Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

40" LCD för 12.900:- (Swedx)

1873 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX XV1-40TV (TV) 1 8,97 (30) Inga priser
SWEDX XV1-40TV HDMI (TV) 1 6 (5) Inga priser
SWEDX XV1-40TV V3 (TV) 1 6,8 (14) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 23 mars 2006 - 20:36

Unregistered943f8737
  • Unregistered943f8737
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Någon som vet något om dessa LCD:s. Är det utförsäljning på dessa för att de ser så bedrövligt fula ut? Man kanske kan köpa en och måla med svart klarlack....

Swedx

#2

Postad 23 mars 2006 - 20:40

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Hahah... Ja ######r! :P En sån hade jag inte hängt på väggen ens om jag fått den gratis :D

***Inlägget redigerat, tänk på att inte citera om du inte måste. (Regel 7.9) //Loofy

Redigerat av Unregisteredc9fa9ae7, 06 april 2006 - 18:40.


#3

Postad 23 mars 2006 - 20:40

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Jisses! Det var nog den fulaste TV jag någonsin skådat!

Ve och fasa!!! :P

***Inlägget redigerat, tänk på att inte citera om du inte måste. (Regel 7.9) //Loofy

Redigerat av Unregistered52a88696, 06 april 2006 - 18:41.


#4

Postad 23 mars 2006 - 20:49

Storspelaren
  • Storspelaren
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Fulhet inom elektronikvärlden har fått ett nytt ansikte... :P

#5

Postad 23 mars 2006 - 21:17

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Haha ... detta får mig att tänka på familjen flinta och deras TV i sten ...

#6

Postad 23 mars 2006 - 21:24

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
haha ja de där var bland det fulaste jag sett..

#7

Postad 23 mars 2006 - 22:23

FastFreddie
  • FastFreddie
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Ha, ha, ha - nä, snygg var den inte.
Men den blev omskriven i Computer Sweden för inte så länge sedan (helt seriöst, inga ful-kommentarer). Ganska mycket panel för pengarna iaf. :P

#8

Postad 23 mars 2006 - 22:29

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Träpanel... då kan man ju göra spännande saker med den, om man är händig... eller är det nån slags plast som ser UT som trä?

Om det är trä kan man ju förmodligen ta bort den och göra en "techie-tv" där man ser elektroniken istället för det fula träet, eller kanske göra ett chassi runt den av plexi för att få till den där nerd-looken?

kanske något för 'gör-dig-själv' forumet? =)

#9

Postad 23 mars 2006 - 22:47

cwp
  • cwp
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Fast själva panelen är en PVA-panel från Samsung, så det lär inte vara något fel på själva skärmen.

#10

Postad 23 mars 2006 - 22:48

Unregistered8cf3a914
  • Unregistered8cf3a914
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
Man köper inte en tv för 13000:- för att sedan måla om den. Det är ju ren idioti. + att den hade fruktat dåligt kontrast förhållande.

#11

Postad 24 mars 2006 - 05:59

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
du vet väl att de flestas egentliga kontrast ligger under eller runt 1000 ?
det är olika sorters mätningar m.m. som höjer siffrorna hos tillverkare...man ska inte tro på specifikationssiffror när det gäller plasma och lcd

#12

Postad 24 mars 2006 - 12:10

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Tja, det var väl inte stans snyggaste apparat men en 40":are med Samsung-panel för 12.900:- låter som oerhört mycket TV för pengarna. Tillräckligt intressant för att ta sig till lämplig plats för att inspektera TV:n. Jag kan återkomma med mina intryck när det är avklarat.

#13

Postad 24 mars 2006 - 14:05

cwp
  • cwp
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Gärna! Det hade varit intressant att få höra om förstahandsintryck. Jag har kanske riktigt dålig smak, men jag tycker att de här TV-apparaterna är riktigt fräcka!

Kolla in deras tangentbord på sidan också!

#14

Postad 24 mars 2006 - 14:10

Unregistered943f8737
  • Unregistered943f8737
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Skulle ju passa perfekt om man hade en timmrad sportstuga...

Jag funderar fortfarande på om man skulle köpa en och lacka svart.
Skulle kunna bli något så här...

