Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hörlursförstärkare till sennheiser hd515

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sennheiser HD 515 (Hörlurar) 2 9.208332 (23) 750:-
Pro-Ject Head Box (DAC & hörlursförstärkare) Rapporterad 1 (0) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 09 April 2006 - 22:20

Holman
  • Holman
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
har ett par sennheiser hd515 kopplade till ett vanligt creative live ljudkort i datorn.
tycker ljudet är väldigt vasst på något vis, blir nästan jobbigt att lyssna ibland på vissa låtar.
hade dom kopplade till mina altec lansing datorhögtalare förrut och då lät det klart bättre.
sitter och funderar på om det skulle vara värt att kosta på en hörlursförstärkare.
har kollat lite på pro-ject head box som verkar helt ok till ett bra pris, typ en tusing.

den finns på ljudmakarn:
http://www.ljudmakar...a...3D37&menu=1
såg att det fanns 2 produkter med samma namn? det är iaf den lite mindre för ungefär tusen kronor jag syftar på.

lite svårt att säga bara ifall det blir nån skillnad eller inte. har ingen möjlighet att lyssna på den live heller. nu är det ju iofs inga värstinghörlurar jag sitter på men ändå, tror dom är kapabel till mer än såhär.. är det någon som testat head boxen och kan säga nått rent generellt om den? eller någon som har andra förslag på hörlursförstärkare?
eller är det helt enkelt så att det är en hörlursuppgradering som är lämpligast?

tack på förhand

Redigerat av Holman, 11 April 2006 - 22:33.

Postad 24 April 2006 - 16:45

ZIIC
  • ZIIC
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Taget från Hifihuset.se

"Projects lilla lurkub Head Box har en hel del överraskningar att bjuda på, både vad gäller bygg-och ljudkvalitet. Trots denna kubs nätta dimensioner och pris rymmer den faktiskt två separata hörlursförstärkare, var och en med sin egen volymkontroll. På baksidan finner man tre linjeingångar och en utgång."

Vad jag kan utläsa så är den dyrare versionen på hifihuset en dubbelförstärkare medans den som Ljudmakarna säljer är en vanligt enkel. Där av prisskillnaden. I alla fall så har jag beställt en box från ljudmakarna idag så det blir förhoppningsvis att testa i veckan. Sen råkar jag sitta på samma hörlurar som du :blink:

Postad 25 April 2006 - 10:21

Holman
  • Holman
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
ja jag vet att det är två olika, lite skumt att dom heter precis likadant bara..
så bra! du kanske har lust att skriva lite omdömen när du lyssnat lite?
vore trevligt att höra från nån som testat med samma lurar som jag har :(

Postad 25 April 2006 - 16:32

ZIIC
  • ZIIC
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Självklart ska jag skriva lite omdömmen :( Hoppas jag får den innan helgen bara :(

Postad 27 April 2006 - 18:05

ZIIC
  • ZIIC
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Nu har jag fått den :unsure: Första intrycket va, -Shit va liten och vilket byggkvalité! Gjorde ett snabbtest och kopplade in den direkt till datorns ljudkort... hmm inte lika imponerad längre... Körde i stället på pre-outen från försteget där jag ska ha den och då blev det bättre. Ska låta den jobba hårt nu under helgen så får man se hur det låter till veckan.

Postad 21 May 2006 - 09:15

ZIIC
  • ZIIC
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Trotts att den inte hann bli inspelad så tog jag beslutet att skicka tillbaka den. Tyckte inte den gav något över huvud taget. För 1000kr tror jag det är bättre att hitta någon form av begagnat försteg med hörlursutgång istället.

Postad 03 October 2006 - 16:35

CraZyDoG
  • CraZyDoG
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Har också ett par HD 515 lurar. Funderar också på Project headboxen :blink:. Vill inte satsa på en bra förstärkare, mamma bara gnäller på hög volym :blink: :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.