Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-40M71B

674 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 02 augusti 2006 - 12:18

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Sen undrar jag varifrån du får "som alla här lovordar som den absolut bästa LCD TV:n som finns att köpa i Sverige i handeln idag"? TVn har funnits så kort tid på marknaden så jag skulle vara förvånad om mer än några FÅ ens SETT den ännu, än mindre hunnit jämföra den med någon annan TV.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du läst hela tråden, alla lovsjunger M71:an, och med alla menar jag de som sagt något i tråden, svårt att uttala om de som inte uttalat sig, men sågar alla andra Samsung skärmar. Det var det jag menade.

Förbannat svårt att bestämma sig om det är läge eller inte att köpa, men när man sitter på en 6år gammal 28" CRT från Philips, så är man lite sugen på att åtminstone kunna köra ut DVD-signalen i komponent och dessutom få 16:9, nu är juh både SVT och TV4 allt som oftare i 16:9, tur man kan trycka ihop bilden.

#252

Postad 02 augusti 2006 - 12:26

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
Bilden måste ju kalibreras för att kunna uppnå de kvaliteter som skärmen kan visa!! Det som är unikt är just m71:s möjligheter för kalibrering och korrekt bild!!

Som alla displayer "out-of-the-box" så kommer M71 att uppvisa en normal (IMO "medioker") bild, i linje med de flesta konkurrenter - som Havocsi sade... "Att köpa denna TV utan att få den kalibrerad med mätutrustning är nästan att häda. Den är gjord med Joe Kanes hjälp att kunna vara 100% korrekt enligt standarder och det är den första platt-tv någonsin som klarar det, vilket innebär att den är en ren revolution."

mvh

/Pär

#253

Postad 02 augusti 2006 - 13:16

Aktien
  • Aktien
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Här kommer en bild på M71:an.
Jag har inte sett att man kan välja biograf läge någonstans mer än att man kan välja Film i ljud menyn?

Bifogad fil(er)



#254

Postad 02 augusti 2006 - 13:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Kan inte tänka mig annat än att de effekter DNIe "bidrar" med, med dynamisk gamma och annat jox, inte är påslagna när tv:n körs i sitt optimala läge (även om kanske just menyvalet "DNIe: Off" saknas). Det skulle lixom ta död på hela syftet med apparaten. :unsure:

Och ja, känns lite poänglöst att köpa denna och inte kalibrera den. En M71+kalibrering känns betydligt mer prisvärt än en M71 utan kalibrering. Och prisvärdhet är viktigt när man handlar, eller? :lol:

Dessutom: OM det skulle behövas göras en justering i servicemenyn, låt istället den ISF-utbildade kalibreraren göra detta. Vinsten är att garantin finns kvar och att denne garanterat gör ett bättre jobb med "pillandet".

Aktien>> "Film" kanske det heter föresten.
Postad bild
Postad bild

#255

Postad 02 augusti 2006 - 13:29

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Var får man tag på någon som kan kalibrera en M61:a? Kanske vore idé att göra det...

#256

Postad 02 augusti 2006 - 13:31

Unregisteredd2bf7634
  • Unregisteredd2bf7634
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Sen undrar jag varifrån du får "som alla här lovordar som den absolut bästa LCD TV:n som finns att köpa i Sverige i handeln idag"? TVn har funnits så kort tid på marknaden så jag skulle vara förvånad om mer än några FÅ ens SETT den ännu, än mindre hunnit jämföra den med någon annan TV.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du läst hela tråden, alla lovsjunger M71:an, och med alla menar jag de som sagt något i tråden, svårt att uttala om de som inte uttalat sig, men sågar alla andra Samsung skärmar. Det var det jag menade.

Förbannat svårt att bestämma sig om det är läge eller inte att köpa, men när man sitter på en 6år gammal 28" CRT från Philips, så är man lite sugen på att åtminstone kunna köra ut DVD-signalen i komponent och dessutom få 16:9, nu är juh både SVT och TV4 allt som oftare i 16:9, tur man kan trycka ihop bilden.

