Creative Zen Vision:M 30GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(42)
|
Inga priser | |
Creative Zen Vision:M 60GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Postad 22 March 2006 - 12:34
Postad 24 March 2006 - 09:57
Postad 16 April 2006 - 09:27
Postad 17 April 2006 - 13:45
Gällande uppspelning på tv; Måste man verkligen köpa creatives egna video-cable för att det ska fungera?
Sen undrar jag också hur man löser det där med cover pics.
Postad 25 April 2006 - 12:09
Det enda jag kan komma på som skulle göra den trevligare är om den också fungerade som en UMS enhet.
Angående videosladden så står det lite om det på den här sidan.
http://www.anythingb...5mm-pinouts.php
Man kan antingen koppla om envanlig sladd eller köpa en till en av de andra spelarna som är kopplad på samma sätt.
Postad 28 April 2006 - 11:33
Riktigt nice spelare måste jag säga!
Gällande uppspelning på tv; Måste man verkligen köpa creatives egna video-cable för att det ska fungera?
Sen undrar jag också hur man löser det där med cover pics.
Ang. A/V kabel:
Nix, köpte en på Teknikmagasinet, ville egentligen ha en orginal, men ingen butik har ju några som hellst tillbehör till den! Det enda är att polerna inte sitter på samma ställe, dvs, såhär är det: Gul = Audio L, Vit = Audio R, Röd = Composite Video. Eftersom man själv varit med under "VHS-Tiden" upplever man bilden som halvhygglig iaf
Ang. Cover Pics:
Om man använder advanced tag editor i Media Player 10 kan man välja bilder att tilldela låtarna. Funkar varje gång om man gör på detta viset och importerar dem i "Zen Vision:M Media Explorer" under "Add Media".
Redigerat av Unregistered40880, 28 April 2006 - 11:34.
Postad 03 May 2006 - 15:27
Ang. A/V kabel:
Nix, köpte en på Teknikmagasinet, ville egentligen ha en orginal, men ingen butik har ju några som hellst tillbehör till den! Det enda är att polerna inte sitter på samma ställe, dvs, såhär är det: Gul = Audio L, Vit = Audio R, Röd = Composite Video. Eftersom man själv varit med under "VHS-Tiden" upplever man bilden som halvhygglig iaf
Vad jag har förstått så blir det inte rätt bara genom att flytta runt kontakterna i och med att jorden sitter på ett annat ställe än på 'vanliga' sladdar.
Man kan få bild och ljud men det blir inte riktigt riktigt.
Om du tittar i artikeln jag länkade till ovan så ser du att det finns några till spelare som har likadant kopplad sladd och någon av dom sladdarna bör gå att få tag på.
Alternativt så visar dom också hur man ska koppla om en vanlig sladd för att den skal fungera helt korrekt.
Postad 04 May 2006 - 11:31
Exakt hur ska man bära sig åt att få "cover pics" överfört till spelaren? Finns det något system i det hela? Försöker tvångs-tilldela bilder under "advanced editing" i Mediaplayer 10 vilket funkar ibland, ibland inte. Vad "går" spelaren efter när man syncar för att få med Cover pics?
Nu vet jag att du löst detta, men för er övriga kan detta hjälpa...
Om man öppnar Creative Media Explorer, öppnar Music, markerar det album man vill ha cover-art till, och sen högerklickar inuti mappen, där låtarna syns alltså, och sedan väljer View > Album så får man upp en ruta högst upp där det finns en genericbild. I denna ruta kan man sen lägga vilken bild man vill genom Drag-and-drop.
Postad 09 May 2006 - 09:55
så man kan föra över bilder direkt från digital kameran ?
Postad 17 May 2006 - 16:28
har denna usb 2 go ?
så man kan föra över bilder direkt från digital kameran ?
Nej ingen USB 2 Go.
Postad 19 May 2006 - 14:27
Postad 19 May 2006 - 15:34
ni som äger en, vet hur det ibland kommer upp musikalbumets bild när
man lyssnar på det albumet? vet nån hur man ändrar den bilden eller
är den automatiskt styrd? kan man ta bort den helt och hållet?
det är nämligen så att det kommer upp fel bilder på min. och det är
väldigt irriterande!!
TACK FÖR SVAR!
Postad 20 May 2006 - 16:35
Nån som kan svara på det?
Postad 20 May 2006 - 16:44
Då vill jag passa på & ställa en liten fråga här men vilken hårddisk mp3 spelare är bäst utav Apple iPod Video 30GB eller Creative Zen Vision:M som då stödjer fler format men vet inte om det finns nån fm sändare som tillbehör till Creative spelaren.
Vet inte om det finns någon FM-sändare som är anpassad speciellt för Vision:M designmässigt, men FM-sändare finns det ju som passar till alla MP3-spelare.
Nu har jag aldrig haft någon Ipod, men jag kan säga att jag är riktigt nöjd med min Vison:M, tror inte du skulle ångra dig!
Postad 21 May 2006 - 00:45
Postad 21 May 2006 - 08:06
Kan tyvärr inte hjälpa dig ang. fm-sändare, min bilstero har dock AUX/Line-in som ju kan användas för sådant fall (har dock varken mp3-spelare eller bilen inom en 50-mils-radie.. än.. )Då vill jag passa på & ställa en liten fråga här men vilken hårddisk mp3 spelare är bäst utav Apple iPod Video 30GB eller Creative Zen Vision:M som då stödjer fler format men vet inte om det finns nån fm sändare som tillbehör till Creative spelaren.
Försök till svar på "Vilken-är-bäst"-frågan:
Apple iPod video 30/60GB, inbyggt batteri, ej divx, 320x240 2.5" 64 000 colors, ej radio. Har fått kritik för dålig batteritid, inbyggt batteri. Måste laddas genom USB. Review
Creative Zen Vision:M, radio, divx, 320x240 2.5" 262 000 colors, radio, inbyggt batteri, laddas via nätuttaget mha en koppling som måste fästas på enheten. Review
iPod-vs.-Vision:M smackdown
HTH
Postad 23 May 2006 - 06:30
Funderade bara om det gick att koppla in så att man får ut mp3 musiken från spelaren ut i bilens högtalare så att man slipper ha hörlurar på sig. Personligen så tycker jag att creative verkar bättre men är lite osäker på tillbehör till den.
Jag har kopplat en slad via stereons AUX som mynnar ut i Handsfacket, säkert bra mycket bättre än vilken FM sändare som hellst!
Då vill jag passa på & ställa en liten fråga här men vilken hårddisk mp3 spelare är bäst utav Apple iPod Video 30GB eller Creative Zen Vision:M som då stödjer fler format men vet inte om det finns nån fm sändare som tillbehör till Creative spelaren.
Ja, det finns inte lika mycket "leksaker" Till Creatives spelare. Men jag kan bara säga att de flygresor jag gjort sen jag skaffade Creative Vision:M INTE skulle klarats med den batteritiden Apple anger för sin 30 Gb version. Dessutom är jag inte den typen som kutar ut och köper ett högtalarsystem designanpassat till min spelare som ligger 50% över de andra för att det står "for Ipod" på den och den är vit!
Redigerat av Unregistered40880, 23 May 2006 - 06:38.
Postad 23 May 2006 - 16:51
Postad 23 May 2006 - 18:48
Hörde att tecknikmagasinet ska börja sälja fm sändare till creatives modell så att strömmen kommer från cigarett utaget istället för att ta strömmen av spelaren.
Postad 24 May 2006 - 07:50
Mmm det är en creative ja funderar över.
Hörde att tecknikmagasinet ska börja sälja fm sändare till creatives modell så att strömmen kommer från cigarett utaget istället för att ta strömmen av spelaren.
Som paketlösning eller? Jag har åkt Stockholm-Helsingborg TOR på en laddning med musik från spelaren spelandes hela tiden (Dvs. har man lite framförhållning med enheten laddad är det inte direkt nödvändigt med laddningsmöjligheter i bilen, om man inte reser jorden runt). Om det är FM-sändare du vill ha passar ju vilken som hellst med 3.5 mm kontakt
Postad 24 May 2006 - 11:33
Fast jag får kolla hur Creative FC-20 ser ut som tecknikmagasinet skulle få in så att man kan köra på cigarett utaget kanske är olika kontakter till spelaren.
Postad 26 May 2006 - 21:56
så nu tänker jag nog lägga en beställning, men de enda som gör mig lite tveksam är storleken..
är den inte för stor, klumpig att ha med sig?
Tack för svar.
Postad 27 May 2006 - 22:19
är sugen på en ny musikspelare..och första tanken var ju en ipod, men efter att ha kikat runt lite stötte jag på denna som även klarar formaten divX och Xvid..=)
så nu tänker jag nog lägga en beställning, men de enda som gör mig lite tveksam är storleken..
är den inte för stor, klumpig att ha med sig?
Tack för svar.
