Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax HDCI-2000

712 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 08 november 2006 - 18:10

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Känt faktum sedan länge att Dragon stör ut övriga CAMar. Irdeto i komb med Conax funkar utmärkt. Intressant dock om fulingen med sönderklippt kort kan funka. Nån som vill offra sig? :)

#452

Postad 09 november 2006 - 10:43

Unregistered0a3e2b6b
  • Unregistered0a3e2b6b
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Känt faktum sedan länge att Dragon stör ut övriga CAMar. Irdeto i komb med Conax funkar utmärkt. Intressant dock om fulingen med sönderklippt kort kan funka. Nån som vill offra sig?


--------------------

Kör Irdeto i övre och Conax i det undre. Conax fungerar perfekt, men när det är kodat öppnar inte Irdeto. Har haft kortet men inte Irdeto-modulen i Holland och det skall vara Ok. När jag frågade igen hos euro1080, ville de ha ner hela Humaxen med 1080 kort och Canal Digital kort, men det har jag inte accepterat. Hembiobutiken förstår inte varför jag inte vill skicka ner allt till Holland. Efter detta går det inte att få något svar från Hembiobutiken!

#453

Postad 09 november 2006 - 10:47

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Jag kommer nog att mecka med dubbla kort om jag inte kommer på något annnat inom kort, annars skall jag ändå säga upp viasat, så då spelar det ingen roll om det inte funkar.

En annan fråga, EPGns uppdatering, hur sker den? Verkar funka dåligt hittills tycker jag, den är nästan alltid blank (inga program) förren man går in på en kanal, då uppdaterar den just den kanalen.

Finns det något man kan göra åt det?

#454

Postad 09 november 2006 - 12:29

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Jag kommer nog att mecka med dubbla kort om jag inte kommer på något annnat inom kort, annars skall jag ändå säga upp viasat, så då spelar det ingen roll om det inte funkar.

En annan fråga, EPGns uppdatering, hur sker den? Verkar funka dåligt hittills tycker jag, den är nästan alltid blank (inga program) förren man går in på en kanal, då uppdaterar den just den kanalen.

Finns det något man kan göra åt det?

<{POST_SNAPBACK}>


Tänk på innan du klipper att om du säger upp Viasat så måste du skicka tillbaks kortet!

EPGn har jag samma "fel" på min, framförallt när man kollar på CDs kanaler.

#455

Postad 09 november 2006 - 13:22

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Tänk på innan du klipper att om du säger upp Viasat så måste du skicka tillbaks kortet!


Jag får skylla på att jycken tuggade sönder det eller dottern fick tag i en sax :)

#456

Postad 09 november 2006 - 14:53

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Känt faktum sedan länge att Dragon stör ut övriga CAMar. Irdeto i komb med Conax funkar utmärkt. Intressant dock om fulingen med sönderklippt kort kan funka. Nån som vill offra sig? 


--------------------

Kör Irdeto i övre och Conax i det undre. Conax fungerar perfekt, men när det är kodat öppnar inte Irdeto. Har haft kortet men inte Irdeto-modulen i Holland och det skall vara Ok. När jag frågade igen hos euro1080, ville de ha ner hela Humaxen med 1080 kort och Canal Digital kort, men det har jag inte accepterat. Hembiobutiken förstår inte varför jag inte vill skicka ner allt till Holland. Efter detta går det inte att få något svar från Hembiobutiken!

<{POST_SNAPBACK}>



Låter som Hembiobutiken gjort allt de kan för att hjälpa dig!

#457

Postad 09 november 2006 - 16:09

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Funkar inte att skära ut kortet.

Testat både med Viasat och Conax kortet, den känner inte av att något kort är istoppat i simcard läsaren.

Om det hade funkat, så finns det en firmware som klarar både NDS och Conax i samma firmware, så det var synd att det inte funkade.

:)

#458

Postad 10 november 2006 - 11:49

Unregistered38200
  • Unregistered38200
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Hej!

Har en Humax, helt ny installerad för någon vecka sedan.

