![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 25 september 2007 - 15:58
Är det någon som har en uppdatering när DM8000 kommer?
Fredag den 12 oktober enligt d-world
Intressant att specen där säger DVI out, inte HDMI....
Så det blev ingen licens för HDCP för DMM ?
/b
Postad 25 september 2007 - 18:51
förstår inte varför man skulle vilja ha HDCP...
Utan HDCP (link protection) på HDMI ska väl en del skyddat material inte gå
att spela upp högupplöst ?
AFAIR så kräver inte HDMI spec i sig att det finns HDCP men visst skyddat HD-material kräver link protection i form av HDCP som i sin tur kräver HDMI.
Men visst, är materialet osyddat så fungerar DVI + audio eller HDMI utan HDCP lika bra.
/b
Postad 25 september 2007 - 18:58
Redigerat av Leatherface, 25 september 2007 - 18:59.
Postad 25 september 2007 - 19:04
förstår inte varför man skulle vilja ha HDCP...
Kanske för att kunna se HDTV från Canal Digital/SVT.
Postad 25 september 2007 - 20:05
Postad 25 september 2007 - 21:10
Här kommer troligen veckans mest korkade fråga! Vad är en cam?vad jag vet kör inte kanalerna med HDCP så den biten borde va lugnt... oroa er istället för en fungerande cam för HD kanalerna....

Postad 26 september 2007 - 08:02
Det behövs ingen CAM då du kan köra med en SOFTCAM mot en kortserver som vi gör med Kathrein UFS-910

Postad 26 september 2007 - 08:10
Finns det ingen fungerande cam för hd-kanalerna, men vad är det de kör med på Kathrein UFS 910 ?
Jorå det fungerar med en Conax cam... Men som sagt bättre med en softcam...
Postad 26 september 2007 - 08:24
Postad 26 september 2007 - 09:20
hd kanalerna kan ni glömma med softcam ifall hd kanalerna är låsta... dom kanaler som inte är det går däremot och se + alla SD kanalerna...
Men alltså... Börjar bli trött på detta snack om att HD kanalerna är låst. DOM ÄR INTE LÅSTA!!!
Postad 26 september 2007 - 20:36
hd kanalerna kan ni glömma med softcam ifall hd kanalerna är låsta... dom kanaler som inte är det går däremot och se + alla SD kanalerna...
"Låsta" - på vad sätt? Bli gärna så teknisk som krävs, har hyfsad koll på kryptering av digital-tv.
/Martin
Postad 26 september 2007 - 21:37
Här kan ni läsa lite om pairingen:
http://www.conax.com...xtended/pairing
Redigerat av Leatherface, 26 september 2007 - 21:49.
Postad 26 september 2007 - 22:17
[quote name='Leatherface' date='Sep 26 2007, 09:24 ']Men alltså... Börjar bli trött på detta snack om att HD kanalerna är låst. DOM ÄR INTE LÅSTA!!!
[/quote]
vänta.......