Bifogad fil  svart.jpg   41,77K   4019 Antal nerladdningar

#15

Postad 24 mars 2006 - 14:26

jie^
  • jie^
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Jag tycker inte den passar min stil men den är säkert snyggare IRL. Swedx vågar iaf göra annorlunda och som sagt så kanske den inte är tillverkad för oss hardcore teknikidioter, utan mer kanske en stuga. Skulle passa utmärkt i våran åtmintone, med 60-tals stil på stugan som har i träväggar av samma färg.

Myyyys!

#16

Postad 24 mars 2006 - 20:34

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Jag måste säga att redan innan jag åkte och tittade på den började jag tycka att den där träramen egentligen var ganska OK trots allt. Det är ju faktiskt lite annorlunda än de vanliga standard svarta och silver-färgade apparaterna. När jag väl kom dit kunde jag konstatera att träramen faktiskt är i trä och inte lackad plast. Dessutom är hela bakstycket också inklätt i trä. Helt OK.

Panelen lider av samma problem som alla lcd-skärmar jag sett, dvs både billiga och dyra, dvs lite blaskig svärta när det är mörkt i rummet omkring. Jag fick se lite av en taskig Kina-kopia av Gladiator och dessutom via komposit. Det såg inte så värst bra ut. Jag fick också se HD-material från en dator via VGA (dock inte "korrekt" upplösning eftersom datorn inte klarade av det) och det såg betydligt bättre ut. Lite "dimmiga" hörn hade panelen (alltså bakgrundsbelysningen lyste igenom lite) men det märktes bara när skärmen var helt mörk. Hela upplevelsen av skärmen påminde rätt mycket om Samsung R41/R51, dvs en något äldre modell av Samsung men det är egentligen ett riktigt gott betyg för en 40"-skärm som kostar 12.900:-.

Hur som helst kunde jag inte låta bli. Jag tyckte den verkade riktigt prisvärd så jag köpte en. Jag har tänkt att använda den via XBOX360 och HTPC. HTPC:n har jag inte byggt ännu så den har jag inte kunnat testa men XBOX:en blev ju ännu lite coolare att spela på nu när jag kunde köra HD-upplösning. Tidigare hade jag en gammal sunkig 28" CRT. Förhoppningsvis är det ett köp jag inte kommer att ångra.

#17

Postad 24 mars 2006 - 20:55

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
men varför säljer de apparaterna så billigt? De måste ju vara total utförsäljning?

#18

Postad 24 mars 2006 - 21:18

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
ocl! lite snabb frågor

Har den Digital tuner?

Har den en extern (box utanför TV`n) tuner?

Vad har den för Video ingångar?

Är den HDCP klar?

Klarar den 1366x768 60hz från en dator?

Har den någon fläkt som låter?

#19

Postad 24 mars 2006 - 21:18

Lasse C
  • Lasse C
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Kolla den här sidan:

www.swedx.se/product_info.php?cPath=38_47&products_id=80

inte alls illa, som sagt Samsung-grejer. Verkar helt ok. Priset är ju enormt! :)
Lasse c

#20

Postad 24 mars 2006 - 21:28

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

men varför säljer de apparaterna så billigt? De måste ju vara total utförsäljning?

<{POST_SNAPBACK}>


Om jag förstod saken rätt så är det deras egen tillverkning. De vill egentligen inte sälja direkt till slutkund men eftersom ingen av de stora jättekedjorna (Onoff, Elgiganten, etc) hakat på så provar de nu att sälja dem direkt, dvs minus alla kostnadsslukande mellanled. Dessutom är detta tillfälliga pris avsett att hjälpa till med marknadsföringen.

#21

Postad 24 mars 2006 - 21:36

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

ocl! lite snabb frågor

Har den Digital tuner?

Har den en extern (box utanför TV`n) tuner?

Vad har den för Video ingångar?

Är den HDCP klar?

Klarar den 1366x768 60hz från en dator?

Har den någon fläkt som låter?

<{POST_SNAPBACK}>


Den har INTE digital tuner

Den har INTE någon extern box

Den har följande bild-ingångar
1 x antenn
1 x komposit
1 x s-video
2 x Scart (varav 1 RGB)
1 x komponent
1 x D-sub (VGA)
1 x DVI

Dessutom har den...
1 x Audio in

Jag frågade om HDCP och enligt snubben jag snackade med så klarar den HDCP via DVI.

Jag har inte haft någon möjlighet att prova mig fram för att verifiera 1:1-upplösning. Enligt snubben jag snackade med skall det kunna fungera både via D-sub och DVI men jag kommer inte ha någon dator att prova med förrän om någon månad. Än så länge har jag bara provat antenningången, Comhem digital-TV via RGB-scart och XBOX360 via komponent. Det är dock för tidigt att komma med någon djupare analys än jag redan gjort.