Jag har aldrig känt att den varit för stor... Nu har jag den visserligen oftast i väskan... Däremot är det kanske inget du har i byxfickan, men där har du nog inte en Ipod heller... Jag skulle inte ha det iallafall...
Postad 30 May 2006 - 09:12
Okej men den fm sändaren jag ska ha är en sån som man kopplar in på cigarett utaget men det kommer väl komma lite olika grejer nu snart är inte alla märken som har. 3.5 plugg är nog ingen lösning.
Fast jag får kolla hur Creative FC-20 ser ut som tecknikmagasinet skulle få in så att man kan köra på cigarett utaget kanske är olika kontakter till spelaren.
Hmmm. Förstår inte riktigt vad du menar. FM-sändaren kopplas ju via 3.5-Jacket i vilket fall som helst, det enda du kan ta från ciggutaget är strömmen till spelaren.
Postad 06 June 2006 - 12:49
Postad 13 June 2006 - 20:02
Skulle vara bra med en hållare till bilen också.
Postad 14 June 2006 - 17:07
Finns ju till mobiltelefoner så.
Postad 17 June 2006 - 12:03
Där man kan hitta typ fm sändare , extra stor skärm , digital kablar med mera.
Nån som vet nån sån sida?
hittar inte så bra på deras egen sida.
Postad 05 July 2006 - 11:09
den bör ligga i brevlådan när jag kommer hem
Nu en fråga:
vad gäller kabeln för att köra upp bild på TV, hur funkar det där?
Special, endast för denna spelare eller kan man ha ngn nytta av de kilometer olika kablar man har hemma??
edit
Ursäkta, bläddrade upp till inlägg #6 och antar att det är svar på min fråga......
Redigerat av Bizhop, 05 July 2006 - 11:20.
Postad 06 July 2006 - 23:43
Postad 07 July 2006 - 13:35
Hej, blev riktigt sugen på den här spelaren men har lite frågor. Kan man ladda spelaren genom datorn som dom flesta mp3-spelare (inte för att d gör så mycket). Sen undrar jag också om det finns nått bra konverteringsprogram?? Undrar även om hörlurarna är dugliga? va är det för några? Tillsist undrar jag om den har nått liknande touchpad som Ipoden har? Det är väll isf den i mitten?? men det verkar bara som om ma kan scrolla upp och ned?? Tacksam för svar hej hej.. undrar samma sak.. puss puss
ja,ja, ja, ja, ja
Har inte testat så mycket ännu men som sagt ja på alla utan vad det är för sort på hörlurarna
sen följer det ju med ett program för överföring och konvertering av filer mm, sen om det är bra lr dåligt är jag inte rätt man att svara på då detta som sagt är min första spelare.
Förresten, semester idag
må väl
Postad 07 July 2006 - 23:34
Men jag har inte behövt konventera nåt alls än efterssom att den har stöd för dom flesta formaten.
Dock märkte ja ibörjan max 3gånger att den kunde hänga sig totalt så att man intens kan stänga av spelaren utan måste vänta tills batteriet blivit tomt & sen efter man laddat den igen så funkar den som vanligt igen.
Dock har det inte hänt igen kanske bara är nån sån där första felet grej.
Det enda ja tycker är dåligt med den här är att det är omöjligt att få tag i tillbehör till den här i Sverige.
Men det ska nog lösa sig för min del då brorsan flyttar till usa snart.
Lite konstigt att det ska finnas så mycket tillbehör i handeln för ipod som jag tycker funkar mycket sämre i tanke på att man måste konventera nästan alla filer man stoppar in i den.
Frågade en på teknikmagasinet nyligen om dom kommer ta in några tillbehör till min creative efterssom dom säljer massor till ipod men han sa på en gång att.
Nej vi kommer nog aldrig att ta in några tillbehör till creative varför kunde han inte svara på konstigt nog & hänvisade presis som Netonnet till Creative supporten.
Postad 10 July 2006 - 22:50
Postad 17 July 2006 - 22:02
Bror min har en sån där ipod med hårddisk & jag har en creative men min behöver man inte böka lika mycket med.
Ipods video stödjer ju varken divx eller xvid vilket är lite surt om man till ex vill se en film eller serie.
Postad 19 July 2006 - 11:57
Fungerar det verkligen att glo på några avsnitt av någon serie eller film på den på spårvagnen till skolan, den verkar ju få bra betyg av recencenter, men ipod photo har ju ingen höjdar display direkt... bra pryl? Kommer det något nytt och ännu bättre till hösten?