Postad 26 september 2007 - 22:26
https://www.minhembi...howtopic=167775
men som tur är så är det en riktig cam som klarar pairing på G men att nån skulle lyckats låsa upp korten som det skrivs i tråden där tror jag först då jag ser det...
Redigerat av Leatherface, 26 september 2007 - 22:39.
Postad 27 september 2007 - 06:34
googla efter "conax chipset pairing" det innebär att det är låst till viss typ av box... du kan flytta kortet mellan likadana boxar men inte till en box av annan typ... det funkar alltså inte på samma sätt som viasats låsning.... verkar iofs som en del kan köra ändå så det har kanske inte aktiverats ännu kanske förklarar varför en del ca moduler funkar... men den dan dom gör det kommer det bli svart som i andra länder där dom inför det...
Här kan ni läsa lite om pairingen:
http://www.conax.com...xtended/pairing
Vad jag förstår så förhindrar denna pairing bara användandet av andra Conax kort i en receiver som har Conax pairing... Har inget med själva Conax kortet att göra...
Hinder content piracy by control word distribution: With the increase in the number of online systems, distribution of control words is becoming a commercial problem. By securing the transport path between the smart card and the STB, such attacks become more difficult to perform???
Postad 27 september 2007 - 08:29
Vad jag förstår så förhindrar denna pairing bara användandet av andra Conax kort i en receiver som har Conax pairing... Har inget med själva Conax kortet att göra...
Inte riktigt så längre....
Med nya cas7 kort så fås en full pairing stb - kort.
Dvs kortet kommer inte ge några cw (för avkodning) om inte rätt identifiering/autentisering skett.
Så om cas7 pairing är aktivt kommer kortet inte fungera i en annan oparad mottagare.
(cas7 pairing är optionellt, behöver inte användas)
Används redan av Comdum och jag antar att även Cd kommer ta det i drift snart (när nya
pvr-boxen gått ut till kunder). Även i drift i Finland & Norge (nya bakkenett).
Utan att ha tittat närmre på cas7 nya kommandon så misstänker jag att C*nax nu har krypterat
autentiseringstrafiken mha RSA eller dylikt (precis som de nya SlyItalia-korten sägs fungera)
Det betyder i så fall att det INTE är trivialt att lägga in autentiseringen i en softcam typ newcs eller
en gråzonskam typ Dragon/Diablo.
Därav väcktes mitt intresse när en finsk hacker på ett semi-öppet board sa sig ha låst upp (ändrat/adderat..?) några pairade cas7 kort. Utan att känna honom så anser jag att han verkar vara rätt seriös,
så åtminstone jag har ett hopp om lösningar snart för att slippa de här dumheterna.
Folk måste väl själva få välja annan mottagare än operatörers junk ?
/b
Postad 27 september 2007 - 08:56
Inte riktigt så längre....
Med nya cas7 kort så fås en full pairing stb - kort.
Dvs kortet kommer inte ge några cw (för avkodning) om inte rätt identifiering/autentisering skett.
Så om cas7 pairing är aktivt kommer kortet inte fungera i en annan oparad mottagare.
(cas7 pairing är optionellt, behöver inte användas)
Används redan av Comdum och jag antar att även Cd kommer ta det i drift snart (när nya
pvr-boxen gått ut till kunder). Även i drift i Finland & Norge (nya bakkenett).
Utan att ha tittat närmre på cas7 nya kommandon så misstänker jag att C*nax nu har krypterat
autentiseringstrafiken mha RSA eller dylikt (precis som de nya SlyItalia-korten sägs fungera)
Det betyder i så fall att det INTE är trivialt att lägga in autentiseringen i en softcam typ newcs eller
en gråzonskam typ Dragon/Diablo.
Därav väcktes mitt intresse när en finsk hacker på ett semi-öppet board sa sig ha låst upp (ändrat/adderat..?) några pairade cas7 kort. Utan att känna honom så anser jag att han verkar vara rätt seriös,
så åtminstone jag har ett hopp om lösningar snart för att slippa de här dumheterna.
Folk måste väl själva få välja annan mottagare än operatörers junk ?
/b
Håller med till fullo.
Med andra ord så stödjer CD's HD mottagare + programkort CAS7? Annars blir de ju tvungna att byta ut alla programkort + mottagare, låter himla dyrt och dumt... Idag fungerar HD programkortet i en 500S med newcs...
Postad 27 september 2007 - 10:07