Jag har inte lyssnat så noga men jag tror inte att den har någon fläkt.

Redigerat av Unregisteredb1bc3531, 24 mars 2006 - 21:36.


#22

Postad 25 mars 2006 - 00:07

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
ocl !

Du kan inte posta en STOR bild så man ser hur den verkligen ser ut?

har den någon ingång för hörlurar?

Hittade en större bild här

http://www.swedx.com...xv1s_40_sp.htm#


Visst är det en hörlursingång jag ser i höger hörn ocl ?


finns tydligen en 46 tum version också

#23

Postad 25 mars 2006 - 08:27

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Var hittar du 46"?


***Inlägget redigerat, tänk på att inte citera om du inte måste. (Regel 7.9) //Loofy

Redigerat av Unregisteredae7e2fa8, 06 april 2006 - 18:43.


#24

Postad 25 mars 2006 - 17:14

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Hittade en större bild här

http://www.swedx.com...xv1s_40_sp.htm#


Visst är det en hörlursingång jag ser i höger hörn ocl ?


finns tydligen en 46 tum version också

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, det är inte någon hörlursutgång. De två "icke-knapparna" nere till höger är två lysdioder, en grön som lyser när TV:n är på och en röd som lyser när TV:n är avstängd. Det finns en "plug-kontakt" på baksidan men det är en ingång för ljud från PC. Det finns ett par vanliga RCA-kontakter som ljudutgång. Jag antar att det är för att kunna koppla ljudet från TV-tunern till stereon. Någon utgång för hörlurar finns inte på TV:n. Det ser dock inte jag som någon stor brist direkt eftersom man lika gärna kan koppla hörlurar till receivern om man nu vill använda hörlurar (vilket jag aldrig gör).

Det är mycket riktigt en 46":are på G men den är inte riktigt färdig ännu så den finns inte att köpa.

Här är ett par mycket slarviga bilder tagna på min än så länge preliminära test-installation (ursäkta röran och dammet, hehe).
Bifogad fil  P1010002.JPG   134,14K   4681 Antal nerladdningarBifogad fil  P1010004.JPG   144,47K   5094 Antal nerladdningar

Jag har provat att koppla in TV:n som extern skärm till min bärbara dator. Tyvärr klarar inte grafikkretsarna att skicka 1366x768, trots Powerstrip. Det närmaste jag kom var 1280x768. Jag kunde dock redan då konstatera att bilden blev bättre än via Scart. Detta inlägg sitter jag och skriver "via TV:n". Det är bl.a. Gladiator via VGA som visas på bilderna. Jag har också tittat på lite HD-material (WMV9) med mycket trevligt resultat. Jag ser fram emot när jag byggt ihop min HTPC så att jag kan testa om det fungerar med 1:1-upplösning via VGA och DVI. Det lär dock dessvärre dröja någon månad.

Redigerat av Unregisteredb1bc3531, 25 mars 2006 - 17:20.


#25

Postad 25 mars 2006 - 17:25

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
40" för ca 12000:- är ju helt OK... sen håller jag med om att den inte kommer vinna några skönhetspris...(troligvis kommer den inte ens få ställa upp i en sån tävling) men det är i vilket fall mycket tv för pengarna....


//Hylle

#26

Postad 25 mars 2006 - 17:54

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Något skönhetspris kanske den inte vinner men jag tycker faktiskt att det är lite lätt befriande med en apparat som ser lite annorlunda ut och mer möbellik än alla dessa plast-kloner i svart och/eller silver. Den är befriande fri från det sedvanliga "knarret" som uppstår så snart man tar i en vanlig plastinbakad apparat. ;)

#27

Postad 25 mars 2006 - 18:16

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Tycker faktiskt designen är riktigt cool, men jag gillar udda saker så ;)
Grattis till köpet iaf, skulle själv velat ha en sån. Hade passat som ett smäck mellan mina Usher..

#28

Postad 25 mars 2006 - 19:00

Incognito
  • Incognito
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Ingen komponentingång? Eller är det jag som läser specarna fel?

Finns det några hakar med denna TV (förutom designen som jag inte bestämt mig vad jag tycker om)? Känns lite för billigt för att det inte ska vara ngn ordentlig hake. Finns ingen direkt hake blir det nog att slänga in en beställning.

