Behöver lite hjälp med val av mindre högtalare, eftersom jag kommer flytta till en liten etta.
Kan därför inte längre ha kvar mina gamla trotjänare Proson Twin 2010SA, eftersom det inte lär vara så uppskattat hos framtida grannar. Även storleken spelar in lite, eftersom det är ganska begränsat med plats.
Därför ser jag mej nu om efter ett par lite smidigare högtalare, och har kollat lite extra på Proson Proson Stratego Monitor 6 SAH och även Dynavoice Challenger S-6.
Såvitt jag har sett så är dessa två högtalares specifikationer någorlunda lika, men Proson-högtalarnas register går ända ner till 25Hz, medans Dynavoice stannar vid 40Hz.
Dynavoice har två diskanter, medans Proson har ett horn.
Prosonhögtalarna har även två basreflexhål på framsidan, medan Dynavoice har ett på baksidan.
Går även att justera mellanregisterområdet på baksidan av Dynavoicen.
En annan faktor värd att nämna är även priset, då Proson landar på dryga tusenlappen, medans Dynavoicen går för 1500:-
Det ljudet jag är ute efter, är klart och tydligt ljud, med någorlunda tryck i basen, inte så "slapp" bas som det är i Proson Twin-högtalarna (Spelar riktningen av basreflexrören in här?).
Säg gärna vad ni tycker om dessa högtalare, om ni har egna erfarenheter eller liknande!
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
Rickard Johansson
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?