<{POST_SNAPBACK}>

Då kontrar jag med att fråga om du läst nån SONY-tråd på sistone? :unsure:

Vet vad du menar... Sitter själv på en 32" Panasonic som också sett sina bästa dar, men rätta 'nu ska jag slå till'-känslan är ändå inte närvarande...

#257

Postad 02 augusti 2006 - 13:32

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Skulle även vara roligt att se en bild från baksidan på M71, så man får se hur ingångarna sitter.
Har du lust/möjlighet att även skicka upp en bild på baksidan?

// Pepe

#258

Postad 02 augusti 2006 - 13:33

Aktien
  • Aktien
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Den stod på Dynamisk.
Ska testa de olika lägena och se vilken som verkar bäst även med SMD påslagen.
Jag pratade med de på Expert om kalibrering av tv'n men de hade ingen aning och hade aldrig hört talas om det!

#259

Postad 02 augusti 2006 - 13:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Trineo>> The Rock i Lund kan lösa den biten. Annars är ett antal handlare på G med ISF-kurs nu i Augusti så de blir nog fler kandidater till hösten...

Aktien>> Va? Och dom som är experter och allt. :lol: :unsure:

#260

Postad 02 augusti 2006 - 13:40

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
Följande butiker vet jag kommer att vara med på ISF kursen, så testa med dem :unsure:

Hemmabiocenter
The Rock
Biobanditen
Hifi-butiken
Hembiobutiken
Hembioconsult
Mälardalens Ljud och Bild inredning

mvh

/Pär

#261

Postad 02 augusti 2006 - 13:45

Aktien
  • Aktien
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Här är baksidan..!

Bifogad fil(er)



#262

Postad 02 augusti 2006 - 13:46

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

Följande butiker vet jag kommer att vara med på ISF kursen, så testa med dem :unsure:

Hemmabiocenter
The Rock
Biobanditen
Hifi-butiken
Hembiobutiken
Hembioconsult
Mälardalens Ljud och Bild inredning

mvh

/Pär

<{POST_SNAPBACK}>

Det där är en liten början på en lista som kan gå under namnet; Seriösa handlare! :lol:

/Bäckman

#263

Postad 02 augusti 2006 - 13:57

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Här är baksidan..!

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för bilderna!

Blev lite besviken att se att den inte har någon digitalt ljud ut?! Eller är den koax. som skymtar där?

Jag menar om man matar in bild och ljud med HDMI, så vill man ha ut DD/DTS i surround receivern som de flesta har. T ex så såg jag att Amoi hade både koax och optisk utgång på en av deras mod.

#264

Postad 02 augusti 2006 - 13:59

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Du har väl ändå DD/DTS utgång från DVD eller vad du vill som du kan dra direkt till stärkaren om inte annat. För det ser inte ut att finnas någon digital utgång från tvn.

#265

Postad 02 augusti 2006 - 14:04

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Du har väl ändå DD/DTS utgång från DVD eller vad du vill som du kan dra direkt till stärkaren om inte annat. För det ser inte ut att finnas någon digital utgång från tvn.

<{POST_SNAPBACK}>

Öhh ehum :unsure: jo jag kanske skall tänka efter före, blev bara så impad när jag såg det på Amoi:en, men visst har du rätt.

#266

Postad 02 augusti 2006 - 14:28

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Aktien  Postat Idag, 14:45
 
Här är baksidan..!


Tack!
Ser jag rätt?? Är det plats för en CA-Modul på sidan? Så man kan ta in boxers utbud??

// Pepe

#267

Postad 02 augusti 2006 - 14:45

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Får jag fråga var du ser den platsen?
Tänker du på de på sidan så är det minneskortslots... enligt specification.

#268

Postad 02 augusti 2006 - 15:00

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Oopps, det stämmer. :unsure:

// Pepe

#269

Postad 02 augusti 2006 - 15:07

_Magnus_
  • _Magnus_
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har precis köpt en för 26999 på Expert. Får den levererad ikväll. :unsure:

#270

Postad 02 augusti 2006 - 15:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Det där är en liten början på en lista som kan gå under namnet; Seriösa handlare!  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, eller kanske "Expert"? :lol:

#271

Postad 02 augusti 2006 - 16:07

craezy
  • craezy
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Aktien, vore kanonkul om du kunde lägga upp lite fler bilder från någon film och kanske från nån tv-kanal. Tack på förhand.