Jag tycker helt klart det fungerar att glo på serier, t.ex Futurama eller American dad brukar jag köra själv. Har faktiskt kört en långfilm på den också...
Postad 19 July 2006 - 13:23
Så det känndes lite surt nu när man fick en ny efter att ha reklamerat och fått en ny utan denna.
Postad 21 July 2006 - 17:08
Så här är det: Att när jag kollar på till exempel Simpson så blir ljudet helt urfas gentemot bilden
( detta brukar inträffa ungefär efter 5 minuters tittande). .. Och ibland när jag lyssnar så musik så den vänstra hörlurens ljud fördröjt.
Någon som vet varför det blir så ? Eller om det är fel på den ?
P.S: det är inte fel på hörlurarna har testat flera
Postad 28 July 2006 - 14:20
för att ladda den???
Postad 03 August 2006 - 10:44
Kan inte få den längre än till ZEN loggan vid uppstart sedan händer inget mer...har testat alla alt. vid reset men det funkar inte, har dragit ett mail till Creatives support, får se vad dom säger.
Det som var lite bittert med detta var att den la av på min semester nere i Italien där jag iaf de första dagarna kunde njuta av mina talböcker,musik och filmer sedan.....tystnad
Jag hanterar inte tystnad så bra.
Postad 04 August 2006 - 05:35
nästan 2400mA medan dom i butikerna oftast bara klarar upp till 700mA.
Lite surt, så det är bara att släppa med sin bärbara på semestern då också!! (Och det går inte att ladda i alla USB portar heller)
Annars en superspelare, tråkig det med laddningen bara!!
Postad 07 August 2006 - 23:52
Synd bara att man inte har el i stugan utan måste åka flera mil för att kunna ladda spelaren i ett vanligt 220volts utag.
Ska kanske fira jul i san diego så jag hoppas dom har mer tillbehör till spelaren där
Postad 09 August 2006 - 14:17
"Kul" (eller snarare "bra") att veta är att Creative uppdaterad "package Content" så att det inte längre följer med en 230V-Laddare. Lite trist. Den räddade mig när man låg mycket på hotell utan tillgång till dator.
Så det känndes lite surt nu när man fick en ny efter att ha reklamerat och fått en ny utan denna.
Gick du genom ngn butik när du reklamerade då? Jag köpte genom Netonnet och tar nu min reklamation direkt med Creative och dom vill endast ha in den defekta detaljen, då behöver jag ju inte bli av med laddaren iaf
Postad 09 August 2006 - 20:05
Postad 10 August 2006 - 08:59
Har nu stött på problem med min spelare
problemet är att den inte funkar mer
![]()
Kan inte få den längre än till ZEN loggan vid uppstart sedan händer inget mer...har testat alla alt. vid reset men det funkar inte, har dragit ett mail till Creatives support, får se vad dom säger.
Det som var lite bittert med detta var att den la av på min semester nere i Italien där jag iaf de första dagarna kunde njuta av mina talböcker,musik och filmer sedan.....tystnad![]()
Jag hanterar inte tystnad så bra.
EXAKT samma problem som jag hade.....
Gick du genom ngn butik när du reklamerade då? Jag köpte genom Netonnet och tar nu min reklamation direkt med Creative och dom vill endast ha in den defekta detaljen, då behöver jag ju inte bli av med laddaren iaf
Ja, jag gjorde det. Ska ta upp det med Creative och se om man kan få en ny.....
Postad 11 August 2006 - 02:26
Tänkte först på en Ipod men den gick bort pga iTunes och dålig batteritid.
Vill att det ska vara enkelt att föra över låtar från datorn. Helst bara drag'n drop till en extern hårddisk i explorer.
Har blivit recommenderad Archos Gmini XS202 20GB men tycker att Zen Vision:M har plus för utseendet, större disk, kan visa bilder och video.
Men hur är det med filöverföringen? Dyker den upp som en extern disk i explorer eller krävs det ett speciellt program?
Om det krävs ett program, hur är det att använda?
Finns det nåt sätt att ladda batteriet i bilen?
Postad 13 August 2006 - 17:09
Är kanske lite trög...
Postad 01 September 2006 - 21:03
Postad 02 September 2006 - 23:00
Hur gör man enklast för att ladda den via vanligt strömuttag? Är den där dockningstationen något att ha då? om inte.. vad är den egentligen till för?
Läste något om en power adapter på creatives hemsida... Den borde väl ändå passa i våra svenska vägguttag?
Tack på förhand / Cres
Postad 03 September 2006 - 01:37
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
19 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?