Installerade och konfigurerade allt och sökte kanaler.
Det första som hände var att den vill uppgradera sig till 1.0.7. Vilket jag gjorde. Efter detta så gjordes installationen om med inmatning av sat konfiguration osv. Men den hängde sig varje gång vid sökning av kanaler på första satelliten (Hotbird).
Jag gjorde om det några gånger man samma resultat. Tills jag skippade ur sökningen direkt. Det visade sig att den första kanalsökningen (med 1.0.4) låg kvar så allt var frid och fröjd.
Kollade lite på de gratis HD kanaler som finns och allt fungerar bra men kollar jag på en del SD kanaler så får jag en överlagrad stillbild uppepå bilden. Om jag bryter strömmen kan det funka en stund men snart är dubbelbilden tillbaka igen.
Jag såg någon i tråden som antydde att han hade samma fel?

Efter detta har jag provat att nollställa mottagare och söka om alla kanaler men utan att det blev bättre.

Burken kass?

Fred

#459

Postad 11 november 2006 - 12:37

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Ska jag köpa Humax HDCI-2000 istället för Canaldigitalboxen? Synpunkter? :P

#460

Postad 11 november 2006 - 13:17

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Ska jag köpa Humax HDCI-2000 istället för Canaldigitalboxen? Synpunkter? :P

<{POST_SNAPBACK}>


Som box sett så åker Humax åttor runt CD-boxen, men så är det ju detta med kortpairingen.

#461

Postad 11 november 2006 - 14:08

Unregistered8bb2ec52
  • Unregistered8bb2ec52
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Hej!

Har en Humax, helt ny installerad för någon vecka sedan.
...
Kollade lite på de gratis HD kanaler som finns och allt fungerar bra men kollar jag på en del SD kanaler så får jag en överlagrad stillbild uppepå bilden. Om jag bryter strömmen kan det funka en stund men snart är dubbelbilden tillbaka igen.
Jag såg någon i tråden som antydde att han hade samma fel?

Efter detta har jag provat att nollställa mottagare och söka om alla kanaler men utan att det blev bättre.

Burken kass?

Fred

<{POST_SNAPBACK}>


Det var jag som hade det problemet också (med överlagrad stillbild). Eftersom jag inte kunde se några nyheter eller fördelar med 1.00.7 så gick jag tillbaka till 1.00.4 (laddad via kabel och PC).

Hans

#462

Postad 11 november 2006 - 15:59

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Som box sett så åker Humax åttor runt CD-boxen, men så är det ju detta med kortpairingen.

<{POST_SNAPBACK}>


Kortpairing? Är det då det inte går att ha två abonnemangskort installerade samtidigt? :P

Har lite svårt med begreppen. B)

#463

Postad 11 november 2006 - 16:00

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Kortpairing är att man låser kortet till en viss box.

Viasat gör det via NDS krypteringen, och CD verkar göra det med deras HD box...

#464

Postad 11 november 2006 - 16:45

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Kortpairing är att man låser kortet till en viss box.

Viasat gör det via NDS krypteringen, och CD verkar göra det med deras HD box...

<{POST_SNAPBACK}>

Aha, där ser man. :P Tack! Men betyder detta att det i praktiken endast kommer att gå att köra på CD:s HD-box med det nya kortet? Jag har dock läst i forumet att någon kör med Humax och stoppar i kortet för uppdatering i CD:s box. Känns ju onekligen lite tråkigt att behöva köpa CD:s box enbart till det ändamålet. B)

Redigerat av khalnur, 11 november 2006 - 16:50.


#465

Postad 11 november 2006 - 16:58

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Kan inte CD's system men Viasat's system så kör man mycket riktigt en "cam" som emulerar box id:et, dock klarar inte dessa cam uppdateringen, så man måste stoppa i kortet i original boxen för att kortet skall synka om.

Kör man en dreambox så klarar den att uppdatera kortet, dock har den inte HD stöd idag.

#466

Postad 11 november 2006 - 17:31

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Hej,

Avseende Canal Digitals chipset pairing.

Enligt information på Canal Digital norska sidor (de är ju inte riktigt lika innehålls/supportmässigt mellan länderna) så innebär chipset pairing endast att kortchipet behöver en viss kompatibilitet med chipset på moderkortet i digitalboxen. Dvs en viss chipset-konfigurering krävs på box eller för den delen CA-modul för att klara detta.

Detta är alltså inte alls att likna vid Viasats NDS-system som parar ihop en unik box med ett unikt kort vilka också samregistreras i Viasats databas.

CDs variant betyder bara att kortet funkar i boxar med en viss typ av spänning/konfigurering. Dvs man kan flytta kortet fritt mellan olika boxar/CA-moduler som klarar kraven. Om kortet/boxen klarar att visa bild så funkar avkodningskommunikationen. Det finns säkert situationer när detta trasslar, men om man får bild med de cipsetberoende korten i en annan box än CDs godkända så kan ofta kortet även uppdateras.