#272

Postad 02 augusti 2006 - 16:28

Aktien
  • Aktien
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Här kommer några bilder, en är från TV 4 via Boxer och den andra DVD med en gammal enkel DVD spelare.
Pratade med Expert(erna) om en annan sak, då sa de att priset var fel, den säljs nu för 27 999:- så jag skulle få tillbaka mellanskillnaden.

Bifogad fil(er)



#273

Postad 02 augusti 2006 - 16:30

Aktien
  • Aktien
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Det blir inte särskilt bra återgivet på foto!

#274

Postad 02 augusti 2006 - 17:55

craezy
  • craezy
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Tackar, ser mycket bra ut, speciellt bilden från tv4.

#275

Postad 02 augusti 2006 - 19:16

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Tackar för bilderna Aktien! :unsure:
tycker den är riktigt snygg! :lol:

#276

Postad 03 augusti 2006 - 06:23

Bull sTure
  • Bull sTure
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Om det är någon från uppsala som vill beskådaden den så finns den på Power i Gränbycenter :unsure:

#277

Postad 03 augusti 2006 - 06:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Tackar, ser mycket bra ut, speciellt bilden från tv4.

<{POST_SNAPBACK}>

Du är medveten om att screenshots inte säger ett jota och att de foton som visades skulle iprincip kunna vara från vilken tv som helst?

#278

Postad 03 augusti 2006 - 07:29

craezy
  • craezy
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Jo nog förstår jag att en stillbild inte återger verkligheten till fullo.

#279

Postad 03 augusti 2006 - 07:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Bra, ville bara kolla. :unsure: Och inte heller att ett foto ens kan återge en stillbild till fullo.

#280

Postad 03 augusti 2006 - 07:45

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Efter lite "Bibelfiskande" av AreaDVD test av M71 kan man utläsa att dom inte är helt nöjda
med denna skärm.
Dom skriver också att Pioneer 436 fortfarande är kung när det gäller DI, svärta samt Up/Down
skalning.

Så frågan är varför man ska betala 25k för M71 när man kan få den bättre 436 för samma peng
och bör inte Pioneers G7 köra 8or runt M71 ?

#281

Postad 03 augusti 2006 - 09:06

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Efter lite "Bibelfiskande" av AreaDVD test av M71 kan man utläsa att dom inte är helt nöjda
med denna skärm.
Dom skriver också att Pioneer 436 fortfarande är kung när det gäller DI, svärta samt Up/Down
skalning.

Så frågan är varför man ska betala 25k för M71 när man kan få den bättre 436 för samma peng
och bör inte Pioneers G7 köra 8or runt M71 ?

<{POST_SNAPBACK}>


Frågan är hur dem kalibrerat den. Vad jag förstår så är den inte kung direkt "out of the box".
Ska varit kul att få se den och pilla på den.
Hittar ingen butik här Helsingborg som har den! :unsure:

#282

Postad 03 augusti 2006 - 11:02

Viggo1
  • Viggo1
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Efter lite "Bibelfiskande" av AreaDVD test av M71 kan man utläsa att dom inte är helt nöjda
med denna skärm.
Dom skriver också att Pioneer 436 fortfarande är kung när det gäller DI, svärta samt Up/Down
skalning.

Så frågan är varför man ska betala 25k för M71 när man kan få den bättre 436 för samma peng
och bör inte Pioneers G7 köra 8or runt M71 ?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tycker inte att det är rätt att jämföra en plasmaskärm med en LCD rakt av eftersom de båda tekninkerna ju har skillnader för-/nackdelar i sig. Plasmaskärmarna har ju generellt sett de fördelarna
* Billigare för samma storlek
* Skarpare färger bättre svärta kontrast
* Bättre responstid

På samma sätt har ju LCD fördelar mot plasma
* Högre upplösning
* Lägre strömförbrukning
* Inga problem med inbränningar för stillbilder
* Ingen blank skärm man speglar sig i :unsure:
Det går säkert fylla på ytterligare fast jag kommer inte på fler nu.

Redigerat av Viggo1, 03 augusti 2006 - 11:17.


#283

Postad 03 augusti 2006 - 11:23

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Efter lite "Bibelfiskande" av AreaDVD test av M71 kan man utläsa att dom inte är helt nöjda
med denna skärm.
Dom skriver också att Pioneer 436 fortfarande är kung när det gäller DI, svärta samt Up/Down
skalning.

Så frågan är varför man ska betala 25k för M71 när man kan få den bättre 436 för samma peng
och bör inte Pioneers G7 köra 8or runt M71 ?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag förstår inte riktigt hur utläser det, för ungefär det här får jag fram:

Den enda Plasma som de anser är bättre än M71 är Pioneer 436XDE och att M71 är den bästa LCD'n på marknaden just nu.

De anser också M71 bättre än PV60.

Men som sagt, detta är EN review och dessutom babbelfiskad, så jag inväntar nog hellre fler reviews på engelska eller svenska innan jag säger något mer.

#284

Postad 03 augusti 2006 - 11:46

Unregistereda9b6bf40
  • Unregistereda9b6bf40
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Jag har tittat MYcket och har kunnat jämföra marknadens bästa plasmor med likvärdiga lcd skärmar. I början tyckte jag plasmorna (särskilt pioneer) var helt överlägsna med kolsvart svärta och dynamiska färgåtergivning..

MEN allteftersom började jag gilla lcd-bilden alltmer, det är fortfarande lätt att tjusas av plasmans bild, men idag upplever i varje fall jag lcd bilden som oerhört mycket renare och föredrar den framför plasma på alla punkter utom svärtan.


Lite off topic kanske, men någon tog upp det tidigare:)

Mvh Björn

#285

Postad 03 augusti 2006 - 13:30

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Den enda Plasma som de anser är bättre än M71 är Pioneer 436XDE


De var väl de jag skrivit ???
Tycker de är tråkigt att dom inte lyckats bättre, Pioneer 436XDE är ju trots allt ca 1 år gammal.
För övrigt har jag nog mer förtroende för AreaDVD än svenska tidningar :unsure:

#286

Postad 03 augusti 2006 - 17:59

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Hittar ingen butik här Helsingborg som har den


Står nere på expert på Kullagatan.
såg väldigt bra ut tyckte jag.

#287

Postad 03 augusti 2006 - 18:52

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Hittar ingen butik här Helsingborg som har den


Står nere på expert på Kullagatan.
såg väldigt bra ut tyckte jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar för det!
Då är morgondagen kirrad :unsure:

#288

Postad 04 augusti 2006 - 09:18

Greystone
  • Greystone
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Avbeställde hos Fyndbörsen då de inte kunde ge leveransdatum, och bytte till Ullared Digital som skickade den direkt. Har den på tisdag. Yay! :unsure:

#289

Postad 04 augusti 2006 - 14:36

Viggo1
  • Viggo1
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Hittar ingen butik här Helsingborg som har den


Står nere på expert på Kullagatan.
såg väldigt bra ut tyckte jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar för det!
Då är morgondagen kirrad :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Har du någon åsikt om den nu i jämförelse med de andra skärmarna? Isåfall får du väldigt gärna komma med några kommentarer :lol:

#290

Postad 04 augusti 2006 - 14:47

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Kom precis hem ifrån expert. Tyvärr hade dem mkt att göra så jag kunde inte pilla :blink:
Fick se något rullande konsert skit som inte såg bra ut på någon skärm. Det ända jag la märke till att i vissa stunder var färgerna riktigt bra men i vissa så var det precis som om den lös upp deras ansikten så dem blev helt "belysta", såg ut som om en gloria i hela ansiktet. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Men som sagt jag fick ju inte pilla på det och jag är ganska säker på att dem inte gjort en ända inställning på den.

