Efter många om o men, lyckades jag luska ut hur jag skulle visa lite skärdumpar. Min granne herr datanörd visste precis lösningen. En massa sladdragande till hans PC så var det typ klart
System-menyerna
system01.jpg 50.58K
0 Antal nerladdningar
system02.jpg 51.69K
2 Antal nerladdningar"Filhanteraren"
film01.jpg 51.57K
1 Antal nerladdningarDet är tänkt att man ska kolla på digitalfoton på TVn, men jag tror inte att jag nånsin skulle göra det. Här är ett inscannat omslag, som jag egentligen döpt om till folder.jpg för att i XP kunna använda bilden som ikon för mappen i Thumbnail-vyn.
film02.jpg 38.41K
1 Antal nerladdningarHär är lite olika bilder:
Spolning, Med undertext (kolla förtydl.), Hoppa till tid, Bildjustering, Undertextjustering (smart), Ljudjustering, Filinfo
film03.jpg 34.99K
0 Antal nerladdningar
film04.jpg 42.3K
0 Antal nerladdningar
film05.jpg 45.83K
0 Antal nerladdningar
film06.jpg 45.08K
0 Antal nerladdningar
film07.jpg 44.12K
0 Antal nerladdningar
film08.jpg 101.07K
0 Antal nerladdningar
film09.jpg 47.01K
0 Antal nerladdningarFörtydlingar:
- Spolning (ingen aning hur snabbt den spolar. Är lite missnöjd med spolningen, för den är inte så smidig)
- Undertext; Hade nån skärmdump med en popup där man ska kunna välja undertext manuellt. Vet inte var den tagit vägen.
- Hoppa till dit man vill. Det är bra att filmen fortsätter rulla på medan man kollar, istället för att den stannar. Däremot tycker jag att det är dåligt att man inte vet var man befinner sig någonstans i tiden.
Bildjustering: Tja, har inte mkt o säga till här. TVn klarar ju den här biten.
Undertextjustering: Jo, helt klart praktisk, men jag tror att åtminstone det mesta går o lösa direkt på fjärren utan att gå in i den här popuppen
Ljudjustering: O vad är denna till?? Kanske om man kopplar till en massa högtalare?
Filinfo: Det är här jag hittar den viktiga infon om var i filmen man befinner sig. Lite dålig stil o gömma den här. Vore bra o ha den i hoppa-till-tid-popuppen.
Hey, i min senaste M3, fanns "Mediamannen" med. Kolla
här hos M3.
Dannyboy: Kan du berätta lite mer om den här mattan? Var får man tag på den? Menar du att det var vibrationerna som lät hela tiden o inte fläkten, eller är det fläktljudet som försvinner tack vara dämparmatten?
Du får snygga till det dock, ser lite oproffsigt ut. Man kan säkert skära i den eller?
Eftersom du säger att det duger som det är behöver man nog inte tänka på en hemmasnickrad lösning med plexiglas front eller så?
bildirutan.se: Coolt att butiken deltar i diskussionen
Tack för tipset om USB - synd att det inte går att koppla den till ett nätverk o ha den på hela tiden. Alternativt ett smart system o ha den kopplad till USB, men avstängd och med en knapptryckning slå på/av anslutningen med fjärren.
Ha en skön Valborg!
Redigerat av Axxel, 30 April 2006 - 17:17.