Hur är svärtan?

Vad går frakten på?

Har den ngn mottagare (frågar då den står som "monitor" o jag kan inte hitta någonstans att den har ngn )?

Hur är PIP, ingen äkta sådan väl dvs inte dubbla mottagare?

Redigerat av Incognito, 25 mars 2006 - 19:28.


#29

Postad 25 mars 2006 - 19:04

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Ja, du läser specarna fel. Den har en komponentingång. ;)

Redigerat av Unregisteredb1bc3531, 25 mars 2006 - 19:04.


#30

Postad 25 mars 2006 - 19:14

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
So down to basic ocl, skulle du rekomendera ett köp?

hur är svärta och eftersläppningar ?

är text tv`n snabb?

det var ingen fläkt i den då?

#31

Postad 25 mars 2006 - 19:57

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Det är svårt att säga efter så kort tid. Jag har dessutom inte kunnat göra apparaten riktigt rättvisa eftersom jag inte kunnat ansluta tillräckligt goda källor. Jag tycker mig inte ha sett några eftersläpningar men jag har å andra sidan inte tittat på speciellt krävande material och jag har inte använt brusreduceringen mer än en liten stund. Svärta tycker jag är ungefär i nivå med Samsung R41/R51 så jag gissar att det sitter typ samma panel i apparaterna. Detta är den enda lcd-tv jag sett i hemmamiljö. I butiker upplevs ofta svärtan vara riktigt bra men när man hamnar i lite mer krävande miljöer (tex ett sparsamt belyst vardagsrum) blir det svarta naturligtvis inte helt svart. LCD-tekniken tillåter inte det. I dag kunde jag dock se på TV i dagsljus och då upplevdes svärtan som mycket bra. Just när det gäller svärta är jag mycket kinkig och skulle inte vara helt nöjd med någon lcd-skärm på marknaden. Jag bedömer denna att vara varken bättre eller sämre än tidigare nämnda Samsung R41/R51 och den anses ju av väldigt många vara en mycket bra apparat. Samsungen har nog mer avancerad elektronik men om man, som jag, siktar på att använda VGA/DVI spelar elektroniken mindre roll eftersom datorn kommer att ta hand om omskalning och annan bildbehandling.

Till saken hör också att jag sitter väldigt nära TV:n (ca 2-2,5 meter). När jag sett bilden från lite längre avstånd har den sett bättre ut. När man sitter så nära syns alla "konstigheter" tydligare.

När det gäller bildformat har den möjlighet att välja wide/panorama/zoom/4:3/14:9. Man måste manuellt ändra mellan de olika formaten. Den har fem olika "temperatur-lägen". Den har fyra förkonfigurerade bildjusteringslägen (Dynamic/Standard/Movie/Mild) samt ett läge där man själv kan justera. Såvitt jag kan bedömma är det INTE en separat inställning per källa. Det finns vissa skillnader mellan de olika källorna. För VGA kan man tex skapa ett eget "temperatur-läge" genom att justera rött/blått/grönt separat. Jag har inte provat så mycket utan mest klickat runt i menyerna.

Med tanke på prislappen och att även de billigaste 40"-arna har svårt att ta sig under 20kkr så är denna apparat vansinnigt prisvärd. Kan du få tag på bättre apparater? Absolut. Kan du få tag på apparater med fler funktioner och inställningsmöjligheter? Med största sannolikhet. Kan du få tag på en annan motsvarande 40"-are under 20kkr? Kanske. Kan du få tag på en annan motsvarande 40"-are för samma pris? Inte en chans!!!

Den bästa bildkvaliteten jag sett på denna apparat har kommit från XBOX360 via komponent och från dator via VGA (dock ej korrekt upplösning). Jag tycker det känns som om skärmen är för stor för anslutningar med sämre kvalitet eftersom den sämre upplösningen, bruset och allt annat blir förstärkt. Jag tror att elektroniken i denna apparat saknar mycket av de avancerade bildförbättringsfunktionerna som många kända (och dyrare) märken har men panelent är säkerligen jämförbar. För att få ut max ur skärmen tror jag därför att man, liksom för de flesta så här stora lcd-skärmar, bör ansluta via DVI, VGA eller möjligtvis via komponent. Jag provade, som jag nämnde tidigare, att ansluta min bärbara till skärmen. Den klarade inte korrekt upplösning så TV:n fick ändå göra en viss omskalning. Jag kunde dock konstatera att HD-material så väldigt bra ut. Det är väl kanske inte så förvånande. När jag spelade upp en vanlig DVD-film via datorn kunde jag dock konstatera att det såg betydligt bättre ut än via RGB-scart. Jag kommer att bygga en dator med bl.a. inbyggd digitalTV-mottagare för att slippa komposit/s-video/scart och, om möjligt, koppla förbi skärmens inbyggda elektronik. På lite längre avstånd måste jag dock säga att även RGB-scart ser ganska bra ut.