#291

Postad 05 augusti 2006 - 09:38

MWessman
  • MWessman
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Såg att det tyska företaget Media-Handel har ett mycket bra pris på denna skärm. Någon som har någon erfarenhet av detta företaget? På deras produktöversikt över Samsungmodeller visar dock bilden tillhörande M71an någon annan tv, produktbeskrivningen verkar stämma iallafall. Tips och råd?

#292

Postad 06 augusti 2006 - 00:44

Unregisteredd2bf7634
  • Unregisteredd2bf7634
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Såg att det tyska företaget Media-Handel har ett mycket bra pris på denna skärm. Någon som har någon erfarenhet av detta företaget? På deras produktöversikt över Samsungmodeller visar dock bilden tillhörande M71an någon annan tv, produktbeskrivningen verkar stämma iallafall. Tips och råd?

<{POST_SNAPBACK}>

a ) Bilden är fel.
b ) Priset på M61 är *högre* än det annonserade priset på M71

Min näsa säger att det luktar skumt. Min teori: Antingen har de inte TVn i lager utan visar bara ett 'preliminärpris', eller så är det fel TV.

Redigerat av Unregisteredd2bf7634, 06 augusti 2006 - 00:45.


#293

Postad 06 augusti 2006 - 10:36

Skyride
  • Skyride
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Enligt pricerunner.de är lägsta priset 2189 € för tvn
inget skumt med det.

#294

Postad 06 augusti 2006 - 20:52

Unregistered5f949e3f
  • Unregistered5f949e3f
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag har inte sett att denna frågan blivit besvarad, så jag passar på att ställa den.

Har M71 stöd för pixelmappat genom HDMI?
De tidigare Samsung modellerna har det ju inte iaf.

#295

Postad 06 augusti 2006 - 23:28

Peak81
  • Peak81
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
M71:an finns att beskåda på Power. Kopplad med VGA koppling till Mediacenter, HD-signal!

#296

Postad 06 augusti 2006 - 23:40

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
När jag såg denna tv, så stod den brevid
sonys V lcd, samsungs nya plasma, en pioneer plasma och förra årets Samsung lcd samt den uppdaterade som kom i år.
och alla körde samma material.
han se dom både köra Hd och dvd och 40M71B såg helt klart bäst ut av dom alla.
men inställningarna var säkert kassa på alla.
då jag kan säga att pioneer plasman såg sämst ut.
men jag skulle snarare tro att den skulle vara bäst med lite TLC.

#297

Postad 07 augusti 2006 - 07:32

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

M71:an finns att beskåda på Power. Kopplad med VGA koppling till Mediacenter, HD-signal!



På vilken Power butik såg Ni denna ?
Pris ?

Kollade Powers WEB men den finns inte med där ???

#298

Postad 07 augusti 2006 - 10:59

Unregisteredd2bf7634
  • Unregisteredd2bf7634
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Enligt pricerunner.de är lägsta priset 2189 € för tvn
inget skumt med det.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, vi tar det igen.

Affären (Media-Handel) listar M61 till ett HÖGRE pris än de listar M71 till.

Känns det verkligen rimligt?

Ett av pricerunners & prisjakts största problem är f.ö. att hitta korrekta priser. Det är ganska enkelt att 'råka' skicka in alla sökningar från vissa IPn till sidor/priser utan moms bara för att få många besökare.

#299

Postad 07 augusti 2006 - 12:02

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
Varför inte kontakta Media-Handel och fråga?
Då får du ju samtidigt en koll om de svarar snabbt på epost, en liten fingervisning om dem är seriösa.

#300

Postad 07 augusti 2006 - 13:41

Unregistered87a6509e
  • Unregistered87a6509e
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Jag har inte sett att denna frågan blivit besvarad, så jag passar på att ställa den.

Har M71 stöd för pixelmappat genom HDMI?
De tidigare Samsung modellerna har det ju inte iaf.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag är också intresserad av att veta det.
Skulle någon som har den inkopplad från dator genom HDMI kunna testa programmet moninfo.
http://www.entechtai...les/moninfo.exe

Då får man bland annat reda på vilka upplösningar som stöds via HDMI/DVI



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.