/Anders
Postad 19 April 2006 - 15:47
Har någon möbeljägare på forumet träffat på någon affär som säljer soffbord i svart pianolack eller liknande som inte kostar en årslön...? Helst kvadratiskt.
/Anders
/Anders
Postad 19 April 2006 - 22:31
FritzHanen har alla sina möbler i pianolack om jag inte minns fel...
Kolla mitt bord, det går att få pianolackar. kostar dock en slant, men ifall du vill ha
ett bord som håller superhög kvalite så är fritte grymt...
http://www.fritzhansen.dk/
PM'a ifall du är intresserad så ordnar lite nummer till återförsäljare som är bra...
Kolla mitt bord, det går att få pianolackar. kostar dock en slant, men ifall du vill ha
PM'a ifall du är intresserad så ordnar lite nummer till återförsäljare som är bra...
Postad 20 April 2006 - 05:13
Pianolack är ofta riktigt tjusigt, men jag är lit tveksam till att ha ett soffbord i just pianolack. Föreställer mig att det väldigt lätt blir tummavtryck och annat kladd på ett soffbord och med svart pianolack ser det inget vidare ut - om man nu inte går omkring med en trasa i handen 24/7....
Postad 20 April 2006 - 11:19
FritzHanen har alla sina möbler i pianolack om jag inte minns fel...
Skulle tro detta. Om du eller någon råkar kantstöta bordsskivan så blir det inte snyggt, minst sagt. Av den anledningen förordar jag alltid mat/soffbord i massiva matrial. En skada är lättare att fixa, samt ser inte så illa ut.
Postad 20 April 2006 - 11:29
Mattsvart är att föredra då du slipper allt vad repor osv heter...
Ifall du vill se hur det ser ut i mattsvart så gå till Nordiskagalleriet på nybrogatan...
Mvh
Alexander
Ifall du vill se hur det ser ut i mattsvart så gå till Nordiskagalleriet på nybrogatan...
Mvh
Alexander
Postad 04 July 2007 - 07:30
Fritz-Hansen har nästan bara snygga saker, men eftersom en kökstol kostar utan problem över 3000 så är det ganska begränsat till hur många möbler man vill köpa.
När man får eget hushåll känns det som om ett par sjuan gör sig bra i köket.
Men annars, soffbord i pianolack är ingen höjdare tyvärr.
Se till att få något mörkt träslag inblandat bland all pianolack, och välj då t.ex. ek eller valnöt.
Då är det lätt att hitta vissa typer av möbler och man kan enkelt integrera många olika möbler i samma rum.
Vill man vara lite mer speciell så finns det udda möbler i unika former som näst intill fungerar som konstverk intill en annars ganska tråkig möblering. Detta är svindyrt och oerhört svårt att få snyggt men verkar oerhört effektfullt om man lyckas med det.
När man får eget hushåll känns det som om ett par sjuan gör sig bra i köket.
Men annars, soffbord i pianolack är ingen höjdare tyvärr.
Se till att få något mörkt träslag inblandat bland all pianolack, och välj då t.ex. ek eller valnöt.
Då är det lätt att hitta vissa typer av möbler och man kan enkelt integrera många olika möbler i samma rum.
Vill man vara lite mer speciell så finns det udda möbler i unika former som näst intill fungerar som konstverk intill en annars ganska tråkig möblering. Detta är svindyrt och oerhört svårt att få snyggt men verkar oerhört effektfullt om man lyckas med det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
30 bilder
66 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?