När det gäller CA-moduler och chipset pairing, så kommer jag själv runt detta genom att använda Conax CA-modul v3.x istället för v4.x. Åtminstone i mitt fall så struntar de äldre Conax CAMarna i nymodigheter som chipset pairing. Jag fick mitt gula chipset-pairingkortkortet ihop med en Combobox och körde ett tag på detta sätt. Kortet funkade tex aldrig i min Shark-box som de tidigare MW-korten från CD gjorde.

Jag skaffade en Viasatgodkänd box 9902s, kör Viasat i den samt skaffade CAM, testade med Conax v4.0 vilket var kört med chipset pairingkort, fick tips om att Conaxmoduler v3.x är kompatibla med chipset pairing spänning/konfigurering utan att det alls var avsikten. Det funkade helt perfekt. Kortet uppdaterar sig som det ska och bilden är perfekt.

Det kan vara lite svårt idag att få tag på Conaxmoduler v3.x idag, men jag köpte från ett restlager som Neptunsat hade. Jag vet ju inte om de funkar i varje box men de tre olika typer av boxar som jag roat mig med att testa detta i (flyttat runt CAMen) så har det funkat rakt av.

Det vore kul att höra om det finns andra med liknande erfarenheter av att komma run chipset pairingen. Jag tror inte att CD hade räknat med att deras chipset pairing skulle kunna "missbrukas" så att man till och med kan köra på Viasatgodkända boxar.

#467

Postad 11 november 2006 - 17:43

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

.....fick tips om att Conaxmoduler v3.x är kompatibla med chipset pairing spänning/konfigurering utan att det alls var avsikten. Det funkade helt perfekt. Kortet uppdaterar sig som det ska och bilden är perfekt.

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag nu förstår detta rätt så skulle e Humax-box med v3.x Conaxmodul kunna fungera. :P

#468

Postad 11 november 2006 - 17:55

Unregisteredc021d911
  • Unregisteredc021d911
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Hur ser jag vilken version min conax modul har?

#469

Postad 11 november 2006 - 18:24

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Hur ser jag vilken version min conax modul har?

<{POST_SNAPBACK}>



Det står på den.

#470

Postad 11 november 2006 - 22:03

Unregisteredc021d911
  • Unregisteredc021d911
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Hade för mig att det inte var fullt så simpelt, min står det xxxxxrev1,0 och jag nästan ta gift på att Canal Digital sagt att det var antingen ver3 eller 4?

#471

Postad 11 november 2006 - 22:36

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Såg att det även finns en ver 5. Är det någon som har någon synpunkt på den? :P

#472

Postad 12 november 2006 - 11:06

grand_master
  • grand_master
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Mycket intressant. Dock undrar jag hur man kan se på modulen att det är version 3.0? Någon som vet vilken version hd-boxens inbyggda cam kör, 4 eller 5?

Vad är finesserna med version 4 och 5. Dvs vilka finesser går man miste om i version 3, och finns det några nackdelar med 3:an? Slutligen undrar jag givetvis vart man kan få tag i dessa. Trots googlande verkar det rätt glest.

Redigerat av grand_master, 12 november 2006 - 11:08.


#473

Postad 12 november 2006 - 11:23

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
En annan fråga är om det finns något sätt att programmera dessa utan att ha Windows 98?

Har hittat firmware'n på nätet (både v3 och v4), men programmet för att skicka upp firmwaren funkade bara för win98..

Går det på något annat sätt?

#474

Postad 12 november 2006 - 12:27

Unregistereda82a1bde
  • Unregistereda82a1bde
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
1. Uppdateringarna av kortet:
Jag har en conaxcam med version 4. Jag har sett på C+ sedan maj månad och har aldrig behövt uppdatera den i en annan mottagare. Jag vet i o f inte om de (C+) har gjort uppdateringar sedan i maj. Men troligtvis har de gjort uppdateringar så det funkar.
2. Cardpairing:
Vad det gäller cardpairingen så är det bara nya kunder på C+ som kommer att drabbas. Gamla kunder som redan har ett abonnemang samt kort kommer inte att få nytt kort inom överskådlig framtid (enligt canaldigitals kundtjänst).

Mvh Jessis

#475

Postad 12 november 2006 - 15:11

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Hej,

Om man drabbas av chipset pairing som det egentligen heter beror på vilken typ av box man har eller tecknade sig för en gång i tiden. Idag finns det bara chipset pairing boxar som Canal Digital godkänner. Dvs nya kunder åker på detta. Exempel p chipset pairing box är Combobox, Grundigs box med HDD, gamal och nya HD-boxen (Grundigs silverfärgade HD Mpeg2 box och CD HD Mpeg4 box).

I den mån man har tecknat och fått de nuvarande godkända boxarna vid teckning och ett kort så fick man ett kort med serienr 01137... Det innebär att kortet från början är ett chipset pairing för Sverige. Norge har 01127.. vill jag minnas.

Utöver dettta finns befintliga kort ute som tecknats innan CD kom på att trixa med chipset pairing. Dessa kort är kort avseeda för det man kallar CDs hyrboxar (de gamla svarta klumparna) med Media Highway anpassning. Länge kunde man också teckna kort om man hade en Conax cam, då fick man ett kort utan Media Higway anpassning (de flesta Conaxanpassade mottagare/CAMar brukar klara båda korten ändå, oavsett MW eller ej).

Som sagt tecknar man nytt idag med de nyare boxarna (tex Comboboxen) får man chipset pairing kort. Om ens kortserienummer börjar med något annat 01127... i Sverige så har man inte ett chipset pairing kort.

Jag handlade som nämnt mitt v3 kort av Conax hos Neptunsat, vem vet de kanske har dessa kvar.

Det vore fortsatt intressant att höra om det fanns de som har kört kort med serienummer 01127... i andra boxar än de avsedda med framgång.

#476

Postad 12 november 2006 - 15:12

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Hej

Jag menade naturligtvis serienummer 01137....

#477

Postad 13 november 2006 - 12:29

Unregistered8bb2ec52
  • Unregistered8bb2ec52
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

...

Det vore fortsatt intressant att höra om det fanns de som har kört kort med serienummer 01137...  i andra boxar än de avsedda med framgång.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har kort med serienummer 01137... som jag kör i Humax utan problem sedan i juni. Jag skaffade CDs HD-box till fotbollsVM, men tröttnade direkt och köpte en Humax dessutom, som jag använder. Har aldrig behövt uppdatera kortet i CD-boxen (och tänker nog akta mig för att göra det, den kanske får för sig att göra nåt konstigt med kortet...)

Hans

#478

Postad 13 november 2006 - 15:07

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

...

Det vore fortsatt intressant att höra om det fanns de som har kört kort med serienummer 01137...  i andra boxar än de avsedda med framgång.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har kort med serienummer 01137... som jag kör i Humax utan problem sedan i juni. Jag skaffade CDs HD-box till fotbollsVM, men tröttnade direkt och köpte en Humax dessutom, som jag använder. Har aldrig behövt uppdatera kortet i CD-boxen (och tänker nog akta mig för att göra det, den kanske får för sig att göra nåt konstigt med kortet...)

Hans

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har också 01137 o kör i Humaxen. Jag har ju skrivit att bilden blivit svart ibland o trott
att det funkar att uppdatera kortet i CD-boxen men detta är FEL! Ibland vid uppstart
blir det svart ruta men det beror på Humaxen eller modulen. Det räcker med att starta
om boxen. Detta har hänt 3-4 ggr sen i juni bara. INGEN KORT PAIRING alltså...
Kör med Conax ver 4.00e

Lugnt än så länge då...

Redigerat av lundis68, 13 november 2006 - 15:09.


#479

Postad 14 november 2006 - 12:44

dellman
  • dellman
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Vilket kort är det som används? Det gamla CD-kortet eller det nya kortet som kom med CD-boxen?

#480

Postad 14 november 2006 - 14:06

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Hej,

Jag talade med en sat/antenninstallatör nyligen som nämnde att 01137.. serien är chipset pairade från början. Dvs de funkar bara i den mån de stoppas in i en boxtyp som är kompatibel.

Kan det tyda på att Humaxen än så länge är kompatibel?

#481

Postad 14 november 2006 - 16:31

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Vilket kort är det som används? Det gamla CD-kortet eller det nya kortet som kom med CD-boxen?

<{POST_SNAPBACK}>


Det nya kortet.... Enligt kundtjänst är inte kortet o boxen pairade än...