Jag använder inte Text-TV så jag kan inte riktigt bedöma hur denna står sig jämfört med andra apparater men jag tyckte det kändes lite segt när jag provade alldeles nyss. Någon fläkt har jag fortfarande inte hittat eller hört.

Bedömning:

Vill du sitta nära och ansluta komposit/s-video/scart?
- Välj en mindre TV

Vill du ha absolut toppkvalitet, massor av funktioner och den absolut senaste tekniken?
Välj någon av de nya modeller som är på väg ut på marknaden från Samsung, Sharp, etc.

Vill du ha stor bild och tänker använda högkvalitativa insignaler eller sitter lite längre ifrån TV:n än jag gör?
Jag tror att du kommer att ha mycket svårt att hitta en mer prisvärd apparat.

Är denna TV rätt för dig? Det kan bara du svara på. Den har sina nackdelar precis som alla andra apparater. Jag har längtat efter en platt TV i flera år men tyckt att priserna varit för höga. När nu priserna börjat hamna på tolerabla nivåer har jag istället börjat tycka att 32" är lite litet och att jag skulle vilja ha större men då kom prislappen i vägen igen. Med detta erbjudande från Swedx fick jag en chans att både få en stor skärm och en tolerabel prislapp samtidigt som jag fick en skärm som inte var lika trist utformat som i stort sett alla andra. Jag hade egentligen inte planerat något TV-inköp förrän till hösten men när nu denna möjlighet dök upp kunde jag inte låta bli. Det var helt enkelt vansinnigt mycket TV för stålarna.


edit:
Efter att ha tittat lite på SVT1 kan jag konstatera att det ser rätt ok ut även med vanlig RGB-scart, även om man sitter så nära skärmen som jag gör, så länge det är god kvalitet på sändningen. Det är nog kombinationen "litet avstånd", "stor skärm" och "dålig källa" som bör undvikas.

Redigerat av Unregisteredb1bc3531, 25 mars 2006 - 20:16.


#32

Postad 26 mars 2006 - 08:57

sp7
  • sp7
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Här två länkar om dessa Lcd tv

Har väntat på 46" skulle komma 1 April men 40" för 12 900 kr är otroligt billigt ;)

http://www.swedx.com.../xv1s_46_sp.htm

http://www.blocket.s...536.htm?ca=11_s

#33

Postad 26 mars 2006 - 09:12

Unregistered7150649a
  • Unregistered7150649a
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0
Shit vilket missfoster !!!! Undra hur designaren ser ut???? ;)
Fast ok , i en timmrad stuga ute i vischan kan den va ok...... ;) (dom borde marknadsföra starkt i typ norrland)

Redigerat av Unregistered7150649a, 26 mars 2006 - 09:15.


#34

Postad 26 mars 2006 - 10:08

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
tja, designen var ju inte så fin på bild. men en 40" lcd för 13K är inget man ska vifta bort för lätt. skulle jag vara på jakt efter en tv så skulle jag definitivt åka och se den här...

#35

Postad 26 mars 2006 - 11:05

Unregistered6b6358aa
  • Unregistered6b6358aa
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Här två länkar om dessa Lcd tv

Har väntat på 46" skulle komma 1 April men 40" för 12 900 kr är otroligt billigt  ;)

http://www.swedx.com.../xv1s_46_sp.htm

http://www.blocket.s...536.htm?ca=11_s

<{POST_SNAPBACK}>


Ja den ser ju lite anorlunda ut ;)
Däremot kan den nog mer tilltala lite äldre personer ( Min far tyckte den var s***snygg ) :D ;)


Däremot tycker jag inte deras annons på blocket gav riktigt bra förtroende när de förklarar LCD tekniken.

-Detta är LCD-TV, Samsung panel och inte
plasma som betyder kortfattat, mycket bättre
bild,


/Sibbe

#36

Postad 26 mars 2006 - 12:26

Incognito
  • Incognito
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Hittar inge info om högtalare, så några sådana finns inte på Tvn?