Redigerat av Leatherface, 27 september 2007 - 10:08.
Postad 27 september 2007 - 11:14
japp deras comboboxar och hdboxar och nya kort stöder pairingen... inget tekniskt som hindrar dom från att aktivera det... däremot för SD kanalerna är det värre då många måste byta mottagare då så pairingen gäller bara hd kanalerna... men ja hoppas ju att det stämmer det där om finska hackern men ni vet ju min mormors döda farfars kusin har blabla...
Varför har dom inte aktiverat det då?
Postad 28 september 2007 - 11:25
japp deras comboboxar och hdboxar och nya kort stöder pairingen... inget tekniskt som hindrar dom från att aktivera det... däremot för SD kanalerna är det värre då många måste byta mottagare då så pairingen gäller bara hd kanalerna... men ja hoppas ju att det stämmer det där om finska hackern men ni vet ju min mormors döda farfars kusin har blabla...
Varför har dom inte aktiverat det då?
Kan vara så, att det är högst tveksamt om det är förenligt med lagen. Jag tvivlar på att det skulle hålla inför en EU rätt, att det skulle gå att tvinga nån till ett köp/användade av en specifik hårdvara. Det luktar monopol lång väg, å isf är det olagligt... Tänk tanken om allaproviders skulle göra så, då skulle det behövas en burk för varje kort/provider...., hemska tanke..
mvh humlan.
Postad 28 september 2007 - 12:34
Postad 29 september 2007 - 18:14
Sysslar inte med cs själv, men borde inte även den delen gå att lösa? Kan ju iofs vara ganska timingkritiskt misstänker jag.
Hur är det tex med SVT HD, får man in den på CDs depositionskort (dvs det som är helt gratis och som innehåller alla SVTs SD-kanaler + TV4) eller krävs ngt HD-paket?
Postad 29 september 2007 - 18:44
Inte för att det behöver betyda att pairing inte sker även på de korten, men det vore lite mycket att kräva nya mottagare även för dessa då det tidigare gått bra med vanliga conax-cam.
Postad 29 september 2007 - 18:50
Redigerat av Leatherface, 29 september 2007 - 19:03.
Postad 29 september 2007 - 19:55
Jag accepterar att man måste betala för de kanalar man vill titta på, men att det ska innebära att man ska behöva använda skitmottagare accepterar jag inte - det är ju löjligt.
"Svensson" är inte beredd att betala för de fördelar tex en Dreambox ger utöver vanligt TV-tittande, därför lär aldrig Dreambox eller andra motsvarande mottagare bli bland de godkända. Som du säger, det driver utvecklingen bakåt

Med operatörernas policy har man inget annat att göra än att sätta sitt hopp till de som lägger ner sin själ på att hacka dem.
Postad 29 september 2007 - 20:04

Redigerat av Leatherface, 30 september 2007 - 12:03.
Postad 02 oktober 2007 - 21:49
Postad 15 oktober 2007 - 16:13
Någon som har några spännande nyheter?
Postad 16 oktober 2007 - 08:28
Redigerat av Leatherface, 16 oktober 2007 - 08:30.
Postad 19 oktober 2007 - 18:37

Redigerat av Leatherface, 19 oktober 2007 - 18:37.
Postad 19 oktober 2007 - 18:59
In the year 2525, If man is still alive...nån gång före 2050
Redigerat av Berkan, 19 oktober 2007 - 18:59.
Postad 29 oktober 2007 - 13:25
1.) Hade man kunnat lägga HD-material på vanliga dvd-r?
2.) Hur ska jag gå till väga?
3.) Vad ska jag köpa?
Har enbart erfarenhet av dreambox 500-c då den inte ville funka en dag. (kanske är någon enkel teknisk grej dock).
Postad 29 oktober 2007 - 16:08
Postad 29 oktober 2007 - 17:21
över sat heller....
Vad jag vet så använder både Sly UK & Italien HDCP för broadcast redan idag.
/b
Postad 04 november 2007 - 15:22
Postad 09 november 2007 - 09:24
Postad 12 november 2007 - 06:41
Nu finns DM8000 med på framsidan till http://www.satpro.se, som är officiell försäljare av dream box!
Den har funnits med där i ca: 1 år nu, kom in i matchen

Postad 12 november 2007 - 17:10
Postad 12 november 2007 - 18:14
Lite hopp kan vara att product flyers, DM8000har datumet i zippen satt till 23-10-07, så man får då känslan av att DM8000 inte ligger i mailpåsen utan kommer ut nån gång. Denna zip ligger på dream-medias egna websida.
Jorå det sista som överger människan är ju hoppet, den som lever får se... Närrå skämt och sido nån gång kanske den kommer. Vem vet, tomten kanske har en i säcken får vi hoppas

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar