Signature är en (enligt mig) fantastisk högtalarserie som med sina specialtillverkade scanspeak-element lämpar sig perfekt till framförallt melodiös musik med mycket röster.
I jakten efter begagnade Avancegolvare så fick jag ett tips från en annan forummedlem att Avance har 2 par nya högtalare i sin Dana-serie som påminner otroligt mycket om Signature, 930 och 980.
Så jag ringde upp Avance och frågade om skillnaderna mellan dessa. Tyvärr så är jag ganska kass på att förstå danska, men han nämnde att dom gjort vissa ändringar på delningsfiltret vilket enligt honom var bättre än det i Signature-serien.
Han bad mig ringa tillbaka i morgon så skulle jag få mer info och förhoppningsvis priser från en av hans kollegor.
Uppdatering 1:
Kabinett och element är detsamma som i golvaren Signature 8 MK3. Men den interna dämpningen är ändrad och reflexporten mer anpassad, samt att delningsfilteret är baseret på samma filter som sitter i de exklusiva GamuT-högtalarna.
För er som inte känner till det så är Avance och GamuT samma företag.
GamuT's stativare ligger på 40k och deras mindre golvare ligger på ca:90k. Nu säger ju inte prislappen allt, men den säger en del. Kolla in deras webb GamuT Audio för lite hifi-kärlek.
Spana in impedansen, 7 & 4ohm
Dana 930 - 9.988:-
System: 2 Way ported
Bass/Mid range frequency units: 7” Dana Scan-Speak
Tweeter: 1” Dana Scan-Speak
Frequency response: 48-20.000Hz
Impedance: 7 Ohm
Sensitivity: 88dB
Size (H/W/D): 38x20x34cm
Weight: 11kg

Dana 980 - 19.988:-
System: 2,5 Way ported
Bass/Mid range frequency units: 2x7” Dana Scan-Speak
Tweeter: 1” Dana Scan-Speak
Frequency response: 35-20.000Hz
Impedance: 4Ohm
Sensitivity: 89dB
Size (H/W/D): 106,5x20x34cm
Weight: 28,3kg

Från Hi-Fi & Musik DK

Någon som vet vilka som säljer Avance i Sverige?
Redigerat av Unregistered682, 21 April 2006 - 11:58.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
50 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?