#482

Postad 14 november 2006 - 23:18

Unregisteredb2af6e1a
  • Unregisteredb2af6e1a
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
har någon koll på om boxen stöder dvb-t textning?

CD:s Voom och Discovery HD påstås använda dessa och inte traditionella text-tv texning

#483

Postad 15 november 2006 - 10:21

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

har någon koll på om boxen stöder dvb-t textning?

CD:s Voom och Discovery HD påstås använda dessa och inte traditionella text-tv texning

<{POST_SNAPBACK}>



Den stöder dvb-t textning. Nackdelen är att textremsorna "hänger kvar" lite för länge enl
min smak. Samma "fel" när man väljer dvb-t teten på CANAL+ HD.
Textremsan på Discovery Hd är lite väl stor. Tycker den skymmer bilden ibland.
VOOM har ingen texning alls.

Lundis

Redigerat av lundis68, 15 november 2006 - 10:23.


#484

Postad 15 november 2006 - 14:28

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Funkar inte att skära ut kortet.

Testat både med Viasat och Conax kortet, den känner inte av att något kort är istoppat i simcard läsaren.

Om det hade funkat, så finns det en firmware som klarar både NDS och Conax i samma firmware, så det var synd att det inte funkade.

:P

<{POST_SNAPBACK}>


Läste på annat forum att det enda kort som funkar i SIM-kortsläsaren är från XXX-kanalen INXTC ;)

#485

Postad 15 november 2006 - 19:42

Unregisteredb2af6e1a
  • Unregisteredb2af6e1a
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Den stöder dvb-t textning. Nackdelen är att textremsorna "hänger kvar" lite för länge enl
min smak. Samma "fel" när man väljer dvb-t teten på CANAL+ HD.
Textremsan på Discovery Hd är lite väl stor. Tycker den skymmer bilden ibland.
VOOM har ingen texning alls.

Lundis

<{POST_SNAPBACK}>

ok, tack för infon. få se hur läge texten hänger kvar. humax torde nog ha övat sig med dvb-text i de boxar de levererat för dvb-t i finland. jag har ett par (en hemma och en på stugan) humax fta zappers och efter tredje programuppdateringen fick de dvb-t textnigen att funka rätt.

dvb-texten är ju vanligen bitkartor (även om standarden också tillåter teckenbaserad text). det betyder att teckensnittet, placeringen och storleken beror på kanalen.

om texten på en HD kanal är för stor, har de inte anpassat den till att de flesta ser på HD med stor display

----

ok, jag har en Humax nu. ska försöka installera den nästa veckoslut


----------
finns det nyheter på dragoncams compabilitet med andra CAMs? den har jag inte ännu

#486

Postad 15 november 2006 - 19:49

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Någon som har testat Viasat och CanalDigital så att dom båda funkar i mottagaren samtidigt??? Om så, fungerar det bra?

#487

Postad 15 november 2006 - 19:52

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Någon som har testat Viasat och CanalDigital så att dom båda funkar i mottagaren samtidigt??? Om så, fungerar det bra?


Bläddra ett par inlägg upp så ser du att det INTE fungerar.. Jag har testat allt, enda jag kan göra är att vänta på en ny firmware som kanske, kanske fixar det.. så, nää det funkar inte.

#488

Postad 15 november 2006 - 19:59

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Någon som har testat Viasat och CanalDigital så att dom båda funkar i mottagaren samtidigt??? Om så, fungerar det bra?


Bläddra ett par inlägg upp så ser du att det INTE fungerar.. Jag har testat allt, enda jag kan göra är att vänta på en ny firmware som kanske, kanske fixar det.. så, nää det funkar inte.

<{POST_SNAPBACK}>



Ok. Jag trodde inte att det var någon som hade testat så därför kollade jag inte mer noggrant. Då faller ju denna boxen helt också.

#489

Postad 16 november 2006 - 09:19

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Den stöder dvb-t textning. Nackdelen är att textremsorna "hänger kvar" lite för länge enl
min smak. Samma "fel" när man väljer dvb-t teten på CANAL+ HD.
Textremsan på Discovery Hd är lite väl stor. Tycker den skymmer bilden ibland.
VOOM har ingen texning alls.