Går kanalbyten snabbt?

Redigerat av Incognito, 26 mars 2006 - 12:29.


#37

Postad 26 mars 2006 - 12:53

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Hittar inge info om högtalare, så några sådana finns inte på Tvn?

Går kanalbyten snabbt?

<{POST_SNAPBACK}>


Jodå, högtalarna sitter på sidorna.

Kanalbyten går väl ungefär lika snabbt som min gamla CRT när man skiftar uppåt och nedåt (typ vid zappning). När man byter källa går det lite långsammare liksom när man väljer kanal direkt genom att trycka på siffertangenterna. Det kan jag dock leva med.

När det gäller svärta kan jag förresten jämföra med min 20" lcd (drygt ett år gammal har jag för mig) som hänger i sovrummet. Det är skillnad som natt och dag. Sovrums-TV:n är rätt blaskig medan den nya 40":aren är ungefär lika bra som min gamla CRT-apparat (som iofs var nästan 15 år gammal men ändå).

#38

Postad 26 mars 2006 - 13:06

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Tror att det är högtalare, de mystiska märkerna på båda sidor om skärmen. Det ser ut som samma som är på de separata högtalare de har på sin hemsida (också i trä).

Den kanske inte skulle bli så toklig tillsammans med mina fronthögtaler och tv bänk i snarlik trä. Till det priset så kan man leva med mycket.

Man skulle tro att det är enbart höljen de gör SWEDX, så frågan är hur mycket som är Samsung allt elektroniskt ink panel eller enbart panelen så att de egentligen köps via någon annan tillverkare som gör bildbehandlingen? En bra bildbehandling är ju avgörande särskild på analog tv-tittande.

Man kanske kan förstå detta genom hur lika menyn i inställningen är mot Samsung

#39

Postad 26 mars 2006 - 13:11

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Tycker inte den ser värre ut än alla trä högtalare som de flesta har in sina anläggningar, vad är det som säger att en högtalare är snygg i trä?

#40

Postad 26 mars 2006 - 21:58

sp7
  • sp7
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Köpte en 40":are idag för 12 900:- ;)
Priset ska antagligen gälla månaden ut
På Swedx köper man direkt av vd:n Jan i sollentuna (där monteringsfabriken ligger).
De hade sålt 55 st av den modellen nu.
30 dagar öppet köp och 2 års garanti!
Om något får sönder under garantitiden så servar de direkt i fabriken alltid delar hemma (t.ex. byter moderkort)
Panelen har Samsungs högsta kvalitetsklass 1, elektroniken kommer från avknoppare från Samsung i ett nystartat företag i korea, trähöljerna byggs i kina i en Swedxägd fabrik.

Tv:n känns gedigen (möbelfinish).

Bor i comhemhus men signalstyrkan på dekodern visat 1 av 5 (Humax pvr 2000) så jag har väl dålig analog signal alltså lite grynigt på analog men ganska bra på digital
Måste köpa kablar för att kunna testa mer från PC:n

Sune

<Bifogad fil  DSCF6135.JPG   61,99K   1597 Antal nerladdningar
<Bifogad fil  DSCF6136.JPG   55,95K   5 Antal nerladdningar
<Bifogad fil  DSCF6137.JPG   56,73K   6 Antal nerladdningar
<Bifogad fil  DSCF6138.JPG   57,79K   6 Antal nerladdningar
<Bifogad fil  DSCF6139.JPG   56,64K   5 Antal nerladdningar
<Bifogad fil  DSCF6140.JPG   60,71K   4 Antal nerladdningar
<Bifogad fil  DSCF6141.JPG   64,78K   5 Antal nerladdningar
<Bifogad fil  DSCF6142.JPG   52,67K   2 Antal nerladdningar
<Bifogad fil  DSCF6143.JPG   57,32K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av sp7, 26 mars 2006 - 22:05.


#41

Postad 27 mars 2006 - 02:26

Tomas T
  • Tomas T
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
SP7: Är det färgskiftning på den övre liggande delen av träramen då den syns mörkare?

#42

Postad 27 mars 2006 - 09:01

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
fan, ju mer jag tittar på bilder av dena tv desto mer tilltalar designen mig :P

#43

Postad 27 mars 2006 - 09:24

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Du menar Priset :P .

hmm kollade på Specen.

