 March 2006 - 13:08

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

ledighetskommiten: menar du att de låter bättre på stativ??  :P Kör med Rotel är rätt varm klang i dom, om de va det du menade med "vass" ?  :o

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut!

Postad 28 March 2006 - 10:27

Unregistereda5e0ad0d
  • Unregistereda5e0ad0d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Absolut!

Of*n kom ihåg ifrån ett test som tidningen Hemmabio gjorde någon gång, 2002 tror ja det var, och där menade dom på att det lät betydligt bättre på väggarna än med stativ.. :wub:

Postad 28 March 2006 - 15:23

BlackCola
  • BlackCola
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Absolut!

Of*n kom ihåg ifrån ett test som tidningen Hemmabio gjorde någon gång, 2002 tror ja det var, och där menade dom på att det lät betydligt bättre på väggarna än med stativ.. :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

jag slet ut mina jamo i det lite större vrummet igår så mina dynaudio fick agera stativ å jag kan helt ärligt säga att det vart en ny högtalare, på med lite norah jones å diana krall å det lät kanon i 2.1, nackdelen är väl att dom har lite lustig form för å placeras på stativ så det kanske kan se lustigt ut..

Postad 28 March 2006 - 20:08

Unregistereda5e0ad0d
  • Unregistereda5e0ad0d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

jag slet ut mina jamo i det lite större vrummet igår så mina dynaudio fick agera stativ å jag kan helt ärligt säga att det vart en ny högtalare, på med lite norah jones å diana krall å det lät kanon i 2.1, nackdelen är väl att dom har lite lustig form för å placeras på stativ så det kanske kan se lustigt ut..

Jag ska inte tvivla mer.. :wub: hehe. de gör sig tydligen bättre på stativ..

Det där med formen kan jag hålla med om. Kan nog se lite anorlunda ut på stativ, men så länge man inte hara någon chef hemma som klagar så why not.. ;)

Postad 29 March 2006 - 13:50

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Absolut!

Of*n kom ihåg ifrån ett test som tidningen Hemmabio gjorde någon gång, 2002 tror ja det var, och där menade dom på att det lät betydligt bättre på väggarna än med stativ.. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry. Missförstod. Jag menar att du för samma pengar får bättre ljud med stativhögtalare av annan modell (sett till musikparametrar). F-låt.

Postad 09 April 2006 - 14:13

Uraxthx
  • Uraxthx
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Läste lite gamla trådar, du undra om Jamod6, har haft dessa några år, kör 7.2 (dubbla subbar)
Låter sanslöst bra på film! Slår allt jag hört ute, under 100000! precision bastryck och realism
är bara förnamnet. Använder man detta system rätt är det grymt. Ett undantag dock, musik är inte
tanken med detta, blir lite för lite sammanhållning. Är man musikälskare kör man ett separat system! Det regerar på film! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.