Lundis

<{POST_SNAPBACK}>

ok, tack för infon. få se hur läge texten hänger kvar. humax torde nog ha övat sig med dvb-text i de boxar de levererat för dvb-t i finland. jag har ett par (en hemma och en på stugan) humax fta zappers och efter tredje programuppdateringen fick de dvb-t textnigen att funka rätt.

dvb-texten är ju vanligen bitkartor (även om standarden också tillåter teckenbaserad text). det betyder att teckensnittet, placeringen och storleken beror på kanalen.

om texten på en HD kanal är för stor, har de inte anpassat den till att de flesta ser på HD med stor display

----

ok, jag har en Humax nu. ska försöka installera den nästa veckoslut


----------
finns det nyheter på dragoncams compabilitet med andra CAMs? den har jag inte ännu

<{POST_SNAPBACK}>



Konstigt för i CD HD-box är textningen betydligt mindre...

#490

Postad 28 november 2006 - 06:48

Unregistered0e1b9de3
  • Unregistered0e1b9de3
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Någon som har testat Viasat och CanalDigital så att dom båda funkar i mottagaren samtidigt??? Om så, fungerar det bra?


Bläddra ett par inlägg upp så ser du att det INTE fungerar.. Jag har testat allt, enda jag kan göra är att vänta på en ny firmware som kanske, kanske fixar det.. så, nää det funkar inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det någon hd box som både CD och Viasat funkar på?

#491

Postad 28 november 2006 - 09:47

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Någon som har testat Viasat och CanalDigital så att dom båda funkar i mottagaren samtidigt??? Om så, fungerar det bra?


Bläddra ett par inlägg upp så ser du att det INTE fungerar.. Jag har testat allt, enda jag kan göra är att vänta på en ny firmware som kanske, kanske fixar det.. så, nää det funkar inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det någon hd box som både CD och Viasat funkar på?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja Humax HDCI-2000! Men inte samtidigt :o

#492

Postad 03 december 2006 - 17:25

nisselon
  • nisselon
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
På min Humax 2000 har både viasat o canal digital fungerat klockrent med conax-modul o dragoncam med båda i samtidigt

#493

Postad 03 december 2006 - 17:30

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Vaaaa´???

Vilken version av DragonCam, vilken Programvara?
Vilken version av Conax modulen?

Vilken firmware på Humax:en?

Conax i slot 1 eller 2?

Details please!!

Jag har försökt allt, får bild om jag har conax i slot 1, men den decodar inte rätt, skräp bild..

Redigerat av Unregisteredb79a7fb9, 03 december 2006 - 17:59.


#494

Postad 04 december 2006 - 05:38

nisselon
  • nisselon
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
kör med conax 4.00e pred 354 senaste firmware 1.00.07 vilket slot du använder har nog ingen betydelse men jag har dragon överst allt har fungerat kanon sedan fotbollsvm men det kan hända att avkodningen tar några sekunder när man byter kanal till skillnad från dreamboxen där det går blixtsnabbt

#495

Postad 04 december 2006 - 09:00

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Om jag kör den kombinationen så funkar det, men Conax CI'n resettas hela tiden, om och om igen, så bilden fryser var 30-60 sekund för ca 15-30 sekunder.

#496

Postad 04 december 2006 - 10:00

nisselon
  • nisselon
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
konstigt bilden fryser aldrig för mig provade även med min gamla matrix cam och det funkade felfritt

#497

Postad 09 december 2006 - 13:04

Unregisteredb2af6e1a
  • Unregisteredb2af6e1a
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
OK,

nu har jag humaxen på plats. million dollar baby var i går kväll skönt att se på bilden :rolleyes:

den här ser inte ut att ha nyaste firmware 1.00.07 utan 1.00.03. den kommer inte nu ota.

[Var hittas nyaste?] ok, hittade den på global sajten. nu är det bara att installera.

Redigerat av Unregisteredb2af6e1a, 09 december 2006 - 13:14.


#498

Postad 09 december 2006 - 13:28

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

På min Humax 2000 har både viasat o canal digital fungerat klockrent  med conax-modul o dragoncam med båda i samtidigt

<{POST_SNAPBACK}>



Perfekt. Och det fungerar perfekt fortfarande?

#499

Postad 09 december 2006 - 13:35

Unregisteredb79a7fb9
  • Unregisteredb79a7fb9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Jag testade med samma programvara på min och det funkade ändå inte, har beställt en ny Conax CA modul för att se om det hjälper...

#500

Postad 09 december 2006 - 14:04

Unregisteredb2af6e1a
  • Unregisteredb2af6e1a
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
får inte fram dvb-s2 kanaler... några tips?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.