Strömkälla: 24V(DC)
Färgdjup: 24bit

kan dem 2 stämma?

#44

Postad 27 mars 2006 - 09:43

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Hej

:o HA HA HA vad ful den är !!!
Varför kunde inte Swedx säga åt kineserna i fabriken och gjuta lite plast istället.


:P Hmmm kanske inte ...
Men den är rätt cool också, väldigt annorlunda . Om man hade en sån har tv hemma
skulle ju alla som hälsar på ha nått att prata om i flera timmar ......

Jo men visst är den ful .....eller ..... ja ja den är i varje fall super billig.
Har nyss köpt än LP1 37 och för dom pengarna hade man nästan fått 2 st såna här "träburkar"

#45

Postad 27 mars 2006 - 12:27

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Man får ju sig en tankeställare... hur ###### mkt överpris det är på alla andra tv

okej jag vet att det kan vara bättre elektronik mm i andra apparater ....

Men att kunna köpa en 40" lcd och sedan kränga på ramar av trä som inte är gjutna i nån massproduktion, plast är ju ett billigare alternativ (och snyggare) och sedan kränga den för 12.900kr
och tjäna på det ..hmm låter som resten av LCD:er går med rejäl vinst när dem säljs


för övrigt så har jag fått bra pris på en annan apparat en 37" av känd modell xxxx för 13500kr kostar 19900kr som billigast på nätet och då kan man ju undra vilket inköpspriset är.. för ingen säljer väl med förlust?

Låter som det skulle gå att få ruskigt med fart på försäljningen om man satte ner priserna några tusingar.. tjäna på mängd istället...

#46

Postad 27 mars 2006 - 13:15

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Hur är ljusstyrkan och kontrasten, verkar rätt kassa på papperet men det säger ingenting?

#47

Postad 27 mars 2006 - 13:30

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Ljusstyrkan/kontrasten är väl på 500/1000:1, dvs ganska likvärdig med resten av marknaden för LCD-skärmar så jag förstår inte vad du menar med att värdena är dåliga. Att jämföra med Samsungs dynamiska kontrast eller med plasma-kontrast är ju inte görbart.

#48

Postad 27 mars 2006 - 14:19

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0
Nu har jag tittat på den några gånger och jag börjar gilla den, kul med någon som vågar avvika från mängden och använda annorlunda material... :P :D :o

Skall jag ställa in köpet av 2 kanalare elelr inte, hmmm....

#49

Postad 27 mars 2006 - 16:04

Incognito
  • Incognito
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Kul att ni som köpt den tar er tid att svara på frågor o postar bilder =).

Ett par frågor bara till er , harar rätt mkt när det är så mkt pengar (13550kr är rätt mkt $$$ för mig i alla fall även om det verkar vara ett riktigt klipp):

Hur är fjärren?

Finns det ngt som får er att tänka "jasså, det är därför den är så billig"?

Ngt som man bör veta som inte nämnts i den här tråden?

#50

Postad 27 mars 2006 - 16:26

Unregistered6e791635
  • Unregistered6e791635
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Kul att ni som köpt den tar er tid att svara på frågor o postar bilder =).

Ett par frågor bara till er , harar rätt mkt när det är så mkt pengar (13550kr är rätt mkt $$$ för mig i alla fall även om det verkar vara ett  riktigt klipp):

Hur är fjärren?

Finns det ngt som får er att tänka "jasså, det är därför den är så billig"?

Ngt som man bör veta som inte nämnts i den här tråden?

<{POST_SNAPBACK}>



Härunder kan du se swedx's svar på mina frågor däribland din fråga varför den är så billig fast det är som sagt Swedx's svar och om det är den hela sanningen vet jag inte...

"Tack för ditt mail.

Gällande dina frågor:

1. Nej den ingen utförsäljning av denna apparat utan det är ett introduktionspris för denna modell.
2. Priset kommer att finnas kvar 2 veckor till
3. Du är välkommen att besöka vårt visningsrum på landsvägen 3 (Norrviken), 19270 Sollentuna.



Mvh



Micke Salloum




Hej.
Jag har några frågor angående 40 tum lcd tv.
1. Är det en utförsäljning av den modellen eller?
2. Hur länge säljer ni den modellen med det priset, 12900 kr?
3. Finns det möjlighet att besöka ert företag, titta på tv:n och ev. köpa den på platsen?

Mvh
Christer B."

Redigerat av Unregistered6e791635, 27 mars 2006 - 16:30.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.